Jak podaje analityk Neko Partners, Daniel Ahmad, najnowsza produkcja studia From Software sprzedała się od marcowej premiery w całkiem pokaźnej liczbie 3,8 miliona egzemplarzy.

Fani japońskiego dewelopera przez wiele miesięcy mieli mu za złe rezygnację z dalszego tworzenia gier z serii Dark Souls i koncentrację na nowym IP. Jak widać, obawy okazały się nieuzasadnione, bowiem tytuł jak na tak niszowy gatunek sprzedaje się wprost znakomicie. Sekiro: Shadows Die Twice miało premierę 22 marca 2019 roku i od razu chwyciło za serca recenzentów z całego świata. Produkcję często nagradzano ocenami rzędu 9/10 lub nawet 10/10 chwaląc najnowsze dzieło From Software za innowacyjne pomysły, świetny system walki i bardziej wyważony niż w Dark Souls poziom trudności.

Wydawca może mieć powody do zadowolenia, gdyż gra sprzedaje się nawet lepiej niż znane i cenione Dark Souls 3 w analogicznym okresie, co czyni z niej najszybciej sprzedający się tytuł od From Software. Dzięki danym udostępnionym przez Ahmada możemy przyjrzeć się również sprzedaży poszczególnych gier japońskiego dewelopera:

  • Dark Souls - 2,37 miliona kopii w 1,5 roku.
  • Dark Souls II - 2,5 miliona kopii w rok.
  • Dark Souls III- 3 miliony kopii w 3 miesiące.
  • Sekiro: Shadow Die Twice - 2 miliony kopii w 10 dni.

Tak solidna podstawa finansowa daje producentowi pole do popisu w kwestii wspierania gry wydaniem dodatku, o którym głośno jest w świecie gier od kilku miesięcy. Studio przyzwyczaiło nas do tworzenia wielu dodatkowych treści do swoich gier, więc i w tym przypadku nie powinno być inaczej, szczególnie przy takiej sprzedaży tytułu. Możliwe, że dowiemy się o tym już niebawem, gdyż targi Gamescom 2019 wciąż trwają i obfitują w ciekawe zapowiedzi.

Obecnie Japończycy pracują nad tajemniczym Elden Ring, o którym wiadomo niewiele, poza tym, że powstaje we współpracy ze znaną osobistością świata literatury, George R.R. Martinem, twórcy między innymi „Pieśni lodu i ognia”.