Xbox 360 liderem w sprzedaży konsol
Jak wynika z danych sprzedażowych sieci detalicznych w Polsce w ostatnim kwartale 2013 roku, konsole do gier wideo utrzymują wysoki udział sprzedaży na rynku sprzętu IT. Popularność tej grupy urządzeń wynika ze zmiany przyzwyczajeń konsumentów, którzy w warunkach domowych coraz rzadziej korzystają z komputerów osobistych, jako platform rozrywkowych, a ich miejsce zajmują konsole. Głównym czynnikiem wpływającym na zmianę trendów, jest popularyzacja kontrolerów ruchowych, takich jak Kinect.
Na tle innych kategorii RTV, w grudniu ubiegłego roku konsole ponownie wykazały dodatnią dynamikę sprzedaży. Sytuację może tłumaczyć duża aktywność na rynku związana z wprowadzeniem do sprzedaży konsol nowej generacji. Co ciekawe jednak, konsola Xbox 360 od Microsoft kolejny rok z rzędu była najlepiej sprzedającym się urządzeniem w swojej kategorii, co sieci Komputronik i NeoNet, jedni z największych sprzedawców konsol w kraju, tłumaczą trendem rosnącej popularności nowoczesnych technologii o czysto użytkowym charakterze.
„Grudzień to tradycyjnie świetny okres dla sprzedaży elektroniki użytkowej. Jak co roku w grudniu mocno wzrasta sprzedaż konsol. Porównując wyniki sprzedaży w grudniu 2012 i 2013 sprzedaż konsol urosła o aż 40%. Nie zapominajmy, że w tym roku premierę miała PS4, która również miała wpływ na ten wzrost, choć jej dostępność była mocno ograniczona. Jednak największy skok odnotowaliśmy dla produktów Xbox 360, których sprzedaż wzrosła o 70%. Xbox był również niekwestionowanym liderem w tym roku, ponieważ jego udział w sprzedaży wszystkich konsol był wyższy niż 70%.” – komentuje Dominik Gozdek, Dyrektor Działu Zakupów sieci NeoNet.
„W ujęciu ilościowym, sprzedaliśmy w ubiegłym roku o 15% więcej konsol, w stosunku do roku poprzedniego. Co ciekawe, najlepiej sprzedającą się konsolą był obecny na rynku już 7 rok Xbox 360. Wyraźnie widać, że sensor ruchu Kinect dla Xbox 360 przedłuża cykl życia tej konsoli.” - dodaje Radosław Olejniczak, Dyrektor Departamentu Handlowego sieci Komputronik.
Popularność konsoli Microsoft utrzymuje się również dzięki szerokiej ofercie gier, wykorzystujących rozpoznawalne i popularne wśród różnych grup konsumentów marki, jak FIFA czy Disney Pixar, oraz o atrakcyjnej dla różnych grup wiekowych tematyce, jak gry taneczne z serii Dance Central czy rodzinne gry sportowe spod znaku Kinect Sports.
Rozrywka elektroniczna przestała być postrzegana wyłącznie, jako zabawa dla dzieci czy nastolatków. Już nie tylko one, ale całe rodziny, poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. Tym sposobem, konsole zrewolucjonizowały domową rozrywkę, stając się centrum multimedialnym. Co więcej, odwrotnie, jak w przypadku pecetów, zakup konsoli wiąże tylko z jednorazowym wydatkiem na urządzenie, bez konieczności ciągłego inwestowania w podzespoły, aby nadążyć nad zmieniającymi się wymaganiami oprogramowania. Dodatkowo, konsole dzięki integracji z usługami sieciowymi umożliwiają obecnie współprace pomiędzy różnymi platformami, przeglądanie treści online czy zdalną wymianę i udostępnianie plików. Dzięki temu, konsola staje się nie tylko centrum zabawy, ale również i centrum kontaktu z otoczeniem.
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Mojang aktualizuje Minecraft, ale na natywną wersję na PS5 jeszcze poczekamy - 10.09.2024 11:52
• Minirecenzja: Call of Duty Classic - 18.08.2024 12:42
• Stop Killing Games! - 09.08.2024 10:00
• Xbox Partner Preview już dziś! Pokaz Microsoftu rozbudza apetyty - 25.10.2023 13:55
• GTA V ma już 10 lat. Rocstar Games dziękuje za wsparcie! - 18.09.2023 08:18
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: