Tryb kariery zaczynamy od najłatwiejszego poziomu. Wyścigi są praktycznie luźne, a dostępne samochody nie mają zbyt wiele do zaoferowania. W miarę wykonywanych postępów, które odzwierciedlają zdobywane gwiazdki, poziom rośnie, a gra odblokowuje trudniejsze zawody. Oczywiście, oprócz kolejnych eventów, pojawia się więcej pojazdów i opcjonalnych modyfikacji do kupienia. Wirtualna waluta to kredyty, które otrzymujemy za wygrane wyścigi. Na karierę składa się zdobywanie licencji wyścigowych. Oprócz stricte sportowych "czterech kółek", pokierujemy także wozami cięższego kalibru, czy klasykami znanymi z miejskich ulic. Rozgrywka nie zamyka się jedynie na pięciu się po szczeblach kariery. Zbierając kolejne gwiazdki na swoim koncie, pozwalamy grze generować bonusowe zadania poboczne. Wśród nich znajdziemy zawody z zadaniami, mistrzostwa w obrębie jednej marki oraz tryb zwany "przerwa na kawę", gdzie czeka na nas seria wyzwań. Generalnie, możemy się spodziewać każdego rodzaju kompetencji na różnych poziomach trudności i wielu zróżnicowanych samochodów.
A liczba dostępnych wozów jest naprawdę imponująca, choć jak wiadomo, ilość nie zawsze idzie w parze z jakością. Większość dostępnych modeli to lekko podkoloryzowane bryki, obecne już w Gran Turismo 5. Na blisko 1200 pozycji, ledwie 10% sztuk z tego to nowości. Chociaż zrezygnowano z podziału na kategorie Standard i Premium, to można zauważyć, że tylko część z samochodów jest bardzo dopracowana, natomiast reszta to skromnie odświeżone modele ze starszych edycji GT. Lista przygotowanych tras jest równie bogata i powalająca. Oprócz lokacji znanych z poprzedniej części, dostajemy pakiet nowych. Każdą trasę podrasowano na najwyższych obrotach, z odzwierciedleniem najmniejszych, jednak istotnych detali. Jedyne, do czego można się przyczepić, to słabe tekstury otoczenia, jednak pędząc ponad 200 km/h, widoki czy skaczące ludziki za bandami torów to ostatnie, co podziwiamy z poziomu kokpitu.
Model jazdy jest nad wyraz wygodny. Studio Polyphony Digital postawiło na realizm, starając się jak najlepiej odzwierciedlić naturalną fizykę sterowania pojazdem. Dzięki temu zabiegowi, możemy się po prostu "wczuć" w sterowanie i z coraz większą precyzją będziemy kierować pojazdem. Każda modyfikacja, jaką wprowadzimy dla naszego samochodu, ma spore znaczenie i wyraźnie możemy odczuć różnice w prowadzeniu, kiedy np. zmienimy napęd z jednej osi na obie. Sporym mankamentem niestety jest odzwierciedlenie stłuczek. Wszystko jest super-realistyczne do momentu czołówki z bandą. Samochód momentalnie się zatrzymuje, po czym chwilę później wraca na tor, aby z kilkoma rysami na masce kontynuować wyścig. Jeśli takie rozwiązanie jest lepsze dla większości graczy, to w porządku, jednak w opcjach powinna być możliwość ustawienia bardziej hardcore`owego sposobu jazdy.
Buszowanie pomiędzy dostępnymi wyścigami, garażem a opcjami jest przejrzyste i intuicyjne. Samochody wrzucono do salonu, gdzie posegregowano je według kontynentów i marek. Bez problemu cofniemy się do innego poziomu w menu za pomocą kilku kliknięć. Udostępnione mikropłatności w żaden sposób nie generalizują sposobu zdobywania kolejnych zabawek. Są raczej dla tych, którzy lubią mieć wszystko "na wczoraj", bez zbędnego wysiłku. Ceny wózków opiewają na kwoty, które spokojnie zdobędziemy przy chwili zabawy w kierowcę. Ponadto, za wygrane często dostajemy nieco więcej niż kredyty. Zdobywanie więc kolejnych pojazdów i osiągnięć nie frustruje, wręcz przeciwnie - sprawia przyjemność i daje wrażenie pozytywnie spędzonego czasu.
Gdy przyrównać Gran Turismo 6 do "piątki" pod względem czysto wizualnym i danych nie opatrzyć podpisami, to, szczerze powiedziawszy, ciężko będzie zauważyć jakąś istotną i powalającą różnicę. Jasne, poprawiono wiele elementów, tekstur i innych detali, ale nie rzuca się to w oczy. Co zatem zrobiono? Chociaż obie części wyglądają podobnie, to cały silnik został przebudowany. Dzięki temu, czas ładowania wyścigów uległ znacznemu skróceniu, a gra działa o wiele płynniej. Nie powinny się zdarzyć spadki klatek poniżej 60-ciu, nawet przy dość sporym zamieszaniu na torze. Na taką jakość wpływają niestety po części znaczne cięcia w tle, co daje się zauważyć podczas oglądania powtórek. Dużym plusem gry jest wpisanie cyklu dobowego, a także zmiennych warunków pogodowych. Nocą widoczność na trasie jest bardzo ograniczona, a samochód na nawierzchni śliskiej od siekącego deszczu zachowuje się nieprzewidywalnie. Muzyka to zwykle kwestia gustu, jednak tutaj wydaje się, że nie wszystkie kawałki zostały odpowiednio dobrane. Niektóre utwory są bardzo dobre, niektóre zaś po prostu "kłują" w uszy.
Gran Turismo 6 nie jest do końca tym, czego mogliśmy w duchu oczekiwać. Chociaż wprowadzono sporo innowacji, poprawek i uproszczeń, a wizualnie też nie prezentuje się najgorzej, to brakuje tutaj czegoś nowego. Stare samochody wyjechały z warsztatu jedynie z nowym lakierem, a większość tras starzy wyjadacze znają już na pamięć. Zamiast odkrywać stare elementy na nowo, można było popracować nad wrzuceniem czegoś świeżego, bardziej dopracowanego. Można jednak przymknąć na to oko, kiedy gramy dla czystej przyjemności motoryzacyjnej. Model jazdy zyskał wiele usprawnień i na prawdę jest imponujący. Funkcjonowanie menu i szybkość ładowania sprawiają, że rozgrywka jest dynamiczna, a powtórki wczytują się ekspresowo.
Jeśli liczycie na zabawę z wyższej półki i nie szukacie "och-ów" i "ach-ów" w widokach na ekranie, to Gran Turismo 6 jest specjalnie dla was. Fani motoryzacji łykną tę grę, jak znakomity kąsek, wisienkę na torcie swojego gatunku. Małą ilość nowych tras i samochodów, można spokojnie przełknąć, delektując się fantastyczną fizyką jazdy. Gdyby nieco więcej czasu spędzono nad tym tytułem i dodano więcej świeżych elementów, można by się pokusić o nazwanie gry idealną. Tak czy inaczej, wciąż wypada bardzo dobrze i jest to jedyny, prawowity król szosy.
Komentarze
Ocena trochę zbyt wysoka jak dla mnie!
odpowiedzMoim zdaniem gierka spokojnie zasluguje na +8
odpowiedztwoje zdanie się nie liczy xD
odpowiedzTwoje tym bardziej bo nawet nie masz ps3. Dobrze myślę?
odpowiedzGram od tygodnia i nie mogę przestać. Dla mnie 10/10
odpowiedzDno / miernota / minimalistyczne zmiany w stosunku do gt5 / ja bojkotuję - nie kupuję gniota :/
odpowiedzBzdury gadasz Kriss, gra jest o wiele lepsza od 5 i to pod każdym możliwym względem.
odpowiedz[quote]Kimono:Gram od tygodnia i nie mogę przestać. Dla mnie 10/10[/quote]
To jest dopiero samozaparcie bo ja kijem bym tego nie tknął
odpowiedzDlaczego byś nie tknął?
odpowiedz[quote]MilboMagins:Dlaczego byś nie tknął?[/quote]
Bo to drewno w najczystszej postaci
odpowiedzCzemuż to drewno? To może Forza fajniejsza?
odpowiedzTragedia, dno, znowu to samo i bez zmian, model sterowania drewniany, kamera za wozem nie pracuje, sztywność i nuda - wręcz skostniałość... Świąteczny nabijacz kasy bez pomysłu, bez polotu, taki - mini dodatek do gt5 w cenie nowej gry - czyli jawne złodziejstwo w biały dzień!!!
odpowiedzFranko, chyba se jaja robisz?
odpowiedz[quote]AlanNetwork:Franko, chyba se jaja robisz?[/quote]
A w czym się pomylił?
odpowiedzGrafa pierwsza klasa, ilość samochodów tras. Praca kamery, zawieszenie samochodu, mega miodne wyścigi. Najlepszy racer tej generacji bez dwóch zdań!
odpowiedz[quote]AlanNetwork:Grafa pierwsza klasa, ilość samochodów tras. Praca kamery, zawieszenie samochodu, mega miodne wyścigi. Najlepszy racer tej generacji bez dwóch zdań![/quote]
A ty masz chyba schizofrenię?
odpowiedzDodaj nowy komentarz: