Gry na Wii się sprzedają jak nie są totalnymi crapami. Masz na myśli RE:DC oraz DS? Lol, zrobili rail-shootera i zonk że nie schodzi. Rising Star wydał Muramasę w UK, podszedł do sprawy profesjonalnie z promocją i są bardzo happy. A gry na DSa się sprzedają pięknie, nie mówiąc o tym, że koszta są o wiele niższe. W tym tygodniu Inazuma 2 w Japonii została 30. grą na DS, która poszła w więcej niż 1mln sztuk. Zobacz sobie trochę list od Media Create to zobaczysz, że na DSa schodzi wszystko pięknie, nawet na PSP.
Mowie o Ubisofcie
http://www.eurogamer.net/articles/ubi-to-refocus-on-360-and-ps3-this-yearKolejny duzy wydawca, ktore odsuwa sie od tych platform. Nie podawaj mi gierek japonskich, bo to nie to samo.
Było już na NeoGAF i się zgadzam - gry na X360/PS3 zostały opanowane przez grupę techno-fetyszystów, co muszą mieć pory na skórze renderowane, inaczej gra trafi do kosza. To oni napędzają koszta ciągłym narzekaniem o grafice. Z drugiej strony masz noobów z CoD, którzy muszą mieć wszędzie multiplayer. Przecież net-code i tryb multi to też ogromne koszta.
Strasznie stereotypowa osoba jestes i do tego nie wiem skad bierzesz swoje dane. Akurat zaprogramowanie kodu sieciowego to nie jest zbyt duzy problem, zwlaszcza w grach majacych po kilka graczy na plansze.
Techno-fetyszystow? WTF. Naprawde tego nie rozumiem. Jesli tak naprawde dla Ciebie grafika sie nie liczy to czemu nie grasz dalej na PS2?
Jak masz do wyboru lepsza grafike i gorsza grafike to co wybierzesz? Poza tym my nie mowimy o czasach obecnych, bo narazie konsole sa maxowane i dla mnie to co robia na konsolach to i tak jest mistrzostwo swiata, ale jesli obecne karty graficzne sa silniejsze od konsol razem wzietych, to za 2 lata ta przewaga bedzie okolo 2-krotnie wieksza nie biorac pod uwage rozwoju procesorow ani pamieci. Co przy obliczeniu, tak na oko, da Ci wydajnosc po optymalizacji na konsolach przez 1st party studia, 10x to co prezentuje obecnie Uncharted 2.
Powiedz mi, dlaczego ktos mialby poswiecac pol roku/rok na optymalizacji X0/PS3 by uzyskac dodatkowe 10-20% mocy, jak przechodzac na nowa platforme od niechcenia dostaje lepsze IQ i 500% wieksza wydajnosc?
Mowisz o kosztach, ale tak naprawde high-endowe programowanie na obecnych konsolach bedzie drozsze niz taka sama produkcja na nowych konsolach.
Poza tym konsole w tej generacji pozyja raczej podobnie jak PS2, ale by przyciagnac nowych klientow, badz utrzymac rynek hardcore'owy - za 2-3 lata obie firmy beda musialy zrobic skok technologiczny, bo po prostu beda nie dosc, ze odstawac mocno technologicznie, to jeszcze beda ograniczac developerow [juz czasami ograniczaja jesli chodzi o multiplaformowosc].
Zreszta pisalem, wzrostu produkcji gier juz nie bedzie, ta generacja wprowadzila mase nowosci i programisci nie dosc, ze musieli pisac nowe narzedzia to tez zatrudniac dodatkowy sztab ludzi by gry nabraly nowej jakosci.
Mowiles tez o produkcji gier, a tak naprawde czesto koszta marketingowe sa wyzsze lub rowne produkcji - kwestia tytulu.
A pisanie o tym, ze zostana sami wielcy gracze nie ma tutaj nic do gadania. Wydawcow jest bardzo wielu, wiec jest tez spora konkurencja. Jak masz ciekawy pomysl i jakis zgrany zespol to wierz mi, ze ktorys z wydawcow sie w koncu Toba zainteresuje, a jak nie robisz tego typu produkcji to zawsze zostaje Ci PSN/XBL lub wiele platform na PC jak chociazby Steam.