Sprawy mają się trochę inaczej w przypadku gier indy. To produkcje od małych dev'ów, przy ich powstawaniu pracuje często kilka osób. Małe gry to znacznie mniejsze koszty produkcji. Do tego większość gier przeznaczona jest na iOS, potem na Androida, czyli na ogromny rynek, gdzie potencjalnych odbiorców jest miliony. Gdy wystawia się grę za dolara lub nieco więcej łatwo jest sprzedać dużo softu. Taniego softu, jednak ilość jest w stanie to nadrobić. Do tego często nie trzeba oddawać sporej części zarobków wydawcom, dystrybutorom, itd. Gdy jednak chcą wypuścić grę na Vite gdzie jest ponad milion konsol, a potencjalnych odbiorców jeszcze mniej, trzeba zwiększyć koszt, aby coś na tym faktycznie zarobić. Na razie pewnie nie spodziewają się dużej sprzedaży. Poza tym jest wiele innych czynników, w tym samo Sony. Jeśli Vita będzie się nieźle sprzedawać i Sony na to pozwoli, ceny tego typu gier mogą spaść, ale wątpię żeby osiągnęły poziom z App Store Apple.