Ja mogę grać w 900p pod warunkiem, że m$ dorzuci do zestawu telewizor 900p. W innym przypadku naprawdę wisi mi czy to jest 900, 960 czy 1079p. Skalowane = kiła. Na regularne spadki do 26 fps można przymykać oko w przypadku 7-letniej konsoli, ale u progu nowej generacji to nie przejdzie. Od next-genów oczekiwałem tylko dwóch rzeczy - natywnej rozdzielczości i płynności na poziomie minimum 30 klatek. Szrot tu i tu nie daje rady. Assassin's Creed 4 na PS4 robi na mnie zdecydowanie większe wrażenie niż wszystkie gry na xbone. Aha, nie porównywałbym 1080p50 do 900p26.
Przeciez wyraznie zaznaczylem ze nie zamierzam ich porownywac.
Chodzilo o samo naginanie faktow.
Jak ktos sie spodziewal ze wraz z nowa generacja znikna spadki fps, to musi byc bardzo naiwny. Nawet gdyby next geny byly 10 razy mocniejsze, to nie rozwiazaloby to problemu. Developerzy beda zawsze cisnac na lepszy wyglad kosztem plynnosci. Ze spadkami animacji trzeba bedzie sie liczyc jeszcze przez bardzo dlugi czas.
Inna sprawa ze w jednych grach fanboje beda przymykac na to oko, by w innych wytykac to przy kazdej nadarzajacej sie okazji.
Zgadzam sie natomiast z tym, ze skalowanie obrazu powoduje wyrazna utrate jakosci (czasami bardziej widoczna, czasami mniej).
Zreszta powtarzalem to od dawna.
Tylko ze wiekszosci graczy konsolowych skalowanie z 720p nie stanowilo absolutnie zadnego problemu.
Gry na PC byly wrecz wysmiewane ze wygladaja "praktycznie tak samo", mimo 1080p i wyzej, duzo lepszego AA, cieni, tekstur, AF, LOD, fps....
Teraz nagle te rzeczy zaczely robic duza roznice
Skalowanie własnie jest zajebiste na platformach MS wiem bo gram na X360. Jest zero utraty jakości, na Xbox One będzie pewnie podobnie, tak więc 900p to 900p. Tego samego nie można powiedzieć o np. PS3 bo większość gier w które grałem po przeskalowniu to paćka. Skaler na PS3 to rozpacz, oby na PS4 nie było podobnie z takim np. BF4 .
Nie ma czegos takiego jak brak utraty jakosci przy skalowaniu. 900p w niektorych grach wyglada jeszcze w miare dobrze (choc i tak widac ze ostrosc obrazu na tym traci).
Nie zauwazylem tez niczego specjalnego w skalowaniu z 720p w X360.