Mario z Wii U ma wyższą rozdzielczość
.
Czytam posty w tym temacie i żal mi co poniektórych użytkowników. Wytykacie palcami niedoskonałości nowej platformy Nintendo, zapominając o tym, że grafika wcale nie jest taka ważna i jak pokazuje historia liczy się gameplay - czyli fun płynący z rozgrywki. W 6 generacji wygrało Sony, którego PS2 dawało sporo radości, świetnych gier, ale możliwościami graficznymi pozostawało w tyle za konkurencją i widać to na przykładzie np. serii Resident Evil lub Splinter Cell. Jestem fanem Nintendo jak i konkurencji, ale śmieszy mnie to jak ludzie obrzucają błotem sprzęt, który dopiero co miał premierę, a i tak sprzedaje się lepiej niż starsza stażem Vita. Trzeba poczekać, aż sprzęt się rozkręci i pojawi się więcej "nowych" gier, a nie oceniamy na podstawie portów, które owszem mogą być w tyle, ale to nie znaczy, że sprzęt jest słaby (wystarczy sobie przypomnieć konwersję Resident Evil 4 na PS2, które straciło na kolorach i innych efektach jak np. oświetlenie, w 2007 roku zrobiono konwersję na PC która była jeszcze gorsza...).
Ktoś tu wytknął nowej grze Monolith Softu kwadratowe jeziora rodem z Morrowinda. Radzę raz jeszcze obejrzeć zwiastun, wtedy można naprawdę zobaczyć, że to tylko takie złudzenie optyczne. W każdej grze da się znaleźć jakiś bubel graficzny, ale najlepsze jest to, że filmik może pochodzić z wczesnej fazy developingu tej gry. Do czasu premiery wszystko może ulec zmianie - tym bardziej dopracowanie grafiki. Dla mnie ta gra prezentuje się świetnie i jeśli mam znaleźć
jRPG z ładniejszą grafiką to nie jestem w stanie, nawet FFXIII nie powala tak grafiką jak ten tytuł i przynajmniej w grze Monolith Softu trawa wygląda jak trawa, a nie płaska tekstura i parę wystających kłaków jak za czasu ery Morrowinda
. Samo otoczenie jak i model postaci wygląda zdecydowanie lepiej i trzeba być naprawdę zaślepionym trollem, aby nie dostrzec różnicy. Ten tytuł to zdecydowanie next gen title
Czas pokaże czy Wii U jest takie słabe na jakie oceniają je fanboje i inne trolle z internetu. Najlepszym przykładem mocy Wii U będzie czysty gameplay z Bayonetty 2 na który czekam z wywieszonym jęzorem. Jak pamiętamy pierwsza Bayonetta wyglądała dość nieźle (przynajmniej na X360
) - zobaczymy czy grafika w jakiś sposób podskoczy/przeskoczy jedynkę, a dwójka jest od podstaw robiona dla Wii U, więc grafa może być zdecydowanie lepsza. Dobrym przykładem jest też remake Wind Wakera, że to nie tylko tekstury w HD...