Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 562719 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1560 dnia: Grudnia 15, 2012, 15:16:13 pm »
Mnie się zbytnio nie podobał.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1561 dnia: Grudnia 15, 2012, 15:17:57 pm »
Mnie się zbytnio nie podobał.

Spoko. Najładniejsza gra multiplatformowa na konsole.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1562 dnia: Grudnia 15, 2012, 15:25:00 pm »
Słyszałem już kiedyś takie opinie, osobiście nie podzielam Twojego zdania.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1563 dnia: Grudnia 15, 2012, 15:27:30 pm »
Mnie się zbytnio nie podobał.

Spoko. Najładniejsza gra multiplatformowa na konsole.
Rozpaćkane 14fps w subhd? lol

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1564 dnia: Grudnia 15, 2012, 16:20:27 pm »
crysis 2, battlefield 3, far cry 3, just cause 2, castlevania i kilka innych multiplatform jak dla mnie spokojnie dorównuję większości exclusivom.
Cytuj
Jest funkcja - działa, albo nie działa. FPS spada, wyłączamy bajera i jedziemy dalej!
albo ustawiamy gorszą jakość :) i tak też to działa w exach, gdzie zmniejsza się rozdzielczość cząsteczek(gran turismo 5, killzone 2/3), pogarsza jakość cieni i modeli(uncharted) albo ogólnie rozdzielczość obrazu(anal wake ;) ).

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1565 dnia: Grudnia 15, 2012, 16:29:50 pm »
Mnie się zbytnio nie podobał.

Spoko. Najładniejsza gra multiplatformowa na konsole.
Rozpaćkane 14fps w subhd? lol

Dobra. To skoro tak uważasz, to CoD biję na głowę wszystko bo ma 60 fps. Nie wiem ile klatek ma Demon Souls, ale z tego co słyszałem (chyba ta gra) też czasami chrupnie. Zresztą wiekzośc gierek na konsole ma od 20-30 fps. Crysis 2 akurat ma jak dla mnie stałą liczbę animacji i spokojnie można grać bez zwiech do jakiś 5fps czy innego szajsu. A grafa i tak bije na głowę praktycznie wszystkie exy na Xboxa360, na PS3 nie wszystkie, ale też daje rade.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1566 dnia: Grudnia 15, 2012, 17:09:46 pm »
castlevania i kilka innych multiplatform jak dla mnie spokojnie dorównuję większości exclusivom.
W sensie stricte technicznym (brak AA, niższa rozdziałka), to GoW III wygląda jednak lepiej. Biorąc pod uwagę "wrażenie ogólne", zgadzam się.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1567 dnia: Grudnia 15, 2012, 17:21:56 pm »
Mnie się zbytnio nie podobał.

Spoko. Najładniejsza gra multiplatformowa na konsole.
Rozpaćkane 14fps w subhd? lol

Dobra. To skoro tak uważasz, to CoD biję na głowę wszystko bo ma 60 fps. Nie wiem ile klatek ma Demon Souls, ale z tego co słyszałem (chyba ta gra) też czasami chrupnie. Zresztą wiekzośc gierek na konsole ma od 20-30 fps. Crysis 2 akurat ma jak dla mnie stałą liczbę animacji i spokojnie można grać bez zwiech do jakiś 5fps czy innego szajsu. A grafa i tak bije na głowę praktycznie wszystkie exy na Xboxa360, na PS3 nie wszystkie, ale też daje rade.
No, prawie 60 klatek na klocku, mniej prawie na łajbie i miejscami prawie 30 na nocniku przy rozdziałce w okolicach pół HD. Demon's Souls ma 30 ze spadkami przy masowym rozwalaniu elementów otoczenia, ale to ex na PS3, do tego grafika od strony technicznej "ekhem" także nie wiem po co tu o tej gierce wspominasz. Nie rozumiem tej części:'Crysis 2 akurat ma jak dla mnie stałą liczbę animacji i spokojnie można grać bez zwiech do jakiś 5fps czy innego szajsu." Bić exy na xboba nie wypada.

Krzysiu z kloca:



JC2 z łajby:



I co Ty tą paciają chcesz jechać lol? Zresztą takie porównywanie też bez sensu trochę. Z jednej strony taki mocno poszerzony korytarzyk a z drugiej chyba jeden z większych światów w grach. Krzyś powinien wyglądać przy tym jak render w 60 klatkach a nie kupa, lol.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1568 dnia: Grudnia 15, 2012, 17:27:19 pm »
castlevania i kilka innych multiplatform jak dla mnie spokojnie dorównuję większości exclusivom.
W sensie stricte technicznym (brak AA, niższa rozdziałka), to GoW III wygląda jednak lepiej. Biorąc pod uwagę "wrażenie ogólne", zgadzam się.
Jaka zaś niższa roździałka? Obydwie gry maja pełne 720p. Raczej frimejt, bo LOS to średnio połowa GOWIII. A od strony artystycznej to Gabriel bije Kratoska po tej łysej pale. (przynajmniej po tym co widziałem bo całej nie zaliczyłem póki co)

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1569 dnia: Grudnia 15, 2012, 17:32:50 pm »
Zgadzam się w całej rozciągłości :angel:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1570 dnia: Grudnia 15, 2012, 17:36:28 pm »
Nie rozumiem tej części:'Crysis 2 akurat ma jak dla mnie stałą liczbę animacji i spokojnie można grać bez zwiech do jakiś 5fps czy innego szajsu."

Grajac nie uświadczyłem zwiech do 5fps. Na "oko" były takie do 18 fps, ale może dwa razy przez całą kampanię.

Nie wiem co Ty tak z tym JC2 ciągle wyskakujesz, ale Crysis tak czy siak jest pod względem graficznym świetny i każdy kto grał potwierdzi, a ten JC2 też spoko chociaż nie wiem co to jest "łajba".

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1571 dnia: Grudnia 15, 2012, 17:43:28 pm »
Grałem i nie potwierdzam.
Łajba-"potocznie lub żartobliwie o łodzi albo o starym, źle utrzymanym statku".
Pamiętasz jak PS3 na początku generacji "tonęło"?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1572 dnia: Grudnia 15, 2012, 18:56:42 pm »
Imo bardzo mało multiplatform jest dopracowanych graficznie.

Castlevania ok, wygląda nieźle, RE5 - tą grę bardzo lubiłem i wygląda całkiem całkiem jak na multiplatformę, mój numer 1 jak na swoje czasy.
BF3 to z deczka pomyłka, wszędzie świeci niska jakość, miał być hit, a okazał się kit, napisał bym, że grać się da ale to nie do końca prawda, bo gra jest mocno zbugowana w swoich skryptach.

No i to by było na tyle, może i faktycznie dodał bym do tego JC i może SW:FU 1 i 2.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1573 dnia: Grudnia 15, 2012, 19:58:00 pm »

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)


Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)


I który gej zaprzeczy? :




andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1574 dnia: Grudnia 15, 2012, 22:24:47 pm »
Soul Calibur, bijatyka 2D. Dyskusyjna sprawa, nie wiem, czy można to przyrównać do większości innych gier ale wygląda ładnie.
FFXIII-2, nie grałem, mogę się wypowiedzieć na temat pierwszej częsci, ociosane lokacje nie za bardzo przypadły mi do gustu. Były momenty, najbardziej podobało mi się podniebne miasto pod koniec gry. Tam miejscami po prostu gapiłem się na widoki zamiast grać :)


RE5, Force Unleashed 1,2, Just Cause, Castlevania... No i teraz zastanawiam się, czy developerzy też używali suwaczków przy tworzeniu tych gier, tak jak w tym filmiku z Agnis P. Wyglądają świetnie, działają dobrze, widać, że są to gry dopracowane, a nie zrobione na szybko. Takich gier chyba nie da się zrobić za pomocą suwaczków i trzeba trochę pokombinować. Goście od Force Unleashed 2 wymyslili nawet jakąś bajerancką metodę AA i "przyspieszacz fps"... widać poświęcenie i chęć stworzenia czegoś ponadprzeciętnego. Nie widzę tutaj miejsca na takie rozwiązania jak suwaczki od efektów...konsola nie wyrabia, to wywalamy efekt, albo robimy 720x576 i gotowe...


Jeśli to są "narzędzia developerskie" nowego silnika SE, to mamy je obecnie w wiekszości gier na PC - suwaki od cieni, AA, geometrii, "ptaszki" od przeróżnych efektów jak SSAO, DOF itd... nic nadzwyczajnego, banał. Bał bym się o jakość gier od deva, który idzie na taką łatwiznę przy tworzeniu gry.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2012, 22:35:34 pm wysłana przez andryush »

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1575 dnia: Grudnia 16, 2012, 02:44:46 am »
(...) Imo to jest zbyt proste, developerzy powinni kombinować z kodem, a nie bawić się suwaczkami!
To jest tak głupie że nie mam pomysłu jak na to odpowiedzieć. Czekam na 21.12.12 bo zwątpiłem kur**. Czy ty na prawdę myślisz że zrobienie tego silnika ogranicza się do napisania suwaczków które odpalają wybraną funkcje z karty graficznej? Developerzy kombinujący kodem.... To znaczy kto? Scenarzyści, goście od projektowania ubiorów i rysownicy tekstur? Japierdole nie wierze....

Tymczasem suwaczki w wersji żeńskiej:


Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1576 dnia: Grudnia 16, 2012, 03:22:35 am »
Soul Calibur, bijatyka 2D. Dyskusyjna sprawa, nie wiem, czy można to przyrównać do większości innych gier ale wygląda ładnie.
FFXIII-2, nie grałem, mogę się wypowiedzieć na temat pierwszej częsci, ociosane lokacje nie za bardzo przypadły mi do gustu. Były momenty, najbardziej podobało mi się podniebne miasto pod koniec gry. Tam miejscami po prostu gapiłem się na widoki zamiast grać :)


RE5, Force Unleashed 1,2, Just Cause, Castlevania... No i teraz zastanawiam się, czy developerzy też używali suwaczków przy tworzeniu tych gier, tak jak w tym filmiku z Agnis P. Wyglądają świetnie, działają dobrze, widać, że są to gry dopracowane, a nie zrobione na szybko. Takich gier chyba nie da się zrobić za pomocą suwaczków i trzeba trochę pokombinować. Goście od Force Unleashed 2 wymyslili nawet jakąś bajerancką metodę AA i "przyspieszacz fps"... widać poświęcenie i chęć stworzenia czegoś ponadprzeciętnego. Nie widzę tutaj miejsca na takie rozwiązania jak suwaczki od efektów...konsola nie wyrabia, to wywalamy efekt, albo robimy 720x576 i gotowe...


Jeśli to są "narzędzia developerskie" nowego silnika SE, to mamy je obecnie w wiekszości gier na PC - suwaki od cieni, AA, geometrii, "ptaszki" od przeróżnych efektów jak SSAO, DOF itd... nic nadzwyczajnego, banał. Bał bym się o jakość gier od deva, który idzie na taką łatwiznę przy tworzeniu gry.
Bijatyka 2d [']


I RE5 nazywać dopracowaną grą multiplatformową która na PS3 nie dość, że wygląda zauważalnie gorzej, to jeszcze chodzi chodzi jak kupa.
Wielki lol.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1577 dnia: Grudnia 16, 2012, 08:37:10 am »
Najładniejszy(oprawa, animacja, fizyka) multiplatform to NBA 2K. Z kolei jest jeszcze ładniejsza gra sportkowa która jest exem na PS3, choć to mało popularny sport.

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1578 dnia: Grudnia 16, 2012, 10:31:41 am »
Cytuj
I RE5 nazywać dopracowaną grą multiplatformową która na PS3 nie dość, że wygląda zauważalnie gorzej, to jeszcze chodzi chodzi jak kupa.
Wielki lol.
Nie przypominam sobie, aby ta gra miała problemy z płynnością. Nie przy takiej oprawie  ;)

Co do SC5 to każdy może się pomylić heh.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1579 dnia: Grudnia 16, 2012, 10:36:27 am »
Najładniejszy(oprawa, animacja, fizyka) multiplatform to NBA 2K. Z kolei jest jeszcze ładniejsza gra sportkowa która jest exem na PS3, choć to mało popularny sport.

Masz na mysli MLB The Show? Jak dla mnie to najlepsza i najladniejsza gra o Baseballu.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2012, 10:51:51 am wysłana przez _ReD_ »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1580 dnia: Grudnia 16, 2012, 11:33:20 am »
(...) Imo to jest zbyt proste, developerzy powinni kombinować z kodem, a nie bawić się suwaczkami!
To jest tak głupie że nie mam pomysłu jak na to odpowiedzieć. Czekam na 21.12.12 bo zwątpiłem kur**. Czy ty na prawdę myślisz że zrobienie tego silnika ogranicza się do napisania suwaczków które odpalają wybraną funkcje z karty graficznej? Developerzy kombinujący kodem.... To znaczy kto? Scenarzyści, goście od projektowania ubiorów i rysownicy tekstur? Japierdole nie wierze....

Tymczasem suwaczki w wersji żeńskiej:



Programiści.
Porównajmy to do wielu innych silników multiplatformowych. W większości brak konkretnej optymalizacji skutkuje niską rozdziałką i mizernym efektem końcowym. Może i te suwaczki posiadają tryb PS3, PS4, PC, X360 itp, ale co z tego, skoro efekty nie są zadowalające, w obecnej sytuacji gry na różne platformy wymagają więcej ingerencji, wątpię aby podstawowa optymalizacja jakiegoś silnika uwzględniała skomplikowane działanie SPU w PS3. Wielu devów przyznawało, że z tym sprzętem trzeba by dłużej posiedzieć, żeby wycisnąć coś więcej.

Jeśli plotki krążące w sieci o next-genach są prawdziwe, to konsole te bedą niczym innym jak lekko zmodyfikowanymi PC ze swoim systemem operacyjnym. Wtedy może i suwaczki się sprawdzą, bo nie będzie zbyt wielkich różnic w architekturze konsol i PC.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1581 dnia: Grudnia 16, 2012, 12:02:03 pm »
Najładniejszy(oprawa, animacja, fizyka) multiplatform to NBA 2K. Z kolei jest jeszcze ładniejsza gra sportkowa która jest exem na PS3, choć to mało popularny sport.

Masz na mysli MLB The Show? Jak dla mnie to najlepsza i najladniejsza gra o Baseballu.

Tak, dla mnie to najładniejsza gra sportowa na tą generacje.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1582 dnia: Grudnia 16, 2012, 14:18:15 pm »
Cytuj
BF3 to z deczka pomyłka, wszędzie świeci niska jakość
Jaka niska jakość? to jest właśnie nowa jakość :P (mówię o singlu oczywiście)
Technicznie miecie prawie każdego exa z ps3

yerli o crysis 3
Crysis 3 wykorzystuje możliwości konsol w całości. Żadna gra nie będzie wyglądała lepiej na obecnych konsolach niż Crysis 3, jeśli chodzi o aspekty techniczne. Większość gier nawet nie dorównuje poziomowi poprzedniej gry - Crysis 2. Nie mówię tutaj o sztuce. Odbiór sztuki i stylu graficznego gry jest bardzo subiektywny. Crysis 3 wyznacza nowy poziom na konsolach obecnej generacji, ale trzeba przyznać, że wersja na PC jest jeszcze dwa poziomy wyżej.

 ja mu wierzę.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1583 dnia: Grudnia 16, 2012, 14:22:28 pm »
Wszystko fajnie, ale Crytek dalej będzie pod kreską  :lol:

To dobitnie pokazuje, że benchmarków się po prostu nie opłaca robić.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1584 dnia: Grudnia 16, 2012, 14:34:57 pm »
Ten Pan od Crytek bredzi, tak samo jak przy Crysis 2.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1585 dnia: Grudnia 16, 2012, 14:42:29 pm »
Wszystko fajnie, ale Crytek dalej będzie pod kreską  :lol:

To dobitnie pokazuje, że benchmarków się po prostu nie opłaca robić.
Nie moze byc pod kreska, bo juz oplacili produkcje Crysisa 3, sprzedaza Crysisa 2 i 1.


Ten Pan od Crytek bredzi, tak samo jak przy Crysis 2.
Pod wzgledem czysto technicznym nie ma gry rownej Crysisowi 2 na konsolach, kwestia, ze od cholery stracili na subHD i framerate w oczach ludzi, no i streaming tekstur byl troche hardcore'owy.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1586 dnia: Grudnia 16, 2012, 15:09:18 pm »
Tylko co z tego że ta ich czysto techniczna strona się pochrzaniła przez to o czym mówisz, albo robią to na 100% albo idą na kompromis robiąc multiplatforma by ich wyglądała podobnie na każdej z konsol i potem zbierają słowa krytyki.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1587 dnia: Grudnia 16, 2012, 15:16:45 pm »
pfffffffrfrfrfrffrf
Zdajesz sobie sprawę że to co pokazali jest ich wewnętrznym narzędziem dla grafików do prezentacji obiektów, sprawdzania poprawności teksturek i ustawiania materiałów? Po drugie to ty chyba nie rozumiesz że to czy model świeci się bardziej czy mniej nie ma żadnego wpływu na wydajność bo ten efekt zużywa zasoby nawet jak jest ustawiony na 1% widoczności. Coś mniej więcej tak logicznego jakbyś powiedział że niebieskie obiekty w grach są bardziej zasobożerne od czerwonych.
Te suwaczki to tylko narzędzie dla osób które w życiu nie napisały jednej linni kodu bo nie są koderami i nie muszą nimi być żeby być developerami. To co jest pod tymi suwaczkami to lata pracy koderów którzy w ze wszech kurwa miar lepiej od ciebie wiedzą jak mają pracować i jak głęboko programować.  :roll:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2012, 15:18:23 pm wysłana przez monio4 »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1588 dnia: Grudnia 16, 2012, 15:17:21 pm »
Pod wzgledem czysto technicznym nie ma gry rownej Crysisowi 2 na konsolach, kwestia, ze od cholery stracili na subHD i framerate w oczach ludzi, no i streaming tekstur byl troche hardcore'owy.
W pedeefach od niemców. Tak jak te riltajmowe odbicia które mają być a nie są lol.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1589 dnia: Grudnia 16, 2012, 15:25:31 pm »
pfffffffrfrfrfrffrf
Zdajesz sobie sprawę że to co pokazali jest ich wewnętrznym narzędziem dla grafików do prezentacji obiektów, sprawdzania poprawności teksturek i ustawiania materiałów? Po drugie to ty chyba nie rozumiesz że to czy model świeci się bardziej czy mniej nie ma żadnego wpływu na wydajność bo ten efekt zużywa zasoby nawet jak jest ustawiony na 1% widoczności. Coś mniej więcej tak logicznego jakbyś powiedział że niebieskie obiekty w grach są bardziej zasobożerne od czerwonych.
Te suwaczki to tylko narzędzie dla osób które w życiu nie napisały jednej linni kodu bo nie są koderami i nie muszą nimi być żeby być developerami. To co jest pod tymi suwaczkami to lata pracy koderów którzy w ze wszech kurwa miar lepiej od ciebie wiedzą jak mają pracować i jak głęboko programować.  :roll:
Dobrze napisane.

Wiadomo też, ze grafik musi mieć narzędzia i nie będzie wszystkiego robił w kodzie, tylko koderzy klepią kod i robią UI po to by grafik miał na czym pracować. Tak się teraz robi gry

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1590 dnia: Grudnia 16, 2012, 15:44:23 pm »
http://www.youtube.com/user/traktamente/

Kanał ziomka który pracuje przy Luminous. Mózg rozjebany.




KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1591 dnia: Grudnia 16, 2012, 15:57:03 pm »
Tak jak te riltajmowe odbicia które mają być a nie są lol.
Tak jak napisalem na ircu, SSR nigdy nie bedzie pracowac bez cubemap, a w tamtej sekcji byl bug, ktory pokazywal cubemapy, choc nie powinnien, a na SSR bylo za ciemno.



A tu widac, ze SSR dzialalo, tylko cubemapa byla zbuggowana

« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2012, 16:07:11 pm wysłana przez KKRT »

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1592 dnia: Grudnia 16, 2012, 17:50:06 pm »
Ale paćka.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1593 dnia: Grudnia 16, 2012, 17:51:08 pm »
To z ipada czy Vity?

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1594 dnia: Grudnia 16, 2012, 20:42:21 pm »
z WiiU

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1595 dnia: Grudnia 17, 2012, 10:24:53 am »
Developerzy dążą do uproszczenia i przyspieszenia procesu tworzenia gier. Te "suwaczki" to właśnie dają - możesz szybko i prosto uzyskać taki efekt jaki chcesz. Ale i tak nie odbywa się to od tak. Musisz mieć dobrze przygotowany model, tekstury, maski - bez tego te suwaczki i tak nie zadziałają. Nie wiem dokładnie jak wygląda to w innych firmach, ale jak jak potrzebuje czegoś to idę do programisty z konkretną prośbą, albo mówię mu jaki efekt chcę osiągnąć. Potem on kombinuje jak to zrobić, testuje czy to działa, jak duży hit dostaje framerate. W efekcie dostaje funkcję, która często sprowadza się do checkboxa (czasem z dodatkowymi opcjami). Tak to wygląda. Jeśli jakieś słabsze urządzenie nie wyrabia, to sprawdzamy na czym nie wyrabia. Jeśli da się to lepiej zoptymalizować to tak robimy, jak nie to wyłączamy tą funkcję. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy, niektóre się da, ale wymaga to więcej czasu, a tego zawsze jest za mało.

Sprowadzanie tworzenia grafiki do suwaczków nie jest niczym złym, wręcz przeciwnie. Wcale nie odbija się to negatywnie na jakości gier, wręcz przeciwnie. Inna sprawa, że ta prezentacja została celowo uproszczona, nawet nazwy funkcji są celowo zmienione na bardziej przystępne.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1596 dnia: Grudnia 17, 2012, 10:49:08 am »
No dobra, swoimi argumentami przekonaliście mnie do suwaczków.  :oops:

Silnik może przecież mieć cos w rodzaju trybów pracy, uwzględniających optymalizacje na dany sprzęt. Wtedy suwaczki działają  w zgodzie i harmonii z daną platformą.
No i to co napisał Zielarz, widziałem już coś takiego w dziennikach developerskich GOWIII, graficy stworzyli jakiś efekt, który nie chciał do końca działać, więc tutaj do boju idą programiści i robią wszystko co w ich mocy aby dany bajer zadziałał.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1597 dnia: Grudnia 17, 2012, 11:05:07 am »
Tyle żeście się rozpisali o suwaczkach, a szybka odpowiedź podsumowująca na ten temat była już w jednym z pierwszych postów pod wiadomością andryusha, od której zaczął się flejm :cool:

edytor jak dla dziecka, żeby się mogło pobawić.
I o to chodzi. IMO to funkcje czysto pokazowe na potrzeby prezentacji, a nie złożoność całego programu.

 :roll:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1598 dnia: Grudnia 17, 2012, 11:11:24 am »
Tak jest w większości przypadków ;P.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40