Autor Wątek: Castlevania: Lords of Shadow 2  (Przeczytany 180523 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #120 dnia: Marca 30, 2013, 16:36:53 pm »
OK. Jakieś to takie rozmazane czasami i elementy detali, np. w architekturze zamku są mało uwydatnione ;-)

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #121 dnia: Marca 30, 2013, 17:43:04 pm »
Graficznie, to design i detale pierwsza klasa, ale niestety aliasing, rozdzielczość i tekstury są elementami, które do GOW III i Ascension nawet nie mają startu.
Jesteś pewien co piszesz. Tekstury i rozdzielczość akurat są na takim samym poziomie jedynie płynność animacji nie ma startu do GOW bo chodzi w 15-20 klatkach. Zęby też na moim tv są niewidoczne.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #122 dnia: Marca 30, 2013, 17:58:51 pm »
Może pora przetrzeć matrycę? I trzeć tak długo aż SCV>>>TT2 graficznie.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #123 dnia: Marca 30, 2013, 18:04:19 pm »
Może pora przetrzeć matrycę? I trzeć tak długo aż SCV>>>TT2 graficznie.
Ty lepiej to zrób, albo zmień tv :P. Dla mnie nadal TTT2>SC5 i nic tego nie zmieni zresztą moj kumpel uważa tak samo czyli nie jestem sam :troll:.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #124 dnia: Marca 30, 2013, 18:06:59 pm »
Ty se zmień skoro brak AA i MLAA nie robi różnicy.

No jak mu kalibrowałeś TV/patrzy na Twój to nic dziwnego.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #125 dnia: Marca 30, 2013, 18:12:26 pm »
Ty se zmień skoro brak AA i MLAA nie robi różnicy.
Robi robi, nic takiego nie napisałem powiedziałem tylko że na moim tv zęby są niewidoczne a nie że ich nie ma. Łapiesz.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #126 dnia: Marca 30, 2013, 18:17:48 pm »
Ty se zmień skoro brak AA i MLAA nie robi różnicy.
Robi robi, nic takiego nie napisałem powiedziałem tylko że na moim tv zęby są niewidoczne a nie że ich nie ma. Łapiesz.
Nie. Skąd wiesz że tam są, skoro ich nie widzisz?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #127 dnia: Marca 30, 2013, 18:19:39 pm »
Ty se zmień skoro brak AA i MLAA nie robi różnicy.
Robi robi, nic takiego nie napisałem powiedziałem tylko że na moim tv zęby są niewidoczne a nie że ich nie ma. Łapiesz.
Nie. Skąd wiesz że tam są, skoro ich nie widzisz?
Podchodzę bliżej ekranu.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #128 dnia: Marca 30, 2013, 18:22:51 pm »
To grając w TT2 wystawiacie se telewizor w oknie domu naprzeciwko czy wyjście na korytarz wystarcza?

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #129 dnia: Marca 30, 2013, 19:19:53 pm »
Castlevania jakościowo ma gorszą grafę od GOW III i nie wiem, jak ktoś może nie zauważać w niej ząbków, chyba, że gra na tablecie, albo siedzi 3 m przed 32" hd ready.

Podaj Kyo model Twojego tv, bo to jakaś magiczna maszyna. Zamiast tysięcy zł na tytany i konsole, lepiej przecież zaoszczędzić i kupić sam magiczny ekran.

Magiq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2005
  • Wiadomości: 2 814
  • Reputacja: 66
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #130 dnia: Marca 30, 2013, 20:07:54 pm »
 Kert dokładnie opisał moje odczucia, nie mam nic więcej do dodania  :)

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #131 dnia: Marca 30, 2013, 22:39:25 pm »
Podaj Kyo model Twojego tv, bo to jakaś magiczna maszyna. Zamiast tysięcy zł na tytany i konsole, lepiej przecież zaoszczędzić i kupić sam magiczny ekran.

Pewnie to jakiś model TV Verbatim kupiony po znajomości.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #132 dnia: Marca 31, 2013, 09:13:34 am »
Castlevania jakościowo ma gorszą grafę od GOW III i nie wiem, jak ktoś może nie zauważać w niej ząbków, chyba, że gra na tablecie, albo siedzi 3 m przed 32" hd ready.

Podaj Kyo model Twojego tv, bo to jakaś magiczna maszyna. Zamiast tysięcy zł na tytany i konsole, lepiej przecież zaoszczędzić i kupić sam magiczny ekran.
Sony Bravia W5500 40 cali odpowiednio ustawiony według moich preferencji.

Juras siedzę od ekranu 2,5 metra.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #133 dnia: Kwietnia 02, 2013, 14:37:50 pm »
Ja gram na 50" 3m od tv i jakoś mnie mocno nie bodzie w oczy. Chociaż to plazma to też inaczej . Na pewno nie jest tak chamski jak w jakimś gta4  :X

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #134 dnia: Kwietnia 03, 2013, 22:45:30 pm »
Już myślałem, że coś nowego się pojawiło :((

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #135 dnia: Maja 11, 2013, 22:31:01 pm »
Trochę nowego info z PS3site.

Lords of Shadow 2 kończy historię Gabriela
Grę zaprojektowano tak, że w mniejszym stopniu gracz prowadzony jest za rękę. Otrzymujemy więcej swobody niż w Lords of Shadow.
Punkty zaczepne kampanii będą podświetlone gdy włączymy sobie odpowiednią opcję. Na wyższych poziomach trudności nie będzie ich wcale.
Środowisko tym razem będzie płynne, bez wczytywania.
Wyrzucono podsumowania misji i zastąpione je teleportami jak w starszych odsłonach serii (tych spod rąk Koji Igarashiego)
Bossowie zostali zmienieni. Walki z nimi będą dłuższe, ale bardziej zróżnicowane. Jednak nie zdecydowano jeszcze o tym, czy w trakcie walk z nimi będziemy mieli punkty kontrolne.
W grze znajdzie się opcja swobodnej kontroli kamery. Jednocześnie będzie na tyle inteligentna by dostosować się do akcji gdy o niej zapomnimy.
Krzyż bojowy (bicz Gabriela) zastąpiono Krwawym biczem. Różnice? Głównie wizualne i w kwestii fabularnej.
System walki pozostał bez zmian z tym, że magia zostanie zastąpiona przez krew Drakuli, a ta nie będzie się regenrować i by ją odzyskać - będziemy musieli żywić się wrogami.
Pasek skupienia będzie wzrastać w trakcie uników, idealnego blokowania ciosów i podczas wykonywania kontr. Gdy ją zapełnimy - każdy cios wyrzuci z wroga trochę krwi. A standardowo - jeśli oberwiemy - stracimy pasek.
Krew możemy poświęcić na dwa "elementy" - Chaos i Nicość.
Nicość: broń zmienia się w Miecz Nicości, który pozwala na odzyskiwanie zdrowia w trakcie ataków. Chaos: broń zmienia się w parę pazurów, które pozwolą przebić się przez obronę wroga.
Drakula będzie mógł używać sztuczek by omamić śmiertelników i kontrolować ich wolę, zmienić się w mgłę by przemknąć obok nich lub dotrzeć do sekretnych miejsc (ukłon w stronę ... Symphony of the Night).
W grze znajdą się elementy humorystyczne.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #136 dnia: Maja 11, 2013, 22:54:00 pm »
NO I PIĘKNIE.

Marins

  • Gość
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #137 dnia: Maja 12, 2013, 08:29:40 am »
Moc.
Cytuj
Bossowie zostali zmienieni. Walki z nimi będą dłuższe, ale bardziej zróżnicowane. Jednak nie zdecydowano jeszcze o tym, czy w trakcie walk z nimi będziemy mieli punkty kontrolne.
Walki w pierwszej części były już dość trudne i długie. Jeśli będzie tak jak piszą bez punktów kontrolnych to masakra  8)

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #138 dnia: Maja 12, 2013, 09:55:45 am »
 :grin:
Supcio, niech poprawią uniki i będzie kozak :D

Popa

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 11-05-2005
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 7
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #139 dnia: Maja 13, 2013, 10:06:39 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Maja 13, 2013, 10:15:50 am wysłana przez inż. windomearl »

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #140 dnia: Maja 13, 2013, 10:08:38 am »
Weź to w spoiler, bo nie wszyscy jeszcze pokończyli pierwszą część.

Obrazek specjalnie taki mały, żeby nie było widać ząbków? :troll:

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #141 dnia: Maja 13, 2013, 10:09:13 am »
Weź to w spoiler, bo nie wszyscy jeszcze pokończyli pierwszą część.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #142 dnia: Maja 13, 2013, 11:27:11 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #143 dnia: Maja 13, 2013, 11:29:49 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #144 dnia: Maja 13, 2013, 11:30:18 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Wygląda na to, że tak.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #145 dnia: Maja 13, 2013, 11:34:01 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Czytaj info od Kyo, tam jest wchuj spoilerów na ten temat i można się domyśleć wszystkiego :lol:

Marins

  • Gość
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #146 dnia: Maja 14, 2013, 16:51:54 pm »
Cytuj
Konami miało sporo szczęścia, że projektem o nazwie Lords of Shadow zajęło się hiszpańskie Mercury Steam. Po pewnym czasie produkcję przemianowano na Castlevania: Lords of Shadow, a młodego dewelopera wsparło Kojima Productions. Zdaniem producenta, tytuł ten uratował podupadającą serię.

W rozmowie z Edge producent wszystkich trzech odsłon LoS, Dave Cox, wyraził opinię, że gdyby nie zmiany, jakie wprowadzono przy okazji przygód Gabriela, popularny tytuł podzieliłby los Mega Mana. Według Coxa, cykl przed 2010 rokiem zmierzał donikąd, a sukces każdej kolejnej odsłony zależał od wąskiej grupy hardkorowych fanów. Przedostania część na PS3 i X360 udowodniła, iż gracze są otwarci na zmiany. "Musimy ryzykować, by Castlevania mogła przetrwać" - zakończył twórca.

ppe

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #147 dnia: Maja 14, 2013, 18:26:08 pm »
Ciekawe, co na to fanatycy starych Castlevanii, którzy jechali po produkcji MercurySteam, jak tylko się dało. Okazuje się, że gdyby nie znienawidzony przez nich tytuł, wampirzej sadze trzeba by pomachać na pożegnanie już dawno temu.

Shaman

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 03-09-2006
  • Wiadomości: 523
  • Reputacja: 3
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #148 dnia: Maja 15, 2013, 11:11:08 am »
Ciekawe, co na to fanatycy starych Castlevanii, którzy jechali po produkcji MercurySteam, jak tylko się dało. Okazuje się, że gdyby nie znienawidzony przez nich tytuł, wampirzej sadze trzeba by pomachać na pożegnanie już dawno temu.

Ja już pomachałem dawno temu.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #149 dnia: Maja 15, 2013, 11:26:33 am »
Szkoda tracić jedną z najlepszych gier generacji.

Marins

  • Gość
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #150 dnia: Maja 15, 2013, 15:00:56 pm »
6 czerwca konami zaprezentuje CLoS2
Cytuj
Pod względem oprawy graficznej, CLOS 2 wyciśnie sporo z 360 i PS3. Jeśli chce się stworzyć dobrą grę, należy przekroczyć granicę tego, czego oczekuje się od danego sprzętu - Mercury Engine będzie prawdziwym testem.
Kres generacji a tutaj takie jeszcze gierki wychodzą  8)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #151 dnia: Maja 15, 2013, 15:03:36 pm »
6 czerwca konami zaprezentuje CLoS2

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #152 dnia: Maja 15, 2013, 15:12:08 pm »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #153 dnia: Maja 15, 2013, 15:52:11 pm »

Shaman

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 03-09-2006
  • Wiadomości: 523
  • Reputacja: 3
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #154 dnia: Maja 16, 2013, 00:40:45 am »
Szkoda tracić jedną z najlepszych gier generacji.
Przeszedłem, jest słaba. W sumie mógłbym wymieniać długo dlaczego mi się nie podoba, ale chyba nie ma sensu, generalnie ludzie są zachwyceni kierunkiem w którym podąża seria, w dodatku dobrze się sprzedaje. Co dla mnie jest trochę smutne, bo teraz gra absolutnie niczym się nie wyróżnia spośród wielu slasherów.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #155 dnia: Maja 16, 2013, 10:46:10 am »
Fabułą, klimatem, art-stylem.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #156 dnia: Maja 16, 2013, 10:57:34 am »
Szkoda tracić jedną z najlepszych gier generacji.
W sumie mógłbym wymieniać długo dlaczego mi się nie podoba
Napisz. Najlepiej w punktach. Z ciekawością poczytam, co z pozycji fana starych Castelvanii jest nie tak z gierką Mercury Steam. Osobiście czytałem niby o zubożeniu walki (cóż takiego rozbudowanego było w edycjach 2d, że można to przedkładać nad C:LoS), elementów zręcznościowych, zagadek, czy też głównego zarzutu, jakim jest umiejscowienie akcji - zamek, mięsiowo wampirzej serii to dopiero ostatnie rozdziały gry. Z większością się nie zgadzam, tak jak Twoim stwierdzeniem o braku charakteru (chyba, że masz na myśli podejście do gameplay'u i qte, jednak Castlevania nigdy nie była specjalnie wyróżniająca się pod tym względem), no i to gierka raczej z gatunku action-adventure, a nie slasher stricte. Wiele rzeczy dobrze zagrało w C:LoS na tyle, że to jedna z moich najmilszych chwil przy konsoli obecnej generacji (GOW 3 nie zrobił takiego wrażenia, odnosząc się do całokształtu).
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2013, 10:59:23 am wysłana przez Kert »

Shaman

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 03-09-2006
  • Wiadomości: 523
  • Reputacja: 3
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #157 dnia: Maja 16, 2013, 19:41:35 pm »
Szkoda tracić jedną z najlepszych gier generacji.
W sumie mógłbym wymieniać długo dlaczego mi się nie podoba
Napisz. Najlepiej w punktach. Z ciekawością poczytam, co z pozycji fana starych Castelvanii jest nie tak z gierką Mercury Steam. Osobiście czytałem niby o zubożeniu walki (cóż takiego rozbudowanego było w edycjach 2d, że można to przedkładać nad C:LoS), elementów zręcznościowych, zagadek, czy też głównego zarzutu, jakim jest umiejscowienie akcji - zamek, mięsiowo wampirzej serii to dopiero ostatnie rozdziały gry. Z większością się nie zgadzam, tak jak Twoim stwierdzeniem o braku charakteru (chyba, że masz na myśli podejście do gameplay'u i qte, jednak Castlevania nigdy nie była specjalnie wyróżniająca się pod tym względem), no i to gierka raczej z gatunku action-adventure, a nie slasher stricte. Wiele rzeczy dobrze zagrało w C:LoS na tyle, że to jedna z moich najmilszych chwil przy konsoli obecnej generacji (GOW 3 nie zrobił takiego wrażenia, odnosząc się do całokształtu).
Okej, tak więc zaczynamy.

1. Art style
Okej, wszystko jest ładnie narysowane, ale niekoniecznie to wszystko do siebie pasuje. Chociażby to, że ponieważ gra powstawała w Hiszpanii, musieli wrzucić coś od siebie, a padło na fauna, który pasuje do gry jak pięść do nosa. Nie było potrzeby zmiany, zwłaszcza, że we wcześniejszej części art style zmienił się diametralnie, zachowując przy tym balans między stylem japońskim, a zachodnim.

2. Muzyka
Jest niby bardziej poważnie, ale gra straciła sporo swojego charakteru.  Po ukończeniu gry zapamiętałem tylko jeden motyw, i to w dodatku ten, który pochodzi z pierwszej Castlevanii.  Wszystko brzmi jak soundtrack do jakiegoś randomowego klona Lord of Rings, tymczasem wcześniej mieliśmy bardzo zróżnicowany OST, zawierający utwory zarówno klasyczne, jak i nawet jazzowe, oczywiście w granicach rozsądku (chyba najlepszym przykładem jest niedościgniony SOTN).

3. Sekcje platformowe i kamera
Jako że jestem fanem platformówek, to na prawdę trzeba było się postarać, żeby skopać ten element. Ponieważ poziom trudności nie jest zbyt wysoki, częściej ginąłem przez statyczną kamerę i niejasne dla mnie sekcje platformowe, niż na przykład w walkach z bossami. Gra pod tym względem jest bardzo niespójna, bo często nie jest jasne, czy w danym miejscu można wpaść w przepaść.
A kamera w tym nie pomaga, koncentruje się na tym, żeby wszystko wyglądało maksymalnie efekciarsko. I faktycznie, grafika jest ładna, ale za cenę płynności (średnio jakieś 20fpsów, co w grze akcji może mocno wkurzyć).

4. Fabuła
Fabuła nigdy nie była mocną stroną serii, ale też twórcy nie traktowali jej specjalnie poważnie (bo czy można poważnie traktować historię o wampirach?). Tutaj brakuje mi dystansu do siebie i powoduje to efekt odwrotny od zamierzonego. Gra próbuje udawać, że fabuła jest śmiertelnie poważna, ale tak nie jest, jest płytka, banalna i można by ją było streścić w kilku zdaniach (jedyne co mi się podobało, to twist na końcu, ale przez pierwszych kilkanaście godzin nie dzieje się zupełnie nic wartego uwagi pod względem fabularnym).

5. Backtracking
W każdej Metroidvanii backtracking występował i nie przeszkadzało to zupełnie. Mieliśmy system teleportacji, tak więc w dowolnym momencie można było się wybrać w dowolne miejsce. Różnica jest taka, że tutaj nie możemy się szybko przemieszczać. Gra zawiera wiele nudnych sekcji które trzeba przejść aby dotrzeć do miejsc wcześniej niedostępnych. Zważywszy, że gra jest naprawdę długa, po prostu nie chce mi się  przechodzić leveli raz jeszcze, żeby zebrać jakiś przedmiot. Moim zdaniem jest to jedna z najbardziej perfidnych prób przedłużenia czasu gry jak najmniejszym kosztem.

6. Copypasty
Nie ma co się oszukiwać, gameplay opiera się w 90% na rozwiązaniach z innych gier. Walka trąci GoWem, sekcje platformowe PoPem, a kilku bossów jest żywcem wyjętych z SotC'a. Kiedyś to może i było fajne, ale teraz jest już totalnie oklepane i nudne. Zero zaskoczenia. W dodatku wiele akcji wykonuje się tym samym przyciskiem, chociażby zamiast "dokończyć" przeciwnika, Gabiriel próbuje przestawić jakiś przełącznik. Niby drobiazg, ale po n-tym razie denerwuje niemiłosiernie.

7. Zróżnicowanie przeciwników
W poprzednich częściach mieliśmy bardzo rozbudowany bestiariusz, zawierający grubo ponad setkę rodzajów przeciwników (przykładowo w Order of Ecclesia jest ich 121), z których każdy ma jakąś podatność na określone ataki i wymaga specjalnej taktyki. Tutaj mamy ich znacznie mniej (dokładnie 29) i większość z nich można pokonać w ten sam sposób.
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2013, 19:47:10 pm wysłana przez Shaman »

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #158 dnia: Maja 28, 2013, 09:27:13 am »
Screen chyba z trailera

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Castlevania: Lords of Shadow 2
« Odpowiedź #159 dnia: Maja 28, 2013, 09:50:59 am »
Mam tylko nadzieje, że płynność animacji poprawią bo w jedynce skakała z 14 do 24 jak popierdzielona. Niech już będzie stałe 20 a nie slide show.