Sprawdziłeś co te dane przedstawiają?
No nie wiem, jak dla mnie to dotyczy wydatków drogą cyfrową, przez co rozumiałbym sprzedaż cyfrową i wszelkie mikropłatności, DLC, loot boxy, itp. I jak to się ma do sprzedaży gier?
Poza tym powtarzam - jak chesz udowodnić, ze ex'y się nie liczą/nie są aż tak ważne to podaj zestawienie z jednej platformy. Wtedy jeśli będziesz miał w top 10 same multiplatformy to jakieś wnioski możesz wyciągać, choć wciąż są jeszcze inne zależności. Inaczej udowadniasz, że popularna gra, która wychodzi na więcej niż jedną platformę sprzedaje się lepiej niż ex na jednej. No shit Sherlock, oczywista oczywistość zapakowana w oczywiste opakowanie.
tylko, że jak ps4 jest 2x tyle co xboxów, to wpływy z multiplatform sony też ma 2x większe od ms, choćby z tytułu opłat konesyjnych, czy jak one się tam nazywają.
czyli jednak mega opłaca się robić exy, bo bez bloodborne czy innych gow sony nie osiągnęłoby by takiej przewagi ilościowej na rynku.
Chłopaki, żeby była jasność. Ja nie walczę sobie z eksami dla zasady (albo, że M$ mi płaci, bo tego nie robi), i też nie pluję nań. Wspominałem przecież, że Xbox One znalazł się w moim domu głównie dla kapitalnej FM6, która jest tytułem na wyłączność (
Apex nie liczę z wiadomych przyczyn). Fakt, że konsola oferuje także znakomite
Halo V, rewelacyjną, drugą odsłonę cyklu
Horizon, czy bardzo uznane
Sunset Overdrive (
a, to wszytko tytuły na wyłączność dla One wcale mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Dzięki nim One(XS) znalazły się na mojej szafie i jestem nimi zachwycony.
Podobnie jest tez przecież z PS4(Pro), które chwalę i cenię eksy, bo nadają jej wyrazistości - takiego GoW bodaj pierwszy na forumku kupiłem, więc, hej....
Mnie chodzi tylko, że ludzie wyolbrzymiają ich znaczenie. A dokładniej mówiąc typowi gracze, bo przeciętnego Kowalskiego/Johna nie interesuje eks, tylko futbol amerykański/Fifa.
Zresztą wśród reszty też można zaobserwować, że gry na wyłączność są tylko przerwą od multi. Jeszcze tydzień temu jak wszedłem na listę znajomych, to 3/4 osób grało w GoW. Obecnie graja dwie osoby, a reszta strzela w
Destini II/Fortnite, czyli graj w to co przed premiera GoW, który już na allegro wylądował.
I eksy być może warto produkować, ale nie brałbym za kartę przetargową takiego
Bloodborne s00s, bo jeżeli konsol sprzedaje się ok osiemdziesiąt milionów kopii, a dana gra sprzedaje się w dwóch - trzech mln, to jest mały wycinek całości. To już lepiej
Halo V: Guardians podać, które sprzedało się w okolicy pięciu mln kopii, a One osiągnął ok 40mln sprzedanych egzemplarzy, wiec lepiej to na papierze wygląda.
Natomiast co do tej listy, Zielarz, to pisałem co przedstawia, podobnie jak podana ostatnio inna. Ale czy umieścisz najlepiej sprzedające się gry, czy najlepiej zarabiające, to zawsze znajdziesz w niej przykładowo CoD/GTA V. I generalnie czy podasz dane z jednej, czy z każdej platformy, to wyjdzie, że najlepiej zarabiające, najpopularniejsze gry to multi.
Skoro używasz tak wybitnego (w pewnym sensie) przykładu to weźmy zestawmy to z innymi wybitnymi przykładami ex'ów - GoW 3,1 mln, Uncharted 4 2,17 mln, Horizon 1,7 mln. CoD'y z ostatnich lat wahają się od 2-3,5 mln (w pierwszym tygodniu, bo właśnie z tego pochodzą przytoczone przeze mnie liczby). Nie wiem, czy można nazwać to zmasakrowaniem, ja śmiem twierdzić, że nie, tym bardziej, że żaden z tych ex'ów nie jest FPS'em.
W tym aspekcie robią się z tego warcaby na argumenty. Oczywiście, że 4 mln vs trzy mln. to nie jest zmasakrowanie, ale to tylko jeden z przykładów i oceniamy całokształt.
GoW świetnie się sprzedaje. Trzy mln w trzy dni. Łał, no brawo. Ale zdajesz sobie sprawę, że nie będzie tak, iż w 14 dni sprzeda 14 mln sztuk. A jednak ten CoD, czy jakaś gra sportowa będzie się znakomicie sprzedawać przez znacznie dłuższy okres i koniec końców ta różnica będzie ogromna.
Popatrz na taki PUBG. Wygląda jak wygląda, kapani nie ma, optymalizacja lezy. GoW miał znacznie lepszy start, ale jeżeli ten GoW dobije do dziesięciu mln przez cały swój żywot, to będzie to ogromy sukces (już jest hitem sprzedażowym), a taki PUBG w kilka miesięcy i to jeszcze nieukończony na samym tylko PC sprzedaje się w dziesiątkach milionów. Wychodzi na konsoli i w kilka tygodni w dwudziestu klatkach biega 4 mln osób. To przepaść i jestem pewny, że jakby takie
Fortnite też za niecałe 40$ sprzedawali, to goniłby fenomen GTAV/Minecraft depcząc eksy, multi, co popadnie.
To trochę jak z Avengers vs Avatar. Ci pierwsi mieli o kilkadziesiąt mln skromniejsza premierę, ale Wojna bez Granic, choć bije rekordy, to z łikendu na łikend mniej zarabia, a dzieło Camerona te sześćdziesiąt - siedemdziesiąt baniek co tydzień trzymało przez długi okres.
Uncharded 4,
God of War, to świetne gry. Ja życzę ich twórcom jak najlepiej, ponieważ za niewielka cenę dostarczają mi kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt godzin rewelacyjnej zabawy.
Ale choć piękne i rewelacyjne, to mogą tylko pomarzyć o sukcesie na jaki juz czeka nowa Fifa, czy BO4.
Sorry, ale przewaga X1X uwidacznia się przy 4k i dotyczy głównie rozdziałki. Rzeczywiście "znacznie lepiej" i do tego jeśli masz TV 4k...
Nieprawda. Akurat zdarza mi się czasami kupić daną grę na kilku platformach i różnice na korzyść Xbox One X względem PS4Pro są wyraźne nie tylko z tytułu rozdzielczości. Ba, nawet nie trzeba mieć 4k tv. by je dostrzec. To o czym piszę potwierdza Digital Foundry. Czas wczytywania gier na ogól jest szybszy (w takim
Kindgom Come Deliverance to ok osiem sek). Tekstury są lepszej jakości (w
Shadow of War jest to różnica wręcz kilku klas).
Kultowy
Wiedźmin III nie tylko prezentuje się lepiej, ale też oferuje przedział 40-60 klatek, przy zablokowanych 30 na Pro. Wg mnie różnica średnio dwudziestu k/s można spokojnie określić słowami "znacznie lepsza jakość".
Szczególnie, że gracze na ogół wybierają tryb wydajności. Posiadam 4k tv, ale zarówno w
Nioh, czy niedawno w
God of War wybierałem animacje kosztem rozdzielczości.
Więc nope. Mając fHD/4k otrzymujemy na ogół ładniej, szybciej i (wyraźnie) płynniej, a przy samym 4k - ładniej, szybciej, a natywne 4k dopełnia całości i robi przysłowiowa robotę (wystarczy
The Division/FC5 sprawdzić).