Odkopuję trupa, panowie z kierownicami, czy na dzień dzisiejszy działa wam FFB w tej grze? Chciałem się przejechać na T300 a tu dupa. Same wibracje i kierownica nie drgnie nawet przy największym gongu. A kiedyś działało to całkiem fajnie
Studio zamknięte, kto to teraz naprawi?
Nie było mnie na forum, ale odkopuje sprawę skoro nie dostałeś odpowiedzi.
Generalnie FFB zawsze odczuwałem jako słaby w Driveclub i ledwo odczuwalny. Chociaż też nie było to tak jak opisujesz że jest jego kompletny brak. Na pewno nie jest to gra idealna do kiery. Jakieś odczucia są, ale bez rewelacji. Można se fajnie pojeździć, ale naprawdę często wyczuć uślizgi w samochodach.
Z tego co kojarzę, też masz T300? Ja wcześniej grałem na G29 i na prawdę nie było do czego się przyczepić, FFB miał moc konkret. Wyrywało ręce i trzeba było zmniejszać moc. Teraz mam T300 i to jest jakaś porażka, jak słaby FFB jest w tej grze. W internecie znalazłem filmik z 2015 roku (jakoś w tamtym czasie grałem na G29) gdzie jednak ten FFB na T300 jest znacznie mocniejszy, więc coś go musiało zepsuć w późniejszych wersjach gry/oprogramowania systemowego/ a może FW samej kierownicy.
W każdym razie znalazłem połowiczne rozwiązanie problemu i właściwie problem może dotyczyć FW kierownicy, bo sprawa prezentuje się następująco:
- aby mieć jakikolwiek opór na kierze, na początku muszę ustawić kąt obrotu kierownicy w grze na 270 stopni.
- następnie używając przycisków na kierownicy (MODE + strzałka lewo/prawo) muszę przeskoczyć
wszystkie opcje regulacji kąta obrotu i wewnętrzny kąt obrotu kierownicy ustawić na 1080 stopni. Kluczowym jest aby przeskoczyć każdą z opcji, bo np samo przestawienie z 900 na 1080 nie daje takiego rezultatu jak przeskok 900 > 1080 > 360 > 540 > 720 > 900 > 1080
- po takich trikach pojawia się opór na kierownicy, jednak minus tego jest taki, że animacja kręcenia kierownicą zostaje ograniczona do zakresu 270 stopni.
Jak widać - magia. Coś ewidentnie jest skopane, gra, soft konsoli, albo FW kierownicy. Problem zdaje się leżeć w komunikacji konsola-kierownica, przez którą gra wysyła niepoprawny sygnał do kierownicy.