Autor Wątek: Gran Turismo 6  (Przeczytany 135187 razy)

0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #600 dnia: Lutego 11, 2014, 18:56:58 pm »
Myślałem BoBaN, że GT6 weźmiesz jeszcze na PS3. Kiedyś pisałeś, że Bathurst  musi być w GT6 inaczej kaszana, Bathurst jest, a BoBaN GT6 nie kupił :(
Swoją drogą zarąbista trasa ten Bathurst, zakochałem się.

Ja nie czekałem na Bathurst (chociaż lubię ten tor). Mnie zależało na torze GP Macau. Bardzo chciałbym zobaczyć ten tor w Gran Turismo i ponoć były robione jakieś dokumentacje przez ekipę PD, ale jak widać ciągle go nie dostaliśmy.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #601 dnia: Lutego 11, 2014, 21:52:07 pm »
Fotografowali też kilka ciekawych aut, między innymi takie Ferrari



A w GT6 go nie ma... Nie ma też kilku autek z poprzednich części, było RUFów sporo jeszcze z GT2, oczywiście torów brakuje, lokacje Photo Travel z GT5 też zniknęły, nie wspominam już o tych z GT4. Czuję się troszeczkę oszukany.

@svon, dzisiaj postanowiłem sobie trochę bokiem polatać, znasz  zasady ustawiania auta pod drift? Dyferencjał, skrzynia no i głównie zawieszenie. W sumie przy tuningu silnika, w co lepiej uderzać, moment obrotowy czy moc? Mam Toyote 86, niby lata bokiem ale czasami ciężko jest "złamać" jej przyczepność :/

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #602 dnia: Lutego 11, 2014, 23:01:24 pm »
Daj liche opony na tył, to będzie chodził bokami jak Kalisz w wąskie drzwi. ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #603 dnia: Lutego 11, 2014, 23:12:41 pm »
No mam najlichsze, ale czasami nie chce się ślizgać. :( Brakuje tej Toyocie czasami mocy, chociaż problemem może też być źle ustawiona skrzynia

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #604 dnia: Lutego 11, 2014, 23:27:25 pm »
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale około 22:15 sek Kaz mówi wyraźnie, że używają laserowego skanowania. Ktoś tu na forumku pierdolił, że Gran Turismo nie ma skanowanych laserowo torów (Magik tak gadał o ile dobrze pamiętam).
I mialem racje :P
Mowilem o GT5 i wstecz, gdzie uzywano glownie GPS + tysiace fot + materialy video.
W GT6 czesc torow zostala przeskanowana ;)



Skanowanie laserowe pozwala pewnie idealnie oddać powierzchnię toru, zmiany wysokości, szerokość, długość toru. A jakieś tam graficzne bajery to wiadomo,  modelować trzeba i ręcznie dodawać różne pierdółki.

Skanowane tory maja praktycznie idealnie oddane szerokosc,wysokosc, nachylenie itp.
Idealnie oddanej powierzchni raczej dlugo nie zobaczymy.
"siatka" po skanie jest zawsze mocno upraszcznana.
Nikt nie zmarnuje setek milionow polygonow na sama fakture asfaltu (i zaden sprzet by tego nie pociagnal).
 Zwykle oddane sa co wieksze/bardziej charakterystyczne nierownosci.

Swoja droga to wlodarze toru Bathurst nieznie strollowali MS, PD i T10.
Tworcy gier przeskanowali tor na potrzeby iRacing, GT6 i FM5 a teraz kiedy te gry wyszly to tor w realu otrzymal nowa nawierzchnie wiec ich skany sa nieaktualne  :troll:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #605 dnia: Lutego 12, 2014, 00:23:04 am »
No właśnie ostatnio oglądając 12h wyścig na tym torze, coś mi się obiło o uszy, że ma nową powierzchnię :D
Zeskanowany tor, jego siatka na pewno nie jest przeniesiona 1:1 do gry, właśnie z tych względów o których pisałeś ale wydaje mi się, że większość wszelkich niedoskonałości zapisanych jest w formie jakichś danych powierzchni toru. Jeżdżąc w GT6 nie zauważyłem żadnych kolein itp, jednak zawieszenie non stop pracuje i tłumi nierówności nawierzchni. Wizualnie tego nie przeniosą ale imo wirtualny zapis ze skanowania może być obecny i dostępny dla silnika kalkulującego pracę zawieszenia. Wystarczy spojrzeć na zachowanie auta poza torem, zawieszenie pracuje jak szalone, a wizualnie widzimy jedynie płaską teksturę.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #606 dnia: Lutego 12, 2014, 10:38:29 am »
Dla uzyskania dobrego efektu podczas jazdy, taki "obciety" model w zupelnosci wystarczy. Zwykle te dziury wizualnie sa niezauwazalne podczas jazdy, gdyz za stosunkowo "plytkie" i zajmuja duza powierzchnie.
Na przyklad dziura ma srednice 1,5 metra i jest bardzo lagodna. Czegos takiego raczej nie zauwazysz podczas jazdy za standardowym FOV ale jadac z predkoscia zaledwie 55 km/h pokonasz ta nierownosc w ok 0,1s (szybciej niz mrugniecie okiem), wiec gracz odczuje to jako spora nierownosc  :)
Z kolei na powtorce z duzym zoomem, od razu zobaczysz to pofaldowanie terenu i dlaczego zawieszenie tak pracuje mimo ze podczas jazdy tor wydaje sie plaski wizualnie.


Dla przykladu spojrz na prosta start-meta na tym filmiku w pCARS.
Sprawia wrazenie stosunkowo plaskiej, widac tylko co wieksze zmiany wysokosci.






Natomiast z duzym zoomem widac, ze jest tam sporo mniejszych nierownosci (widac to zarowno w zachowaniu wozu jak i na bialej linii).





Jak slusznie zauwazyles, siatka dla fizyki moze byc nieco inna, ale tworcy gier wyscigowych unikaja wiekszych dysproporcji zeby nie bylo takich kruczkow jak kola przenikajace przez nawierzchnie (albo latajace tuz nad nia :) ).
Inna sprawa to dopasowanie siatki do fizyki gry i pracy zawieszenia. Wszystko musi ze soba wspolgrac.


« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2014, 12:09:14 pm wysłana przez Magik »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #607 dnia: Lutego 12, 2014, 15:26:14 pm »
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale około 22:15 sek Kaz mówi wyraźnie, że używają laserowego skanowania. Ktoś tu na forumku pierdolił, że Gran Turismo nie ma skanowanych laserowo torów (Magik tak gadał o ile dobrze pamiętam).
I mialem racje :P
Mowilem o GT5 i wstecz, gdzie uzywano glownie GPS + tysiace fot + materialy video.
W GT6 czesc torow zostala przeskanowana ;)

Jakiś link czy znowu mam wierzyć na słowo? Ostatnio uwierzyłem i okazało się, że wyssałeś z palca rewelacje jakoby Gran Turismo nie miało laserowo skanowanych torów. :P

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #608 dnia: Lutego 12, 2014, 18:47:23 pm »
@svon, dzisiaj postanowiłem sobie trochę bokiem polatać, znasz  zasady ustawiania auta pod drift? Dyferencjał, skrzynia no i głównie zawieszenie. W sumie przy tuningu silnika, w co lepiej uderzać, moment obrotowy czy moc? Mam Toyote 86, niby lata bokiem ale czasami ciężko jest "złamać" jej przyczepność
Powinieneś poszukać ustawień typowo pod ten samochód, ale ja od siebie mogę dać takie: negatyw przód ok. 5-6 stopni, tył 0, zawieszenie niżej i twardziej, opony komfortowe miękkie, skrzynia dobrana tak, żeby w  zakręt można było wejść na 3cim biegu (zależy od toru oczywiście, ale ja głównie na tej seryjnej jeżdzę), spory zapas mocy niestety (ja mam Suprę MK3 i koło 500 koni).

Da radę jakoś uderzyć w tuningu w GT, żeby iść w moc, a nie moment?

Jak nie możesz jej przełamać, to na chwilę ręczny lub przerzuć bieg z 4 na 3 i piz** - działa tak, jakbyś normalnie strzelił ze sprzęgła.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #609 dnia: Lutego 12, 2014, 23:46:25 pm »
@svon, dzisiaj postanowiłem sobie trochę bokiem polatać, znasz  zasady ustawiania auta pod drift? Dyferencjał, skrzynia no i głównie zawieszenie. W sumie przy tuningu silnika, w co lepiej uderzać, moment obrotowy czy moc? Mam Toyote 86, niby lata bokiem ale czasami ciężko jest "złamać" jej przyczepność
Powinieneś poszukać ustawień typowo pod ten samochód, ale ja od siebie mogę dać takie: negatyw przód ok. 5-6 stopni, tył 0, zawieszenie niżej i twardziej, opony komfortowe miękkie, skrzynia dobrana tak, żeby w  zakręt można było wejść na 3cim biegu (zależy od toru oczywiście, ale ja głównie na tej seryjnej jeżdzę), spory zapas mocy niestety (ja mam Suprę MK3 i koło 500 koni).

Da radę jakoś uderzyć w tuningu w GT, żeby iść w moc, a nie moment?

Jak nie możesz jej przełamać, to na chwilę ręczny lub przerzuć bieg z 4 na 3 i piz** - działa tak, jakbyś normalnie strzelił ze sprzęgła.

Wypracowałem mnie więcej coś porządnego. Kąt pochylenia mam z przodu 3.8, z tyłu dałem 2.8, tył łatwiej się wtedy ślizga przy niskim pochyle z tyłu mam za dużo przyczepności. (w GT6 ten element jest ponoć zepsuty i negatywny pochył tylko zmniejsza przyczepność) Dałem też większą zbieżność na tył, +0.60. Sprężyny mam twarde z przodu i miękkie z tyłu. Zdziwiłem się dzisiaj nieźle, bo po założeniu Sportowych Miękkich, okazało się, że mam zarąbisty setup do ścigania, ze znakomitymi osiągami "turn in". Na miękkich oponach prowadzi się bajecznie :D

Skrzynia to kolejny problem, nie wiem jak ją ustawić - raz jest tak, że bieg jest za krótki i po redukcji koła zwalniają i auto chce jechać do przodu, a innym razem jest tak, że bieg jest za długi i brakuje mocy aby kontynuować lub rozpocząć poślizg. Nie wiem z której strony to ugryźć.

Największy problem obecnie mam właśnie chyba z doborem części mechanicznych, w celu zwiększenia mocy/momentu. Nie chcę robić z tej Toyoty jakiegoś potwora, obecnie ma ok 350hp i chyba z 360Nm momentu. Mówisz, że do driftu ważniejsza jest moc a nie moment obrotowy? Co do tuningu silnika, to myślę, że da się "uderzyć" bardziej w moment albo moc. Poszczególne części , dodają różne ilości momentu lub mocy i można to trochę ukierunkować. Najwięcej momentu dodaje np turbo sprężarka - niski zakres obrotów (stage 1). Ostatnio ustawiałem V12 Vantage i przez przypadek zainstalowałem część, która dodała mi sporo momentu, przez co samochód był o jakieś 1.5s szybszy na torze, nawet mimo gorszego stosunku masa/moc.

« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2014, 23:49:56 pm wysłana przez andryush »

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #610 dnia: Lutego 13, 2014, 00:33:30 am »
Ja mam u siebie Suprę MK3 tak:
- 3.0 l
- 560 km/6900
- 570 nm/6700
- 1239 kg
- opony komfortowe miękkie
- max odelżony
- turbo etap 3 (lubię łutututu 8))
- sprzęgło dwutarczowe
- koło zamachowe półwyścigowe
- ustawienia dyfra: obciążenie 10, czułość przyspieszenia 50, czułość hamowania 40
- skrzynia biegów zwykła bez żadnych zmian
- zawieszenie max w dół
- twardość przód 15 i tył 8, rozprężanie 5 i 5, sprężanie 5 i 5, stabilizatory przód 5 i tył 4
- negatyw przód 10, bo lubię pokraki, choć wiem, że jest za dużo
- negatyw tył 5, jak wyżej

Przy tych ustawieniach zbijając z 4 na 3 mogę przelecieć nawet przy 40 km/h zakręt 90 stopni. Ustawienia są trochę raczej form > function, ale ja lubię stance i ogólnie finalny efekt jest dla mnie ważniejszy od tego, czy spełnia w 100 % swoją funkcję, więc jest jak jest.

Tak jak mówię: jeżeli masz problem z przełamaniem furki, to zbij sobie bieg niżej (lub jeżeli masz za mało mocy to znów możesz wbić wyżej) i działa to jak strzał ze sprzęgła. Ewentualnie możesz przed zakrętem odbić w drugą stronę, ręczny na chwilkę i but. Każdy inaczej jakoś to inicjuje. Widziałem paru mistrzów co seryjnymi upalali naprawdę zajebiście, więc da się na pewno. :)
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2014, 00:38:39 am wysłana przez svonston »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #611 dnia: Lutego 13, 2014, 00:47:17 am »
Na razie posikuję się ręcznym, ale zamierzam popracować nad ustawieniem skrzyni tak, aby nie było z nią problemów. Może trochę mocy dodam. Wolne zakręty też biorę bez problemu. Problemy zaczynają się na szybszych zakrętach, w szczególności na długich łukach, gdzie najzwyczajniej osiągam zbyt niską prędkość i mój poślizg kończy się gdzieś odrobinę za apexem.

Ogólnie to od 2 dni nie ścigam się, a bawię się w drift :D Wciąga i odpręża niesamowicie)) Szkoda, że PD nie dało mozlwości robienia zawodów w drifcie online. Mogliby jakoś rozwinąć ten aspekt gry.

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #612 dnia: Lutego 13, 2014, 00:50:39 am »
Da radę jakoś przekopiować powtórkę na pendrive?
Poczytałem i trochę to popierzone... Więc nie pokażę powtórki. :(
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2014, 01:01:21 am wysłana przez svonston »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #613 dnia: Lutego 13, 2014, 08:55:46 am »
Skopiować na pendrive można. Problem może być z odtworzeniem powtórki na innej konsoli. Może nie zostać wykryta przez grę. Masz już GT6?

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #614 dnia: Lutego 13, 2014, 09:40:50 am »
Nie mam.Nie wiem czy w ogole kupie, a jezeli juz to po zamknieciu serwerow dla 5.

Wlasnie mam juz powtorke na szybko z wczoraj przy tych ustawieniach na Tsukubie i w sumie caly tor na slizgu. Ale ostatni miesiac palowalem Veyronem czasowki.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #615 dnia: Lutego 13, 2014, 09:46:38 am »
Ja na Tsukubie mam małe problemy, ale GT Arenę przejadę w nieprzerwanym poślizgu :D


Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #616 dnia: Lutego 13, 2014, 10:21:00 am »
Jakiś link czy znowu mam wierzyć na słowo? Ostatnio uwierzyłem i okazało się, że wyssałeś z palca rewelacje jakoby Gran Turismo nie miało laserowo skanowanych torów. :P
Na jakiej podstawie to stwierdzasz?
Na takiej ze przy promocji GT6 wspominaja o skanowaniu torow?
Przy FM5 Dan tez sie chwali ze skanuja tory, co nie oznacza ze tak bylo tez w poprzednich czesciach.
No i oczywiscie trzeba wspomniec ze tylko czesc torow jest odwzorowana w ten sposob zarowno w GT6 jak i FM5 (glownie nowe).
Z kazda kolejna czescia bedzie ich oczywiscie przybywac przybywac :)
O ile jeszcze niedawno laserowe skanowanie bylo bylo czyms bardzo rzadkim (praktycznie tylko iRacing to mialo), tak teraz to sie staje standardem.
Jest Assetto Corsa, niektore tory w GT6, FM5, pCARS, Autoclub Revolution itp.
Dzieje sie tak dlatego dzieki urzadzeniom mobilnym. Teraz skanowanie jest znacznie tansze i mniej czasochlonne.
Kiedys trzeba bylo wynajac tor na kilka dni i kupic cholernie drogi sprzet. Teraz wystarczy zamontowac odpowiednie urzadzenie na dachu auta i przejechac kilka okrazen :)
Ba...tak naprawde teraz nawet nie trzeba miec prawdziwego skanera.
Wystarczy kamera stereo (oczywiscie mowa o obrazie a nie dzwieku :D) i odpowiedni soft na PC pozwalajacy na przekonwertowanie obrazu na tzw. point cloud.
Alternatyw jest coraz wiecej dzieki czemu coraz wiecej gier bedzie mialo swietnie odwzorowane tory :)



andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #617 dnia: Lutego 14, 2014, 10:05:41 am »
@BoBaN, poszperałem trochę w necie i obejrzałem kilka filmów z tego Macau. Jedno jest pewne, skośnooka obsługa toru ssie pałkę  :lol:



Nie wiem, nikt się nie domyślił, żeby wysłać safetycar? Żółtych flag zabrakło?

Generalnie fajny tor, przypomina mi pokręcone trasy miejskie z GT4. Swoją drogą to szkoda, że nie ma ich w GT6 :( Byłaby niezła rozwałka w multi  :lol:


Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #618 dnia: Lutego 14, 2014, 12:18:32 pm »
Tourist Trophy bylo zajebiste.
W dzisiejsze scigalki a'la MotoGP od Milestone nie da sie grac :(

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #619 dnia: Lutego 14, 2014, 17:00:06 pm »
Oj było było. Miałem masę frajdy, kiedy ogarnąłem w końcu fizykę jazdy i śmigałem pięknie po Nordschleife... GT z motocyklami byłoby mega.

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #620 dnia: Lutego 16, 2014, 22:07:13 pm »
@andryush

Kupuj RX7!!! Ten samochód w GT5 jest fenomenalny. Dziś dzięki kumplowi w końcu go kupiłem i bardzo żałuję, że nigdy wcześniej nim sobie nie pojeździłem w gierce. Tutaj masz ustawienia pod drift i jeździ się idealnie! Ma mega buta, łatwo ją przełamać, ale w zakręcie prowadzi się dziecinnie prosto i ciężko wyspinować. Ale to nie wsio - jak chcesz pojeździć normalnie, to wystarczą slicki miękkie i najdłuższa skrzynia biegów i masz idealnie klejącą furkę z zajebistym przyspieszeniem i prędkością maksymalną ~300 km/h. Ja przed chwilą testowałem i niczym innym mi się tak dobrze nie robiło czasówki na Nurburgringu. No a jak chcesz złoić jej dupsko, to w sumie skrzynia na "240" i odcięcie przy 150-160 na 6tce i jarasz kapcia na każdym biegu (fajnie się odcina na tym długim łuku na Tsukubie na 6tce :- ). Ustawienia to wszystko kupione + turbo ostatnie, ale to raczej wiadomka.

Poza tym w GT5 jest to premium, więc kombos widok z wnętrza + deszcz + noc + Nurburgring = <3



Brakuje jeszcze tylko możliwości ustawienia jednego oczka z świateł lub sleepy eye i wygryw w 101%.


Aż nabrałem chęci podbicia do brata i wyciągnięcia jego RX7 z garażu i przynajmniej pogłaskania jej. :angel:
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2014, 22:17:46 pm wysłana przez svonston »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #621 dnia: Lutego 16, 2014, 22:23:42 pm »
Wypróbuję kiedy ;) Ostatnio swoją Toyote 86 przerabiałem gruntownie do wyścigów 500PO. Setup niezły wyszedł, muszę go w drifcie sprawdzić ale ostatnio nie chce mi się grać w GT. Może na dniach GT5 odpalę, bo chcę sobie różnice graficzne obadać między 5 a 6.

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #622 dnia: Lutego 16, 2014, 22:25:16 pm »
Chodź teraz zagramy time attack na Nurbie lub 3 kółka na Tsukubie.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #623 dnia: Lutego 16, 2014, 22:54:24 pm »
Ja spać zaraz idę, ale trzeba kiedy się przejechać ;) Ciekawe jak wygląda sprawa przeniesienia ustawień zawieszenia z GT6 do GT5 i na odwrót, fizyka inna, ale może zadziała. Grasz na kierze czy na padzie?
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2014, 22:59:22 pm wysłana przez andryush »

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #624 dnia: Lutego 16, 2014, 23:08:29 pm »
Pad i nie zanosi się na zmiany. Nie mam miejsca na kierownicę niestety... Ale dziś pograłem trochę na kierownicy i kompletnie mi nie szło.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #625 dnia: Lutego 17, 2014, 19:19:30 pm »
Pojeździłem trochę w GT5, fizyka nie różni się tak bardzo od tej z GT6! Jest odrobinę bardziej bezwładnie, największe różnice widac przy hamowaniu ale generalny feeling GT6 jest bardzo podobny do tego z GT5. Głównie mówię o pracy zawieszenia, która miała być głównym bajerem GT6. Moja Toyota  86 GT w GT5 prowadzi się jak auto MR w GT6, głównie z powodu uciekającego tyłu podczas hamowania. Na pewno zmieniono modele zachowania opon, w GT6 opony SS mają o wiele większą przyczepność. Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym moim powrotem do GT5, frajda z jazdy jest większa, aż chce się jeździć, a GT6 mnie po prostu męczy.
Graficznie GT5 jest bardziej dopicowane. Głównie to pewnie zasługa MSAA, którego w GT6 nie uświadczymy. Obraz jest czystszy i wyraźniejszy, zaczynając już od pierwszych napisów po odpaleniu gry. GT6 to jednak downgrade. Niby jest wyższa rozdziałka, ale jakość obrazu w GT5 i tak jest lepsza.

GT6 wygląda mi teraz na festyn bugów, niedopracowań, i kontrowersyjnych, nie zawsze potrzebnych decyzji.

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #626 dnia: Lutego 17, 2014, 19:40:34 pm »
Kupiłeś RX7?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #627 dnia: Lutego 17, 2014, 19:41:42 pm »
Mam pewnie w garażu ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #628 dnia: Lutego 18, 2014, 03:12:45 am »
Pograłem dzisiaj ze Svonem w GT5 i muszę przyznać, że ta odsłona to jedyne słuszne Gran Turismo na PS3.

Niestety ale GT6 to 5 kroków do tyłu jeśli chodzi o oprawę, framerate i generalny odbiór gry. W głowie mi się nie mieści, jak PD mogło tak spartolić oprawę w GT6.

Efekty świetlne z GT5 praktycznie zniknęły. Precyzja pozostałych efektów oświetleniowych w GT6 jest znacznie niższa, np wschodzące słońce na horyzoncie, w GT5 wygląda przepięknie, nic do zarzucenia, w GT6 zobaczymy pasy, stopniowe przejście koloru między słońcem a niebem, itp. Poświata reflektorów zniknęła, GT6 ma tylko zajebistą teksturkę udającą promienie zamiast poświaty, w GT5 ta teksturka też była, ale ładnie się komponowała z prawdziwym światłem z reflektorów. Cienie wewnątrz auta również zniknęły, w GT6 mamy ciemną smugę, która udaje cień, w GT5 nawet głowa kierowcy rzucała cień na fotele z tyłu, w GT6 próżno szukać takich detali. Anti aliasing, MSAA robiło i to bardzo w GT5, obraz krystalicznie czysty i ostry, w GT6 niby mamy większą rozdzielczość, MLAA, ale efekt jest taki, że nawet napisy w menu są niewyraźnie, a jak załączy się 720p dla lepszego framerate, to oglądamy w paćkę.

Generalnie te wszystkie nowe "ulepszenia" GT6 to można o kant dupy rozbić, framerate kuleje, efekty wycięli, jakość obrazu jest mizerna. W GT5 nawet menusy lepiej chodzą. Dodajmy do tego jeszcze masę bugów i mamy wersję alpha GT5, a nie żadne GT6. Na zakończenie, przepiękny wschód słońca z GT5  :roll:


Podsumowując to wszystko, muszę powiedzieć, że jeśli ktoś zamierza kupić tą grę, to niech to zrobi, kiedy będzie kosztować maks 60zł. Obecnie GT6 nie jest warte swojej ceny, nie kupujcie tego dziadostwa.
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2014, 03:44:17 am wysłana przez andryush »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #629 dnia: Lutego 18, 2014, 09:01:45 am »
lol

svonston

  • Gość
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #630 dnia: Lutego 18, 2014, 10:59:35 am »
Cos wiecej Iras?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #631 dnia: Lutego 18, 2014, 11:21:52 am »
Nic, po prostu rozbawiła mnie opinia kolesia, który najwyraźniej postanowił zostać drugim kyokuryku.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #632 dnia: Lutego 18, 2014, 11:32:04 am »
Akurat to co napisał andryush to w 100% się z nim zgadzam. Już na filmikach nawet to było widać, że graficznie dużo rzeczy poszło w dół. Oczywiście Irasek nadal swoje :lol:.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #633 dnia: Lutego 18, 2014, 11:34:13 am »
 :lol: Iras, klapki przyrosły na stałe.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #634 dnia: Lutego 18, 2014, 11:42:03 am »
Cytuj
Gran Turismo 6 still delivers the best GT experience to date with more content, features, and details than any instalment before it. There are still weak spots, including somewhat spotty AI and less than remarkable engine sound reproduction (we can't help but think that the RAM requirement alone rules out the mooted audio patch, but let's hope that this is coming) - but the driving model is refined to near-perfection, held back only by the inconsistent performance. Despite falling short of the original goals, the end result is still remarkable - this is the most complete Gran Turismo package released to date.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-vs-gran-turismo-6

Ale dwójka dekli twierdzi inaczej i na pewno mają rację.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #635 dnia: Lutego 18, 2014, 13:35:11 pm »
Chujumuju pierdolenie  :mad: jak jesteś taka lama to dalej łykaj każde gówno co ci spece od reklamy zaserwują

Ja dobrze widzę co mi PD zoferowało w GT6:









Nie rozumiem jak można było zjebać tak piękną grę. Może ktoś na siłę próbuje nam wmówić, że potrzebujemy już mocniejszej PS4, bo PS3 niedomaga...Gdybym widział wcześniej, co oni zrobili, nie dał bym chamom zarobić.
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2014, 13:37:41 pm wysłana przez andryush »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #636 dnia: Lutego 18, 2014, 13:39:19 pm »
Digital Foundry = spece od reklamy  :lol:  Gratuluję, oficjalnie osiągnąłeś poziom kyokuryku. Mamy na forum dwóch ekspertów.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #637 dnia: Lutego 18, 2014, 13:42:55 pm »
Ale te fotki wyżej naprawdę pokazują, że GT5 wygląda lepiej od GT6. Spreparowanie?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #638 dnia: Lutego 18, 2014, 13:45:09 pm »
Digital Foundry = spece od reklamy  :lol:  Gratuluję, oficjalnie osiągnąłeś poziom kyokuryku. Mamy na forum dwóch ekspertów.
Pokazali to na przykładzie TTT 2, który wygląda na PS3 dużo gorzej od wersji na X360 a oni twierdzili, że tak samo :lol:. Eksperci tacy jak Ty.
Wyżej masz kolejny przykład jacy oni są spece.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 6
« Odpowiedź #639 dnia: Lutego 18, 2014, 13:48:54 pm »
Ale te fotki wyżej naprawdę pokazują, że GT5 wygląda lepiej od GT6. Spreparowanie?

A czytałeś artykuł? Wiele elementów zmieniono, sporo dodano, ale coś musieli ujebać, bo PS3 z gumy nie jest. Poprawiono cieniowanie, efekty cząsteczkowe, podniesiono rozdzielczość i pewnym jest, że ogólny obraz gry jest lepszy, a takie fotki jak wyżej każdy dekiel może znaleźć wpisując w googlach obok GT6 magiczne słowo downgrade.

Eksperci tacy jak Ty.

Uznaję to za komplement, dziękuję.