Chłopcy, przestańcie juz. A Ty Andryu powinieneś obejrzeć film od Irasa i cofnąć wszystko co powiedziałeś o u4. Jest mega progres i prawdziwy nextgen.
Obejrzałem, i już tłumaczę swoje niezbyt optymistyczne wypowiedzi na temat tego dema...
Wydaje mi się, że gość przesadnie jara się rzeczami, które tak na prawdę ciężko jest ocenić na podstawie tego materiału, nie grając w grę samemu. Dla przykładu:
-
osłona się rozwala od strzałów, dym, odłamki. łał.Rozumiem, że gość sugeruje, że to wszystko realtime deformacje bryły. Przekonamy się, gdy pojawi się więcej materiałów z gry, dla mnie na razie wygląda to bardziej na skrypty, czyli obiekt odgórnie podzielony jest na jakieś odłamki, które wraz z damage'em z czasem zaczynają odpadać zgodnie z prawem fizyki. Jest już chyba kilka gier, oferujących takie rozwiązanie z odpadającymi kawałkami elementów otoczenia, KZ2, akademia Radec'a?
a dymek i jakieś kamyki po strzale w ścianę to chyba w ogóle żadna nowość. To samo tyczy się tego pnia drzewa, że po wybuchu spadł w przepaść, jeśli zobaczę, że ten pień za każdym razem po wybuchu granatu odrzucany jest w innym kierunku, w zależności od tego, gdzie granat wylądował, to wtedy powiem łał. Jeśli zobaczę, że pień, czy jakąś inną osłonę, można doszczętnie rozstrzelać, również powiem łał. Na obecną chwilę, po tym co zobaczyłem, wydaje mi się że coś tam ustrzelić można, ale na pewno nie da rady robić tego do ostatniego kamyka, więc jakiegoś wielkiego postępu względem poprzedniej generacji nie ma.
-
zsuwając się po błocie, ciało przeciwnika zostawia za sobą ślad - to jest fizyka fluidów w akcji; błoto zostaje na koszulce NatanaFizyka fluidów, ciekawe, a czy przypadkiem to nie może być zwykła teksturka, pojawiająca się po tym jak postać się zsunęła po obłoconej skale?? Ewentualnie skrypt, uruchamiany po tej konkretnej akcji. Po co od razu tak komplikować sytuację, że fizyka fluidów? Jeśli zobaczę deformację za każdym razem inną, w zależności od tego jak gość zsuwa się po tej skałce, to ok, faktycznie jest nieźle. Ale jakoś tej fizyki fluidów też za bardzo nie widać jak się patrzy na wodospady przenikające przez skały na przykład. Błoto na koszulce, po takim zjeździe, fajnie, ale też bez rewelacji. W GTAV, efekt mokrego ubrania jest zależny od tego, do jakiego stopnia wejdziemy do wody, czyli np jak po kolano, to ubranie jest mokre tylko do kolan, fajny bajer ale już to widzieliśmy, więc znowu bez rewelacji.
-
Global Illumination, załamane światło odbija się od powierzchni wody, "water caustics"Piękny efekt, zastanawia mnie tylko, dlaczego widzimy go tylko w jednej części jaskini i dopiero po wejściu do wody? Czyżby kolejna sztuczka, a nie pełnoprawny efekt? Teoretycznie powinien być zauważalny, gdy zaczniemy świecić latarką w kierunku wody, Drake stoi przed tym zbiornikiem wodnym i nic, efekt się pojawia dopiero po wejściu do wody. Generalnie ciężko powiedzieć, trzeba by zobaczyć więcej podobnych ujęć. Oświetlenie ogólnie nie robi takiego wrażenia jak np w AC Unity.
-
teselacja, POMRównież ciężko jest stwierdzić gdzie użyto teselacji, gdzie POM, bo w demku nie mieliśmy zbyt wielu ujęć z bliska. Teselacja chyba dotyczy wody, może górna część jaskini w momencie tego brodzenia po pas w wodzie, chociaż nie wiem czy użycie od razu takiego modelu z low-poly nierównościami nie byłoby tańszym rozwiązaniem niż używanie real-time niskiej jakości teselacji na podstawie tekstury...tutaj Wulfen mógłby się wypowiedzieć, co jest tańszym rozwiązaniem.
POM, tutaj jakbym się nie starał gdzieś to wypatrzeć, nie mogę powiedzieć gdzie konkretnie użyto tej techniki. Skały po których wspina się Drake? Sekcja gdzie używa się tego bolca do wspinaczki? Kora drzew dla przykładu nie wygląda jakoś kosmicznie dobrze, a POM mógłby się w takich miejscach na prawdę wykazać.
-
poruszające się roślinki, fizyka ubrań, włosówNo, w dzisiejszych czasach to nie wypada nie stosować takich ficzerów w grze na next-gena... Roślinki się więc ruszają, fakt, z większą precyzją reagują na postać niż w innych grach, koszulka Drake'a powiewa na wietrze, włosy również, chociaż nie jest to poziom teasera. Na uznanie w tym aspekcie zasługuje pasek od karabinu, bo wcześniej nikt się takimi bzdetami nawet nie interesował
To by chyba było na tyle, jeśli chodzi o ważniejsze ficzery wypunktowane w tym filmiku. Szczena na miejscu, gały również, nie powaliło mnie to. Teraz jestem nastawiony sceptycznie, ale jeśli ND na prawdę dojebie konkretami, to tym lepiej dla mnie, bo będę miał większą radochę.