Nie zauważyłem na forum wątku dotyczącego nowego tytułu w uniwersum Alien.
Trailer:
Gameplay:
Zarys fabuły (info pojawiło się na Xbox Store):
Screeny (arty):
Oficjalna strona (tam też więcej materiałów z gry):
Podsumowanie:
- Bohaterką gry jest córka Ellen Ripley - Amanda, która wyrusza w poszukiwaniu odpowiedzi na zniknięcie jej matki w trakcie kursu Nostromo; akcja ma miejsce 15 lat po wydarzeniach z filmu Alien Scotta i obszar działania skupia się na wycofanej z eksploatacji, kosmicznej stacji Sevastopol.
- Survival horror z widoku FPP
- Tryb single, co-op offline, multi 1-4 graczy i co-op online 1-4 graczy.
- Platformy: PC, PS3, PS4, XO, XBone
- Dev: The Creative Assembly
- Data wydania: wstępnie 4 kwartał 2014 (trailer wskazuje "Late 2014").
Czy Sega w końcu da radę? Wiodący zespół Creative Assembly, dla którego ten tytuł będzie nowym gruntem, dalekim od dotychczasowych osiągnięć na polu gier strategicznych (seria Total War) ma szansę się sprawdzić? Nie ukrywam, że podejście do tematu jak najbardziej mi odpowiada i liczę na odpowiedź twierdzącą. Sam gameplay nasuwa mi natychmiastowe skojarzenie "Amnesia w otoczeniu sci-fi" - ucieczka przed Obcym, non stop na jego tropie, skradanie się, próba przeżycia, brak broni, już w gameplay'u widoczna schematyczność - "zbierz przecinak do otwarcia drzwi" - oby cała gra tak nie wyglądała i stawiała na bardziej kreatywne zadania. Sami twórcy przyznają się do inspiracji serią Dead Space przy tworzeniu A:I, co jest dość oczywiste.
Oprawa wygląda nieźle, czuję się usatysfakcjonowany, oby "magicznie" nie straciła na jakości podczas procesu produkcji. Klimat także obecny. Nie spodziewałbym się czegoś wielkiego po tym wydawcy i dotychczasowych dokonaniach w tym uniwersum, ale żywię małą nadzieję, bo jak na razie Alien: Isolation jawi się dość obiecująco. Nawet w "średniaka" na poziomie 7/10 chętnie zagram.