Autor Wątek: PlayStation VR  (Przeczytany 77129 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #240 dnia: Marca 19, 2016, 11:52:04 am »
Polecam czytac ulotki.

Cytuj
1920 x RGB x 1080 (960 x RGB x 1080 per eye)

Sony same powiedzialo ze bedzie odrzucac kazda gre ktora nie utrzyma 1080P w 60FPS.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #241 dnia: Marca 19, 2016, 12:09:40 pm »
60 fps tak, o rozdzielczości nic nie mówili.

Jak pisałem, jak ktoś liczy na obraz zyleta, to się zawiedzie, pierwsze co jak zalożyłem gogle od Sony, to "o kur**, ale niska rozdzielczość "
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2016, 12:13:31 pm wysłana przez Moldar »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #242 dnia: Marca 19, 2016, 13:24:09 pm »
A na Xbox360 wszystkie gry też śmigają w 1080p. Na pudełku z tyłu tak jest napisane... Przed chwilą wrzucałeś filmik, gdzie dokładnie widać, że DC ma ucięte pasy po bokach. Na oko minus 400 pikseli z szerokości, co przy 1920x1080 daje 1520x1080. To już nie jest 1080p, a ty jakieś bajki opowiadasz, że wszystko w 1080p jest i będzie... Pomyśl logicznie Mrocz, PS4 nie jest w stanie utrzymać dobrego poziomu grafiki i pełnej rozdzielczości przy 60 klatkach na sekundę. 1080p to mogłoby być, gdyby faktycznie zrobili takie PS4.5

:hihi:

:lol:

:rotfl:

Przecież to co widzisz na filmiku to jest obraz dla jednego oka  :?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #243 dnia: Marca 19, 2016, 14:20:17 pm »
No przecież nie dla 3.  :lol:
Skąd są te pasy po bokach i jak się mają do rozdzielczości? :roll:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #244 dnia: Marca 19, 2016, 14:24:56 pm »
1920x1080 = 960x1080 + 960x1080

i po tyle będziesz miał na jedno oko.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #245 dnia: Marca 19, 2016, 14:28:07 pm »
Myślisz ty trochę? VR ma zupełnie inne proporcje. Nie składa się z dwóch obrazów 16:9.



W jaki sposób chciałbyś jeden taki obraz rozciągnąć na pełny ekran telewizora? Jak to by wyglądało?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #246 dnia: Marca 19, 2016, 14:34:22 pm »
Brawo. Obraz wyświetlany w tym filmiku DC to co najwyżej 1600x1080 / 2 = 800x1080 (na każde oko) w najlepszym wypadku. Tak wynika z proporcji.

« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2016, 14:36:09 pm wysłana przez andryush »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #247 dnia: Marca 19, 2016, 14:38:48 pm »
Ja pierdolę  :lol:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #248 dnia: Marca 19, 2016, 14:41:08 pm »
No właśnie pier**lisz zamiast pomyśleć. Lepiej byś się już nie odzywał, bo tematu dalej nie ogarniasz))

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #249 dnia: Marca 19, 2016, 14:41:37 pm »
Sam pomyśl. Dlaczego pojedynczy obraz dla jednego oka chcesz dzielić na pół?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #250 dnia: Marca 19, 2016, 14:55:30 pm »
Powiedz mi, dlaczego w takim razie ramka dla jednego oka nie ma proporcji 16:9, skoro rzekomo jest renderowana w FHD?
Proporcje są inne, a za tym idzie inna rozdzielczość. Nawet jeśli VR gry nie są renderowane z przeplotem, to rozdzielczość jednego obrazka nie ma proporcji obrazu 1080p.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2016, 15:03:23 pm wysłana przez andryush »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #251 dnia: Marca 19, 2016, 15:06:05 pm »
Kto ci napisał, że ramka dla jednego oka jest renderowana w FHD? Znów coś sobie ubzdurałeś i brniesz na ślepo.

1920x1080 ma ekran dla obu oczu. Ty widzisz na telewizorze pojedynczy obraz przeznaczony dla jednego oka i się dziwisz, że ma pasy po bokach  :?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #252 dnia: Marca 19, 2016, 15:22:59 pm »
Właśnie o to chodzi, że 1920x1080 to rozdzielczość ekranu. Do każdego oka trafia obraz o innych proporcjach niż 16:9 i jedyne co tutaj zostaje z FHD, to wysokość 1080 pikseli w najlepszym wypadku. VR gry w FHD to chwyt marketingowy.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #253 dnia: Marca 19, 2016, 15:27:13 pm »
I się zaczyna odwracanie kota ogonem, żeby przykryć faila, a jeszcze przed chwilą pojedynczy obraz na pół dzielił  :lol:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #254 dnia: Marca 19, 2016, 15:54:26 pm »
No zobaczymy zobaczymy. Obraz z jednego oka w DC daje na ekranie tv ramkę o wymiarach 1600x1080. Nie zapominajmy o reprojekcji, ciekaw jestem jaki ma wpływ na rozdzielczość.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #255 dnia: Marca 19, 2016, 16:45:25 pm »
nie daje takiej ramki na bank, wtedy ekranu w psvr nie starczyłoby dla obu oczu ;)

iras wkleił ci obrazek "vrlike" i nie ma co się o fakty sprzeczać.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #256 dnia: Marca 19, 2016, 17:13:58 pm »
ehhh...)))Ale wiecie o tym, że obraz dla każdego oka w takim hełmie VR nie zajmuje dokładnie tej powierzchni 960x1080 pikseli? I nie ważne jak bardzo się starasz, nie dostaniesz obrazka o tej rozdzielczości?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #257 dnia: Marca 19, 2016, 17:27:30 pm »
Dostanę dwa niemal kwadratowe obrazki zniekształcone tak, żeby prawidłowo wyglądały w soczewce.

Masz jeszcze jakieś oczywiste oczywistości do przekazania?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #258 dnia: Marca 19, 2016, 17:50:54 pm »
Tak jest i właśnie dlatego nie można tutaj mówić o rozdzielczości 1080p. Część rozdzielczości tego ekraniku jest po prostu niewykorzystana. Dlatego ludzie skarżą się na widoczne piksele i słabą jakość obrazu. Po odpowiednim przekształceniu tego obrazka z jednego oka, na ekran tv trafia standardowa ramka o niższej rozdzielczości, o czym pisałem, DC wygląda na w najlepszym wypadku 1600x1080, a w rzeczywistości może to być rozdzielczość nawet niższa. Rozdzielczość odpowiada kształtowi generowanego obrazu i kształtowi nisz przez które światło wpada przez soczewkę do oka. Fizycznie pojedynczy obraz który trafia do oka ma więc rozdzielczość poniżej 960x1080 pikseli. Renderowanie gry w 1080p dla jednego i drugiego oka nie ma sensu, a nawet gdyby było możliwe, to jest to marnowanie zasobów sprzętowych bo ekran VR nie jest w stanie tego wyświetlić. Dziękuję za uwagę.

  >>>>>>>
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2016, 17:53:48 pm wysłana przez andryush »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #259 dnia: Marca 19, 2016, 17:54:27 pm »
Blablabla.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #260 dnia: Marca 19, 2016, 17:57:32 pm »
:hihi: Cieszę się, że w końcu przyznałeś mi rację. Powinieneś częściej słuchać osób, które się znają na rzeczy :troll:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #261 dnia: Marca 19, 2016, 18:20:26 pm »
To jest obraz z gogli VR:



A teraz ogarnij rozumkiem, że to zniekształcenie narożników w żaden sposób nie zmniejsza rozdzielczości, która jest wyrażona przez wysokość i szerokość obrazu.

Poza tym z konsoli wychodzą dwa równe, prostokątne obrazy, które w ten sposób są przetwarzane dopiero w dodatkowej skrzynce.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #262 dnia: Marca 19, 2016, 18:57:41 pm »
Jeśli ich matryca jest wykonana w takiej technologii, która rzeczywiście w taki sposób ma fizyczne rozmieszczone piksele to bardzo dobrze. Nic się nie zmarnuje, problem niewykorzystanych pikseli rozwiązany, można się cieszyć połówką fhd na oko. Rozwiązania software pewnie będą mniej skuteczne. Czas pokaże co z tego wyjdzie. Jedno jest pewne - PS4 generująca grafikę 4k nie pomoże zbytnio PSVR, plotka o takim modelu więc z dupy.

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #263 dnia: Marca 21, 2016, 11:18:27 am »
@Morfi - na large jest normalnie widoczny cały ekran, więc ewentualnie wystarczy, że wyłączą rozglądanie się.

Teraz jak patrzę to na GDC większość rzeczy już ujawnili. Rozdziałke już znacie, co do processing unit też już sie wypowiedzieli (obróbka dźwięku pod 3d i przetwarzanie obrazu pod soczewki).

Ten największy obraz jest mega niewygodny, a wyłączenie rozglądania się sprawi, że będziesz miał wrażenie patrzenia na ekran z odległości 20cm. Wyobraź sobie teraz że żeby móc ogarnąć całość obrazu na ekranie to musisz maksymalnie wychylać gałki oczne, co jest nienaturalne, bo normalnie przy wygodnym oglądaniu tv czy graniu masz lekki kąt skrętu gałek ocznych. Jeśli komuś będzie bardzo zależało na graniu w normalne gry używając hełmu jaki drugiego TV (co by mama mogła seriale oglądać) to będzie musiał pożegnać się z żyleta grafiką.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #264 dnia: Marca 21, 2016, 11:21:15 am »
To juz chyba lepiej za te 1700 mamie drugi tv kupic.

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #265 dnia: Marca 21, 2016, 11:31:15 am »
To juz chyba lepiej za te 1700 mamie drugi tv kupic.

No ale nie oszukujmy się funkcja PS VR do zwykłych gier to tylko dodatek. Nie będzie to jakoś zajebiście trybić i kupno tego sprzętu tylko pod tą funkcje jest po prostu głupie ;)

Ja za to widzę tanią alternatywę dla komba 3 monitory do symulatorów. To wypadnie o wiele taniej i jest możliwe na konsoli :)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #266 dnia: Marca 21, 2016, 11:36:28 am »
No tylko wszystko zalezy jak to bedzie dzialac.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #267 dnia: Marca 21, 2016, 17:07:54 pm »
To juz chyba lepiej za te 1700 mamie drugi tv kupic.


Za 1700zł lepiej kupić używany, 5 letni telewizor, który poleca Kyokuryku. Wtedy VR niepotrzebny.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #268 dnia: Marca 21, 2016, 19:17:43 pm »
Przynajmniej jest 60 fps w grach co chodzą w 30, masz 52 cale, niesamowitą ostrość w ruchu bez żadnych smużeń, zero zębów w grach itp. Czego chcieć więcej ;)

Oferta idealna. Szkoda, że mieszkam tak daleko :(

A tutaj na samą myśl o tej pikselozie to mam dreszcze. Te google to po miechu się znudzą tak samo jak to całe 3d ;)

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #269 dnia: Marca 21, 2016, 19:24:50 pm »
Tylko po co to wszystko? Jak w 720p mamy najlepszy filmowy obraz?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #270 dnia: Marca 21, 2016, 19:33:40 pm »
Ukanio pewnie to kupi, natomiast ja mam wyje**ne na pseudo google :cool:

el becetol

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #271 dnia: Października 03, 2016, 16:55:05 pm »
Jakby kogoś jeszcze, to przypominam że premiera tego ustrojstwa jest za 10 dni  :lol: Czujecie hype? Bo chyba nawet Move był bardziej nakręcany przed premierą niż te gogle, ale to może moje subiektywne odczucie.

http://www.ceneo.pl/43790684

Ktoś kupuje?

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #272 dnia: Października 03, 2016, 17:17:14 pm »
Jakby kogoś jeszcze, to przypominam że premiera tego ustrojstwa jest za 10 dni  :lol: Czujecie hype? Bo chyba nawet Move był bardziej nakręcany przed premierą niż te gogle, ale to może moje subiektywne odczucie.

http://www.ceneo.pl/43790684

Ktoś kupuje?

Meh, w tej cenie można kupić rakowe PS4 Pro.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #273 dnia: Października 03, 2016, 17:20:48 pm »
O kur** jakie to drogie :lol:

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #274 dnia: Października 03, 2016, 17:25:08 pm »
- weź wysuń ręce w stronę obiektywu, żeby pada lepiej uchwycić
- gdzie? Nie widzę przecież
- na prawo k...a

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #275 dnia: Października 03, 2016, 17:43:53 pm »
W tej cenie to można mieć Galaxy S6 z  googlami.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #276 dnia: Października 03, 2016, 17:47:21 pm »
No to juz chyba to vr bym wolal.

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #277 dnia: Października 03, 2016, 17:48:25 pm »
Nooo... galaxy S6 Z goglgami do oglądania apek na Androidzie vs gogle do prawdziwych gier? VR w obu przypadkach mnie nie interesuje, ale porównanie słabe :P

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #278 dnia: Października 03, 2016, 18:12:38 pm »
Nooo... galaxy S6 Z goglgami do oglądania apek na Androidzie vs gogle do prawdziwych gier? VR w obu przypadkach mnie nie interesuje, ale porównanie słabe :P


Galaxy ma lepszy ekran 2k, a nie bieda FullHD, gdzie każdy pixel będzie kłuł w oko :P

Wiadomo, że to nie to samo, ale o ile taka cena przy dacie zapowiedzi była spoko, tak teraz chińskie smartfony za 800zł wydają się być bardziej naszpikowane nowoczesną technologią.

el becetol

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #279 dnia: Października 03, 2016, 19:41:48 pm »
Nooo... galaxy S6 Z goglgami do oglądania apek na Androidzie vs gogle do prawdziwych gier

No no nie rozpędzajmy się aż tak, to co zapowiedzieli nie napawa optymizmem, a move też miał być również do prawdziwych gier.