Autor Wątek: PlayStation VR  (Przeczytany 77122 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #320 dnia: Października 13, 2016, 21:09:31 pm »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #321 dnia: Października 14, 2016, 14:17:30 pm »
Pograne trochę i hmm, ciężko powiedzieć. Generalnie jest fajnie, wczuwa jest niesamowita, ale póki co z grami to ciężko jest. Resident wypada rewelacyjnie i to dla mnie jest pierwsza gra, dla której warto to kupić. Until Dawn wypadł równie dobrze, no ale to pierdoła jest, zagra się raz i zapomni.

Dla mnie rewelacją i tak był Star trek, to jest must have. Gra jest po prostu niesamowita, granie w coopie na vr to piękna sprawa jest. 4 graczy, każdy ma jakąś rolę w statku, jeden pilotuje, drugi od uzbrojenia, inny od osłon itp. Wszystko to wypada świetnie, bo widzimy innych graczy i ich ruchy, banan na twarzy to miałem cały czas i to jest najlepsza rekomendacja dla tego tytułu. Komedia była, jak spojrzałem w dół i okazało się, że grałem kobietą, dziwna sprawa posiadać cycki :lol: oczywiście musiałem wirtualnie je pomacać.

Z gogli vr, te od Sony były najbardziej wygodne, najlepiej się je zakłada i używa, ale kontrolery już nie do końca i te od oculusa wypadają najlepiej.

Z gier, które mi się nie podobały, to rigs, zwykły średniak, multi zdechnie po miesiącu. Driveclub też nic specjalnego, oraz Robinson, choć duże dinozaury robiły wrażenie.

Nie było Gran turismo na vr, ale chyba lepiej, bo był na kierownicę na tv i gra wyglądała i ruszała się w ch** słabo, spadki do 30 FPS to norma.


Najgorsza jest oczywiście rozdzielczość   i jak ktoś chce mega ostrości to musi poczekać pewnie z 5 lat jeszcze. No i prawie nie puściłem pawia jak resident mi się zjebał, ruszyłem głową w lewo, a obraz poszedł w prawo, mózg od razu zaczął parować o nie wytrzymał. Dobrze, że gra od razu zaliczyła crasha.


Samo wgw bardzo udane, tony vr, mało ludzi, podobało mi się. Do tego jeszcze tego dnia redzi robili u nas rezerwację i dostałem plakat wiedźmina z podpisami programistów :8
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2016, 14:37:18 pm wysłana przez Moldar »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #322 dnia: Października 14, 2016, 16:04:33 pm »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #323 dnia: Października 14, 2016, 16:37:39 pm »


Hehe, to jak firmowy VR Microsoftu, tyle że bez gogli Microsoftu xD Sony to jednak jest dobre.


Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #324 dnia: Października 14, 2016, 16:44:52 pm »
Próbowałem trybu kinowego. Faktycznie spory ekran, ale i niższa rozdzielczość. Niestety warunki targowe, więc słabo to wszystko wypada, zwłaszcza, że gogle trzeba naprawdę dobrze dopasować do oczu.

el becetol

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #325 dnia: Października 14, 2016, 17:10:41 pm »
Kompletnie tego trybu kinowego nie czaje, to jest jakaś brednia tak się gapić na wirtualny ekran o parametrach dużo słabszych niż telewizor. Nawet na samsungu z dużo lepszą rozdziałką nie ma sensu oglądać tak filmów. Znacznie lepszy efekt uzyskasz siadając po prostu półtora metra od tv, czy ile tam przy swoim ekranie potrzebujesz żeby zajął taką samą powierzchnię pola widzenia jak ten wirtualny ekran w VR. A najlepszy kupując projektor, wtedy masz prawdziwy ekran kinowy w domu, a nie wirtualny.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #326 dnia: Października 14, 2016, 17:14:48 pm »
Kupujac projektor masz przede wszystkim kinowa, szersza palete kolorow, oraz reszte ustawien na odpowiednim poziomie do ceny za jaka kupiles projektor.

Generalnie, mowilem zeby to VR zakopac do piachu.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #327 dnia: Października 14, 2016, 18:12:29 pm »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #328 dnia: Października 19, 2016, 11:41:17 am »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #329 dnia: Października 21, 2016, 10:24:32 am »
Śmiechłem. Szczególnie od 10 minuty jak zaczyna go atakować rekin. :lol:


bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #330 dnia: Października 21, 2016, 10:37:53 am »
Co do tego filmiku wyżej to dla bohatera nagrania:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #331 dnia: Października 21, 2016, 11:37:57 am »
No dobra, trochę pograne i pierwsze prawdziwe testy za mną.

Pierwsze zaskoczenie to pudełko z goglami. Sony w końcu nauczyło się pakować sprzęt, wszystko ładnie na miejscu, sprawnie zabezpieczone i otwierając ma się wrażenie, że mamy coś fajnego. ( spoko opcja, że w środku jest pudełko, które może służyc jako kuferek do gogli ) Na start po otwarciu widzimy wielką instrukcję, gdzie opisane jest jak podłączyć gogle, nie jest to trudne, ale warto skorzystać, bo kabli jest mnóstwo !! Na szczęście większość wychodzi z tyłu tego mini ps4, no ale brakuje teraz wejścia USB w PS4 z tyłu konsoli, z przodu mało fajnie to wygląda. Od mini ps4 wychodzą dwa złączone kable i to one przesyłają cały obraz, kabel jest solidny i długi, więc nie powinno być problemu z korzystaniem. Po 2-3 godzinach grania nie odczuwałem jakiegoś dyskomfortu, nie zwracałem na to uwagi.

Same gogle wyglądają bardzo fajnie i chyba najlepiej ze wszystkich, no i co najważniejsze, są po prostu bardzo wygodne, aczkolwiek obawiam się, na jak długo ten plastik wytrzyma.

No dobra, ale gry najważniejsze, no i jest fajnie. Until Dawn to masakra, sporo rzeczy tam się dzieje i można dużo nerwów na tym tytule stracić :) Póki co ukończyłem 3 etapy i trzeci mnie wykończył :lol: Generalnie horrory są stworzone do VR, Resident to będzie ogień jak wyjdzie. Z innych pograłem w REZ, Driveclub, Eve i to tyle, bo nie mam czasu i jadę na wesele, więc więcej pogram dopiero w Niedzielę. Ale co by nie było, symulatory wypadają świetnie, Driveclub to całkowicie inna gra w goglach, wygląda przeciętnie, ale czuje człowiek w końcu odległość od innych aut, z kierownicą pewnie musi być tysiąc razy lepiej, no ale mi pozostaje pad.

Czy rozdzielczość przeszkadza ? Tylko na początku, szybko się o tym zapomina, brakuje obrazu żylety, ale to może z następną generacją gogli, bo mam nadzieję, że taka nastąpi, potencjał jest olbrzymi, ale koniecznie Sony musi wymienić kontrolery, z dildosami jest za dużo problemu, konkurencja wypada na tym tle znacznie, znacznie lepiej.

Co do nudności, to coś tam w głowie czasami się dzieje, zwłaszcza na kolejkach u mnie, w Driveclub zero problemów.



« Ostatnia zmiana: Października 21, 2016, 11:45:11 am wysłana przez Moldar »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #332 dnia: Października 22, 2016, 17:31:02 pm »
Więcej pogralem w driveclub. No jest mega, fajne uczucie jak przez szyberdach patrzę sobie na to co się dzieje wokół. Dla mnie rewelacja i trochę żal, że Star trek będzie miał premierę dopiero w marcu, a miał być a miesiąc :(

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #333 dnia: Października 22, 2016, 17:47:31 pm »
No ja wlasnie dzisiaj na pga mialem okazje pograc w driveclub na combo kierownica plus vr. Moze zaczne od kierownicy bo to tez moja poerwsza stycznosc z lepszym kolkiem. Rewelacja. Force feedback to cos pieknego. Pieknie sie mozna wczuc, gra z lopatkami i zmiana biegow swietna. Szkoda, ze pogralem tak krotko ale to tylko dlatego, ze...

Google to TRAGEDIA. Jak wczesniej bawiac sie htc vive odczuwalem tylko lekki dyskomfort tak tu po pierwszym dzwonie myslalem ze spadne z krzesla a po polowie okrazenia myslalem, ze sie zrzygam. Bardzo niekomfortowe uczucie. Przy skrecaniu myslalem, ze spadne z krzesla, po 5 min grania dochodzilem do siebie z pol h.

Gra wyglada tragicznie, wczesne ps3 a slaba rozdzielczosc wali po galach, chociaz tutaj przynajmniej nie ma takiej siateczki jak to bylo przy vive i oculusie.

Na plus to, ze google sa leciutkie i wygodne, pod tym wzgledem jest najlepiej z calej 3. Ale jakosciowo jesli chodzi o obraz to do vive nie ma startu.

Byla to moja ostatnia proba z vr, na wiecej nie mam ochoty.

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #334 dnia: Października 22, 2016, 17:56:32 pm »
Winda na kółko bez gogli to zapraszam do mnie ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #335 dnia: Października 22, 2016, 18:26:08 pm »
Pewnie z doomem wpadne :D

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #336 dnia: Października 22, 2016, 19:08:23 pm »
Czyli gogle nie dla ciebie, osobiście nie odczuwałem takich problemów

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #337 dnia: Października 22, 2016, 23:56:34 pm »
Ale przeciez jesli chodzi o jakosc grafiki i obrazu to to jest tragedia.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #338 dnia: Października 23, 2016, 00:22:02 am »
No rozdzielczość jest niska, ale ja o tym zapominam po pierwszych sekundach. Jak na pierwszą generację, jestem zadowolony.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #339 dnia: Października 23, 2016, 00:30:05 am »
Rozdzielczosc niska a grafika tragiczna. Ale tez o tym zapomnialem bo sie czulem okropnie.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #340 dnia: Października 23, 2016, 00:49:34 am »
No niektórzy tak reagują, ale jak pisałem, u mnie w driveclub zero problemów,gra się kozacko.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #341 dnia: Października 23, 2016, 01:22:01 am »






Widać spore uproszczenia, ale do tragedii jednak daleko.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #342 dnia: Października 23, 2016, 01:26:36 am »
To co widać na tv ma się nijak do tego co widać w goglach.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #343 dnia: Października 23, 2016, 02:32:08 am »
Wiadomo - rozciągnięty obraz dla jednego oka dodatkowo przycięty do proporcji panoramicznego telewizora, ale jak ktoś ma pojęcie, jak działają gogle, to powinien wiedzieć czego się spodziewać.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #344 dnia: Października 23, 2016, 09:24:30 am »
A jak ktos widzial to wie jak to wyglada :) I jest zle, bardzo. Jakosc gorsza niz WiiU

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #345 dnia: Października 23, 2016, 21:29:25 pm »
Dzisiaj dwa miłe zaskoczenie. Mini film animowany allumette jest genialny. Na ryju ciągle uśmiech, oglądało się to super i oby więcej takich animacji.

No i miałem pominąć, ale sprawdziłem playroom vr, kolejne mile zaskoczenie, fajne mini gry do zabawy że znajomymi, jeden w goglach, a reszta trzyma pady. W goglach i tv są inne obrazy, więc każdy bawi się inaczej. Do tego ładna i ostra grafika, co może sugerować ulepszenia na pro.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #346 dnia: Października 25, 2016, 12:10:40 pm »
PSVR



PSVR zakolegowało się już z XO. Nić porozumienia wynikła z gabarytów, koloru i ogólnie pięknej prezencji. Na przyjaźń przyjdzie czas, bowiem podobno tryb kinowy świetnie się spisuje z konsolą.
Póki co załączyłem w nim kilka filmów. Obraz co prawda ulega degradacji, ale wciąż prezentuje się zaskakująco dobrze. Na tyle dobrze, że z powodzeniem można w taki sposób daną produkcję obejrzeć.
Całość wówczas jest znacząco rozciągnięta, a oglądający ma wrażenie jakby przed sześćdziesięcioma calami siedział w odległości ok 40cm.(mamy do dyspozycji kilka stopni wielkości). Niewielką resztę pokrywa smolista czerń.
Co ciekawe, możemy się nawet położyć i w takiej pozycji, spoglądać na sufit, oglądać film, a całość i tak wyśrodkujemy jednym przyciskiem - telewizor wówczas może być wyłączony, bądź inna osoba może sobie nań coś oglądać, lub grać na innej konsoli.


Pudełko z sprzętem jest nieduże. Zaskakująco małe wręcz. W nim znajduje się kolejne, ładne, kremowe, wytrzymałe pudło. Tam znajdziemy kable, dużo kabli oraz gogle wraz z instrukcją.


Kabel HDMI oraz przewód USB podłączamy z tyłu do modułu procesora z tyłu, natomiast z przodu kable połączeniowe gogli. Następnie łączymy kable zasilacza do modułu i do prądu. Gogle kolejnymi dwoma kablami bezpośrednio do kostki wpinamy. Kamerę podłączamy do konsoli. Generalnie jest tego trochę, choć trzeba zaznaczyć, że zmontowanie całości jest niezwykle proste i szybkie. Nie powinno zająć to więcej jak kilka minut. Instrukcja opisuje całość w bardzo przystępny sposób. Każdy element jest opisany na danej stronie jednym-dwoma zdaniami, dodatkowo na kolejnej mamy przedstawione schematy połączeń.




Gogle są wykona starannie. Nie ważą dużo. Środek ciężkości spisuje się na medal. Przód urządzenia wydaje się niezwykle masywny z racji gabarytów, ale kompletnie nie idzie tego odczuć. Czasami zdarzyć się może (głównie przy pierwszym włączeniu), że wizjery zaparują. Jednym z przycisków możemy o kilka cm. je odsunąć i całość przetrzeć - opcja tez przydaje się, gdy chcemy podejrzeć gdzie mamy DS4 przykładowo.
Przyciskiem z tyłu wysuwamy z pałąków taśmę w celu regulacji urządzenia (pokrętło całość stosownie dociska). Pozostaje mieć nadzieję, że szlag tego za jakiś czas nie trafi, bo będzie to liczone jako uszkodzenie mechaniczne.
Do zestawu dołączane są słuchawki. Nieduże, sądziłem, że raz sprawdzę i wrócę do innych, ale spisują się wspaniale. Generalnie jeżeli ktoś posiada jakiś wysoki model, śmiało może z nich korzystać, jednak jeżeli dana osoba takowych nie ma, te dołączane do zestawu w zupełności wystarczą. Pamiętać też należy, iż PSVR nie działa z każdym modelem dostępnym na rynku.

No dobrze. Przejdźmy do dania głównego.




Graficznie nie ma się przejmować wszelakimi zrzutami. Kompletnie nie oddają tego co PSVR oferuje w rzeczywistości. Dość napisać, że gdy sprawdzałem demo Kitchen , a Nat widziała obraz na tv. dziwiła się że to robi jakiekolwiek wrażenie. Gdy jednak założyła gogle na te raptem kilka minut....wydzierała się wniebogłosy.

Efekt pierwszego planu jest nieprawdopodobny. Kilkanaście sekund tego demo wystarczyło by się przekonać o tym, że zakup PSVR to strzał w dziesiątkę, a nie w przysłowiową stopę.
Graficznie to co widzimy na odbiorniku przywodzi raczej wyższy standard klasy średniej, ale czasów PS Trzy, choć czasami sięgamy ery PS Drugiego. Oczywiście zdarzają się wyjątki. Takie postacie w The London Heist prezentują się rewelacyjnie, a ich twarze, mimika, często bija na głowę to co na PS4 widzimy. Nie ma się jednak co przejmować, ponieważ odpowiednie doznania zapewnia założenie VR na głowę.
Te są niesamowite. Czuć, że jesteś w grze. No i w końcu gra się na PS4 z nienaganna płynnością.

Rewelacją jest to, jak spoglądasz w dół i widzisz trójwymiarowy kokpit, twoje ręce są rękoma jakiejś obcej istoty rodem z filmu Avatar, bądź jesteś .... puszystym królikiem.
Takie EVE: Valkyrie zapewnia świetne doznania i wygląda przy tym godnie, ale też królik z Invasion, to najczystsza forma wirtualnej frajdy. Takie VR room, czyli zestaw mini gier prezentuje się niemal jak drugi Raczet i Klank, ale mając na sobie PSVR - fantastyczna sprawa.

Podobnie jest z innymi grami, bądź demami technologicznymi. Przedstawiony na obrazku powyżej rekin z Ocean Descent to istne łał. Gdy nas atakuje, generuje to autentyczny strach, a wygląda przy tym wybornie. Szczególnie, że nie mamy sztywno narzuconej odgórnie kamery, widocznego tv. przed oczyma, tylko doznajemy uczucia bycia w tym wirtualnym świecie. Kapitalnie sprawdzają się też wszystkie maszkary w Until Dawn. Generalnie horrory to piękna sprawa pod ten sprzęt. Nic tylko czekać na fantastyczne Alien Isolation w VR ver. Ciężko sobie wyobrazić też grę w nadchodzące RE VII w standardowej opcji.

Ale też nie samą opcją "przerazić" VR żyje. Pozycje z innych gatunków też spisują się rewelacyjnie. Dodatkowo w niektórych mamy możliwość grania z drugą osobą, co tez się chwali.
Warto jednak zaopatrzyć się w PS move.



Te pod VR mają podobno lepszą elektronikę, są przy tym czulsze, wyraźnie lepiej świecą i są, no cóż, nieco droższe od standardowych. Nie każda gra je wykorzystuje, ale mając VR to wręcz obowiązkowy zakup.
Granie przy ich pomocy w znakomite The London Heist, to istna bomba. Liczę, że w przyszłości produkcie tego typu będą się często ukazywać. Ja całość ukończyłem 4 razy, tak mi się podobała. Rush of Blood tez nieźle radzi sobie w tym aspekcie. Czekam teraz aż na półkach sklepowych Batman zagości.

Świetnie, że pojawiły się dema niektórych pozycji. Dc jest jedną z moich ulubionych gier wyścigowych. Nie ma jednak opcji bym w wersji na wirtualną rzeczywistość wydał nań pieniądze.
Oczywiście miło było usłyszeć w słuchawkach tę kapitalną ścieżkę dźwiękową, oraz ryk silnika, ale po dwóch okrążeniach miałem dość. Yamauchi powinien pograć w niego za karę. Gra z tytułu rozdzielczości i wycięcia wielu detali nie prezentuje takiego poziomu jak znana wersja, ale ten widok kokpitu....Aż przypomina się wspaniały Shift, który graficznie nie porywał i byłby co najwyżej dobrą grą, ale te doznania płynące z gry gdy korzystamy z widoku z wewnątrz (które przecież wyraźnie na jakość grafiki wpłynęły) spowodował, że znakomicie się grało i gra otrzymywała bardzo wysokie noty. Jak już wiemy z DC VR tak różowo nie jest. Faktycznie widok z wnętrza zachwyca, jednak przy graniu można doznać mdłości. Scavengers Odyssey wynosił to na wyższy poziom. DS4 sterujesz robotem, namierzasz za pomocą ruchów głowy, dodatkowo poruszasz się po różnych płaszczyznach. Gra ma sześc rozdziałów, ale po jednym, maksymalnie dwóch, włączałem inną pozycje. Przyrządziłem wyborną kruszonkę z karmelem i pistacjami. Szkoda byłoby zwrócić, ponieważ juz po kilku minutach doznawało się zawrotów głowy, a i w żołądku coś nieodpowiedniego się działo. Z drugiej strony w RIGS żadnych problemów nie doświadczyłem.

Podsumowując. Sprzęt jest rewelacyjny i niezwykle uniwersalny przy tym. Jak dla mnie to połączenie zajebistości efektu trzy de jaki uświadczyłem lata temu w filmach takich jak Avatar, oraz niektórych grach (Kryzys Drugi) z frajdą jaką generuje takie Wii/DS. Czyli grafika nie jest w żadnym stopniu topowa, ale doznania płynące z gry, oraz innowacyjność świetnie się spisują i zachęcają do gry nawet osoby z nimi nie związanymi.

Pamiętać należy, że to dodatek do konsoli. Dwukrotnie droższy niż sama PS4, ale przecież tego typu produkty nigdy specjalnie tanie nie były (arcade sticki, kierownice też potrafią więcej niż ich baza kosztować).

Klasycznego grania w żadnym stopniu nie wypiera, ale jest jego znakomitym uzupełnieniem.
Zdecydowanie warto VR nabyć.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #347 dnia: Października 25, 2016, 12:29:00 pm »
Jezus, jak można konsolę oszpecić tak brzydką naklejką...

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #348 dnia: Października 25, 2016, 12:30:07 pm »
Jezus, jak można konsolę oszpecić tak brzydką naklejką...

Wygląda jak wyciągnięte ze śmietnika :D

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #349 dnia: Października 25, 2016, 12:32:16 pm »
Dzięki za opinie Sylvan.
Powiem, że bardziej mnie zachęciłeś do tego sprzętu niż wszyscy inni.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #350 dnia: Października 25, 2016, 12:38:16 pm »
Jezus, jak można konsolę oszpecić tak brzydką naklejką...
Jaka gra, taka naklejka :troll:

el becetol

  • Gość
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #351 dnia: Października 25, 2016, 12:54:15 pm »
Dzięki za opinie Sylvan.
Powiem, że bardziej mnie zachęciłeś do tego sprzętu niż wszyscy inni.

To nasuwa pytanie - czy w goglach można ustawić tryb żywy, czy kyo będzie musiał oglądać "wyprany z kolorów obraz jak przez szmatę i piasek" w trybie standard?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #352 dnia: Października 25, 2016, 12:58:24 pm »
Obraz akurat w goglach mnie nie interesuje za bardzo, bo zdaję sobie z tego sprawę, że może być kupa.


Na plus na pewno płynność tego całego VR i immersja.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #353 dnia: Października 25, 2016, 13:07:52 pm »
Rzygersja.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #354 dnia: Października 25, 2016, 15:32:37 pm »
Skopiuje swoją wypowiedź z ppe.


No dobra, trochę testów gogli było, gierek też, a i uderzenie w parapet zaliczone :)
 
Samo wyciąganie gogli to już spore zaskoczenie. Pamiętam tak sobie spakowane PS4 i świetnie zapakowanego xboxa. To były ogromne różnice w otwieraniu kolejnego gadżetu, gdzie Microsoft zrobił to perfekcyjnie. PS VR też w końcu został ładnie spakowany i osobiście lubię takie detale. Kabli oczywiście całe mnóstwo, na szczęście większość można spokojnie schować. Niestety nie lubię jak coś na stałe musi być podpięte do PS4, a tak właśnie jest z VR i denerwuje mnie ten na stałe przypięty kabel usb. Na dodatkowy plus zasługuje pudełko, bo może służyć jako kuferek do gogli.
 
Kabli mnóstwo, na szczęście wszystko zostało bardzo ładnie wytłumaczone w instrukcji, a i dodali znaki Playstation aby każdy wiedział jak dokładnie podłączyć kabelki. Do gogli idą dwa połaczone kable i w sumie szybko o tym się zapomina, a bałem się, że będzie z tym bardzo źle, kabel jest długi, więc nie powinno być żadnych problemów z graniem, zwłaszcza, że Sony preferuje do grania styl siedzący na kanapie.
 
Miałem na głowie HTC, Oculusa, ale to właśnie gogle od Sony są najwygodniejsze z całej trójki, żadnych gumek, zaczepów jak u konkurencji i o ile na początku może i trwa to chwilę, to teraz 3 sekundy i gogle mam na głowie i mogę od razu grać. Zastosowane materiały wydają się niskiej jakości, a plastik i guma może kiedyś nie wytrzymają, ale to się okaże później. Póki co, przez zastosowane materiały gogle są lekkie i bardzo wygodne. Mamy tu niby najniższą rozdzielczość z całej trójki, ale szczerze, nie widziałem jakiejś wielkiej różnicy. Ale PS VR mam w domu i mogę testować, a inne testowałem tylko na targach, więc moje zdanie raczej słabe pod tym względem.
 
Najsłabszym ogniwem są kontrolery, wystarczy trochę uciec różową kulką i ręka w grze wariuje, niby można szybko zresetowac ustawienie, no ale chciałoby się znacznie lepszego rozwiązania, a to ewidentnie kuleje. Może z czasem Sony wymyśli coś lepszego, zwłaszcza, że coś tam patentowali jakiś czas temu.
 
A tak ogólnie to jest naprawdę ok, rozdzielczość jest czasem niska ( Driveclub ), a w innych wyższa, na PRO pewnie będzie tylko lepiej, więc o ile posiadacze TV 1080p nie czują powodu przesiadki, to coś przeczuwam, że zadowoleni posiadacze VR w końcu będą chcieli wymienić konsole na lepszy model.
 
No bo jest qrna o co walczyć. Gra się rewelacyjnie !!! Ja wiem, że niektórych to nie kręci, kolejni oglądali rozgrywkę na youtube ( LOL ), a boty będą hejtować taką rozgrywkę, aż Microsoft wyda swoją wersję VR z salonem do grania, ale to jest inna typ rozgrywki, gdzie każda głupia gierka, nagle staje się czym niesamowitym. To, że głównie siedzę na kanapie nie przeszkadza mi ani trochę, bo i tak nie miałbym miejsca chodzić po pokoju i rozwalać TV. Mam kilku swoich faworytów i taki Until Dawn to must have dla posiadaczy VR. Świetnie się gra, można się wystraszyć, a i cena nie jest zbyt wygórowana. Driveclub wygląda średnio, no ale w końcu czuć odłegłości od innych aut i znacznie łatwiej wchodzi się w zakręty. Playroom to doskonała gra ze znajomymi, allumette mnie zniszczyło. Ogladanie krótkiej animacji, gdzie można zajrzeć w zakamarki, czy do statku, nooo miazga, chcę więcej takich produkcji, bo to było świetne doświadczenie :obama:
 
Mdłości są, ale u mnie raczej naturalne, czyli kolejki górskie, wysokie skoki w RIGS, czy jak w driveclub przywalę mocno w ścianę. Ale generalnie jest ok i więcej się bawię i nie musze szukać wiadra.
 
Jak człowiek pogra trochę dłużej, to wczuwa jest aż za duża, bo zapomina się, gdzie się tak naprawdę przebywa i juz raz uderzyłem we wspomniany parapet :D  Odłożony pad na stół w grze, gdzie w rzeczywistości nic nie było to też norma, już dwa razy tak miałem..
 
Generalnie ja jestem zadowolony i mam nadzieję, że to całe VR się przyjmie na dobre, czekam na więcej wszystkiego bo to co się dzieje, jest genialne. O ile na Uncharted czekałem dlugo i jak go w końcu dostałem to grało się wybornie. To po prostu grałem jak w każdą inną grę, miałem też brać Battlefielda i czułbym się tak samo, jest spoko, ale bez ekscytacji. To po kupnie VR, banan na ryju jest cały czas ( no chyba, że gram w Until dawn, tam lekko nie jest ;( ), człowiek cieszy się jak dziecko z pegasusem, że aż policzki bolą.
 
Nie wszystko zagrało, jest kilka problemów:
- brak paska powiadomień o trofeach itp
- gogle nie do końca zasłaniają światło z pokoju, zawsze jakaś luka zostaje
- pole widzenia
- obawa przed słabą jakością wykonania
- słabe kontrolery
- co by nie było, jednak niska rozdzielczość
 
Jak na pierwsza generację, to jest bardzo dobrze i liczę, że gogle się przyjmą, liczę na kolejna, znacznie lepszą generację VR :obama:


bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #355 dnia: Października 25, 2016, 21:51:51 pm »
Z tymi goglami to trochę jak z apple watchem. Ciekawy gadżet i chciałoby się mieć ale mózg podpowiada, że nie. Za wcześnie.

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #356 dnia: Października 25, 2016, 23:13:53 pm »
Trochę jak ze zwykłym ps4 - potencjał jest niesamowity, ale co z tego, gdy nikt nie będzie próbował go wykorzystywać?
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #357 dnia: Października 30, 2016, 15:59:52 pm »



BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #358 dnia: Października 30, 2016, 21:36:55 pm »
Lol. Gość w pierwszym zdaniu mówi, że ma duże oczekiwania, a chwile później w drugim zdaniu mówi już, że nie spodziewa się zbyt wiele. Nie ma co chłop jest konsekwentny. Dalej nawet nie oglądam.
« Ostatnia zmiana: Października 30, 2016, 21:42:54 pm wysłana przez BoBaN »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: PlayStation VR
« Odpowiedź #359 dnia: Października 30, 2016, 22:21:33 pm »
Lol. Gość w pierwszym zdaniu mówi, że ma duże oczekiwania, a chwile później w drugim zdaniu mówi już, że nie spodziewa się zbyt wiele.
Hahah, co ten HIV :lol: