Z tym e-sportem, to Boban i Klosz mają rację - GT to jedyna seria, która zaciera granice między symulacją i prawdziwym ściganiem na torze. Integracja z GT Academy zostanie pogłębiona, wirtualna licencja FIA, tak myślę, że może dać możliwość uczestnictwa w przyszłych eventach GT Academy, skąd jest bezpośrednia droga na tor.
Problem w tym, że to gadanie o symulacji powoli przestaje mieć znaczenie w przypadku GT. Gdyż coraz mniej pasuje do niego określenie symulatora. Zarówno PCars, jak Assetto Corsa mają o wiele bardziej rozbudowany i prawdziwy model jazdy. GT jeżeli nie będzie całkowicie przebudowany to zacznie prezentować poziom Forzy.
Od GT5 i 6 sporo się zmieniło w temacie SimRacingu i Gran Turismo zostało BAAARDZO z tyłu. Zobaczymy jak sobie poradzą z modelem jazdy w nowej odsłonie, ale nawet jak będzie jakiś wypasiony. Jaki sens mam kupować GT Sport jak porusza tą samą tematykę co PCars 2, a zapowiada się pod każdym względem grą gorszą?
No i gadanie o zacieraniu realizmu.Całe GT Academy szanuje i sporo zrobiło fakt, ale prawda taka, że to ostra akcja marketingowa. No ale szkoda, że kierowcy wyścigowi głównie ćwiczą przed wyścigami na PCars i Assetto Corsa. Akademia Formuły Gulf korzysta z symulatorów opartych na ProjectCARS, Porsche korzysta z symulatorów opartych na Assetto Corsa. GT nie jest jedyną serią która mocno zaciera się z motorsportem. Jest jedyną którą tak bardzo to reklamuje, stąd macie takie wrażenie.
No i nie wiem, co się Mrocz tak spinasz o ten podział na klasy. Prototypy są tylko w najwyższej klasie, reszta jest ładnie podzielona na GT3, GT4 i kilka podklas "N" czyli aut drogowych. Seria GT już nie raz pokazała, że futurystyczne koncepty, którymi mieliśmy okazję jeździć w grze, znajdowały swoją realizację w rzeczywistości. Ford GT w GT2, Nissan GT-R w GT4, GT by Citroen w GT5, Corvette C7, te auta debiutowały na salonach lub w GT, a dzisiaj jeżdżą sobie w takiej lub innej formie po ulicach.
Spinam się bo te podziały są idiotyczne.
W GT3 też są Volkswagen GOLF Concept chociażby i Koncept Peugeota.
I pomijam, że te concepty powinny być w osobnej klasie od LMP 1. Jak ktoś lubi takie stawki jak w jakiejś zręcznościówce to spoko. Ja jednak wolę stawianie na autentyzm i dlatego takie głupoty mnie denerwują. Podział na klasy nie jest udany, jest udziwniony i kompletnie oderwany od rzeczywistości.
PS. W GT Sport nie ma klasy GT3 tylko Grupa 3... Pewnie po to by wpie**alać różne dziwolągi do tej klasy i mieszać z klasą GT3.
PS2. Ford GT nie powstał dzięki GT2... A citroen wypuścił 5 sztuk Citroena GT, który kompletnie się różnił specyfikacją od tego z GT5 Prolouge... (prawdziwy miał silnik V10, a w GT5P jakąś hybrydową kosmiczną jednostkę
) Autentyczny Citroen GT pojawił się dopiero w GT5 już po jego wypuszczeniu.
EDIT: @andryush piszesz o zacieraniu symulacji z rzeczywistością przez GT... I dziwisz się, że się czepiam podziału klas. To jest właśnie przykład JAK BARDZO NIE AUTENTYCZNE jest Gran Turismo
Pseudo papka marketingowa to całe "zacieranie symulacji z rzeczywistością", bo jeżeli chodzi o autentyzm motorsportu praktycznie każdy race sim na rynku jest bliższy realizmowi. GT to wyścigi resoraków, perfekcyjnie błyszczących ładnie wyglądających z udziwnioną stawką jak kolekcja Hot Wheels. Grafika może se być fotorealistyczna i perfekcyjna jak to Kaz robi, ale całe wrażenie jest sztuczne i nierealne, jak jakiś benchmark graficzny. Ducha motorsportu w tym nie ma w ogóle. Seria Gran Turismo najbliżej motorsportu jest wtedy kiedy jej logo jest wytapetowane na szybie prawdziwego samochodu wyścigowego, ale w grze tego niestety nie poczujesz. (Chyba, ze online, ale wtedy to nawet w NFSie poczujesz rywalizację)
o co konkretnie chodzi w tej licencji FIA w gtsport? zdobywasz papier przed konsola i już możesz uczestniczyć w prawdziwych wyścigach na torze czy jak? wiele się o tym gada, a konkretów nigdzie nie widziałem
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Nikt o zdrowych zmysłach Ci nie da papieru na prawdziwe wyścigi od grania na konsoli
Nawet kierowcy GT Academy po wygraniu kwalifikacji przechodzą realny trening kierowcy wyścigowego organizowany przez Nissana
(więc to też nie jest tak, że ich umiejętności są prosto przeniesione z gry
)
Ta licencja umożliwia startowanie w esportowej lidze GT Sport. Było to powiedziane wielokrotnie
http://www.gran-turismo.com/pl/products/gtsport/license/Gadki o tej samej wartości co prawdziwa licencja to zwykły chwyt marketingowy