Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 239817 razy)

0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 12, 2018, 10:14:56 am »
Też bym tak wolał. Potencjał do wykorzystania jest, szczególnie z PS4 Pro, a baza kilkudziesięciu milionów użytkowników działa na wyobraźnię (i portfel).
Nie obraziłbym się jeżeli nie pójdą w półśrodki, tak bym znowu nie odwiedzał sklepu po wersję Hyper Pro. Choć zapewne bariery pięciuset $ nie będą chcieli przekroczyć.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 12, 2018, 10:26:49 am »
Z drugiej strony lepiej by takowa opcja była, niż miałoby jej nie być. To oczywiste. Kto będzie chciał - skorzysta. Jeżeli nie, nie ma sprawy.

Racja, lepiej żeby był taki feature, szczególnie, że nie będzie różnicy w technologi i żadnych customowych podzespołów. Z tym się zgadzam i po to też Sony dokonało takich decyzji z PS4.

Niemniej ja tego nie widzę u Sony, a szkoda.

Bo jednak to od gracza zależy w co sobie chce tam pograć.

Niestety takie The Last of Us Remastered bodaj w zaledwie jeden dzień sprzedało się w ilości 1.6 mln. egzemplarzy, a obecnie przebiło ponad sześc milionów sprzedanych kopii.
Podobnie jest z kolekcją Uncharted. To hity sprzedażowe.

Dlaczego nie? Przecież nie będą nagle wydawać na nowo wszystkich gier z PS4 na PS5, bo nie będą mieli przy tym żadnego usprawiedliwienia. Jest MS, jest rozwinięcie obecnej technologii, nie widzę innej opcji. Inaczej gracze ich zjedzą. Co do Twoich przykładów - piszesz o mega hitach sprzedażowych, które przyciągają szeroką grupę graczy. Dlatego nic dziwnego, że sprzedały się super także na PS4. Na dodatek Sony reklamowało te wersje jako lepsze od oryginałów. Dodatkowo, pytanie ile graczy kupiło je po raz kolejny, a ile po raz pierwszy. Śmiem twierdzić, że w przypadku TLoU spora część to byli nowi gracze. Pisałem Tobie już kiedyś, że sprzedaż pozostałych reedycji (o ile to nie są remake'i) nie idzie tak dobrze.

Oczywiście mogą podpatrzyć jak to konkurencja robi i z jakim pozytywnym odzewem się to spotkało w środowisku graczy i sprezentować wsteczną plus jakąś formę enhanced, ale Sony za bardzo pazerne jest i dopóki będzie sobie wygrywało wojny, to nie wyciągnie ręki do graczy.

Bo MS wcale nie jest pazerny i robi to z dobroci serca.... Choć chwalebne, zdaj sobie sprawę z jednej rzeczy - MS wpakował się na własne życzenie w ciemną otchłań i musiał z niej jakoś wyjść, albo tam zostać. Sporo atutów było po stronie Sony, więc musieli szukać czegoś, czego nie ma druga strona. I to właśnie zrobili i tym się teraz reklamują. Więc jeśli komuś zależy przede wszystkim na BC to wie gdzie iść. Sony ma w tej kwestii znacznie trudniej, choć gry z PSX'a i PS2 mogliby chyba emulować (i tu według mnie dają ciała), ale PS3 to zupełnie inna bajka i inne koszta niż dla MS. W sumie to musieliby się zwrócić chyba do danego dev'a z takim zadaniem, bo to przepisanie gry na nowo (tak mi się wydaje), albo przeniesienie innej wersji i zaadoptowanie jej do platformy Sony (multiplatformy).

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 12, 2018, 10:56:08 am »
Pożyjemy, zobaczymy.

Jeżeli chodzi o wsteczna kompatybilność, jestem na tak. Na PS Trzecie w samych tylko pudełkach mam 300 gier, w żadną nie mogę na PS4(Pro) zagrać. Na 4ce dobiłem do setki i nie obraziłbym się gdybym mógł na kolejnej platformie włączyć dany tytuł (a włączyć z usprawnieniami, to byłaby już bajka - z darmowymi usprawnieniami).

Z drugiej strony ja jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mam tego sporo i najczęściej w okolicy premiery dany tytuł ogrywam. Jest jednak ogrom graczy, którzy mają spore zaległości growe, bądź będą nowymi klientami i chcieliby też bez problemu móc na dziewiątej generacji sprzętu odpalić coś klasycznego w co nie mieli przyjemności zagrać.

Bo MS wcale nie jest pazerny i robi to z dobroci serca.... Choć chwalebne, zdaj sobie sprawę z jednej rzeczy - MS wpakował się na własne życzenie w ciemną otchłań i musiał z niej jakoś wyjść, albo tam zostać. Sporo atutów było po stronie Sony, więc musieli szukać czegoś, czego nie ma druga strona. I to właśnie zrobili i tym się teraz reklamują. Więc jeśli komuś zależy przede wszystkim na BC to wie gdzie iść. (....)

Ja zdaję sobie sprawę z tego, że to jednak korporacja, więc nie ma co liczyć na "hej, dajmy tym biednym ludziom coś za darmo, niech się cieszą".  :angel:

Tutaj każda firma, czy to Sony, czy tez M$ nastawiona jest na zysk. Sony może machnąć ręką, bo jest kilkadziesiąt milionów sprzedanych sztuk do przodu. Gigant z Redmond stara się, bo na dzień dobry strzelił sobie w stopę, przegrywa więc się stara i jest to, jak sam zaznaczyłeś, chwalebne.

W każdym razie, jakby nie było, pościgam się z moldarem, kto kupi pierwszy i test jak przy okazji Pro znajdzie się na łamach GO  8)

Ja tam trzymam kciuki za Sony. Mam każdą ich konsolę z każdej jestem niesamowicie zadowolony. Każda lata mi służy bez awarii. Niech tylko Piątka zapożyczy nieco od konkurencji - kultura pracy, długość pracy kontrolerów, wsteczna oraz mniej odgrzewanych kotletów.

Bo to, że będzie to kapitalny sprzęt, na którym ukaże się wiele fantastycznych gier w to nikt nie wątpi.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 12, 2018, 18:26:42 pm »
Też bym tak wolał. Potencjał do wykorzystania jest, szczególnie z PS4 Pro, a baza kilkudziesięciu milionów użytkowników działa na wyobraźnię (i portfel).
Nie obraziłbym się jeżeli nie pójdą w półśrodki, tak bym znowu nie odwiedzał sklepu po wersję Hyper Pro. Choć zapewne bariery pięciuset $ nie będą chcieli przekroczyć.
Myślę, że 399$ to jest max, na jaki mogą się zdecydować. No chyba, że będą nastawieni na wspieranie PS4 w kilka lat po premierze PS5 i ze sprzedażą tej drugiej nie będzie im się śpieszyć. Co nie zmienia faktu, że wersja Pro wydaje się kwestią czasu. Czas życia konsol powinien z każdą generacją się wydłużać a ulepszona edycja konsoli to najlepszy sposób na dodatkową kasę i właśnie przedłużenie życia.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 12, 2018, 19:10:16 pm »
Bardzo rozsądne jest to co napisałeś. Byleby nie przeszli w model smarkfonów, ale to raczej nie przejdzie. W sumie jakby tak po 4 latach wypuścili mocniejszą wersję, by ta dodała usprawnienia i wystarczała na kolejne 4, nie byłoby to takie złe. Bo raczej o cyklu jak za czasów PSX można zapomnieć.  :(

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 12, 2018, 20:22:50 pm »
Najlepiej jakby celowali w 449$/449E - dolar nie jest już wart tyle co kiedyś i jednak 399$ mogłoby być za mało by coś sensownego zaoferować

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 12, 2018, 20:59:12 pm »
Tak jak pisze POK - też bym obstawiał 399$. Ta generacja pokazuje, że to cena idealna. Osobiście oczywiście wolałbym 499$ albo nawet i 599$. Mimo wszystko nawet gdyby i Sony i MS się "umówili" na wyższa cenę, to sprzedaż jednak byłaby mniejsza.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 12, 2018, 23:27:24 pm »
Wieść niesie, że jeżeli tego typu sprzęty kosztują więcej jak 499$, to hamburgery niechętnie spoglądają na taka zabawkę. A jak USA, to reszta świata, bo wiadomo jak to jest.
Dlatego też ceny konsol starają się tego nie przebijać. Oczywiście 400$ przy 4tej generacji, a 400$ przy dziewiątej (przykładowo), to kolosalna różnica.

Z drugiej strony na cenę takiego iP X też każdy krzywo patrzył, a wiadomo jakim sukcesem się okazał - a to tel.

Sądzę, że takie +400 zielonych to odpowiednia cena, by za tanio/słabo nie było i by mniej zamożny człowiek spokojnie mógł zabawkę nową sobie sprawić.
U nas przełożyłoby się to na jakieś dwa tys. wzwyż, ale przecież tyle PS4 kosztowała i wiadomo jak to było w 2k13r.

Nawet ja się nie załapałem na pierwszy rzut, tylko do grudnia czekałem.  :-?
Pro też ludzie chętnie kupowali. One X też dobrze się sprzedał i chętnie ludzie poń sięgali w rodzimym kraju, czy za granicą.

Byleby nie wyskoczyli z taką ceną jak za PS Drugie  xP

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #48 dnia: Kwietnia 13, 2018, 11:53:26 am »
Ja również wolałbym by konsola kosztowała przynajmniej 499$, a najlepiej 599$.  Dodatkowo premiera przynajmniej 2020, najlepiej 2021.

Obecna generacja graficznie jest zajebista i gry na konsole nadal wyglądają równei dobrze, a exclusivey nawet lepiej niż gry na PC.

Spokojnie dla mnie obecna generacja może trwać jeszcze 3 lata.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #49 dnia: Kwietnia 13, 2018, 12:33:24 pm »
Z drugiej strony na cenę takiego iP X też każdy krzywo patrzył, a wiadomo jakim sukcesem się okazał - a to tel.

Miałem podać to jako przykład, ale... to właśnie telefon. Choć funkcjonalność jest w pewnym sensie zbliżona, to jednak urządzenie przenośne z dodatkowymi funkcjami. Człowieka bez telefonu ciężko sobie obecnie wyobrazić, bez konsoli już nie.

Pro też ludzie chętnie kupowali. One X też dobrze się sprzedał i chętnie ludzie poń sięgali w rodzimym kraju, czy za granicą.

Bo to były "nowe" konsole. Po starcie raczej szału nie ma, ale to oczywiście tylko dywagacje, na razie nie ma solidnych danych. Przy okazji X1X w ogóle ciężej jest na razie to oceniać, bo jest jeszcze krótko na rynku. Gdyby nagle sprzedaż Pro i X1X przewyższała znacząco sprzedaż poprzednich wersji to wtedy można by mówić faktycznie o tym, że ludzie chcą wydawać więcej (zwłaszcza w przypadku X1X gdzie różnica w cenie jest duża).

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #50 dnia: Kwietnia 13, 2018, 12:50:03 pm »
Patrząc na ceny Pro i OneX można śmiało spekulować, że nowa generacja będzie też oscylowała na poziomie 2/2,5 tyś zł, natomiast mam nadzieję, że tym razem zaspokoją obie grupy, czyli masowych nabywców, oraz ludzi, którzy będą się masturbować do wspaniałej, płynnej grafiki w natywnym 4k.

Nie widzę powodu dla którego nie mogliby wydać ps5 i 5Pro na dzień dobry, gdzie pro mogłoby być sprzętem premium w każdym calu, i niech kosztuje nawet te 5/6k ci których nie stać na taki wydatek, nie chcą tyle wydawać, lub nie widzą sensu pociechom kupować takiego bajeru mają drugą opcje podstawowej wersji konsoli, i tyle.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #51 dnia: Kwietnia 13, 2018, 23:50:08 pm »
Patrząc na ceny Pro i OneX można śmiało spekulować, że nowa generacja będzie też oscylowała na poziomie 2/2,5 tyś zł

Podkreślę to raz jeszcze - Pro i X1X nie są dobrymi wyznacznikami. Pro ma tę samą cenę co premierowe PS4. Pomimo tego sprzedaż nie jest chyba powalająca. X1X ma przynajmniej wyższą cenę i sprzedawał się ponoć nieźle, ale za wcześnie na takie wnioski. Obie te konsole mają tańszą konkurencję we własnej rodzinie ;). Ludzie wolą jednak tańsze konsole, tym bardziej, źe droższe to tylko pod 4K mają sens.

Nie widzę powodu dla którego nie mogliby wydać ps5 i 5Pro na dzień dobry, gdzie pro mogłoby być sprzętem premium w każdym calu, i niech kosztuje nawet te 5/6k ci których nie stać na taki wydatek, nie chcą tyle wydawać, lub nie widzą sensu pociechom kupować takiego bajeru mają drugą opcje podstawowej wersji konsoli, i tyle.

Ja widzę kilka powodów. Kilka wersji wprowadza zamęt wśród konsumentów. Każda gra na starcie musiałaby być pisana pod przynajmniej dwie platformy. Zaczynasz dzielić ludzi na lepszych i gorszych (patrz jak Sony unika tego w przypadku PS4 i Pro). Dodatkowe koszty produkcji.

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #52 dnia: Kwietnia 14, 2018, 11:41:16 am »
W sumie to naprawdę widać teraz, że jeśli nie masz VR to PS4Pro naprawdę jest zbędne. PS4 spokojnie wystarcza i graficznie nie ma powalających różnic. 4k nie każdemu robi, bo sporo osób (w tym ja) siedzą jeszcze na telewizorach FullHD.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #53 dnia: Kwietnia 14, 2018, 12:16:36 pm »
Różnice przy VR są bardzo duże i od pierwszych sekund widoczne. Sprawdzałem większość swoich gier i tak to widzę. Natomiast 4k powili będzie stawało się standardem.

Teraz jeszcze umożliwiają wybór wyższa rozdzielczość i 30 klatek, bądź fHD i znacznie płynniejsza animacja (Nioh, GoW). Ale to też wynika z mocy konsoli. 4k tv są coraz popularniejsze, coraz tańsze. W sklepach praktycznie już niespotykane są odbiorniki 1080p. Juz Pro celowało w 4k skończyło się głównie na 1440p ale i to daje radę i jest widoczne, a różnica pomiędzy 1080p a natywnym 4k to przepaść.

Jak już One X sobie ładnie z tym radzi (albo coś w granicy tego pułapu, albo 2160p - vide ostatni FC), to wręcz wypada, by PS Piąte też krążyła przy tej granicy. Co zapewne się stanie.

Patrząc na ceny Pro i OneX można śmiało spekulować, że nowa generacja będzie też oscylowała na poziomie 2/2,5 tyś zł, natomiast mam nadzieję, że tym razem zaspokoją obie grupy, czyli masowych nabywców, oraz ludzi, którzy będą się masturbować do wspaniałej, płynnej grafiki w natywnym 4k.

Nie widzę powodu dla którego nie mogliby wydać ps5 i 5Pro na dzień dobry, gdzie pro mogłoby być sprzętem premium w każdym calu, i niech kosztuje nawet te 5/6k ci których nie stać na taki wydatek, nie chcą tyle wydawać, lub nie widzą sensu pociechom kupować takiego bajeru mają drugą opcje podstawowej wersji konsoli, i tyle.

To jest bardzo ciekawe co napisałeś. Sądzę jednak, że przeskok w stosunku do PS4(Pro) będzie na tyle duży, że firma nie będzie chciała mniej obeznaną klientele wprowadzać w zakłopotanie przedstawiając dwie konsole - plus wiadomo, że PiaRowo to słabo wyjdzie.

Oczywiście można posłużyć się przykładem telefonów - Samsung S, mocniejszy, droższy S+, czy Huawej Lite, zwykły i najpotężniejszy Pro. Ale myślę, że bardziej prawdopodobne jest - PS5 w 2019/20r a te 4 lata później Pro.


Obecna generacja graficznie jest zajebista i gry na konsole nadal wyglądają równei dobrze, a exclusivey nawet lepiej niż gry na PC.

Pit, ale od tego System Wars mamy.  :-? Jesteś na tyle chyba rozgarniętym graczem, że wiesz, że jeżeli twórca skupia się na jednym sprzęcie (szczególnie zdolny twórca), to bajkę idzie przedstawić - PS4 i U4 przykładowo. Kryzys już pokazał ile z blachy da się wycisnąć (nie śliczna gra w obrębie roku, a coś co na lata standard wyznacza). Zresztą zagraj w Battlefront II, to zobaczysz o czym mówię, chyba, że w 2024 na nowej konsoli dalej gracze będą bić brawo dla 30 k/s.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #54 dnia: Kwietnia 15, 2018, 21:32:13 pm »


Cytuj
"15,16 Terraflop is achivable "

"Ryzen APU will be as small as Jaguar APU in the near future "

" PS5 and Xbox 2 could end up on similar machines , the different will be in secrete sauce and their own modified version. "

"next gen will be more about Ray Tracing "
http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=235707

Osobiście stawiam raczej na 12-13 teraflopów.


Tak sobie myślę, że kolejny Xbox może mieć na starcie wyższą cenę niż PS5, by zapewnić sobie miano najmocniejszej maszyny (np. PS5 za 399$ i X2 za 499$). Exami Sony nie przebiją, więc będą stawiać raczej na moc i Gamepassa.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2018, 21:35:54 pm wysłana przez POK »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 18, 2018, 15:08:52 pm »
Coś tam M$ wspomina, że tych eksów ma być więcej, ale nie oszukujmy się, póki co Sony > Gigant z Redmond w tym segmencie. Choć teraz ratuje ich fakt, że gra się głównie w multi i te lepiej wyglądają u nich.
Jeżeli PS5 wystartuje jako pierwsze, dołożą do tego kombo eksy + znacznie większa moc obliczeniowa, znowu zawojują rynek. Ciekawe czym konkurencja w przyszłości zaskoczy. Bo czymś będą musieli  :roll:

Co do tych teraflopów, to ponad dziesięć wydaje się jak najbardziej możliwe w nowym sprzęcie Sony.
Jakby nie było, E trzy tegoroczne będzie gorące.  :grin:

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 18, 2018, 20:26:52 pm »
Jakoś nie sądzę byśmy na tegorocznym E3 usłyszeli cokolwiek o nowych konsolach. Może w przyszłym roku. I to ze strony Sony jeśli już. MS nie będzie wydawał nowej konsoli 2 lata po wypuszczeniu Xa - byłoby to zupełnie bez sensu. Dlatego nie spodziewam się nowej konsoli MS wcześniej niż w 2021. Może przez ten czas faktycznie urosną w siłę i zaczną wydawać więcej exów (w co jakoś wątpię).

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 19, 2018, 11:20:05 am »
Z M$ się zgodzę. One X wyszedł niedawno, ma się dobrze. Natomiast w przypadku Sony też stawiałbym raczej na targi w 2019r. niemniej biorąc pod uwagę różne przecieki, coś na rzeczy może być.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 20, 2018, 09:54:34 am »
Ja tam jestem ciekaw czy dalej będą się bawić w tabletowe CPU czy tym razem dadzą coś porządnego? Jak się prezentuje sprawa w przypadku tych nowych RYZEN apu od AMD?

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 22, 2018, 13:11:31 pm »
PS4(Pro), jak i konkurencyjny Xbox(XS) nie brylują w tym segmencie, a oferują piękne gry. Oczywiście mocniejsze podzespoły tego typu przydałyby się, by nie było jak obecnie, że otrzymamy piękne widoki, odpowiednio wysoką rozdzielczość, a animacja będzie się przy trzydziestu krztusiła. Układ graficzny będzie pracował na wysokich obrotach, bądź będzie leżakował sobie czekając na dane z procesora, a ten będzie się dwoił i troił biedny, a i tak ledwo co wyrobi.
Sądzę, że jak na rynku PC'towym tak ładnie się to wszytko rozwija, to włodarze Sony nie będą chcieli zaoferować kilkunastu teraflopów i, jak to ująłeś trafnie, tabletowego procka.  :-?
Wszystko oczywiście będzie się rozbijało o cenę, bo zawsze mogą pójść tak jak w przypadku PS4(Pro) w piękna grafikę, ale przy zablokowanych 30k/s, bo strategii na konsolach i tak jak na lekarstwo.

Najlepiej jakby poszli w jakiś sensowny kompromis. Dobre CPU i odpowiednio dobre GPU, a nie jedno bardzo wysokiej klasy, a drugie - średniak.
Ciekawe też czy dalej gry będą oferowały wybór - fHD+60 klatek i 4k z 30 k/s.  :roll:

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #60 dnia: Kwietnia 22, 2018, 16:23:25 pm »
A ty dalej pier**lisz te banialuki, to od twórców zależy jak wykorzystają zasoby konsol i wiekszość wybiera lepszą grafe i 30fps. Widzę nic się nie nauczyłeś po tylu latach konsol na rynku.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #61 dnia: Kwietnia 23, 2018, 19:35:13 pm »
A ty dalej pier**lisz te banialuki, to od twórców zależy jak wykorzystają zasoby konsol i wiekszość wybiera lepszą grafe i 30fps. Widzę nic się nie nauczyłeś po tylu latach konsol na rynku.

Sylwan dobrze gada, nie raz było udowodnione, że CPU jest wąskim gardłem w konsolowych produkcjach.

PS4(Pro), jak i konkurencyjny Xbox(XS) nie brylują w tym segmencie, a oferują piękne gry. Oczywiście mocniejsze podzespoły tego typu przydałyby się, by nie było jak obecnie, że otrzymamy piękne widoki, odpowiednio wysoką rozdzielczość, a animacja będzie się przy trzydziestu krztusiła. Układ graficzny będzie pracował na wysokich obrotach, bądź będzie leżakował sobie czekając na dane z procesora, a ten będzie się dwoił i troił biedny, a i tak ledwo co wyrobi.

Ja bym do tego dopisał kulejącą symulację różnego rodzaju. (FC2 vs FC5 np.) W założeniach obecnej generacji miało być "offload" na GPU, a jak wyszło, to widać - średnio. Devsi nie kwapią się na takie zabawy, tak jak kiedyś nie kwapili się z efektywnym wykorzystaniem pokrętnej architektury Cell'a. CPU to w dalszym ciągu element architektury który w największym stopniu odpowiada za fizykę w grach, i szczerze wątpię, że następna generacja mogłaby to jakoś zmienić. Dlatego wolałbym jednak widzieć bardziej konkretne jednostki, które sprawią, że całość będzie bardziej wydajna.


Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #62 dnia: Kwietnia 24, 2018, 10:14:45 am »
A ty dalej pier**lisz te banialuki, to od twórców zależy jak wykorzystają zasoby konsol i wiekszość wybiera lepszą grafe i 30fps. Widzę nic się nie nauczyłeś po tylu latach konsol na rynku.

Sylwan dobrze gada, nie raz było udowodnione, że CPU jest wąskim gardłem w konsolowych produkcjach.

PS4(Pro), jak i konkurencyjny Xbox(XS) nie brylują w tym segmencie, a oferują piękne gry. Oczywiście mocniejsze podzespoły tego typu przydałyby się, by nie było jak obecnie, że otrzymamy piękne widoki, odpowiednio wysoką rozdzielczość, a animacja będzie się przy trzydziestu krztusiła. Układ graficzny będzie pracował na wysokich obrotach, bądź będzie leżakował sobie czekając na dane z procesora, a ten będzie się dwoił i troił biedny, a i tak ledwo co wyrobi.

Ja bym do tego dopisał kulejącą symulację różnego rodzaju. (FC2 vs FC5 np.) W założeniach obecnej generacji miało być "offload" na GPU, a jak wyszło, to widać - średnio. Devsi nie kwapią się na takie zabawy, tak jak kiedyś nie kwapili się z efektywnym wykorzystaniem pokrętnej architektury Cell'a. CPU to w dalszym ciągu element architektury który w największym stopniu odpowiada za fizykę w grach, i szczerze wątpię, że następna generacja mogłaby to jakoś zmienić. Dlatego wolałbym jednak widzieć bardziej konkretne jednostki, które sprawią, że całość będzie bardziej wydajna.


Co nie zmienia faktu, ze to twórcy, żebym nie wiem jakim mocnym sprzętem dysponowali, przeważnie wybierają 30fps i lepsza grafa.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #63 dnia: Kwietnia 24, 2018, 10:49:16 am »
Devsi nie kwapią się na takie zabawy, tak jak kiedyś nie kwapili się z efektywnym wykorzystaniem pokrętnej architektury Cell'a.

Jak dla mnie to dwie różne sprawy - w przypadku Cella luzie nie wiedzieli jak go wykorzystać, Sony musiało samo wykonać masę pracy, aby do tego dojść. Z fizyką jest według mnie tak, że devsią chcą z tego korzystać (i to robią) ale też muszą wybierać między innymi rzeczami (w końcu GPU odpowiada przede wszystkim za grafikę). Dlatego mimo wszystko przydałoby się dobre CPU, albo dedykowany pod to hardware.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #64 dnia: Kwietnia 24, 2018, 11:18:10 am »
Już kiedys pamietam byly przymiarki pod dedykowane uklady do obliczen fizyki, ale temat chyba zdechł.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #65 dnia: Kwietnia 24, 2018, 11:47:51 am »
Pamiętam również, a na pewno coś tam mi świta, że problemy z odpowiednim CPU czy tam GPU wynikały z polityki dostawców procków, jakieś chomąta cenowe i nieelastyczne podejście np. Intela, przez co zaczęły się kombinacje i poszukiwanie kompromisów.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #66 dnia: Kwietnia 24, 2018, 12:07:17 pm »
Pamiętam również, a na pewno coś tam mi świta, że problemy z odpowiednim CPU czy tam GPU wynikały z polityki dostawców procków, jakieś chomąta cenowe i nieelastyczne podejście np. Intela, przez co zaczęły się kombinacje i poszukiwanie kompromisów.

M.in. Nvidia, która była przecież dostawcą RSX'a do PS3, zażyczyła sobie zbyt dużo kasy i na własne życzenie wyleciała z orbity zainteresowań Sony i MS. Z drugiej strony mocno uderzyła w rynek PC i jest teraz monopolistą (co niestety dobre nie jest bo Nvidia "śmierdzi").

Już kiedys pamietam byly przymiarki pod dedykowane uklady do obliczen fizyki, ale temat chyba zdechł.

Był słynny Physx, który potem kupiła Nvidia i zintegrowała ze swoimi kartami. Chyba działa tez pod AMD, ale oczywiście to karty Zielonych mają wsparcie hardware'owe pod to (i nie tylko, bo jak mówiłem Nvidia "śmierdzi").

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #67 dnia: Kwietnia 24, 2018, 14:52:03 pm »
Devsi nie kwapią się na takie zabawy, tak jak kiedyś nie kwapili się z efektywnym wykorzystaniem pokrętnej architektury Cell'a.

Jak dla mnie to dwie różne sprawy - w przypadku Cella luzie nie wiedzieli jak go wykorzystać, Sony musiało samo wykonać masę pracy, aby do tego dojść. Z fizyką jest według mnie tak, że devsią chcą z tego korzystać (i to robią) ale też muszą wybierać między innymi rzeczami (w końcu GPU odpowiada przede wszystkim za grafikę). Dlatego mimo wszystko przydałoby się dobre CPU, albo dedykowany pod to hardware.

Chodzi mi o to, że aby mieć jedno i drugie musieliby mocno kombinować optymalizując kod dla GPU, aby ten miał jeszcze parę pociągnąć grafikę na solidnym poziomie.

Dla mnie np. żenujący jest fakt, że nawet głupie powiewanie liści na wietrze, czy uginanie się roślinności pod wpływem kolizji z postacią jest rzeczą skomplikowaną do zrobienia na dzisiejszym sprzęcie. To pokazuje, jak wielką bujdą jest "offload na GPU" (rozwiązanie niepraktyczne i nieopłacalne ze względu na budżet zasobów mocy obliczeniowej, być może skomplikowanie tego rozwiązania?) i jak słabe CPU posiada ta generacja sprzętu.

Dlatego mam nadzieję, że tym razem wezmą ten aspekt pod uwagę i wrócą do punktu wyjściowego, którym był pierwszy Crysis czy Far Cry 2, posiadające bajery, których nie widzieliśmy od lat, a powinny być solą sprzętu next-gen.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #68 dnia: Kwietnia 24, 2018, 19:29:14 pm »
Na to bym raczej nie liczył. No może w marginalnych przypadkach. Akurat przykład serii Far Kraj jest dobry.... na papierze.

Zauważyłem, że słynny film porównawczy szybko obiegł siec i wiele osób o nim mówiło. Znaczna część nie grała w obie części. Więc tak opluwać coś tylko dla zasady....

Znacznie mocniejszym uderzeniem byłoby porównanie warunków atmosferycznych. Kto grał w drugą cześć wie, że raz za jakiś czas grę odwiedzał kolega deszcz. Kto przeszedł najnowszą odsłonę wie, że opadów atmosferycznych w ogóle nie ma.  :>

Tylko cóż z tego skoro gra sprzedaje się wprost fantastycznie, wiec gracze mogą sobie tam kręcić nosem, że to, czy tamto, skoro włodarze danej firmy patrzą na słupki i to dlań jest wyznacznik.

Spójrz na God of War. Tam jest tyle ograniczeń w systemie i silniku, że głowa mała. Cóż z tego, skoro gra cieszy oczy, a w kwietniu pisze/mówi się tylko o tym jakie wrażenie zrobiła na graczach/branży.
Jeżeli do tego dojdzie świetna sprzedaż, a tak zapewne będzie, to mało znaczącej garstce będzie przeszkadzało, że Kratos nie potrafi wejść w interakcje z danym elementem otoczenia, co umożliwiały niektóre gry sprzed lat.

Takie rzeczy, plus zaawansowana fizyka są zbyt czasochłonne i procesorżerne by bawić się z nimi w każdej produkcji. Spójrz tylko na strategie na PC. Nie są wybitnie piękne, ale potrafią palić najmocniejsze blachy, a co dopiero konsole. Słynny Black też dawał frajdę z rozgrywki, na co wpływ miała fizyka, cóż z tego skoro taki CoD kilkanaście razy lepiej się sprzeda.

Ja bym w to andy za bardzo nie brnął. Niech Sony po raz kolejny wyda mocny sprzęt, na którym będzie wiele cudnych gier i to wystarczy, a czy krzak będzie się palił zgodnie z zasadami panującymi w przyrodzie, to ma mniejsze znaczenie.


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #69 dnia: Kwietnia 24, 2018, 20:39:56 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Ja bym w to andy za bardzo nie brnął. Niech Sony po raz kolejny wyda mocny sprzęt, na którym będzie wiele cudnych gier i to wystarczy, a czy krzak będzie się palił zgodnie z zasadami panującymi w przyrodzie, to ma mniejsze znaczenie.

Wiesz, jestem tego świadom, że pieniądz gra pierwsze skrzypce. Far Cry to tylko pierwszy z brzegu przykład, bo takich ubogich w interakcję gier jest masa, aczkolwiek ten filmik daje świetny pogląd tego jaki kierunek był obierany kiedyś a jakie priorytety mają devsi dzisiaj.

Lepsza fizyka to tylko moje oczekiwania, to co ja chciałbym zobaczyć w następnej generacji. Ludzie to wzrokowcy i jak coś wygląda ładnie, to większość nie będzie wnikać, czy poza widocznym pięknem grafiki kryją się jakieś zaawansowane możliwości interakcji ze światem. Chociaż może i będą wnikać, ale i tak to łykną, bo ładne, a i poza fizyką gry też mają szerokie pole do popisu. Poza tym odbiorcami gier wideo jest teraz młodsze pokolenie, które zajmuje nasze miejsce i zwyczajnie może nie znać takich gier jak FC2, Crysis i tych wszystkich bajerów fizycznych które oferowały te gry.

Mocny sprzęt i nowe-stare podejście do fizyki to byłby niewątpliwie ukłon w stronę tych starszych już wyjadaczy, którzy wiedzą o co chodzi. Ostatnia Zelda pokazała, że ta fizyka i interakcje ze światem mogą dawać o wiele więcej funu z gry niż sama piękna grafika. Wbrew pozorom, ten palący się krzak o którym prześmiewczo wspominasz, może więc mieć całkiem spory wpływ na odbiór gry i jej grywalność, co zaowocuje właśnie większą ilością cudnych gier ;)

Czy jest to bardziej "czasochłonne i porcesożerne"? To drugie na pewno, ale skoro przechodzimy na nową generację to chyba jest to odpowiednia pora na właściwe określenie priorytetów i zapewnienie odpowiednich zasobów sprzętowych do osiągnięcia obranych celów. Jeśli chodzi o to pierwsze, to po to właśnie są te systemy, żeby działały automatycznie, opierając się na pewnych z góry określonych zasadach.

Jeśli następna generacja ma stać w miejscu i po prostu podbijać rozdzielczość tego co mamy dzisiaj do full 4K, 8K, czy cokolwiek tam sobie wymyślą, to ja dziękuję  i podejdę do takiego sprzętu z dużą dozą sceptycyzmu. Niech gimby nabijają im sprzedaż :P
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 24, 2018, 20:47:10 pm wysłana przez andryush »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #70 dnia: Kwietnia 25, 2018, 10:30:18 am »
Dla mnie np. żenujący jest fakt, że nawet głupie powiewanie liści na wietrze, czy uginanie się roślinności pod wpływem kolizji z postacią jest rzeczą skomplikowaną do zrobienia na dzisiejszym sprzęcie. To pokazuje, jak wielką bujdą jest "offload na GPU" (rozwiązanie niepraktyczne i nieopłacalne ze względu na budżet zasobów mocy obliczeniowej, być może skomplikowanie tego rozwiązania?) i jak słabe CPU posiada ta generacja sprzętu

Nie znam się na szczegółach, a niestety na razie nie mogę podpytać speca programisty ;). Wydaje mi się, że wciąż część obliczeń jest zrzucanych na GPU i o ile dobrze pamiętam, przynajmniej w kwestii PS4, sprzęt jest do tego przystosowany i nie kosztuje go to dużo. Studia uzywają tego przede wszystkim do różnego rodzaju particle'i i efektów. Plus nie wszystko musi być liczone na fizyce, np. w Uncharted sporo rzeczy (dla przykładu właśnie wszelkie interakcje z roślinnością) opierało się na shaderach. Jest to bardzo dobre rozwiązanie i zaoszczędza moc.

Dlatego mam nadzieję, że tym razem wezmą ten aspekt pod uwagę i wrócą do punktu wyjściowego, którym był pierwszy Crysis czy Far Cry 2, posiadające bajery, których nie widzieliśmy od lat, a powinny być solą sprzętu next-gen.

W tej kwestii będę się opierał wyłącznie na swoich upodobaniach - ja za bardzo nie odczuwam braków w fizyce. Może przez to, że gram głównie w tytuły, które mają ten temat dość dobrze (wiarygodny i użyty tam gdzie jest to potrzebne) ogarnięty. Fizykę w Crysisie postrzegam jako fajną zabawę przez pierwsze kilkadziesiąt minut, a później już o tym zapominałem. Może po prostu nie jest to na tyle istotny feature, że devsi w niego inwestują (pomijając już kwestie mocy sprzętu). Sami gracze też może nie narzekają zbyt mocny (pamiętajmy - hardcorowcy < casuale).

Tylko cóż z tego skoro gra sprzedaje się wprost fantastycznie, wiec gracze mogą sobie tam kręcić nosem, że to, czy tamto, skoro włodarze danej firmy patrzą na słupki i to dlań jest wyznacznik.

Jak już napisałem wyżej - może zbyt mało graczy kręci na to nosem. Może reszt a ma to gdzieś i w związku z tym nie ma problemu. Poza tym proces tworzenia gier nie opiera się a na tym, że wrzucasz do worka pod tytułem gra XYZ wszystkie pomysły jakie przyjdą Tobie do głowy. Wybierasz istotne dla Ciebie featury i robisz z nich użytek. Możesz mieć wielkie ambicje i plany, ale są one też sprawdzane przez budżet, czas (szczególnie w przypadku tych wielkich produkcji) oraz specyfikę firmy (Ubisoft nie jest miejscem, gdzie możesz zrobić wszystko co chcesz). Czasem coś powstaje na tyle długo, że nie wchodzi do danej gry, tylko następnej części/innego tytułu, który wyjdzie później.

Spójrz na God of War. Tam jest tyle ograniczeń w systemie i silniku, że głowa mała.

Czyli mam rozumieć, że pracowałeś na tym silniku i znasz jego ograniczenia? Ja powiem Tobie tak - przy tym co może zrobić Santa Monic i kilka innych studiów Sony, reszta branży jest bardzo ograniczona. A tak na poważnie - ograniczenia tworzymy my sami. Z każdego silnika do się wiele wycisnąć, bo przecież tak naprawdę wszystko jest tworzone według potrzeb. Nie jest tak, że masz jeden silnik, który ma wszystko - nawet Unreal taki nie jest. Mają pewną bazę, ale wiele rzeczy i tak trzeba zrobić/dopisać samemu. To o czym piszesz nie jest ograniczeniem silnika tylko wyborami twórców. W taki sposób możesz się przyczepić do każdej, bo każdy z nas ma swoje preferencje i pomysły, które chciałby widzieć w grze. W takim razie musisz stworzyć własny tytuł, w którym to wszystko zawrzesz, choć jak już pisałem, wszystkiego mieć nie można, trzeba dokonywać decyzji co jest istotne.

Reasumując sporo zależy od devów jako ludzi/twórców oraz specyfiki studia. To bym stawiał na pierwszym miejscu, co pokazują studia Sony. Druga sprawa to możliwości sprzętu, które na pewno są trochę okrojone w kwestii obecnej generacji (za co odpowiada cała branża i konsumenci). W przyszłej generacji myślę, że będzie lepiej, bo jednak trochę o słabych CPU się mówi. Sony i MS na pewno zdają sobie z tego sprawę, podobnie jak AMD. Wciąż jednak dużo zależeć będzie od samych twórców i tego co jest dla nich ważniejsze.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #71 dnia: Kwietnia 25, 2018, 10:37:31 am »
W tej kwestii będę się opierał wyłącznie na swoich upodobaniach - ja za bardzo nie odczuwam braków w fizyce. Może przez to, że gram głównie w tytuły, które mają ten temat dość dobrze (wiarygodny i użyty tam gdzie jest to potrzebne) ogarnięty. Fizykę w Crysisie postrzegam jako fajną zabawę przez pierwsze kilkadziesiąt minut, a później już o tym zapominałem. Może po prostu nie jest to na tyle istotny feature, że devsi w niego inwestują (pomijając już kwestie mocy sprzętu). Sami gracze też może nie narzekają zbyt mocny (pamiętajmy - hardcorowcy < casuale).
Tu sie po czesci zgadzam a po czesci nie. Wezmy taka Zelde ktora aktualnie ogrywam. Tam szeroko pojeta fizyka jednak odgrywa fundamentalna role w rozgrywce i nie jest zabawa na kilkanascie minut. Oczywiscie nie kazda gra musi taka byc, ale jednak fajnie jakby twórcy szli w tym kierunku.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #72 dnia: Kwietnia 25, 2018, 11:17:40 am »
Myślę, że BotW może zainspirować niektórych devów do tworzenia gier z zaawansowaną fizyką. Na przykładzie Zeldy widać zresztą, że do zaimplementowania dobrej fizyki w grach bardziej potrzebne są chęci i umiejętności niż moc sprzętu.

lupinator

  • Gość
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #73 dnia: Kwietnia 25, 2018, 11:25:54 am »
Myślę, że BotW może zainspirować niektórych devów do tworzenia gier z zaawansowaną fizyką. Na przykładzie Zeldy widać zresztą, że do zaimplementowania dobrej fizyki w grach bardziej potrzebne są chęci i umiejętności niż moc sprzętu.
Na razie coś słabo to widać. Rzuca się w z kolei ogromny wysyp gier z artstylem nawiązującym do Zeldy i myślę że na tym się skończy, a szkoda.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #74 dnia: Kwietnia 25, 2018, 11:37:22 am »
Tworzenie dobrych gier zajmuje sporo czasu, więc jeśli Zelda zainspirowała jakieś studia, to efekty będą widoczne najszybciej za rok lub dwa.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #75 dnia: Kwietnia 25, 2018, 11:37:56 am »
Tu sie po czesci zgadzam a po czesci nie. Wezmy taka Zelde ktora aktualnie ogrywam. Tam szeroko pojeta fizyka jednak odgrywa fundamentalna role w rozgrywce i nie jest zabawa na kilkanascie minut. Oczywiscie nie kazda gra musi taka byc, ale jednak fajnie jakby twórcy szli w tym kierunku.

Spoko, ja napisałem tylko o moich odczuciach. Jak sam zauważyłeś, w Zeldzie po prostu było nastawienie na ten element i różne detale z tym związane.

Z drugiej strony popatrzmy na warstwę wizualną Zeldy i stronę techniczną. Gra powstawała chyba od 2013 roku a miała premierę w marcu 2017. Teraz dla przykładu weźmy np. nowego GoW'a. Przy tym poziomie jakości taka produkcja na pewno zajęłaby jeszcze więcej. Gry naprawdę bardzo się rozrastają, szczególnie jeśli zaczniemy brać pod uwagę wszelkie nowinki techniczne. Ja wiem po sobie, że jeśli chce się zrobić postać, która ma sprostać obecnym standardom, jest to praca na dwa miesiące (co najmniej). A tak naprawdę może zająć dużo więcej. Np. taki Kratos był tweakowany przez cały proces produkcji. Podobnie Drake, czy Galehad z The Order. A mówimy o jednej postaci i jednym aspekcie produkcji. Naprawdę trzeba wybierać gdzie chce się poświęcić więcej uwagi. Jak dla mnie dobre jest to, że grafika wchodzi na taki poziom, że niedługo gry będą musiały różnicować się w inny sposób i tu może być duże pole dla fizyki. Oczywiście na przeszkodzie może stać GaS, ale ja mam nadzieję, że branża jednak się temu oprze (ja na dłuższą metę nie widzę takiej przyszłości).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #76 dnia: Kwietnia 25, 2018, 11:40:20 am »
Myślę, że BotW może zainspirować niektórych devów do tworzenia gier z zaawansowaną fizyką. Na przykładzie Zeldy widać zresztą, że do zaimplementowania dobrej fizyki w grach bardziej potrzebne są chęci i umiejętności niż moc sprzętu.
Na razie coś słabo to widać. Rzuca się w z kolei ogromny wysyp gier z artstylem nawiązującym do Zeldy i myślę że na tym się skończy, a szkoda.
Na razie to tylko rok po premierze zeldy. Jeszcze jest czas na to.

Tu sie po czesci zgadzam a po czesci nie. Wezmy taka Zelde ktora aktualnie ogrywam. Tam szeroko pojeta fizyka jednak odgrywa fundamentalna role w rozgrywce i nie jest zabawa na kilkanascie minut. Oczywiscie nie kazda gra musi taka byc, ale jednak fajnie jakby twórcy szli w tym kierunku.

Spoko, ja napisałem tylko o moich odczuciach. Jak sam zauważyłeś, w Zeldzie po prostu było nastawienie na ten element i różne detale z tym związane.

Z drugiej strony popatrzmy na warstwę wizualną Zeldy i stronę techniczną. Gra powstawała chyba od 2013 roku a miała premierę w marcu 2017. Teraz dla przykładu weźmy np. nowego GoW'a. Przy tym poziomie jakości taka produkcja na pewno zajęłaby jeszcze więcej. Gry naprawdę bardzo się rozrastają, szczególnie jeśli zaczniemy brać pod uwagę wszelkie nowinki techniczne. Ja wiem po sobie, że jeśli chce się zrobić postać, która ma sprostać obecnym standardom, jest to praca na dwa miesiące (co najmniej). A tak naprawdę może zająć dużo więcej. Np. taki Kratos był tweakowany przez cały proces produkcji. Podobnie Drake, czy Galehad z The Order. A mówimy o jednej postaci i jednym aspekcie produkcji. Naprawdę trzeba wybierać gdzie chce się poświęcić więcej uwagi. Jak dla mnie dobre jest to, że grafika wchodzi na taki poziom, że niedługo gry będą musiały różnicować się w inny sposób i tu może być duże pole dla fizyki. Oczywiście na przeszkodzie może stać GaS, ale ja mam nadzieję, że branża jednak się temu oprze (ja na dłuższą metę nie widzę takiej przyszłości).
Oczywiscie, cos kosztem czegos :)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #77 dnia: Maja 05, 2018, 18:12:11 pm »

Spójrz na God of War. Tam jest tyle ograniczeń w systemie i silniku, że głowa mała.

Czyli mam rozumieć, że pracowałeś na tym silniku i znasz jego ograniczenia? Ja powiem Tobie tak - przy tym co może zrobić Santa Monic i kilka innych studiów Sony, reszta branży jest bardzo ograniczona. A tak na poważnie - ograniczenia tworzymy my sami. Z każdego silnika do się wiele wycisnąć, bo przecież tak naprawdę wszystko jest tworzone według potrzeb. Nie jest tak, że masz jeden silnik, który ma wszystko - nawet Unreal taki nie jest. Mają pewną bazę, ale wiele rzeczy i tak trzeba zrobić/dopisać samemu. To o czym piszesz nie jest ograniczeniem silnika tylko wyborami twórców. W taki sposób możesz się przyczepić do każdej, bo każdy z nas ma swoje preferencje i pomysły, które chciałby widzieć w grze. W takim razie musisz stworzyć własny tytuł, w którym to wszystko zawrzesz, choć jak już pisałem, wszystkiego mieć nie można, trzeba dokonywać decyzji co jest istotne.

Reasumując sporo zależy od devów jako ludzi/twórców oraz specyfiki studia. To bym stawiał na pierwszym miejscu, co pokazują studia Sony. Druga sprawa to możliwości sprzętu, które na pewno są trochę okrojone w kwestii obecnej generacji (za co odpowiada cała branża i konsumenci). W przyszłej generacji myślę, że będzie lepiej, bo jednak trochę o słabych CPU się mówi. Sony i MS na pewno zdają sobie z tego sprawę, podobnie jak AMD. Wciąż jednak dużo zależeć będzie od samych twórców i tego co jest dla nich ważniejsze.

Oczywiście, że nie, ale też nie muszę być głównym technikiem w T-Mobile, by ocenić jakość tego co mi proponują. Robię to, ponieważ jako klient mam do tego prawo.
Czytasz moje posty (przynajmniej część), więc wiesz, że daleki jestem od opluwania czegoś/kogoś ot tak, dla zasady. Dany aspekt wypada tez poznać.

I żeby nie było, ja nie mam problemu z tymi ograniczeniami w GoW. Mnie nie jest do szczęścia potrzebne, by ścinać wszytko jak leci i by mój oręż wszędzie pozostawiał trwałe ślady.
Jasne, te smaczki wszelakie w Zeldzie robiły robotę, ale to już z windą wyjaśniliście elegancko.

Odniosłem się do postu andyego, że z tą fizyką nie będzie tak pięknie, ładnie (zakładam) jakby chciał.

Zgodzę się też, że zarówno Sony, jak i M$ widzą parobem w sile procesora i raczej coś w tym aspekcie (oby) będzie ruszone.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #78 dnia: Maja 07, 2018, 12:36:13 pm »
Oczywiście, że nie, ale też nie muszę być głównym technikiem w T-Mobile, by ocenić jakość tego co mi proponują.

Są rzeczy, które możesz jako klient oceniać, np. dajmy na to grafikę, gameplay, itp. Ale gdy piszesz o silniku i jego ograniczeniach to są rzeczy, o których nie wiesz nic, chyba, że pracujesz na nim. Dlatego nawet ja nie odważyłbym się pisać o ograniczeniach wewnętrznych silników Sony, a to i owo słyszałem. Powiem jednak tak - obecnie uważam, że każdy silnik jest w stanie zrobić wiele, a nawet, zaryzykuje stwierdzeni, wszystko. Nie ma silników do wszystkiego, nawet Unreal, Unity czy CryEngine choć uniwersalne, mają masę ograniczeń. Do każdego silnika możesz jednak "doszyć" co chcesz, potrzebujesz "tylko" zdolnych programistów. Tak więc silniki ogranicza bardziej potrzeba projektu, czy czas, a mniej silnik sam w sobie (wiadomo, na niektórych może być ciężej, bo np. taką ma logikę, albo pełno w nim hacków).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #79 dnia: Maja 22, 2018, 01:06:12 am »
PlayStation 5 - prezes Take-Two twierdzi, że konsola trafi na rynek w 2020 roku
Cytuj
Plotki o PlayStation 5 krążą już od dawna. Teraz prezes Take-Two wypowiedział się na temat ewentualnej premiery nowego sprzętu. Strauss Zelnick potwierdził podczas ujawniania wyników finansowych firmy, że spodziewa się premiery nowej wersji konsoli Sony w 2020 roku.

Jak stwierdził, nie może się wypowiadać w tej sprawie w imieniu firm trzecich, czyli w tym wypadku Sony, jednak to właśnie w tym terminie spodziewa się zmiany generacji. Powiedział też, że nie boi się przeskoczenia na nowy sprzęt, ponieważ ich ekipom nie raz i nie dwa udawało się bez problemu przesiadać na nowe urządzenia.
http://www.gram.pl/news/2018/05/21/playstation-5-prezes-take-two-twierdzi-ze-konsola-trafi-na-rynek-w-2020-roku.shtml

Obecnie najbardziej prawdopodobny scenariusz to premiera PS5 pod koniec 2020 i nowego Xboxa w 2021.


BTW jestem ciekaw czy zobaczymy nową grę z serii TES jeszcze na tej generacji, czy dopiero na następnej (imo najbardziej opłacałoby im się, by gra załapała się na dwie generacje). Tylko niech wreszcie zmienią silnik :roll: