Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 246085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 164
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1280 dnia: Grudnia 27, 2024, 20:49:52 pm »
Na razie to Pro trochę zawód, ale konsola ma potencjał.
Dużo gier bez update zyskała sporo, oczywiście jak gra ma dynamiczną rozdzielczość i odblokowaną animacje. Taki Tekken 8 z 1080p-1440p śmiga teraz w 1600p-2160p.
Co do Wu Konga to też czekałem na update, nie jest to czego chciałem, ponieważ w otoczeniu nadal poziom detali wycięty w stosunku do PC, no ale jest wyraźnie lepiej.
Można chyba, w końcu atakować.


https://www.resetera.com/threads/all-games-with-ps5-pro-enhancements.1026072/

Tutaj macie link do forum co i jak tam działa w porównaniu z PS5.


« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2024, 21:11:51 pm wysłana przez Kyokushinman »

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 293
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1281 dnia: Grudnia 28, 2024, 20:37:59 pm »
Dobra poważne pytanie! Dotyczące ps5.
Istnieje płyta z Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition na PS5?
Sytuacja wygląda tak. Dali San Andreas w plusie, pograłem, ale zabrali po jakimś czasie. Nabyłem wiec drogą kupna na Święta Bożego Narodzenia płyte z ową trylogią. I co? i jajco, sejwy nie działają, nie widać ich..
Ale to jeszcze nic  :lol:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 844
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1282 dnia: Grudnia 30, 2024, 23:59:18 pm »
Oglądałem oba filmy, wychodzi na to, że PSSR ma zaledwie 16MB pamięci do działania i skalowanie odbywa się za sprawą rozbicia klatki na elementy składowe i przeprowadzaniu operacji na każdej z osobna, następnie złożeniu układanki w calosc. Na operowanie w pełnym 4K nie ma wystarczająco dużo szybkiej pamięci.

Z tego co rozumiem, to nie o to chodzi, tylko o realizację celów, które Sony sobie postawiło. Pro ma teoretycznie duże możliwości obliczeniowe dla ML. Problem w tym, że aby je wykorzystać w całości, trzeba efektywnie zarządzać danymi. W przeciwnym razie sprzęt jest obciążony tylko w małym procencie i marnuje swój potencjał. Tyczy się to nie tylko PS5 Pro, ale i GPU z PC. Dlatego Sony kombinuje jak zrobić, aby ML dostawało do obróbki wszystkie warstwy renderera naraz, a nie w kolejce.

Projekt Ametyst brzmi jak karty graficzne sygnowane marką PlayStation, a w ogóle to słabo, że przy okazji premiery nowej konsoli mówią - coś tam zrobiliśmy ale nie dokona to, co byśmy chcieli, nie martwcie się, pracujemy już nad czymś nowym.

Trochę tak, nabywcy Pro są beta testerami nowej technologi. Muszą dostać oczywiście dobry sprzęt, ale jako, iż jest to nowy obszar dla Sony, trzeba liczyć się z tym, że dużo jest tutaj do zrobienia. Raczej zaskakuje, jak otwarcie Cerny o tym mówi. Teoretycznie raczej spodziewaliśmy się wychwalania tego co jest, ewentualnie stwierdzenia, że technologia się rozwija i będzie lepie. Dostaliśmy coś podobnego, ale jednak bardziej szczerego i z wyraźnym podkreśleniem, że lepiej to będzie, ale na nowej generacji.

Myślę, że sytuacja jest po części wymuszona przez partnera Sony, czyli AMD. Czerwoni są w dupie jeśli idzie o GPU i AI, więc Japończycy wzięli sprawę we własne ręce. Amethyst wydaje się to potwierdzać. Pro było potrzebne po to, aby deweloperzy mogli przetestować rozwiązania firmy i dać feedback. Ciężko byłoby to zrobić za kulisami na szeroką skalę. Lepiej tak niż testować przy PS6.


Gość chyba definitywnie potwierdza, że PS5 Pro nie posiada dedykowanego hardware dla PSSR i funkcji RT. Z tego co rozumiem, większość apgrejdów w tej sferze to zasługa software na poziomie sterownikow/api, gdzie Pro daje możliwość skorzystania ze zwiększonej mocy GPU dzięki nowym bibliotekom. Taki trochę półśrodek, bo z jednej strony starszy HW nie obsłuży tych bibliotek, z drugiej strony jednak wciąż nie jest to sprzęt dedykowany owym funkcjom, a bardziej do użytku ogólnego.

Nie i tutaj warto wrócić do jego prezentacji, gdzie mówi wprost, że RT i ML to rozwiązania, które korzystają z dedykowanego sprzętu. Tak, są tam usprawnienia po stronie oprogramowania, ale bez nowego GPU nic z tego się nie użyje. RT korzysta z technologii wykraczającej poza RDNA3 (najprawdopodobniej RDNA4), stąd większa szybkość (z samego zwiększenia CU nie uzyskałoby się x2-3 czy nawet 4). ML nie ma dedykowanych, wyspecjalizowanych jednostek obliczeniowych, to fakt, o którym Cerny mówi w prezentacji. Zajmuje to dodatkowe miejsce na chipie i może nie być wskazane w zastosowaniach, do których potrzebowało Pro. Dlatego zmodyfikowali obecny układ, aby wykonywał on sprawnie obliczenia pod AI.

Sony po prostu, jak zwykle, wybiera rozwiązania w sposób przemyślany. Są one eleganckie i efektywne, ale nie tak efektowne jak podbicie całej specyfikacji o jakiś procent.To jest ta różnica między nimi a M$ - i nie piszę tego, aby jednoznacznie potępić firmę z Redmond, po prostu to inne podejście, które choć ma pewne zalety, to także obarczone jest wadami.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 31, 2024, 00:05:39 am wysłana przez Zielarz »