Autor Wątek: Ratchet & Clank Rift Apart  (Przeczytany 15586 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 30, 2021, 08:21:04 am »


Fajnie, ale wolałbym nowego Jak i Dexter.
Tutaj postacie są bez charyzmy.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 11, 2021, 01:29:07 am »
Z Ratchetami jest też ten problem, że o ile te główne części są fajne, tak wszelkie spin-offy, to zazwyczaj gry słabe i nie zachęcające do ukończenia (Size Matters, All 4 One, Q-Force).

Poza tym, że gra wygląda obłędnie, pociesza mnie jeszcze jedna rzecz. Swego czasu myślałem, że remastery tych starych dobrych platformerów są niemożliwe, bo grafika poszła tak do przodu, że jakby jej nie poprawić, te gry będą wyglądały czerstwo. Pokazał to jednak Crash i pokazuje kilka razy bardziej Ratchet, że te stare gry z czasów PSX i PS2 gdzie wszystko było kanciate i bez futerek jak najbardziej nie tylko da się zremasterować, ale mogłoby to wyglądać niczym animacja Pixara. Co prawda Medievil to z kolei dowód, że niekoniecznie zawsze wyjdzie to fajnie, ale to chyba bardziej dowód na to, że nie zawsze remaster jest wart zabawy i może lepiej zrobić kolejną część na sentymentalnej bazie.

Nie wątpię w sukces tej części Ratcheta (dodatkowo nakręci go niemal brak innych gier wyłącznie next-genowych), ale liczę też po cichu że po 2021 dostaniemy jakieś inne gry z gatunku (stare i nowe marki).

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 11, 2021, 10:11:20 am »
Medievil to raczej wina deva. Wszystko da się zrobić, trzeba tylko do tego ludzi/czasu/pieniędzy. W tym wypadku według mnie zawiedli trochę artyści, plus za bardzo trzymali się oryginału.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwca 04, 2021, 15:29:53 pm »
Nawet nie straszcie z Medievil, bo lezy zafoliowany, jak ofiary Dextera.  :P

Co do Raczeta i Klanka, to jeszcze tylko kilka dni. Tytuł prezentuje się fenomenalnie i gorąco liczę, że będzie to jeden z moich kandydatów do gry roku.
Uwielbiam bowiem tę serię, a graficznie jest ogromna szansa, że będzie to czołówka 2021r.


piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwca 04, 2021, 22:43:17 pm »
a pamiętam jak że rimejk płaciłem 149zł. Odczeka się 3 miesiące, aż ludzie wrzucą zestawowe kopie na allegro i nabędzie w przyzwoitej cenie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 07, 2021, 09:27:02 am »
Biorę dej łan. Gra warta grzechu i Kazimierzy  :roll:



Super sprawa, szczególnie, że graficznie to miazga.  :o

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 07, 2021, 16:20:57 pm »
Patrząc na przesunięcia premier innych tytułów, to nie wygląda, żeby ktoś Ratchetowi był w tym roku w stanie podskoczyć (chociaż następne dwa tygodnie mogą zrewidować moje słowa nowymi zapowiedziami).

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 08, 2021, 16:22:51 pm »
Ratchet na razie zgodnie z oczekiwaniami - na Meta 89, najwięksi dają przeważnie 9/10. Zapowiadają się wakacje po RE Village :).

EDIT:



Piękna, a w dodatku to gra z pierwszego roku życia konsoli (chciałem napisać launch window, bo w sumie tak też powstawała, ale jednak 7 miesięcy ciężko przełknąć ;) ).

Szkoda, że do następnej takiej przyjdzie nam poczekać dłuższy czas (chyba, że 3rd party coś dostarczą).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 08, 2021, 17:00:27 pm wysłana przez Zielarz »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 08, 2021, 22:05:24 pm »
Podobno wizualnie to absolutny top, a jakościowo, cóż, jak Zielarz wspomniał - średnia światowa 9/10 mówi sama za siebie.  :dance:


Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwca 11, 2021, 12:23:26 pm »










Miazga  :o Ja w pełni rozumiem biznes. 116 milionów posiadaczy PS4(Pro) to olbrzymia baza potencjalnych klientów, ale mam nadzieję, że coraz więcej gier będzie ukazywało się tylko na obecna generację. Nowy Raczet i Klank prezentuje się bowiem OBŁĘDNIE. Coś wprost nieprawdopodobnego jaką otrzymaliśmy jakość szaty graficznej. Natomiast sama gra - rewelacja. Gra się równie kapitalnie jak w znakomity rimejk z 2016r. Gorąco polecam.

Jeżeli kogoś interesuje, to faktycznie dostępne są trzy tryby graficzne: wierność odtwarzania obrazu (30 klatek plus ray tracing, dodatkowe efekty wizualne, ulepszone oświetlenie, zwiększona szczegółowość scenerii, to wszytko polane sosem 4k), wydajność i śledzenie promieni (60 k/s, RT, modyfikuje efekty wizualne i szczegółowość scenerii oraz oferuje niższą rozdzielczość), jak i wydajność (alternatywna wersja 60 klatek, usuwa śledzenie promieni na rzecz rozdzielczości, która jest zwiększona).

Każdy wybierze opcje, która mu pasuje. Kombo 4k + 30 k/s prezentuje się najbardziej imponująco, ale gwarantuje, że wystarczy sprawdzić opcję 60 klatek, by przy niej pozostać.

Co jeszcze - polonizacja wypada bardzo dobrze (choć hamerykański Klank rządzi i tak). Dodatkowych opcji jest od groma - sterowanie i skróty oferujące m. in.. uproszczenie w przemieszczaniu się, sporo słupków trudności (nie tylko izi, średni, trudny), a tryb foto jest kapitalny.

Piękna, kapitalna gra.  :yes_anim:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwca 11, 2021, 13:22:46 pm »
Clank chyba w każdej wersji z polskim dubbingiem jest inny, i ten jest akurat jednym ze słabszych.

U mnie się jeszcze pobiera, ale za 4-5 godzin koniec pracy i rzucam się w wir kosmicznych przygód.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwca 13, 2021, 22:26:21 pm »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 14, 2021, 00:32:51 am »
Clank chyba w każdej wersji z polskim dubbingiem jest inny, i ten jest akurat jednym ze słabszych.

U mnie się jeszcze pobiera, ale za 4-5 godzin koniec pracy i rzucam się w wir kosmicznych przygód.

Długo ci zajmuje zdanie relacji, gnysek  ^^"

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 14, 2021, 10:24:23 am »
Ogrywam od piątku Ratcheta, czyli robię pewnie to co większość posiadaczy PS5 robić powinna ;). Gra jest świetna, piękna, zabawna - pozwala bardzo przyjemnie spędzić czas. Jak do tej pory każda sesja kończy się tym, że zmuszam się do wyłączania konsoli. SSD i I/O zrobiło już wrażenie na mnie podczas wcześniejszych prezentacji, czy w innych girach (choć tam służy bardziej do wczytywania), więc nie jest już tak szokujące. To co, ku mojemu zaskoczeniu, przykuło moją uwagę najbardziej to Ray Tracing. Pisałem już kiedyś, że oczekiwania względem RT w konsolach były raczej skąpe. Pierwsze gry miło zaskakują ipokazują, że można tego użyć z niezłym rezultatem i pomimo, iż nie jest to poziom RTX'ów Nvidii, nie musi to być jedynie ciekawostka. Przy okazji Miles Morales wspominałem, że RT nie robi w tej grze wielkiej różnicy - owszem dodaje autentyczności, ale odbicia w budynkach bez RT wciąż wyglądają ok, zwłaszcza podczas normalnej rozgrywki. Mogę sobie wyobrazić grę bez tego. Z Ratchetem jest jednak inaczej - RT jest doskonale zauważalne na każdym kroku - podczas rozgrywki czy w cut-scenach. Gra bez tego sporo traci i wygląda po prostu inaczej. Fajnie, że Insomiac udało się podnieść ich jakość względem pokazu rok temu - mamy wyższą rozdzielczość odbić (za sprawą cheackerboard), więcej obiektów i ich zasięg, nawet efekty z użyciem alphy, takie jak portale, są teraz renderowane (wcześniej nie odbijały się w ogóle). Co chwilę łapię się na tym, że dostrzegam efekty działania RT - np. podczas cut-sceny na statku Rivet, zaraz za nią znajduje się kawałek metalu, który pokazuje nam tył głowy Lombaxa. Mała rzecz, a jedna zwraca uwagę. Rift Apart pokazuje, co znaczy robić grę z myślą o RT od początku.

A teraz chwila na marudzenie. Niby gra jest piękna, cut-sceny robią świetne wrażenie, nie jest to jakość Pixara (raczej nigdy nie będzie), ale daje takie odczucia. W rozgrywce jednak są rzeczy, które nie zawsze prezentują się jak na next-gena przystało. Po części to kwestia stylizacji, czy obranego kierunku artystycznego, ale i tak wymienię - oświetlenie na Sargasso (ta planeta z dżunglą) jest płaskie (cienie są za mało kontrastowe), część tekstur mogłaby być lepszej rozdzielczości, niektóre assety potrzebują więcej polygonów. Po prostu widać, że to gra z pierwszego rzutu nowej generacji. Myślę też, że po trailerach (przez ich kompresję obraz jest trochę zmiękczony, w samej grze mamy żyletę) i opiniach recenzentów oczekiwania trochę za bardzo urosły. Dodatkowo popsułem sobie sekwencje z ostatniego pokazu, ponieważ przystawałem na eksplorację. Jest to coś co można zrobić później, ale grając nie miałem takiej pewności, więc zatrzymywałem się i szperałem. Fajnie, gdyby gracz miał informację na ten temat, albo gdyby były to zupełnie odrębne sekcje, do których później się nie wraca.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwca 14, 2021, 10:52:13 am »
Raczej ciężko znaleźć grę, do które można byłoby nie mieć żadnego "ale". Obłędnie prezentujący się The Order miał swoje słabsze momenty, podobnie, jak wychwalany Uncharted 4 i wiele, wiele innych. Jak dla mnie nowy Raczet i Klank, to obok Demon's Souls chyba najlepiej prezentująca się gra tej generacji. Oczywiście na upartego w obu można doszukać się uproszczeń, ale według mnie oba te tytuły zasługują na najwyższe uznanie w segmencie grafiki. Podałeś przykład Sargasso. Akurat przedstawiałem to na sąsiednim forum, zatem i tu użyje tego przykładu.



Znakomicie to wygląda, a jak chcemy poszperać z ciekawości, bo może latające owady będą słabo przedstawione (tylko kto na to tak po prawdzie uwagę zwraca), to otrzymujemy:



Jak dla mnie nieprawdopodobna dbałość o szczegóły. Biorąc pod uwagę, że aktualna generacja ma raptem kilka miesięcy, a twórcy potrafią przedstawić w rozgrywce coś TAK prezentującego się:



To ja nie mam pytań, a sam Raczet i Klank może stanąć obok niejednej animacji studia Pixar i wstydu czuć nie musi, ba z większością najzwyczajniej w świecie wygra.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 14, 2021, 16:21:33 pm »
W sumie jedyny problem jaki mam z tą grą, to zbyt dokładne kolizje i zdarza mi się wpaść w jakąś rurę czy drzewko (na szczęście udaje się też wyskoczyć), bo zamiast uproszczonych modeli używają chyba pełnych (tych samych które widzimy na ekranie) :P Pytanie jednak czy to wada, czy pokaz tego, że PS5 daje radę przeliczyć kolizje bez drugiej niewidzialnej wersji modeli.

No i użycie dual sense w knajpie, gdzie pad wibruje do basu, to jakiś kosmos - zwłaszcza w słuchawkach, gdzie bass faktycznie jest bassem (ale pewnie i na soundbarze by robiło robotę). Zaskoczyło mnie, że wibracje są 3D - tzn. wibruje ta strona pada, z której na ekranie się coś wydarzyło, więc jeśli obracamy kamerę, to wibracje zmieniają strony pada razem z kamerą.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwca 15, 2021, 09:53:39 am »
Wczoraj byłem na Savali i moje marudzenie ustało ;). Ta lokacja rozwiewa większość moich zastrzeżeń, a do tego jest znacznie bardziej widowiskowa. Wow.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 15, 2021, 11:19:29 am »




Nie ma co dyskutować. Prześliczna, kapitalna gra.  :puppy-eyes:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 15, 2021, 22:53:46 pm »
Czy was też denerwuje, ze bardzo często ucinają się dialogi (i nie jest to chyba wina polskiej wersji, a zbyt szybkiego przemieszczania się)? Mam wrażenie, że lepiej się zatrzymać za każdym razem jak postaci zaczynają dialog (szkoda tylko, że często panią Zurkon słychać z kilometra).

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 16, 2021, 15:42:49 pm »
Zdarzyło się kilka razy - sprawdzałem obie wersje językowe. Przerwana dyskusja często jest później w całości kontynuowana, ale to nic co spędziłoby mi sen z powiek. Wspaniała gra. Raczej mój kandydat do tytułu Gry Roku. No i jak ona się prezentuje  :o






POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 16, 2021, 19:23:55 pm »
Graficznie ten Ratchet wymiata trzeba przyznać.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 16, 2021, 19:33:11 pm »
Pewnie tylko w trybie jakości.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwca 16, 2021, 19:36:18 pm »
Pewnie tylko w trybie jakości.
I tylko na Bravii...

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 16, 2021, 19:47:35 pm »
Pewnie tylko w trybie jakości.
Nie wiem jak ten Raczet będzie się prezentował na tle przyszłych exów PS5, ale ostatnio odpalałem tego z PS4 i szału nie ma zestawiając z takimi pozycjami jak Horizon (bynajmniej nie G), Tuszima czy Silne Kobiety i Grzyby.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwca 16, 2021, 20:08:03 pm »
Ja go przeszedłem kiedyś i dla mnie też startu nie ma z Aloy przed botoxem czy z ostatnią z bab.
Dobra grafika nic specjalnego.
Horizon 2 powinnien wyglądać proporcjonalnie lepiej od nowego Ratcheta co na poprzedniej generacji.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwca 17, 2021, 07:37:41 am »
Pewnie tylko w trybie jakości.
Nie wiem jak ten Raczet będzie się prezentował na tle przyszłych exów PS5, ale ostatnio odpalałem tego z PS4 i szału nie ma zestawiając z takimi pozycjami jak Horizon (bynajmniej nie G), Tuszima czy Silne Kobiety i Grzyby.

Zaiste, bardzo to sprawiedliwe Jurasie, przyrównywać grę z 2016r. do pozycji wychodzących w 2020r. Co tam 4 lata w elektronicznej rozrywce, to tylko połowa generacji  :roll:

Rimejk Raczeta i Klanka, to obok takich gier, jak Uncharted 4, czy trzecia Horizon tudzież Doom, to jedna z najpiękniejszych gier wydanych w 2016r. właśnie. To, że dzisiaj jest tylko bardzo ładna i nie ma startu Joel Golf Adwenczer II , to już inna sprawa.

Biorąc pod uwagę ilość obiektów, grę świateł, jakość tekstur, plastyczność Rift Apart, można śmiało uznać ją za czołówkę najpiękniejszych obecnie gier. Przedział 9-10/10 lekko.






Wiedząc, że najbliższe eksy Sony, to będą gry na dwie generacje, to Futrzak i Śrubek spokojnie w 2022r. będą się bronić. Później może być już ciężko. Niemniej o to nikt pretensji nie może mieć wówczas.


Pewnie tylko w trybie jakości.
I tylko na Bravii...





Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwca 18, 2021, 13:44:18 pm »


Platyna #155 Raczet i Klank Rift Apart. Grę na wysokim poziomie trudności zaliczyłem w 16 godz. 40 min. Dodatkowe 4 godziny zajęło dobicie do 100%. Bawiłem się fantastycznie, na tyle dobrze, że po ukończeniu rozgrywki z miejsca zacząłem NG+.

Tytuł jest prześliczny i pięknie (dosłownie) pokazuje moc sprzętu Sony. Dubbing wypadł więcej jak poprawnie (przypominam, że całość jest skierowana też do młodszego odbiorcy), ale większość czasu spędziłem przy grze z oryginalnymi głosami (głównie przez kapitalnego Klanka). Odskocznie od tradycyjnego kombo strzelam + skacze dobrze wypełniły nowe mechaniki zabawy - latanie na smoku, podróżowanie na turbo ślimaku, mini gra panią Usterką.

Nowi bohaterowie spisali się na medal, a sama gra jest istnym generatorem frajdy i nie sposób się przy niej nudzić.
Po dżentelmeńsku nie ma co innym do portfela zaglądać. Gry niestety podrożały, ale osobiście nie żałują żadnej złotówki wydanej na przygody Futrzaków i Śrubków. Zaraz po Ratchet & Clank 3 (Up Your Arsenal), to moja ulubiona gra serii. Średnia światowa rzędu 89/100 od recenzentów, 92/100 od graczy, według mnie w pełni zasłużona.

Gorąco polecam i na chwilę obecną mój nr jeden do tytułu Gry Roku.







gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwca 18, 2021, 15:17:29 pm »
Polski Clank jest chyba najgorszy z wszystkich, których słyszałem (pierwszy raz w PL byli bodaj w All 4 One?). Najfajniejsze w grze są miejsca, gdzie jest daleka perspektywa, dopiero one robią wrażenie, bo jak wpadniemy w jakiś kanion, czy budynek, to nie doświadczymy tego jak gęste potrafi być tło.

Bodaj na stacji Kedaro znalazłem takie fajne miejsce, gdzie jeden z checkpointów ma po lewej stronie taką metalową kulę w ścianie. To jest świetne miejsce na sprawdzanie ray tracingu, jak się go wyłączy, to na tych odbijających światło powierzchniach jest tylko jakiś bohomaz, a jak włączy, to mamy jedno z lepszych luster w historii gier. No i w ogóle wrażenie robi to, że w tej grze praktycznie nie ma obiektów, które są zaokrąglone i miałyby widoczne ranty - tutaj wszystko jest idealnie okrągłe, jak w renderze kinowego filmu. Nawet śrubki zrobione jedynie za pomocą bump mappingu są krągłe jakby były grafiką 3D, a nie jedynie złudzeniem generowanym przez GPU z innej tekstury :)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwca 18, 2021, 15:21:06 pm »
Ja gram w serię od 2002r. więc  niejako jestem już przyzwyczajony, ale też rozumiem w pełni, że gra jest również skierowana do dzieci, którym ten aspekt (głos Klanka w rodzimej wersji językowej przyp. Sylvan) przeszkadzać nie będzie. Bo ogólnie polonizacja dobrze wypadła.

Co do grafiki, majstersztyk.  :roll:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwca 24, 2021, 15:00:46 pm »
« Ostatnia zmiana: Czerwca 24, 2021, 15:04:24 pm wysłana przez Zielarz »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwca 28, 2021, 11:45:57 am »
Rift Apart za mną. Świetna gra, bardzo przyjemna, zabawna, miła odskocznia od pozostałych produkcji AAA. Fanem serii nigdy specjalnie nie byłem, gdyż preferowałem Jak & Daxter. W zasadzie pierwszy raz zagrałem w Ratcheta dopiero przy okazji Quest for Booty na PS3, a później w remake pierwszej części na PS4. Dlatego nie mam dość przygód Lombaxa. Tym bardziej, że najnowsza odsłona jest mocno dopakowana.

Insomniac zrobił duży krok na przód przy okazji Spider-Man'a i ma to odzwierciedlenie w nowym R&C - akcja jest podkręcona, w niektórych scenach dzieje się tyle, że Uncharted mogłoby pozazdrościć. Aż ciężko się na tym skupić, gdyż w tym samym czasie musimy przecież sterować postacią. Arsenał jak zwykle jest pokaźny i zakręcony. Każdy znajdzie coś dla siebie, ale trzeba pamiętać, że gra lubi drenować naszą amunicję, więc gracz jest zachęcany do sprawdzania innych narzędzi destrukcji. Az sam byłem zaskoczony, bo spodziewałem się, że będę używał 2-3 broni, a ostatecznie żonglowałem większością z nich.

Lokacje są dość różnorodne, każdy świat ma jakąś cechę unikalną, która zmienia nieco podejście do rozgrywki. Dzięki temu nie ma poczucia monotonii. Zwłaszcza, że część lokacji jest całkiem spora. Dla tych, co lubią eksplorować jest trochę przedmiotów do zebrania, kieszenie wymiarowe, areny do walki. Brakuje chyba tylko wyścigów ślimaków ;).

Scenki przerywnikowe wyglądają świetnie, zarówno jeśli idzie o jakość obrazu jak i animacji. W połączeniu z genialną grą aktorską (język angielski, żaden dubbing) dostajemy coś co faktycznie ociera się o filmy Pixara. Wyśmienicie się to ogląda i nawet szkoda, że nie ma tego więcej.

Wizualnie gra jest bardzo ładna, potrafi zachwycić rozmachem, szczegółami, ilością rzeczy, które dzieją się na ekranie. A kiedy jeszcze dojdzie do tego walka i totalna rozwałka z masą efektów przy stałym fps'ie to efekt jest porażający. Pisałem już w pierwszych wrażeniach, że Ray Tracing zrobił na mnie duże wrażenie i szczerze, te odczucia zostały ze mną do końca. Na chwilę obecną jest to najlepsze przedstawienie tej technologii w grach konsolowych.

Co nie zagrało? Jak dla mnie można sobie zepsuć płynność akcji, co nie do końca jest winą twórców. W wielu miejscach (np. scenki z pokazu rozgrywki, które były na State of Play) lepiej jest iść do przodu, tak jak prowadzi nas akcja, a dopiero później wrócić po rzeczy, których się nie podniosło po drodze. Miałem jednak często poczucie, że muszę się zatrzymać, bo nie wiem na 100%, czy faktycznie będę mógł wrócić w to miejsce. W większości wypadków tak, ale chyba są też takie, gdzie się nie da (przynajmniej w całości). Osobiście wolałbym, żeby tego typu sekcje były odseparowane od reszty lokacji, tak aby gracz wiedział, że nic tu go nie ominie i może się rozkoszować wydarzeniami na telewizorze.

Gra ma wiele lokacji, ale mam wrażenie, że część z nich dostała za mało miejsca. Chciałbym wrócić i dostać więcej rozgrywki na Torren IV czy Blizar Prime.

Rivet wypada świetnie, duża w tym zasługa Naomi... tzn. Jennifer Hale. Szkoda tylko, że podczas gry dzieli z Ratchetem wszystko, przez co wygląda jak skin, a nie pełnoprawny nowy bohater. Ma to plusy, w końcu przeskakujemy między postaciami, więc gracz nie czuje się skołowany zmianą. Z drugiej strony aż się prosi o jakieś zróżnicowanie, coś unikalnego dla niej.

Patent z wyrwami/dziurami podczas rozgrywki wypada bardzo fajnie. Zmiana wymiarów w locie to świetny pokaz możliwości jakie daje szybki dysk. Miałem jednak odczucie, że było tego trochę za mało. Fajnie, gdyby gracz mógł mieć na to większy wpływ (możliwość przeskoczenia do innego wymiaru/planety). Do tego sami twórcy mogliby to lepiej wykorzystać, dynamiczne zmiany lokacji podczas walk z bossami zostały tylko "liźnięte".

Miło spędziłem te 20+ godzin. Platyna wpadła bez problemu (no może jeden tofik jest słabo opisany i trochę mi zajęło dojście do sedna problemu), co stanowi ukoronowanie czasu spędzonego z Ratchetem, Clankiem, Rivet i resztą wesołej obsady. Mam nadzieję, że za 3-4 lata dostaniemy następną część.

Chciałem też wyrazić ogromną pochwałę, podziw i gratulację dla Insomniac Games. To studio (w zasadzie to studia) wyjątkowe. Są na rynku od dawna i przez lata pracowali na to, aby znaleźć się na szczycie, co udało im się przy okazji Spider-Mana'a. Może i Sony długo zwlekało z wcieleniem ich do swojej rodziny (choć pewnie sam Insominiac długo nie chciał na to przystać), ale jak widać było warto. Dostarczyli na premierę nowej konsoli jedną niezłą grę (tak, cross-gen, do tego bardziej dodatek, ale jednak wymagał sporo pracy, a jeszcze dorzucili do tego remaster pierwszej części), w nieco ponad pół roku drugą, świetną produkcję (tym razem wykonaną z myślą o PS5), a jeszcze robią Spider-Men'a 2, a nawet może i czwarty projekt (pewnie dowiemy się w przyszłym roku). Na dodatek produkcja odbywa się w świetnej atmosferze (miałem takie wrażenie od lat, fajnie, że ostatnio się potwierdziło). Wzorowe studio, przykład dla branży, Sony kupiło ich za okazyjną cenę (bo uważam, że są warci znacznie więcej). Prawdziwy "jakościowy" zakup. Brawo!

EDIT: I jeszcze taki utwór na koniec - aż szkoda, że tego w samej grze nie umieścili w cut-scence. To takie Dysneyowskie.

« Ostatnia zmiana: Czerwca 29, 2021, 16:30:05 pm wysłana przez Zielarz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwca 30, 2021, 00:47:21 am »
W sumie najlepsze wykorzystanie dziur jest w wyścigu na czas na ślimaku na arenie, tam przelatujemy bez cutscenek i z pełną kontrolą przez kilka dziur i trafiamy na różne etapy.

Jestem niezmiennie pod wrażeniem tego, co wykonuje Dual Sense. W sumie miałem takie wrażenie, że ten pad wręcz odtwarza wibracjami dźwięki z gry, ale grając na słuchawkach myślałem, że to tylko wrażenie, a jak widać w tweecie dwa posty wyżej, jednak nie :) Wystarczy wejść do klubu z muzą na początku gry, żeby zobaczyć, do czego ten pad jest zdolny.

Nie obraziłbym się, gdyby gra dostała jakieś darmowe DLC z wyzwaniami.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwca 30, 2021, 08:40:43 am »
W sumie najlepsze wykorzystanie dziur jest w wyścigu na czas na ślimaku na arenie, tam przelatujemy bez cutscenek i z pełną kontrolą przez kilka dziur i trafiamy na różne etapy.
^to plus Blizzar Prime gdzie zmienia sie cała planeta po uderzeniu w kamyczek ;)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwca 30, 2021, 09:03:19 am »
Akurat to z kamykami dałoby się zrobić i bez szybkiego SSD, chociaż oczywiście efekt i na Blizzard Prime i na Corderlionie jest świetny i przypominał mi trochę Soul Reavera, gdzie się między dwoma wersjami etapu przechodziło.

W sumie to dziwne, że jak się wraca do etapów, są tylko standardowe teleporty jako obręcze w ziemi, a nie właśnie wyrwy, które nas przenoszą (zwłaszcza, że przy statku jest tylko jeden teleport, ale miejsc z których da się wrócić jest po kilka). To by pomogło szybko się przemieszczać.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwca 30, 2021, 09:50:28 am »
Akurat to z kamykami dałoby się zrobić i bez szybkiego SSD

Nie bardzo, nie w taki sposób. Trzeba dzielić masę assetów z oryginalnym poziomem, do tego trzymać wszystko na tym samym levelu. Ponadto mogą dojść problemy z fizyką, itd. Podobny efekt na mniejszą skalę osiągano, ale wymaga to masy sztuczek i jak napisałem, to nie to samo.

Natomiast tutaj też są sztuczki - z tego co mówił dyrektor technologi z Insomniac, np. takie kieszenie wymiarowe znajdują się na tym samym poziomie, tylko w innym miejscu. Są to małe poziomy, więc i koszt jest znikomy, ale chodzi o płynne przejście. I tak kosmos, że udało im się to tak gładko zrobić, bo teleportuje się tam cała kamera, a to stanowi duże wyzwanie. Generalnie polecam filmik, jeśli ktoś jeszcze nie widział:

« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2021, 09:52:40 am wysłana przez Zielarz »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 30, 2021, 21:46:56 pm »
Bardzo ciekawy update wyszedł, dla telewizorów obsługujących 120hz w trybie fidelity można otrzymać 10 klatek więcej i gra działa w 40fps. Super, że konsole zaczynają w jakiś pozytywny sposób współgrać z nowymi tv. Flight simulator ma też korzystać mocniej z vrr więc też będzie ciekawie.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 30, 2021, 23:08:29 pm »
120hz to już było w tv ponad dekade temu baa mało tego były nawet takie co miały matryce 240hz.
Teraz takowego od 2013 nie znajdziesz za drogie matryce były.
Ciekawe czy z vrr ta się włączyć upłynniacz?
Pewnie by się coś zepsuło w szajsungu :lol:

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 30, 2021, 23:19:26 pm »
W Samsungu uruchamiając vrr upłynniacze były z automatu wyłączane.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #78 dnia: Lipca 01, 2021, 09:51:38 am »
NXGamer przygotował krótki materiał na ten temat:


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 01, 2021, 23:50:48 pm »
A te 40 FPS to nie jest fix na to, ze na telewizorach 120 FPS HDR+60FPS gubi nieco kolory? Trochę mnie dziwi, że Sony nie zauważyło tego problemu z konsolą (i nie naprawiło), ale z 120 FPS i VRR problemy są nie od dziś z tego co pamiętam (może to i dobrze, że mam telewizor za 2200zł, sporo problemów mnie nie dotyka...).
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2021, 00:32:00 am wysłana przez gnysek »