Autor Wątek: Horizon II Forbidden West  (Przeczytany 24316 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Horizon II Forbidden West
« dnia: Czerwca 11, 2020, 23:12:14 pm »
« Ostatnia zmiana: Czerwca 11, 2020, 23:44:41 pm wysłana przez Sylvan Wielki »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 12, 2020, 00:02:39 am »
Dla mnie to najładniejsza gra całego pokazu i #1 na liście Must Have na dziś. Zwłaszcza urzeka mnie podwodna część, to będzie akurat spore urozmaicenie, jeśli jeszcze dojdą tam walki... piękne. Idę oglądać na TV w 4K właśnie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 12, 2020, 01:33:21 am »





POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 12, 2020, 02:05:17 am »
Jeszcze przed zapowiedzią było wiadomo, że gra będzie piękna. Cieszy mnie natomiast, że starają się urozmaicić gameplay (np. zwiedzanie zalanych ruin) i nadać grze większy rozmach.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 12, 2020, 22:36:14 pm »
Nie wiem jak dla was, ale dla mnie pomijając grafikę, Horizon to jeden z najlepszych open worldów na obecnej generacji. Mega ciekawy setting, nietuzinkowa fabuła, mechanika walki z robotami, muzyka. Mega jaram się na dwójkę i kontynuację historii.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 12, 2020, 23:26:21 pm »
Dla mnie na razie tylko God of War był lepszym exem na PS4 (TLoU2 może wskoczyć na pierwsze miejsce). Jedyne co kulało w pierwszym Horizonie to elementy RPG. Mam nadzieję, że je dopracują i rozbudują. I mam tu na myśli głównie zadania, dialogi, podejmowane decyzje, bo ulepszanie postaci i zbieractwo było ok.

Wiadomo, że w drugiej części już nie będzie takiego uczucia świeżości, bo świat został naprawdę pomysłowo zaprojektowany. Dlatego przed twórcami trudne zadanie. Z drugiej strony wiedzą, co należy poprawić i rozbudować, a pomysłów też im na pewno nie brakuje.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 13, 2020, 07:19:13 am »
Ciekawe kiedy premiera?
Wygląda to za dobrze. Jak będzie taka grafa to nie mam pytań, ponieważ dokładnie takiej chciałem na next genie. Widać wszędzie nową jakość.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 15, 2020, 12:43:08 pm »
Wyjście poza świat który znała Aloy otwiera sporo możliwości, może nawet się okazać, że nie wszystko zostało unicestwione tak bardzo, jak sugerowała to jedynka, także wbrew pozorom można sporo zmienić. Ba, nawet można sporo więcej eksploracji dodać, a mniej fabuły. Horizon 2 może nawet być najlepszym Tomb Raiderem od czasów PSX, jeśli by zrobili mniejszy nacisk na questy dla mieszkańcow, a większy na smotną eksplorację :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 15, 2020, 15:15:39 pm »
Nie wiem co myśleć o tym nowym Horizonie. Najwięcej różnic na plus względem obecnej generacji widać po enviro. Postacie natomiast, z Aloy na czele, wyglądaj jak z pierwszej części. Dostały pewne usprawnienia (Subsurface Scattering jest na wyższym poziomie, wygląda bardziej naturalnie - dłonie Aloy), ale generalnie jest zbyt podobnie. Włosy, ostre wykończenia ubrania, szwy - zastanawiam się, czy ta gra od początku była szykowana na PS5.

O krabach słyszałem, ale w kontekście innego Horizona. Ciekawe, czy możliwe jest, że będzie on częścią Forbidden West (a może właśnie nie i stąd taki podtytuł, bez cyfry...). Możliwe, ze po prostu wykorzystali to tutaj, a nie tam.

EDIT: Ok, cyferka w tytule jednak jest ;).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2020, 16:35:12 pm wysłana przez Zielarz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 18, 2020, 01:45:57 am »
Tak, praktycznie wszędzie gra jest bez cyfry w tytule wymieniana, ale na trailerze rzymskie II ewidentnie jest. To nieco mylące.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 18, 2020, 05:13:44 am »


Horizon: Forbidden West Aims for 2021 Launch
Cytuj
Hi, my name is Mathijs de Jonge, and I’m the game director on Horizon Forbidden West.

Horizon Forbidden West is an open-world action RPG that takes place in the distant future. And you play as Aloy, a hunter of the Nora tribe, who is on an epic quest to solve mysteries and secrets that will change her life forever.

The title “Forbidden West” actually refers to a mysterious new frontier that stretches from Utah in the U.S.A. all the way to the Pacific Ocean in the west. Ever since the first game, we really wanted to make a world that is so beautiful that you just want to be there. And with the additional power of PlayStation 5, we can make that world even more detailed, and more vibrant, and more immersive. With PlayStation 5’s SSD, there will be virtually no loading screens, so in an open-world game like Horizon Forbidden West, if you open up the map and fast travel from one end to the other, or restart from a checkpoint, it will be super fast. And when you boot up the game, you’re right there in the action.

As Aloy travels into the Forbidden West, she discovers stunning valleys, deserts, and ruined cities full of iconic landmarks. For the sequel, we wanted to go wider and deeper, so the map is a bit bigger, but we also wanted to let players discover what lies hidden beneath the surface of lakes and rivers. The landscapes may be stunning, but danger lurks in every corner in the Forbidden West. It is home to a large variety of machines—Shell Snappers that guard the shores and swamps, Snapmaws that hunt the waterways, and Sunwings that patrol the skies. Players will discover dozens of new machines as they explore the Forbidden West, and each of these machines has to be scanned and studied in order to fight them effectively.

The Forbidden West is also home to new tribes, and some of them are peaceful, while others are hostile. And one of these hostile tribes has discovered the knowledge of how to override machines and use them as beasts of war in combat. One of the bigger machines is the mammoth-like Tremor Tusk. It’s loaded with weapons and heavy-plated armor, and it’s already dangerous when you encounter it in the wilds, but when it’s specially-outfitted by the tribes, it’s even more dangerous.

The Forbidden West harbors an even greater challenge that is a collapsing biosphere. A red blight infects the lands, hoking wildlife and starving animals and tribes, and the weather has spiraled out of control, generating massive supercell storms that flood canyons and fields. Aloy will have to go to great lengths in order to save this world.

As the game is built and designed on mystery, we don’t want to spoil all the surprises today. We have been working very hard in order to create a worthy sequel—one that will hopefully appeal to all the fans, but hopefully also newcomers to the franchise. And we’re aiming to release the game next year—in 2021.
https://www.vgchartz.com/article/444092/horizon-forbidden-west-aims-for-2021-launch-director-shares-new-info/

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 19, 2020, 05:25:40 am »



gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 19, 2020, 10:25:29 am »
Ten samolot i łódź podwodna bardzo mi się skojarzyły z Uncharted, fajnie widzieć, jak grafika poszła do przodu :) Ciekawe jest to, że na trailerze widać sporo budynków z San Franciso, ale niby gra ma się rozciągać ogólnie na wschodnią zachodnią część stanów, to brzmi jakby miała być ogromna (albo będą jakieś wycinki mapy między którymi będziemy podróżować). Ciekawe, ale żebyśmy nie doszli do momentu, gdy mapa jest tak wielka, że świeci pustkami/ciągle mamy te same widoki.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 19, 2020, 16:54:13 pm wysłana przez gnysek »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 19, 2020, 15:02:28 pm »
Sam tytuł wskazuje, że gra będzie dziać się na zachodzie Stanów ;)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 19, 2020, 16:56:01 pm »
Oczywiście pomyliłem wschód z zachodem, ale pomijając, albo będzie skala mapy śmiesznie w dół zrobiona jak w Death Stranding, albo przekroczymy magiczne 100GB w grze na start.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #15 dnia: Września 16, 2020, 23:38:09 pm »
Gra wyjdzie także na PS4. Nie tego oczekiwałem...
https://www.ppe.pl/news/149862/horizon-forbidden-west-spider-man-miles-morales-sackboy-ps4-ps5.html

Czyli premiera w 2021 jest jednak wysoce prawdopodobna. Oby GoW Ragnarok był już tylko na PS5 robiony.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #16 dnia: Września 16, 2020, 23:50:49 pm »
Teraz to już wątpliwe się robi, ponieważ gre zrobili bardzo szybko.
Jeszcze bedzie tak, że te nowe konsole to faktycznie bedzie tak jak kiedys powiedzialem kolejne wersje Pro aktualnej generacji.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #17 dnia: Września 16, 2020, 23:51:56 pm »
Możliwe że grę długo robili na PS4, a potem zaczęli przenosić na PS5, więc stwierdzili, że już na oba systemy puszczą.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #18 dnia: Września 16, 2020, 23:59:37 pm »
Ja miałem na mysli nowego goda.
110ml konsol ps4 ;)
Nie no nowy god poleci ala horizon 2 na dwoch generacjach też raczej.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #19 dnia: Września 17, 2020, 00:32:13 am »
Jeśli GoW nie ucieknie na 2022, to zapewne masz rację, zwłaszcza, że to po Horizonie bym się tego mniej spodziewał, bo open world na SSD miał mieć oczywistą zaletę, ale będą jakieś cięcia skoro PS4 ma dać radę.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #20 dnia: Września 17, 2020, 10:37:56 am »
Moje uwagi co do oprawy mają więc swoje uzasadnienie. Ech, nie tego się spodziewałem po Sony. Pewnie gra powstawała z myślą o PS4 (w końcu kiedyś zakładaliśmy, że może wyjść jeszcze na koniec generacji) i w trakcie produkcji postanowili zrobić upgrade do PS5. Wszystko byłoby ok, gdyby od początku tak była zapowiadana, a nie jako pełnoprawny tytuł na PS5... Tak czy inaczej usprawnienia na nowej konsoli będą (już sam pad doda trochę świeżości), SSD zostanie wykorzystany do szybkiego wczytywania, pewnie dodatkowe efekty, widoczność, itp. CPU jednak wciąż będzie ograniczeniem, bo wątpię, żeby robili duże zmiany. Możliwe jednak, że gra faktycznie wyjdzie w przyszłym roku.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #21 dnia: Września 17, 2020, 10:44:17 am »
Jeśli miała powstać na PS4 to szkoda, że jeszcze nie jest znana data premiery - chyba, że teraz walczą własnie z tym, zeby na PS4 jako tako działała :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #22 dnia: Września 17, 2020, 11:13:41 am »
PS4 jest na 100% bazą, więc działa. Jak pisałem, nie odbiega mocno od pierwszej części w kwestii jakości. Na PS4 prezentuje się pewnie niewiele lepiej od od Zero Dawn. Rozsądnie jest zakładać, że data premiery przewidziana jest na Q4 2021. Nie zdziwię się jednak jeśli (wiedzą już, że wychodzi na PS4) ukaże się między marcem a czerwcem 2021.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #23 dnia: Września 17, 2020, 15:23:49 pm »
Gra i tak na pewno będzie kosić graficznie, ale mimo to jestem zawiedziony.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #24 dnia: Września 21, 2020, 12:14:58 pm »
Ja też jestem zawiedziony, bo liczyłem, że te wszystkie nowe gry będą lepsze chociażby w tym względzie, że skoro jest SSD, to go wykorzystają na korzyść - a w tej sytuacji jednak gra musi być tak zaprojektowana, żeby stary HDD też to łyknął. Liczyłem też, że ta podwodna część to będzie miejsce, gdzie stara generacja by była za słaba - no ale byłem w błędzie. To, że będę miał gładsze krawędzie, albo nie widział pojawiającej się 100m od postaci trawy tylko od razu całość, to jednak za mało. Na lepsze AI nie liczę, bo to Horizon, maszyny ze względu na gabaryty nie chowają się za skrzynkami itp., a mam nadzieję, ze hord ludzkich przeciwników na modłę z Uncharted nie dodadzą. Mech i tak już mieli zarąbisty i wyglądał jak prawdziwy, więc roślinnością też raczej nie zaskoczą, kto pamięta słynne drzewo z mrówkami na początku przygody, ten wie, że tu już nie ma co przebić.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #25 dnia: Września 21, 2020, 13:07:40 pm »
Tyle tylko że Horizon 1 na ps4 wygląda lepiej niż 90% zapowiedzianych gier na next geny. Także ja rozczarowania nie czuję i jestem bewien że wersja PS5 pozamiata

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #26 dnia: Września 21, 2020, 16:09:58 pm »
No właśnie, widząc jak gra na PS4 może wyglądać, na PS5 spodziewałbym się naprawdę czegoś kosmicznego, a jak mówisz - 90% gier wygląda słabiej... i jedna z tych dobrych wcale nie wygląda tak przez to, że wyjdzie na PS5 :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #27 dnia: Września 21, 2020, 16:43:13 pm »
Proponuje wrócić na początek wątku i zobaczyć, co kto pisał po trailerze. Odbiór był taki, że to najładniejsza gra na nową generację i w sieci było pełno takich komentarzy. Czy ogłoszenie gry na PS4 nagle zmieniło jakość tamtego trailera?

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #28 dnia: Września 21, 2020, 17:58:03 pm »
PS4 jest na 100% bazą
Skąd ta pewność? Nie widzę żadnej przesłanki za tym że tak właśnie jest.
Ja stawiam że gra jest równolegle przygotowywana pod obie konsole, podobnie jak forza horizon 2 na Xone i x360 albo rise of the tomb raider.
https://www.ppe.pl/news/149982/wersja-spiderman-miles-morales-i-horizon-2-forbidden-west-na-ps5-bedzie-sie-diametralnie-roznic-od-tej-z-ps4.html

Nikt nie powinien być zawiedziony [o Horizon Forbidden West, Marvel's Spider-Man: Miles Morales i Sackboy: A Big Adventure będąc na PS4]. Wersje tych gier na PS5 są budowane od podstaw, aby móc korzystać z możliwości oferowanych przez PS5, a my umożliwimy darmową aktualizację dla użytkowników kupujących wersję na PS4, aby mogli zagrać w tę grę na PS5 za darmo. Chodzi o to, by ludzie mieli wybór. Jestem naprawdę bardzo zadowolony z tej sytuacji.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #29 dnia: Września 21, 2020, 18:53:04 pm »
Imo to akurat takie gadanie, żeby fani nie marudzili.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #30 dnia: Września 22, 2020, 11:02:15 am »
Skąd ta pewność? Nie widzę żadnej przesłanki za tym że tak właśnie jest.

Ja widzę i to całkiem sporo. Zacznijmy od tego jednak dlaczego może powstawać od podstaw na PS5. Przyjemniej jest robić grę najpierw na mocniejszy sprzęt, a następnie ścinać jakość na słabszy. Gry powstają tak od dawna, zwłaszcza na PC (u nas w kraju jest to silnie zakorzenione żeby najpierw zarżnąć sprzęt, a później ścinać - patrz CDPR, ale nie tylko, nawet u mnie w studio to norma, tylko nie nagrywamy trailerów w kilku fps'ach). Łatwiej jest redukować, bo masz z czego, a jak zrobisz za mało, to trudniej jest dokładać, przynajmniej w kwestii geometrii, tekstur czy po części też materiałów. Taka metodologia działa szczególnie dobrze w obrębie podobnego sprzętu. Gorzej, gdy mówimy o różnicach w generacji i tu przechodzimy do tego, dlaczego nie powstaje od podstaw na PS5.

Różnica generacji powoduje, że "przycinanie" jakości nie jest takie łatwe, bo różnice mogą być bardzo duże. Z grafiką jeszcze to pójdzie, ale jak popatrzymy na operacje obciążające CPU, to robi się trudniej. Ilość obiektów, fizyka, a przede wszystkim AI. Z fizyką czy obiektami można sobie jeszcze poradzić, ale AI robi poważny problem. Można je skalować (pamiętam jak swego czasu pierwszy Killzone był chwalony za AI, ale nie na PS2, tylko w środowisku developerskim, gdzie miał więcej pamięci - i pewnie nie tylko), ale zaczynasz wtedy otrzymywać dwie różne gry.

I to kolejny powód - zmiany nie mogą być zbyt duże, bo tworzysz obok siebie dwie różniące się gry. Zdaje się, że jest trochę takich przykładów, szczególnie starszych gier z czasów, gdy między systemami były większe różnice. Niemniej wątpię, biorąc pod uwagę obecną generację (zwłaszcza PS4 vs. Pro), aby Sony chciało wydawać dwie różne gry na dwie generacje. Tak, PS5 musi dostać wyraźny upgrade, ale różnice nie mogą być drastyczne. W związku z tym, nawet jeśli założylibyśmy, że PS5 jest priorytetem, to dev'si muszą mieć na uwadze starszego brata i jego ograniczenia. W związku z czym gra tak naprawdę powstawała pod PS4 z uwzględnieniem ulepszeń na mocniejszą platformę.

Kolejna rzecz, to czas produkcji. Prace nad grą ruszyły zapewne zaraz po premierze Zero Dawn i na 99% odbywały się dalej na konsoli obecnej generacji. Tak jest prościej, oszczędniej, bardziej naturalnie, zwłaszcza, że według mnie, gra była planowana od początku na PS4. PS5 mogło nie być w planach, nie jako pewniak. Możliwe, że była brana pod uwagę sytuacja, w której tytuł miał się ukazać na koniec generacji, a zaraz po premierze dostać patcha. Ja bym stawiał na taki scenariusz. W pewnym momencie Sony podjęło jednak decyzję, iż potrzebują podbić nieco swój lineup na początek życia PS5 i padło na Guerrilla, które miało produkt o odpowiednim stopniu zaawansowania. Od tego momentu zaczęli kombinować, co mogą dodać, jak wykorzystać nowy sprzęt, ale zachowując odpowiednią skalę zmian w kontekście mijającej generacji.

Ostatnia kwestia z tych najbardziej oczywistych - wystarczy spojrzeć na trailer. Jest piękny, ale nie wnosi wystarczająco dużo. Pamiętam, że po obejrzeniu go po raz pierwszy, sprawdziłem materiały z pierwszego Horizona (i przy okazji przypomniałem sobie jak ta gra świetnie wyglądała) i widzę duże podobieństwo. Zwłaszcza w postaciach - model Aloy wygląda bardzo podobnie (nawet stój jest ten sam), ma uproszczenia w tych samych miejscach, choć geometrię może dołożyli w niektórych miejscach. Sposób renderowania włosów, czy ich geometria i tekstury są chyba te same (lub różnice są małe) co także widać po fryzurze bohaterki. Materiały maszyn wyglądają jak z pierwszej części. To gdzie widać różnicę to ilość obiektów, zasięg ich LOD'owania, jakość tekstur, czy niektóre materiały (np. skóra, ale nie oznacza to nowej generacji, może być inna metoda na subsurface scattering lub po prostu usprawnione poprzednie rozwiązanie). Nawet chyba renderer jest dalej ten sam, choć oceniam to wyłącznie na oczy, więc mogę się mylić (wygląda jednak bardzo podobnie).

Dlatego uważam, że platformą bazową jest PS4, ale PS5 może dostać dużo usprawnień. Ich podejście do tematu może być znacznie bardziej złożone, dlatego stwierdzenie Ryana może być czymś więcej niż magią marketingu. Z drugiej strony nie musi, w końcu Sony i MS używają podobnej retoryki.
« Ostatnia zmiana: Września 22, 2020, 11:06:44 am wysłana przez Zielarz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #31 dnia: Września 22, 2020, 12:44:07 pm »
Horizon 2 powinien powstawać na bazowe PS4 również z wizerunkowego punktu widzenia. Niby wydanie gry, w której klatki na 7-letniej konsoli się już gubią i ma ciągle 28 FPS to dowód na to, że to już granica tej generacji, ale z drugiej strony wizerunkowo mało to fajne wydawać grę która nie jest zoptymalizowana, mimo, że na koniec generacji zawsze wychodzą najlepsze graficznie i najbardziej podrasowane gry.

Byłbym nawet za teorią, że początkowo gra miała wyjść tylko na PS4, bo zakładając mniej więcej trzyletni cykl tworzenia gry (sequel zawsze łatwiej jeśli nie bierze się nowego silnika), jej premiera wypadałaby właśnie w tym roku, między Uncharted, Final Fantasy 7 i Ghost of Tsushima. Przesunięcia tych gier i ściśnięcie ich w praktycznie 3-4 miesięcznym odstępie wyklucza wypuszczenie kolejnego exa. W tej teorii nie pasuje mi jednak to, że Horizon nie ma daty premiery ani nie jest grą startową (a to byłoby coś, Ratchet zresztą zawiódł mnie tak samo).

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #32 dnia: Września 24, 2020, 18:54:13 pm »
Zielarz już w ubiegłym roku o tym wspominał. Przyznam, że ta opcja (zbyt wiele eksów w takim okienku czasowym) brzmi kusząco, ale dobrze, że to zmienili. Zapewne Spider tez mógłby być wypuszczony wcześniej, ale chcieli mieć coś dużego kalibru na premierę. Nie obraziłbym się na Hori II w 2021, pomimo, że GoW Ragnarok również w tym roku ma się pojawić - w 2018r. dostaliśmy znakomite Detroit, kapitalne GoW i rewelacyjnego Spajdiego, więc, hej, łaj not.  :grin:

Swoją drogą sprawdziłem ostatnio Zero Dawno na PCMR. Gra się zestarzała. Oczywiście dalej prezentuje się godnie, ma lepsze, jak i gorsze momenty, ale prezentuje się bardzo dobrze. Liczę, że Forbidden West w wersji na PSV otrzyma tryb wydajności, bo to ile ta pozycja zyskała, gdy otrzymała dodatkowe kilkadziesiąt klatek - tak, wiem, optymalizacja jest daleka od ideałów pokroju Doom, czy Godrizon 4, ale sama walka, czy zwykła eksploracja to cymensik  :P

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 28, 2021, 01:25:50 am »


Wygląda super. Zdecydowanie lepiej niż pierwsza część, która i nadal robi grafą. Mimo to widać jeszcze pewne naleciałości z obecnej generacji. Miejscami mi się przez to z TLoU2 kojarzy (mam na myśli szczególnie roślinki). Szkoda, że nie zdecydowali się na wyłącznie next-genowe wydanie, no ale i tak będzie pięknie. Może całościowo wyjdzie ładniejsza gra niż Ratchet, nawet jeśli mniej next-genowa.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 28, 2021, 06:49:47 am »
Niby cross gen a i tak żaden ex u zielonych pewnie przez całą generacje nie dorówna tej oprawie.
Tesalacja na niespotykanym poziomie, woda w końcu wygląda jak należy, ogrom szczegółów nawet pod nią, extra tekstury, pewnie tak x2 więcej polygonów na postaci, widać to szczególnie po twarzy, mimo tego, że Aloy zdecydowanie zbrzydła dostając męskie rysy twarzy oraz serwując sobie botox :lol:
Mimika poprawiona, koniec z marionetkami.
Patrząc tak teraz na nowego Ratcheta to przy nowym Horizonie wypada mega sterylnie, ale to też bajkowy tytuł.


Jak mam się do czegoś przyczepić to mogę do fizyki roślinności oraz piasku.
Aaa właśnie po rozwaleniu skał gruz nadal znika. Ach ta moc ssd w PS5 hehe, no dobra powiedzmy, że PS4 ogranicza :lol:




Spora różnica, wygląda tak ze 2x lepiej.
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2021, 07:10:05 am wysłana przez Kyokushinman »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 28, 2021, 11:01:01 am »
Uch, grubo, choć znowu moje odczucia były mieszane, zwłaszcza na początku streamu.

Od początku zwracałem uwagę na podobieństwa do poprzedniej części i tym razem przykuło to moją uwagę. Trawa, w której chowa się Aloy wydała się podobna, jej włosy (wciąż widać miejscami uproszczenia w geometrii i choć coś na pewno zmieniali, to nie wydaje się to być zmiana godna nowej generacji). Szybko jednak co innego zaczęło przykuwać moją uwagę - jaki ten świat jest "tłusty", jak obficie wypchany assetami, do tego bardzo różnorodnymi. Druga kwestia to akcja - dużo się dzieje i choć to wciąż ta sama gra, to cieszą nowości i usprawnienia.

Później obejrzałem już na spokojnie wersję wrzuconą na kanał Sony - jest lepiej. Guerrilla Games stosuje sporo sztuczek na podbicie jakości - wystarczy wspomnieć o podpiętych pod Aloy światłach, które podkreślają detale modelu, tesktur i materiału. Jest to coś co używali w Zero Dawn, ale tam było to chyba wyłącznie w cut-scenach, tutaj mamy to także w rozgrywce. Z jednej strony fajnie, z drugiej jednak daje poczucie sztuczności, dlatego na miejscu GG bym to stonował w gameplay'u - niby Horizon stawia na idealne warunki oświetlenia, jednak gdy postać wchodzi w większy cień, to jednak nie powinna się świecić. Świetnym detalem jest "meszek" na twarzy - było to w pierwszym trailerze, SpiderMan MM też to miał - mały detal, ale pompuje wrażenie obcowania z nową jakością. Jednak wydaje mi się, że użyto tego tylko na bohaterce, co jest niespójne (chyba, że na innych postaciach też jest, ale delikatniejszy, w końcu jest to kwestia indywidualna). Do tego tworzy artefakty z DoF'em w niektórych ujęciach (ale inne postacie tego nie mają, to artefakty i tak się pojawiają, więc to może być przejście z cut-sceny do in-game).

Shadery dostały kopa, widać to po skórze postaci. Aloy ma teraz jeszcze bardziej szczegółowe blend shape'y, co jednak ma swój minus - wygląda trochę zbyt wiekowo. Jest to jednak problem, który często pojawia się przy mimice, po prostu efekt zbyt subtelny bywa niewidoczny. Do tego twarz ciągle ma różne grymasy, a nawet drobny ruch mięśni powoduje uruchamianie odpowiedniego bland shape'a, a przy tym zmarszczek (okolice ust). Włosy zyskały na głębi, a do tego jak pięknie prezentują się pod wodą (ruch i scattering od światła) - bomba.

O ilości assetów już pisałem, robi wrażenie, zasięg widzenia także, choć zobaczymy jak będzie przy bardziej otwartych obszarach. Oświetlenie jest bardzo fajne, choć wydaje mi się, że brakuje dobrego GI. Są sekcje, gdzie jest dość płasko. Z drugiej strony maszyny są jakby oświetlane światłem odbitym od piasku, ale to może być inne rozwiązanie/globalne. Ostatnie ujęcia na twarze w trailerze to niezłe CGI - tzn daje takie odczucia, za co czapki z głów. Dinozaury może nie robią jakoś szczególnie, ale to tylko dlatego, że już w poprzedniczce były świetne. Może materiały mogłyby być nieco lepsze, albo gdyby były na nich odbicia RT (co pewnie byłoby zbyt ciężkie, choć jakiś hack pewnie da się zrobić ;) ).

Jak już wspomniałem, trailer jest bardzo widowiskowy, szczególnie walka z ludźmi dostała solidnego kopa (a narzekano na ten element w jedynce). Jest bardziej widowiskowo (może nawet za bardzo, te krótkie sceny przerywnikowe wyglądają jak QTE, a ostatnia akcja w walce z tym dużym gościem jest porównywana do anime), Aloy bardziej zamaszyście wymachuje włócznią i to robi. Dynamikę fajnie podkręca nowa właściwość haka (przyciąganie), a scena z latawcem i "mamutem" wygląda jak oskryptowana, tak świetnie to wygląda. Fajnie, że można dosiadać "drapieżne" maszyny, marzy mi się wykorzystanie tych dużych do walki :D.

W sumie można by tak długo chwalić (i niekiedy ganić), bo nawet efekt piasku wzbijanego w powietrze przez pociski "mamuta" prezentuje się efekciarsko. Tak, to jest cross gen, ale dopieszczony do granic. Niewiele więcej można oczekiwać od gier tego typu (no dobra, pewnie gdyby musieli, to jeszcze kilka lat mogliby wyciskać ostatnie soki z PS4). I tu dochodzimy do zasadniczego pytania - jak prezentuje się wersja na PS4? Gra powstawała z myślą o poprzedniej generacji, nawet byłbym w stanie postawić na to, że miała ukazać się tylko na poprzednią maszynkę Sony. Pewnie dlatego też wciąż jest w produkcji i jej premiera w tym roku, nie jest taka pewna (o tym za chwilę). Biorąc pod uwagę dotychczasowe podejście Sony - różnice nie powinny być porażające. Z drugiej strony to co prezentuje sobą Forbidden West to za dużo jak na konsolę, która kończy w tym roku osiem lat. Pewnie LOD będzie bardziej agresywne, wszystko z automatu dostanie o jeden niższe LOD, w tym uproszczenia w materiałach. Światełko przypięte do Aloy (pisze tak, ale to pewnie oddzielny pas oświetlenia tylko dla danych postaci) może wylecieć z rozgrywki. Ciekawie będzie oglądać porównania, będzie to niezły benchmark dla cross gena (chyba, że GG zrobili cuda na PS4, co może mieć miejsce, choć nie do takiego stopnia). Aż strach pomyśleć co będzie dalej.

W tym wszystkim największym rozczarowaniem jest brak info o premierze. Fakt, że zapowiedziano więcej materiałów bliżej rynkowego debiutu, trochę jakby sugeruje, że nie nastąpi to w tym roku. Mam nadzieję, że jednak się mylę, w końcu z Ratchetem też tak było - długo nic i dopiero od niedawna jest właściwy wysyp. Tym bardziej, że gra powstaje już ponad cztery lata.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 28, 2021, 11:24:56 am »
Z tym światełkiem na postaci to rzeczywiście coś jest na rzeczy, bo z jednej strony główna postać wygląda mega dobrze, ale z drugiej wydaje się czasem jakby była wklejona w otoczenie.

W każdym razie i tak dało im się niezłą grafę wycisnąć, biorąc pod uwagę, że gra była projektowana pod PS4. Mam nadzieję, że God of War 2 będzie już exem dla PS5.

No i ciekawa sprawa z premierą. Gra widać jest w mocno zaawansowanym stadium, ale open worldy zawsze wymagają więcej czasu, więc może dlatego nie padło żadne info z datą. Nie będę zaskoczony jeśli gra wyjdzie dopiero na początku 2022.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 28, 2021, 11:47:59 am »
Z tym światełkiem na postaci to rzeczywiście coś jest na rzeczy, bo z jednej strony główna postać wygląda mega dobrze, ale z drugiej wydaje się czasem jakby była wklejona w otoczenie.

Niestety tak to jest z tego typu światłem, to osobny pass w renderingu, więc efekt jest oderwany od reszty. Tworzy to idealne warunki, ale własnie kosztem wiarygodności.

W każdym razie i tak dało im się niezłą grafę wycisnąć, biorąc pod uwagę, że gra była projektowana pod PS4. Mam nadzieję, że God of War 2 będzie już exem dla PS5.

GoW5 jest w 90% grą na wyłączność dla PS5. Tzn produkcja mogła ruszyć jeszcze na PS4, podobnie jak Horizon, ale rok różnicy mógł zrobić swoje, i znacznie wcześniej przeskoczyli na dev-kity nowej generacji. Teoretycznie jednak, PS4 wciąż może być "w grze" - zależy od tego co chcą zrobić z nowym sprzętem. Jeśli uznają, że nie będą korzystać specjalnie mocno z CPU, to stara generacji może się załapać. Niby w to nie wierzę, ale byliśmy już zaskakiwani, a i gra nie została jeszcze zaprezentowana.

No i ciekawa sprawa z premierą. Gra widać jest w mocno zaawansowanym stadium, ale open worldy zawsze wymagają więcej czasu, więc może dlatego nie padło żadne info z datą. Nie będę zaskoczony jeśli gra wyjdzie dopiero na początku 2022.

Pierwszy kwartał wydaje się spójny z premiera pierwszej części. Liczyłem co prawda, że będzie to Q1 2021, ale to było prawie rok temu :D. Niemniej końca roku wciąż nie można wykluczać - Sony potrzebuje ex'a na okres świąteczny (choć dostępność wciąż nie będzie idealna). Faktycznie promocja gry może rozpocząć się ok sierpnia. Teraz i tak Ratchet jest numerem jeden. Zobaczymy co pokaże dalej Sony, jeśli w okolicach E3 będzie pokaz nowego GoW to kto wie...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 28, 2021, 12:33:02 pm »
W sumie biorąc pod uwagę zapotrzebowanie i problemy z produkcją nowych konsol, to może nawet lepiej wydać grę na początku przyszłego roku, bo konsole i tak będą na bieżąco czyszczone z półek w okresie świątecznym.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 28, 2021, 12:54:42 pm »
Tak, kiedyś była artykuł na ten temat, dlaczego Sony i MS nie muszą się spieszyć w ex'ami na ten rok ;).

Znalazłem chyba użycie RT - oglądałem sobie reakcję Angry Joe na trailer i zauważyłem, jak w ostatniej cut-scenie, w okrągłym metalowym elemencie pancerza Erenda, odbija się jego ręka. Czyli przynajmniej w cut-scenach może być ;) (chyba, że to coś jak odbicia w The Order, czyli na uproszczonym modelu do AO, bo efekty z mapy się nie odbijają).
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2021, 12:57:37 pm wysłana przez Zielarz »