Autor Wątek: Killzone 2  (Przeczytany 783315 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1960 dnia: Listopada 10, 2008, 05:02:48 am »
ciężko teraz oceniać teraz killzone2. na razie mamy do czynienia z betą i do tego multi. w singlu ta gra może mieżdzyć. zobaczymy.
btw. może do premiery poprawią walący się v-sync.

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1961 dnia: Listopada 10, 2008, 06:03:47 am »
Cytuj
5 aut z tylu ktorych obecnie nie widac na ekranie nie ma juz 200 tys poly tylko np 500, samochod daleko w przodzie to samo, nie jest to ten sam model co z bliska.
a jak jest w Online... tez auta są w ten sposób generowane? tylko odpowiedz bez ściemy i pamiętaj że się na tym "aż tak" dobrze nie znam więc ci uwierzę ale jeśli się to z czasem okaże "anonimowego prawdą" to ci tego nie zapomnę hehe
Cytuj

Bez roznicy online czy nie. To co widzisz online jest tym samym co offline tylko dochodza dane z sieci gdzie sa samochody innych itp, a przeciez wiadomo, ze gosciu co jest pol okrazenia przed Toba to u Ciebie ten samochod nie bedzie modelem 200tys poly tylko jakas prowizorka + inf o jego polozeniu. Gdyby dalo sie tak zrobic, ze jeden gosciu ma gre a 7 innych sie laczy po sieci bez tej gry (czyli graja po sieci na jednej wersji/egemplarzu tego goscia) wtedy taki silnik musialby liczyc kazdy jeden samochod tak jak trzeba, ale tak sie nie dzieje. Zobacz sobie tez na modele samochodow w lusterku wstecznym czy bocznym, tam samachod to nie wiem czy ma z 300 poly

modele postaci i animacja dla przypomnienia



http://www.killzone.com/magnoliaPublic/killzone/multimedia/image/wallpaper/battleground/mainColumnParagraphs/0/multimediaDownloadRows/0/multimediaDownloadLinks/04/file/wallpaper02_1600x1200.jpg
ja jak pierwszy raz to zobaczyłem to najbardziej zdębiałem widząc jego włosy na ramieniu :D

Gif przyznaje - zajebioza, jednak gif to gif i z kazdej gry mozna zrobic z 10 swietnych gifow (z krysia to wlasciwie co 3 minuty jest akcja na gifa). Zas screen co dales to lol, przeciez to taki photoshop, ze glowa boli. Widzialem duzo gameplay'ow z KZ2 i na zadnym z nich modele postaci nie byly w 1/3 tak wykonane jak na tym bullshotcie ;)

Pozdrawiam


Model postaci bardzo ladny, ale dlaczego cialo reaguje tylko na pierwsza serie z karabinu? Nie widac efektu szarpaniny ciala kolejnymi seriami.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1962 dnia: Listopada 10, 2008, 08:23:25 am »
btw. może do premiery poprawią walący się v-sync.
Ke? :-o

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1963 dnia: Listopada 10, 2008, 08:30:13 am »
całe GO, okolice 1:15, potem to samo.

http://neocrisis.com/content/view/2959/39/

btw. jurass dziwię się, że v-synchro team tego nie zauważył  8)

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1964 dnia: Listopada 10, 2008, 08:34:28 am »
całe GO, okolice 1:15, potem to samo.
Ja to musiałem kilka razy obejrzeć i dobrze się przyjrzeć, żeby to zobaczyć. :-o
Tylko ciekawi mnie, czemu grając u siebie tego nie dostrzegam.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1965 dnia: Listopada 10, 2008, 08:35:45 am »
Cytuj
Dom to iles tam elementow. Niszczysz calosc jako budynek na elementy, dalej elementow juz nie zniszczysz.
a widzisz :P
Tak jak mówiłem - w Kz2 jako pierwsza megaprodukcja którą widziałem ma prawdziwie zniszczalne otoczenie(tam gdzie postanowili develeoperzy). W Crisis mamy zabawę fizyką, budynek ulega nie tyle zniszczeniu co rozpada się na elementy składowe, znowu w BF to skrypty. Natomiast w Kz2 to ta "Crisis fizyka" na obiekty plus możesz po raz pierwszy niszczyć i wręcz odłupywać otoczenie - wygląda na to że konsola przelicza każdy strzał bo elementy niszczą się na przeróżne kawałki uzależnione bezpośrednio od twoich działań. Bardzo fajnie się to sprawdza gdy rzucisz granat - sypiący się tynk będący w zasięgu siły uderzeniowej plus fizyka niczym CRISIS oddziaływająca na elementy "dekoracyjne".
Za to zniszczenia fauny w Crisis na razie są nie do pobicia.

Cytuj
Model postaci bardzo ladny, ale dlaczego cialo reaguje tylko na pierwsza serie z karabinu? Nie widac efektu szarpaniny ciala kolejnymi seriami.
Ponieważ mamy tu połącznie skryptu z fizyką :P
Tak jak w grach fizyka aby być bardziej widowiskowa jest przesadzona, dźwięk strzałów "podkręcony itd. Często rzeczywistość rozczarowuje więc trzeba ją u koloryzować(w kinie, grach itd.)

Co do aut to Polyphony twierdzi że jest 200000 na auto i względem konkurencji to widać - nikt tego też nie podważył w wiarygodny sposób(nie słyszałem). Jest taki wyścig jadąc F40 w którym masz do przejechania jedno okrężnie i na pierwszym zakręcie jest straszny ścisk, dosłownie auto przy aucie, swoją drogą ja go pokonałem wykorzystując błąd gry i celowo nabijając kare stałem się niewidzialny i przejechałem prze te wszystkie auta. Więc zgodzę się że najprawdopodobniej nie wszystkie auta są złożone z tylu elementów ale gdy trzeba konsola potrafi i tak wygenerować kilka aut tuż koło ciebie w najwyższej jakości co w sumie da nam  sporo polygonów. Tu skończymy dyskusje GT5p bo po części przyznałem ci racje a wrócimy jak coś mi wpadnie w tym temacie ;)

Utrzymuje swoją opinie że Kz2 ma lepiej wykonane otoczenie, model postaci, animacje, innowacyjne zniszczenie... od Crisis Jak od te pory wciąż jest nie do obicia jeśli chodzi o oddanie fauny(mój fetysz).
Oświetlenie - developer się chwalił że z uwagi na ograniczenia DirectX 9 nie możliwe jest na X360 umieszczenie tylu źródeł dynamicznego oświetlenia(ponad 200!). Po za tym przez cały level hula wiatr roznoszący tumany kurzu, dymy, flagi itd. - bardzo fajny efekt i jeden z wielu ;)
Z tym wszystkim mamy do czynienia już w multi beta i już to stawia grę na piedestale najlepiej wyglądających gier.


s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1966 dnia: Listopada 10, 2008, 08:47:14 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)


zgadzam się prawie ze wszystkim co napisałeś. jedyne "ale" to do tego directX w X360. w PS3 mamy DX9 a w x360 jest jakoby 9.5. to przez zunifikowane shadery. to tak tylko w celu rozwiania wątpliwości.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1967 dnia: Listopada 10, 2008, 09:00:33 am »
w ps3 wogole nie mamy directX  a openGL jednak tak naprawde SONY tworzy narzedzia od podstaw gdyz Ps3 ma inna uarchitekture niz PC - to sa te slynne problemy z programowaniem i tak jak juz dawno temu pisalem a teraz sie urzeczywistnia - w dluzszej perspektywie powazny atut.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2008, 09:08:09 am wysłana przez Maximmus80 »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1968 dnia: Listopada 10, 2008, 09:11:21 am »
w ps3 wogole nie mamy directX  a openGL jednak tak naprawde SONY tworzy narzedzia od podstaw gdyz Ps3 ma inna uarchitekture niz PC - to sa te slynne problemy z programowaniem i tak jak juz dawno temu pisalem a teraz sie urzeczywistnia - w dluzszej perspektywie powazny atut.

niby masz rację, ale jakby przyrównać możliwości GPU z ps3 do standardów dierctx wyjdzie nam, że max możliwości to właśnie directx9.
tak jak piszesz opengl, jest "open". czyli można sobie napisać co tam potrzeba. to jest plus. jednak niezwykle kosztowny plus( wystarczy spojrzeć jak długo jest tworzone KZ2).

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1969 dnia: Listopada 10, 2008, 09:17:12 am »
ale nie ma co porownywac GPU bo Ps3 ma zupelnie inna konstrukcje niz Pc i analogie sie niesprawdzaja... a narzedzia beda udostepniane i z czasem bedzie juz ich solidna "baza"(podobno juz jest niezle) - to co jest wadu na poczatku staje/stanie sie atutem z uplywem czasu. Po premierze Kz2 SONY ma udostepnic swoje narzedzie EDGE firma trzecim. Sony prowadzi ciekawe polityke w ktorej kazdy ich team tworzac tytul odrazu opracowuje przy okazji jakies nowe narzedzia ktore sa przydatne dla innych.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2008, 09:22:53 am wysłana przez Maximmus80 »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1970 dnia: Listopada 10, 2008, 10:03:27 am »
Zrobiliście tu niezłego offtopa i nie wypada moderacji, żeby jeszcze sama zbaczała z tematu, ale muszę się wtrącić.

Buzu -
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Jednocześnie proszę już o zakończenie tej dyskusji.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1971 dnia: Listopada 10, 2008, 10:19:44 am »
zielarz.. ale my przeciez rozmawiamy na temat Kz2 i grafiki... to chyba nie jest offtop? nie klucimy sie, nie wyzywamy, wymiana zdan i opini na poziomie wiec moze nie warto zabijac tej dyskusji... czy kazda dyckusja to ma byc tylko:
- och, ach
- masz recje ech, ohhh
- przestan duzo bardziej uuuch, yyyyhhy jak gram w ta gre

;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1972 dnia: Listopada 10, 2008, 10:30:28 am »
Tak, ale nagle dyskusja o grafice w KZ2 przerodziła się w porównywanie do Crysis, a później rozmowę na temat GT5P.

kamiiru

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-05-2006
  • Wiadomości: 2 791
  • Reputacja: 7
  • PSN ID: kamiiru
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1973 dnia: Listopada 10, 2008, 10:42:27 am »
Dziewczyny, wszytko ładnie pięknie, ale to temat o Killzone 2, nie GT5:P :???:

Dla nich to nie temat tylko sens życia.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1974 dnia: Listopada 10, 2008, 10:51:13 am »
Jeśli chodzi o mnie postaram się w takim razie jak najmniej odchodzić od tematu głównego ale przyznasz że w przypadku grafiki ale i każdego innego elementu(gameplayu, muzyki itd..) porównania są nieuchronne...

Developerzy Kz2 twierdzą że pojedynczy model postaci składa się z tylu polygonów co cały poziom w Kz1(może ktoś wie ile to było?) a ja wrzucam tu link do filmiku z przed ponad roku a należy mieć na uwadze że to byłą wersja alfa! i uległa znaczniej poprawie. Developer pokazuje że cutscenki są nijako integralne z grą a całe otoczenie(nawet te daleko w oddali) jest renderowane od razu bez żadnych ściem - kto grał w beta zdaje sobie sprawę jak ogromny jest ten level z filmiku,  jak bardzo szczegółowy i złożony.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/207453.html

Jeszcze przez wiele lat Ps3 będzie nie do pobicia jeśli chodzi o liczbę polygonów co będzie owocowało dopieszczonymi modelami postaci i ładnie modelowanym otoczeniem.

Cytuj
Dla nich to nie temat tylko sens życia.
taaaa... mam 1,5m w kapeluszu, pryszcze na twarzy i nie potrafię wyrwać sąsiadki ;P


ps. tu filmik ukazujący opisywane przeze mnie fenomenalne zniszczenia, zwrocie uwagę jak rozlatuje się pisuar, jak odpadają elementy od siły uderzeniowej granatu i jak nieschematycznie odpada tynk od strzałów - fenomenalne :D



« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2008, 12:10:52 pm wysłana przez Maximmus80 »

Tanner

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2007
  • Wiadomości: 904
  • Reputacja: 4
  • jeje...
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1975 dnia: Listopada 10, 2008, 12:46:19 pm »
nie ma co sie na razie rozdrabniać nad grafiką kz2, gdyż jest to beta i multi!!. W singlu będą przeciez wszystkie smaczki a'la wybuchy, pojazdy, klimat związany z kompanami, jakies skryptowane akcje, misje... Pamietajcie ze multi to wzięte na sucho mapki z singla (troche zmienione) gdzie mowią wam "masz i sie bij" - ot cały klimat upada
: Listopad 10, 2008, 12:45:13 pm
btw. plissken, skąd oni biorą te latające statki?

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1976 dnia: Listopada 10, 2008, 13:02:50 pm »
Jeśli chodzi o mnie postaram się w takim razie jak najmniej odchodzić od tematu głównego ale przyznasz że w przypadku grafiki ale i każdego innego elementu(gameplayu, muzyki itd..) porównania są nieuchronne...

Developerzy Kz2 twierdzą że pojedynczy model postaci składa się z tylu polygonów co cały poziom w Kz1(może ktoś wie ile to było?) a ja wrzucam tu link do filmiku z przed ponad roku a należy mieć na uwadze że to byłą wersja alfa! i uległa znaczniej poprawie. Developer pokazuje że cutscenki są nijako integralne z grą a całe otoczenie(nawet te daleko w oddali) jest renderowane od razu bez żadnych ściem - kto grał w beta zdaje sobie sprawę jak ogromny jest ten level z filmiku,  jak bardzo szczegółowy i złożony.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/207453.html

Jeszcze przez wiele lat Ps3 będzie nie do pobicia jeśli chodzi o liczbę polygonów co będzie owocowało dopieszczonymi modelami postaci i ładnie modelowanym otoczeniem.

Cytuj
Dla nich to nie temat tylko sens życia.
taaaa... mam 1,5m w kapeluszu, pryszcze na twarzy i nie potrafię wyrwać sąsiadki ;P


ps. tu filmik ukazujący opisywane przeze mnie fenomenalne zniszczenia, zwrocie uwagę jak rozlatuje się pisuar, jak odpadają elementy od siły uderzeniowej granatu i jak nieschematycznie odpada tynk od strzałów - fenomenalne :D





kapitalne filmiki Maximmus,w szczególności ten pierwszy gdzie koleś pod koniec obraca kamerę i pokazuje jak wymodelowane jest otoczenie podczas filmików.I na uwagę zasługuje jedno z ostatnich zdań w tej prezenatcji.Ten nocy level zajmuje 2gb.Powtarzam 2gb,a co poniektórzy mają czelność się czepiać wersji beta ,której 3 plansze zajmują łącznie 460mb.To jest namiastka tego co dostaniemy w lutym ludzie-nie dość,że to multi,Tanner wypunktował co nam jeszcze dojdzie w single player to jeszcze waży tak śmiesznie mało,że siłą rzeczy lepiej wyglądać nie może.A nawet w takiej formie to dalej najładniejszy FSP w historii konsol

dalsza część filmikiku z prezentacji IGN - http://www.gametrailers.com/player/usermovies/207783.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2008, 13:05:37 pm wysłana przez punisher85 »

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1977 dnia: Listopada 10, 2008, 13:42:41 pm »
2GB ten level zajmował w 2007 ;)

Dla przypomnienia, wszytko uległo znacznej poprawie



Pozostaje się tylko cieszyć że Ps3 w najbliższej przyszłości zaoferuje najbardziej zaawansowane graficznie gry ;P


« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2008, 13:56:38 pm wysłana przez Maximmus80 »

above89

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-06-2007
  • Wiadomości: 2 023
  • Reputacja: 0
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1978 dnia: Listopada 10, 2008, 14:15:20 pm »
Eh nie mogę się doczekać tego lutego noo. Ciekaw jestem czy pobiję swój rekord przejść jednej gry dla przypomnienia Gears of War (1) ukończyłem ok 8-9 razy + parę razy w COOPie ;) Mgs4 tylko 5 razy.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1979 dnia: Listopada 10, 2008, 14:54:59 pm »
Eh nie mogę się doczekać tego lutego noo. Ciekaw jestem czy pobiję swój rekord przejść jednej gry dla przypomnienia Gears of War (1) ukończyłem ok 8-9 razy + parę razy w COOPie ;) Mgs4 tylko 5 razy.
A jednorazowo ile sie przechodzi gOw ??

Tanner

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2007
  • Wiadomości: 904
  • Reputacja: 4
  • jeje...
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1980 dnia: Listopada 10, 2008, 15:04:28 pm »
tak sobie w kz2 postanowilem strzelic w puszeczke lezaca na ziemi co by obadac fizyke. To co zobaczylem przeroslo moje oczekiwania a'la black itp. Puszeczka poleciala w czesciach! osobno lezalo pozniej wieczko, drugie wieczko i "reszta". wszystko pieknie powyginane i z refleksami :D miodzio :-P

above89

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-06-2007
  • Wiadomości: 2 023
  • Reputacja: 0
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1981 dnia: Listopada 10, 2008, 15:39:11 pm »
Eh nie mogę się doczekać tego lutego noo. Ciekaw jestem czy pobiję swój rekord przejść jednej gry dla przypomnienia Gears of War (1) ukończyłem ok 8-9 razy + parę razy w COOPie ;) Mgs4 tylko 5 razy.
A jednorazowo ile sie przechodzi gOw ??
Nie rozumiem o co Ci chodzi.

edit: tzn ile czasu to zajmuje ? Pierwsze podejście z jakieś 7-8h później szybciej i po 3 przejściach wiesz wszystko co i jak więc przechodzić po 4,5-5h

Gameplay jak na tam ten okres czasu był wyjebisty i wystarczyło zacząć grę, a się odchodziło od TV w momencie jak leciały napisy końcowe.
: Listopad 10, 2008, 15:30:59 pm
Świetne są refleksy świetlne np. idąc w stronę źródła światła rzuca on taki promień na jakimś gifie to widać jak w hali patrzy się w górę :)

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1982 dnia: Listopada 10, 2008, 17:03:46 pm »
Cytuj
Dom to iles tam elementow. Niszczysz calosc jako budynek na elementy, dalej elementow juz nie zniszczysz.
a widzisz :P
Tak jak mówiłem - w Kz2 jako pierwsza megaprodukcja którą widziałem ma prawdziwie zniszczalne otoczenie(tam gdzie postanowili develeoperzy). W Crisis mamy zabawę fizyką, budynek ulega nie tyle zniszczeniu co rozpada się na elementy składowe, znowu w BF to skrypty. Natomiast w Kz2 to ta "Crisis fizyka" na obiekty plus możesz po raz pierwszy niszczyć i wręcz odłupywać otoczenie - wygląda na to że konsola przelicza każdy strzał bo elementy niszczą się na przeróżne kawałki uzależnione bezpośrednio od twoich działań. Bardzo fajnie się to sprawdza gdy rzucisz granat - sypiący się tynk będący w zasięgu siły uderzeniowej plus fizyka niczym CRISIS oddziaływająca na elementy "dekoracyjne".
Za to zniszczenia fauny w Crisis na razie są nie do pobicia.

Pytanie, czy w KZ2 moge shotgunem rozwalic worki z piaskiem (chodzi o takie zapory, ktore widzialen nawet na trailerze), czy moge podnosic i rzucac przedmiotami? Swoja droga w KZ2 masz z 10 ruchomych, reagujacy na nasze poczyniania przedmiotow, w Crysisie w byle jakim domku jest tego z 40, kazdy z tych przedmiotow moge podnies, np doniczke z kwiatkami rzucic, doniczka sie stlucze i zostaje krzak itp.
Co sie zas tyczy polygonow z KZ2 nie ma mowy aby tam bylo chociazby polowa tego co w Crysisie. Tutaj procesor ma maly wplyw na to ile jest wielokatow -, to jest dzialka gpu. Procesor moze byc odpowiedzialny, za dodatkowe bajery na tych poly (tekstury, efekty, shadery, self shadowing, wspomniany wiatr itp), czyli moze pomoc upieszyc podstawe, jednak podstawe generuje gpu. Obecne GPU wartosci PS3 maja spore problemy z 2 milionami poly w Crysisie. Do tego najwazniejsze gdyby w KZ2 bylo wiecej poly niz w cry to nie bylo by tak slabo wygladajacych miejscowek wew budynkow, nie bylo by tak slabo wygladajacych twarzy (jak np na podanym przez Ciebie filmiku, z ladowania tego statku powietrznego, twarze sa sporo gorsze niz w Cry i w cholere daleko od tego bullshota co zapodales;). Zgadza sie KZ2 ma swoje momenty jak np oswietlenie, jak gdzieniegdzie fajne tekstury, jak niektore naprawde wielopolygonowe obiekty czy nawet modele postaci. Jednak ma tez slabo wygladajace twarze, ma slabo wygladajace wnetrza z zalosnie wygladajacym wyposarzeniem (stoly, szafki, biurka). Krotko mowiac dysponuja ograniczona iloscia poly, ktore przeznaczyli na postacie, na niektore obiekty czy pojazdy kosztem wnetrz, twarzy itp. Dlaczego? bo nie maja do wydania 2mln poly jak w Crysis gdzie poprostu wszystko jest przynajmniej swietne, tam nie ma slabych elementow, wszystko wyglada przynajmniej bardzo dobrze - modele postaci, twarze, wnetrza, rosliny,woda, budynki, pojazdy, wybuchy, dym - slowem wszystko. Silnik generuje 2 mln poly (dla porownania UE3 generuje kolo 260 tys na scene, nie wiem czy tego nie zmienili w UE3,5) i nie trzeba oszczedzac bo jest czym dysponowac, inna sprawa, ze malo jaki komp to obsluzy jak nalezy...

Zielarz. Przyklady takich sztuczek mozna mnozyc w grach. Np w FFX miales model tidusa na mapie swiata, model tidusa w walce, model tidusa do cut scenek, model tidusa w FMV. Yunie jeszcze dochodzil model do wzywania aeonow. W GT5 jest podobny mechanizm (model do showroom, do wycigu z kamery kier, do wycigu z za samochodu itp), tylko jest to tak zrobione abys tego nie widzial i niezdawal sobie z tego sprawy. Co jest ok bo liczy sie efekt koncowy a, ze GT5:P jest krolem graficznym jezeli chodzi o wyscigi kazdy wie. Tak samo bylo z cieniami w GT4. niby dynamiczne a jednak prerenderowane  i nikt sie nie kapnal az do momentu zajrzenia w pliki gry. O to chodzi aby tak zrobic, zeby sie nie narobic a sie dorobic i Polyphony sie to udaje:)

Trochę za dużo tych modeli w przypadku FFX wymieniłeś ;), ale ok. FF to nie jest jednak najlepszy przykład - tam widać wyraźnie kiedy model jest zmieniany. Masz ładowanie walki i przerywników na silniku gry. Nie zaprzeczam, że deweloperzy, a w szczególności Polyphony stosuje liczne sztuczki. Wydaje mi się jednak, że szukasz ich jednak w niewłaściwym miejscu.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2008, 19:00:23 pm wysłana przez zielarz »

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1983 dnia: Listopada 10, 2008, 17:54:42 pm »
btw. plissken, skąd oni biorą te latające statki?
Pewnie ktoś ma Inżyniera albo Taktyka. 8-)

Zatoichi

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja: 0
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1984 dnia: Listopada 10, 2008, 17:59:21 pm »
Nie rozumiem całej tej podniety grafiką z KZ2,owszem bronie wyglądają świetnie, ludzie trochę gorzej, animacja jest bardzo ładna w single-tyle że w wielu miejscach jest to skryptowany MO-CAP, natomiast otoczenie ssie na całej linii (detale wnętrz wyglądają okropnie, np. prostopadłosciany imitujące szafki z ponakładanymi rozmytymi teksturami wyglądają jak kartonowe pudła z ery ps2). Cały ten hype wokół grafiki w KZ2 jest dla mnie bardzo smieszny :-).  Natomiast na samą grę (od strony gameplayu) bardzo czekam i mam nadzieję że zarządzi (uwielbiam takie klimaty i taki design).

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1985 dnia: Listopada 10, 2008, 18:00:50 pm »
Popełniasz już klasyczny błąd doszukując się analogie miedzy PC a Ps3 gdy ich konstrukcja i specyfika jest zupełnie inna. Zupełnie jakbyś porównywał wydajność pralki z zmywarką na podstawie wspólnych materiałów.
Dla przykłądu...
Cytuj
Co sie zas tyczy polygonow z KZ2 nie ma mowy aby tam bylo chociazby polowa tego co w Crysisie. Tutaj procesor ma maly wplyw na to ile jest wielokatow -, to jest dzialka gpu.
CELL w rękach zdolnych developerów odpowiada za ze generowanych polygonów.
Cytuj
Procesor moze byc odpowiedzialny, za dodatkowe bajery na tych poly (tekstury, efekty, shadery, self shadowing, wspomniany wiatr itp), czyli moze pomoc upieszyc podstawe, jednak podstawe generuje gpu. Obecne GPU wartosci PS3 maja spore problemy z 2 milionami poly w Crysisie.
No właśnie tak jest na PC... i stąd wyciągasz wnioski na Ps3 - to błąd(klasyczny).

Cytuj
Do tego najwazniejsze gdyby w KZ2 bylo wiecej poly niz w cry to nie bylo by tak slabo wygladajacych miejscowek wew budynkow, nie bylo by tak slabo wygladajacych twarzy
Filmik jest z wczesnej wersji alfa z 2007 i modele/twarze i tak mi się podobają, pamiętaj że teraz wyglądają lepiej i jeśli dla ciebie miejscówki w Kz2 wyglądają słabo to mówimy o dwóch różnych grach.

Cytuj
Pytanie, czy w KZ2 moge shotgunem rozwalic worki z piaskiem (chodzi o takie zapory, ktore widzialen nawet na trailerze), czy moge podnosic i rzucac przedmiotami? Swoja droga w KZ2 masz z 10 ruchomych, reagujacy na nasze poczyniania przedmiotow, w Crysisie w byle jakim domku jest tego z 40, kazdy z tych przedmiotow moge podnies, np doniczke z kwiatkami rzucic, doniczka sie stlucze i zostaje krzak itp.
zastanów się... czy te porównania są właściwe... przecież to że w Kz2 nie możesz żucać przedmiotami to nie brak mocy a zamysł deweloperów - chciałbyś podkreślić klimat Kz2 rzucając kurami :D
Nie umiem ci odpowiedzieć jak zachowa się worki z piaskiem gdyż takich w beta niema, są worki z śmieciami i te od strzałów "pękają/rozwalają się". Mi logika podpowiada że w realu worki z piaskiem nawet nie ruszy granat a co dopiero amunicja, chyba że armatnia-konkretnie impet strzału(syn oficera :P).

Cytuj
Np w FFX miales model tidusa na mapie swiata, model tidusa w walce, model tidusa do cut scenek, model tidusa w FMV. Yunie jeszcze dochodzil model do wzywania aeonow. W GT5 jest podobny mechanizm
Podaj jakieś źródło że mamy do czynienia z takim mechanizmem bo w FFX nie były płynnych przejść a w zależności od sceny... GT5p generuje auta składające się z 200000 p. na torze.

Póki tych źródeł nie ma to policzmy...
GT5p to na same auta to 3200000 plus otoczenie, weźmy tor z Szwajcarii który mamy dużą różnice wysokości, nawet góry w oddali to pełne 3d, kilkadziesiąt kibiców itd...
Więc jak w sumie klika razy więcej niż w Crisis(6000000?). Wiesz że na samych kierowców w GT5p przypada tyle polygnów co na auta w GT4... ile to było? 4000?

Fajnie się dyskutuje tylko nie wałkujmy w kółko tego samego, może masz jakiś żródła, zdjęcie tej laski itd...
Ja tu w jednym miejscu podaje linki do trzech filmików z 2007 roku gdzie developer omawia technologie zastosowane w Kz2, przy okazji pomyliłem się, źródeł światła nie jest 200 a 500(trzeci filmik).
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/207453.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/207783.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/207979.html






Ciapkas

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1986 dnia: Listopada 10, 2008, 18:53:47 pm »
Cytuj
Mi logika podpowiada że w realu worki z piaskiem nawet nie ruszy granat a co dopiero amunicja, chyba że armatnia-konkretnie impet strzału(syn oficera Razz).

W BiA:HH są przeszkodą dla amunicji ale granaty czy RPG je rozwalają. Ale to tylko tak btw :>

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1987 dnia: Listopada 10, 2008, 19:56:35 pm »
RPG moze by ruszyl... moze...

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1988 dnia: Listopada 10, 2008, 20:26:29 pm »
Ile pocisków ma bazooka? Bo jak więcej niż jeden, to trochę denerwuje, jak gość jej trochę nadużywa.
Ale dzisiaj z Tanner'em była świetna runda, szczególnie kiedy był celem ataków i potem, kiedy przygwoździliśmy Helghastów w pobliżu miejsca ich respawnu. 8-) Non stop coś wybuchało, co chwila ktoś ginął. Rewelacja. 8-)

Maximmus80

  • Gość
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1989 dnia: Listopada 10, 2008, 20:39:57 pm »
3 pociski... jako TAKTYK mozesz zucac granat respawn i wtedy jest sieka :D

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1990 dnia: Listopada 10, 2008, 20:40:49 pm »
Ja tam dopiero Inżyniera odblokowałem. 8-)
A gdzie tam do Snajpera. :-o

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1991 dnia: Listopada 10, 2008, 20:45:45 pm »
wiecie moze ktorego dnia lutego jest premiera killzone 2 juz nie moge sie doczekac tej giery

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1992 dnia: Listopada 10, 2008, 20:48:05 pm »
Jedyne daty jakie znalazłem to:
Cytuj
# Premiera USA: 24 lutego 2009
# Premiera Europa: 27 lutego 2009

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1993 dnia: Listopada 10, 2008, 20:49:29 pm »
Jedyne daty jakie znalazłem to:
Cytuj
# Premiera USA: 24 lutego 2009
# Premiera Europa: 27 lutego 2009
dzieki prawie w moje urodziny ktore mam 28 lutego

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1994 dnia: Listopada 10, 2008, 20:50:45 pm »
Cytuj
Do tego najwazniejsze gdyby w KZ2 bylo wiecej poly niz w cry to nie bylo by tak slabo wygladajacych miejscowek wew budynkow, nie bylo by tak slabo wygladajacych twarzy
Filmik jest z wczesnej wersji alfa z 2007 i modele/twarze i tak mi się podobają, pamiętaj że teraz wyglądają lepiej i jeśli dla ciebie miejscówki w Kz2 wyglądają słabo to mówimy o dwóch różnych grach.

Tak KZ2 ma poza swietnie wygladajacymi miejsowkami rowniez takie, ktore wygladaja przecietnie (glownie lokacje wew budynkow). Co nie zmienia faktu, ze KZ2 jako caloksztalt to narazie najlepiej wygladajaca gra na konsole.

Cytuj
Pytanie, czy w KZ2 moge shotgunem rozwalic worki z piaskiem (chodzi o takie zapory, ktore widzialen nawet na trailerze), czy moge podnosic i rzucac przedmiotami? Swoja droga w KZ2 masz z 10 ruchomych, reagujacy na nasze poczyniania przedmiotow, w Crysisie w byle jakim domku jest tego z 40, kazdy z tych przedmiotow moge podnies, np doniczke z kwiatkami rzucic, doniczka sie stlucze i zostaje krzak itp.
zastanów się... czy te porównania są właściwe... przecież to że w Kz2 nie możesz żucać przedmiotami to nie brak mocy a zamysł deweloperów - chciałbyś podkreślić klimat Kz2 rzucając kurami :D
Nie umiem ci odpowiedzieć jak zachowa się worki z piaskiem gdyż takich w beta niema, są worki z śmieciami i te od strzałów "pękają/rozwalają się". Mi logika podpowiada że w realu worki z piaskiem nawet nie ruszy granat a co dopiero amunicja, chyba że armatnia-konkretnie impet strzału(syn oficera :P).

Zaraz, czy mowimy jeszcze o tej super realistycznej grze w ktorej sie dziwnie przechyla postac, inaczej celuje i w ogole realniej, prawdziwiej itp? Bo dla mnie to jest realistyczne, ze jak rozwale pisuar na kawalki to moge sobie wziasc jeden z kawalkow i porzucac w pozostale ot tak dla zabawy? Tak samo nie widze nic dziwnego w tym aby np podniesc kamien i rzucic go gdzies w poblize wroga aby go odciagnac od celu. W HL2 havok pozwalal na takie zabawy i wszystkim sie to podobalo. Cry to jeszcze rozbudowal i brak implementacji tego typu rozwiazan uwazam, za krok wstecz...

Cytuj
Np w FFX miales model tidusa na mapie swiata, model tidusa w walce, model tidusa do cut scenek, model tidusa w FMV. Yunie jeszcze dochodzil model do wzywania aeonow. W GT5 jest podobny mechanizm
Podaj jakieś źródło że mamy do czynienia z takim mechanizmem bo w FFX nie były płynnych przejść a w zależności od sceny... GT5p generuje auta składające się z 200000 p. na torze.

Czyli nie widzisz roznicy miedzy samochodami w attract mode a samochodami w grze wlasciwej? Do tego uwazasz, ze to normalne, ze w grze ktora chodzi w fullHD (1920x1080 - ok pomijam to subFHD w przypadku GT5:P) a samochody skladaja sie rzekomo z 200tys poly, to ten sam samochod 15 metrow dalej staje sie rozmazanym obiektem. Prosze Cie, gdyby to bylo PS2, 4tys poly i 480p to moglaby to byc wymowka. Jednak z tego co pamietam to o to wszyscy bija piane z era HD, ze "widac wiecej, dalej i bardziej szczegolowo".

Póki tych źródeł nie ma to policzmy...
GT5p to na same auta to 3200000 plus otoczenie, weźmy tor z Szwajcarii który mamy dużą różnice wysokości, nawet góry w oddali to pełne 3d, kilkadziesiąt kibiców itd...
Więc jak w sumie klika razy więcej niż w Crisis(6000000?). Wiesz że na samych kierowców w GT5p przypada tyle polygnów co na auta w GT4... ile to było? 4000?

To jest niebezpieczne co piszesz;)
O ile gadanie/udowadnianie, ze PS3 jest potezniejsza konsola od 360 ma sens i jest uzasadnione tak przekonywanie kogos, ze PS3 jest potezniejsze od obecnych hi-endowych kompow jest hmmm nie na miejscu. Powiem Ci jak to u mnie wyglada. Mam PS3 do exclusive'ow i mocnego PC do exclusive'ow z Xboxa 360 (ehehe). PS3 wiekszosc czasu sie kurzy i sobie ladnie wyglada, zas komp jest wykorzystywany do giercowania w FullHD. Nawet gdybys podkrecil wszystkie SPU w Cellu do 4GHz osiagajac przy tym temp na poziomie 150 stopni to i tak jest to tylko konsola do grania w prawie 720p bez AA i nie zawsze ze stalym framerate'em na poziomie ledwo 30 fps'ow. PS3 choc doceniam i ciesze sie, ze mam (dla np HR, ICO next, KZ2) to jednak REALISTYCZNIE patrzac PS3 nawet nie ma co porownywac do obecnych PCtow bo z cellem czy bez odstaje wyraznie. Cry ma 2mln poly i jest to narazie najbardziej zaawansowany silnik graficzny jaki powstal (chociaz pewnie ten z Rage bedzie jeszcze lepszy). PS3 za zadne skarby nie jest w stanie uciagnac takiej ilosci poly. Mapy w KZ2 sa z 5 razy mniejsze niz te w Cry. Nawet zakladajac, ze wspolczynik poly na metr kwadratowy jest taki sam w KZ2 jak w Cry to jednak fakt, ze obszar w Cry jest 5 razy wiekszy automatycznie oznacza, ze w Cry jednoczesnie jest 5x wiecej wyswietlanych poly (a do tego nie dosc, ze ma wieksze lokacje to jeszcze lepiej wygladajace modele postaci, wnetrza i wode). Ps3, ok jak na konsole za 1600 (czy ile tam teraz kosztuje, bo nawet nie wiem) jest ok i jest to potezniejszy sprzet od 360 jednak nie ma podjazdu do wspolczesnych PCtow. Amen;)

BTW
Obejrzalem ten filmik z pisaurem i przyznaje, ze zajebiscie to wyglada.
Aha jeszcz pragne rozwiac wszelkie watpliwosci, KZ2 baaaaardzo mi sie podoba (graficznie najbardziej ze wszystkich zapowiedzianych gier na PS3) i napewno przejde nie raz ta gre. Gameplay jaki narazie widzialem wydaje mi sie bardzo miodny i prawie wszystko co sie tyczy KZ2 mnie satysfakcjonuje.


ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1995 dnia: Listopada 10, 2008, 20:51:52 pm »
napiszcie cos o grafie w killzone 2 czy rzeczywiscie jest tak swietna???

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1996 dnia: Listopada 10, 2008, 20:54:00 pm »
napiszcie cos o grafie w killzone 2 czy rzeczywiscie jest tak swietna???
Jest. 8-)

Buzu, z takimi postami proszę do SW, ok?;)

Tanner

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2007
  • Wiadomości: 904
  • Reputacja: 4
  • jeje...
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1997 dnia: Listopada 10, 2008, 20:57:28 pm »
Ale dzisiaj z Tanner'em była świetna runda, szczególnie kiedy był celem ataków i potem, kiedy przygwoździliśmy Helghastów w pobliżu miejsca ich respawnu. 8-) Non stop coś wybuchało, co chwila ktoś ginął. Rewelacja. 8-)

Jatka byłą przednia. Nieciekawe są takie dysproporcje gdy sie jest obleganym, ale jak sie atakuje to czemu nie 8-) sporo fragow mozna nabić :P ale i tak halghasci się dobrze bronili, taka obrona częstochowy  :eek:
Dzieje sie mnostwo jak jest troche osob z wyzszymi rangami, dzisiaj np, rakiety leciały gęsto  :-P i to jest faktycznie rewelacyjne w nowym killzone :D

a, i zwrocilem uwagę na wiatr, wystarczy popatrzec do góry na tej mapce "market.." pod bazą HGH. pięknie powiewające chorągwie  :cool:

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1998 dnia: Listopada 10, 2008, 20:57:35 pm »
buzu czyli mam zrozumiec ze killzone2 ma lepsza grafe od gears of war2??

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Killzone 2
« Odpowiedź #1999 dnia: Listopada 10, 2008, 21:08:03 pm »
buzu czyli mam zrozumiec ze killzone2 ma lepsza grafe od gears of war2??

Oczywiscie. Silnik KZ2, ktory od 3-4 lat powstaje wylacznie z mysla o PS3 i ma zamiar wykorzystac potencjal drzemiacy w tej konsoli jest zdecydowanie lepszy od UE3, ktory jest MP - nastawiony glownie na PC. Tak KZ2 ma lepsza grafe niz GeoW2.

Buzu, z takimi postami proszę do SW, ok?;)

Oki, z mojej strony EOT. Napisalem co mialem napisac ;)