Autor Wątek: System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)  (Przeczytany 2502140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #640 dnia: Października 27, 2007, 23:53:42 pm »
HIV w ostatnim PSXE napisał, że robienie gier na Ps3 jest kilkukrotnie droższe niż na Xa.

Przesada.

Supersonic

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #641 dnia: Października 27, 2007, 23:57:01 pm »
Wierzmy w to co pisze Hiv.  :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 001
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #642 dnia: Października 27, 2007, 23:59:39 pm »
Cytuj
Coin:Dirt na PS3 płynniutki jak masełko podczas gdy na X0 rwie tak że grać się nie da.
Sam, kiedyś napisałeś, że przesadziłeś mówiąc, że się grać nie da w colina na x'ie. Teraz widzę znowu wracasz do pieprzenia głupot.  :???:

Jak ktoś pisze głupio to ja tak samo odpisuję. To była riposta na jakieś mamrotanie developera z Harmonix o braku wydajności PS3, którym to tak podniecał się Anonimowy. Także nie bierz tego do siebie za bardzo.

DjCbool

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-04-2007
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #643 dnia: Października 28, 2007, 09:26:44 am »
Jak na PS3 robi sie za drożej gry to po co je robią, bezsensu takie gadanie ,jak (prawie) wszystkie firmy developerskie za rok nauczą sie architektury PS3 to gry będą powstawać tak samo jak na XO a może nawet w lepszej jakości a jak narazie wyglądają okropnie bo kupiłem sobie SKATE na X360 a mój kumpel kupił sobie na PS3 i jemu strasznie chrupała animacja i tekstury bez AA dlatego wszystko przepowiada aby teraz brać XO ale jeśli ktoś nie ma jeszcze w domu Next-gen-a to ma problem (czy wziąść coś co jest teraz modne albo cos co "możliwe" że bedzie lepsze za rok i tu zaczynają sie schody)-no i jeszcze cena gier

Pamiętacie jak było kiedyś jak najpierw wchodził PS2 (chyba rok przed Xbox-em ale nie jestem pewien).PS2 wyrobiło sobie przez ten rok niezłą przewagę (coś jak XO teraz) a potem weszedł Xbox (też niby był super sprzętem lepszy miał twardy dysk i inne bajery ale gier miał mniej niż PS2).Wszystko jest podobnie jak kilka lat temu (PS2 to dziś taki Xbox 360 a Xbox 1 to PS3).Zaczyna się tak samo a nie wiadomo czy sie skończy tak samo.

Tarniak

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #644 dnia: Października 28, 2007, 09:36:59 am »

DjCbool

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-04-2007
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #645 dnia: Października 28, 2007, 12:47:08 pm »
do tego newsa mam zdanie pół na pół bo co do Blu ray-a to dla mnie nośnik który jest bardzo ale to bardzo potrzeby w tej generacji ale co do Cell-a i RSX to w tym troche racji jest bo Cell niby taki mocarz a tak na prawde to total HAJS bo po co taki super proc jak nikt go nigdy nie wykorzysta (no może w następnej generacji:)) a RSX to już każdy wie ,Nvidia nawet nie popisała się z kartą graficzną do kompa GeForce 8800 bo już najnowszy RADEK od ATI jest lepszy a tańszy.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #646 dnia: Października 28, 2007, 12:53:42 pm »
No tak, tylko ile po GF8800 wyszedł nowy radek?

DjCbool

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-04-2007
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #647 dnia: Października 28, 2007, 12:58:37 pm »
No tak, tylko ile po GF8800 wyszedł nowy radek?

Ok tu masz racje.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 001
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #648 dnia: Października 28, 2007, 16:30:18 pm »

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #649 dnia: Października 28, 2007, 23:13:23 pm »
To jest dokladnie jedno i to samo ...
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Tarniak

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #650 dnia: Października 30, 2007, 17:25:01 pm »
Nie, to jest nieoficjalne zdanie developera, a nie team'u developerskiego. Są poruszane inne kwestie.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #651 dnia: Listopada 01, 2007, 11:14:29 am »
ogolnie wiadomo ze przeciez PS3 jest trudno programowalne, i tylko studia ktore praktycznie naleza do Sony dobrze sobie radza, a to z tego wzgledu ze tworza oni tylko na jedna platforme, i nie musze opanowac wiecej niz jeden DevKit, inaczej wyglada sprawa z XO tutaj tworzenie gier wyglada bardzo podobnie jak w przypadku PC, wiec problem jest mniejszy, zreszta wystarczy powpatrzec na XNA gdzie prktycznie kazdy domorosly programista moze cos stworzyc czy to na PC czy na XO, bez koniecznosci znacznego poszerzenia swojej wiedzy...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 001
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #652 dnia: Listopada 01, 2007, 11:38:37 am »
Oni to wiedzą, kocie.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #653 dnia: Listopada 01, 2007, 12:51:55 pm »
Oni to wiedzą, kocie.
WTF?!

to nie rozumie po co ta cala dyskusja wyzej:D...widocznie nie wiedza "kocie":D

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #654 dnia: Listopada 03, 2007, 01:20:50 am »
Po sprzedaży fabryk Cell'a Toshibie oraz oraz akcji oddziału ubezpieczeń "Sony Financial"
http://seekingalpha.com/article/48579-sony-financial-ipo-raises-2-8b-oled-tvs-coming-soon
(Sony zostało na plusie mimo strat jakie przyniosło PS3),
New York Times pisze że Sony może sprzedać swój oddział animacji.
Będzie czym łatać dziury w budżecie i w przyszłym roku

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=16070
Cytuj
A New York Times report suggests Sony might consider selling its animation division to companies interested in expanding their work into the game business -- while SCE and Sony Online Entertainment are not part of any possible deal.

According to the report, Sony Pictures has hired investment bank Houlihan Lokey Howard & Zukin to assess two of its divisions. One is the Sony Pictures Imageworks, the 15-year-old studio which produces visual effects for movies, while the other would be a "no more than 50 percent stake" of the Sony Pictures Animation, the studio which produced movies such as the recent CGI family film Surf's Up.

Opublikowane: Listopad 02, 2007, 20:11:31
Guitar Hero III: Legends of Rock ma czasami problemy z animacją...
Skakanie w takiej grze?!  :-x

http://www.gamespot.com/xbox360/puzzle/guitarheroiii/review.html?sid=6181934&page=2
Cytuj
The Xbox 360 and PS3 versions are considerably better-looking, even over Guitar Hero II on the 360. However, the one thing that does get in the way with these versions is occasional bouts of frame-rate slowdown, specifically when engaging star power while lots of notes are onscreen. This chugging is really distracting and can occasionally throw you off while you're playing. Rhythm games, perhaps more than any other genre, really need to not slow down, and it's disappointing that this one does.
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #655 dnia: Listopada 03, 2007, 13:16:12 pm »
Spostrzeżenia Jasona Botha(byłego pracownika Harmonix) na temat PS3 http://polygamia.pl/dlaczego-ps3-jest-slaba ładnie pojechał ale i tak sie z nim nie zgadzam. Peace for all :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2007, 13:18:03 pm wysłana przez Isaac »
Xbox - One reason to buy a PS4

blancjaone

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2004
  • Wiadomości: 2 946
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #656 dnia: Listopada 03, 2007, 13:32:02 pm »
Może to i prawda, ale z PS2 było podobnie, a wszyscy wiemy jak tam maszynka potrafiła zaskoczyć po paru latach na rynku.
Myślę, że z PS3 będzie podobnie i nikt do końca nie wie, co da się osiągnąć na chlebaku.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #657 dnia: Listopada 03, 2007, 13:41:26 pm »
Może to i prawda, ale z PS2 było podobnie, a wszyscy wiemy jak tam maszynka potrafiła zaskoczyć po paru latach na rynku.
Myślę, że z PS3 będzie podobnie i nikt do końca nie wie, co da się osiągnąć na chlebaku.
dokładnie dlatego sie z nim nie zgadzam  :cool:.Pożyjemy zobaczymy  :-)
Xbox - One reason to buy a PS4

Mejs

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-04-2007
  • Wiadomości: 1 882
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #658 dnia: Listopada 03, 2007, 13:44:41 pm »
No ale mimo wszystko trochę martwi to że X chula na pełnych obrotach kiedy PlayStation 3 dopiero raczkuje, ciężko mu będzie dogonić X'a przy tak mozolnym i skomplikowanym procesie tworzenia gier.


DjCbool

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-04-2007
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #659 dnia: Listopada 03, 2007, 14:10:00 pm »
Może to i prawda, ale z PS2 było podobnie, a wszyscy wiemy jak tam maszynka potrafiła zaskoczyć po paru latach na rynku.
Myślę, że z PS3 będzie podobnie i nikt do końca nie wie, co da się osiągnąć na chlebaku.

Zgadzam się w 100%

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 001
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #660 dnia: Listopada 03, 2007, 14:45:20 pm »
Może to i prawda, ale z PS2 było podobnie, a wszyscy wiemy jak tam maszynka potrafiła zaskoczyć po paru latach na rynku.
Myślę, że z PS3 będzie podobnie i nikt do końca nie wie, co da się osiągnąć na chlebaku.

To prawda. Mnie trochę bawi zdanie tego gościa bo przecież Harmonix tworzy gry muzyczne gdzie grafika to filmik w tle. Niech się wypowie koleś z Naughty Dog, Insomniac czy Epic. Ich zdanie jeśli chodzi o procesy tworzenia skomplikowanej grafiki jakoś bardziej by do mnie przemówiło widząc jakie tytuły te firmy produkują.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #661 dnia: Listopada 03, 2007, 15:31:44 pm »
Może i tworzy gry muzyczne, ale nawet tworząc grę muzyczną muszą znać architekturę sprzętu, jego możliwości oraz proces tworzenia.
A akurat zdanie Insomaniac czy ND byłoby tutaj nie na miejscu, gdyż, co ten gościu zresztą napisał, te studia, jako wewnętrze studia Sony robiące gry tylko i wyłącznie na PS3, muszą zmagać się z jego architekturą i stać je na dostosowanie gier tylko i wyłącznie pod tą konsolę. Nie stoją przed dylematem, że na konsoli X takie efekty udało się osiągnąć w taki sposób, więc trzeba drogą okrężną jakoś je osiagnąć na konsoli Y, tylko po prostu cały silnik jest już z góry pisany pod możliwości i budowę PS3.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2007, 15:33:15 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #662 dnia: Listopada 03, 2007, 15:44:38 pm »
No i firmy takie jak Insomniac, czy ND mają wsparcie Sony, co też znacznie ułatwia pracę.

marcinps3

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2007
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #663 dnia: Listopada 03, 2007, 15:48:25 pm »

To prawda. Mnie trochę bawi zdanie tego gościa bo przecież Harmonix tworzy gry muzyczne gdzie grafika to filmik w tle. Niech się wypowie koleś z Naughty Dog, Insomniac czy Epic. Ich zdanie jeśli chodzi o procesy tworzenia skomplikowanej grafiki jakoś bardziej by do mnie przemówiło widząc jakie tytuły te firmy produkują.

Do mnie najbardziej przemawia zdanie Kazunori'ego Yamauchi od GT5P  :cool: Kto jak kto ale gość zna się na robieniu dobrej grafy samochodów i wie na co stać ps3  :-D

http://download.gametrailers.com/gt_vault/t_gt5prologue_tgs07feature.wmv


Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #664 dnia: Listopada 03, 2007, 15:49:11 pm »
No ale on mówi że RSX jest gorszy,Blu-Ray gorszy bo wolny Cell też nie za specjalny ogólnie wszystko gorsze ale jednak da sie na tym sprzęcie bardzo dobrą grę zrobić tylko trzeba chcieć  :) Epic nie jest wewnętrznym studiem Sony a UT3 pozamiata  :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2007, 15:57:36 pm wysłana przez Isaac »
Xbox - One reason to buy a PS4

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #665 dnia: Listopada 03, 2007, 16:18:29 pm »
najlepiej by bylo gdyby wypowiedzieli sie na ten temat carmack albo kolesie z crytecu

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #666 dnia: Listopada 03, 2007, 16:22:33 pm »
najlepiej by bylo gdyby wypowiedzieli sie na ten temat carmack albo kolesie z crytecu

Carmack? A co za specjalistą jest Carmack w temacie platform Sony, skoro żadnej gry na nie nie zrobił?

Crytek również, więc nie wiem co to za autorytety.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #667 dnia: Listopada 03, 2007, 16:38:45 pm »
najlepiej by bylo gdyby wypowiedzieli sie na ten temat carmack albo kolesie z crytecu

Carmack? A co za specjalistą jest Carmack w temacie platform Sony, skoro żadnej gry na nie nie zrobił?

Crytek również, więc nie wiem co to za autorytety.
jeszcze nie zrobil ale obecnie robi przeciez ragea na ps3 no i jest najgenialniejszym programista pod sloncem i ksiezycem :)

Tango

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #668 dnia: Listopada 03, 2007, 18:56:14 pm »
Wprawdzie bardzo rzadko sięgam do tekstów żródłowych innych polskich serwisów internetowych próbując najczęściej samemu jednak coś sklecić lecz dosadność, prostota i profesjonalizm newsa który ukazał się na stronach polygamia.pl okazały się nie do poprawienia więc pozwolę sobie zastosować znany manewr wytnij/wklej i podzielić się z Wami spostrzeżeniami Jasona Bootha (Harmonix) na temat PlayStation 3:

Zapraszam do lektury.

PS3 jest bardziej zaawansowana graficznie niż 360-tka

Fill rate (prędkość wypełniania) to jeden z najważniejszych mierników wydajności graficznej - w skrócie, jest to liczba oznaczająca ile operacji na pikselach możesz wykonać. W przypadku PS3 fill rate jest znacznie niższa aniżeli na 360-tce, co oznacza, że gry muszą albo działać w niższej rozdzielczości albo też używać mniej złożonych shaderów aby uzyskać taką samą efektywność. Dodatkowo przetwarzanie shaderów na PS3 jest znacząco wolniejsze aniżeli na 360-tce, co znaczy, że użycie normal map zużywa o wiele większą część fill rate aniżeli na Xbox’ie. I nie mówię tu o małych różnicach, ale o niemal połowie całkowitej mocy przetwarzania pikseli.

OK, dobra, ale Cell jest super-potężny!

W teorii - tak, ale w rzeczywistości to nie działa w ten sposób. Kod gry po prostu nie dzieli się dobrze pomiędzy wiele procesorów. Prawdopodobnie można znaleźć sposób na proste rozdzielenie kilku rzeczy - przerzucić audio na jeden z procesorów, animacje na inny, ale generalnie podział, tak czy inaczej, pozostawi kilka jednostek SPU nieczynnymi lub wykorzystanymi w niedostatecznym stopniu. Poza tym to nie procesor jest czynnikiem ograniczającym grafikę w grach - to fill rate.

No dobra! Blue-Ray!

Świetny do oglądania filmów, ale wcale nie taki dobry dla gier. Odczytywanie danych z napędu Blue-Ray zabiera, mniej więcej, dwa razy więcej czasu aniżeli pozyskanie ich z napędu DVD Xbox 360. Przekłada się to na dłuższe czasy ładowania lub, boże broń jeśli streamujesz coś z dysku, bardziej restrykcyjne limity ilości danych jakie możesz streamować.

Ale on ma znacznie większą pojemność niż DVD!

OK, tu mnie macie - Blue-Ray ma znacznie większą pojemność i tutaj właśnie jest potencjał by użyć go na coś fajnego, ale niewielkie są szanse po temu, żeby zostało to jakoś sensownie wykorzystane. Istnieją niezliczone techniki kompresji, i ja osobiście, zwróciłbym się w stronę pozyskania danych prędzej aniżeli zwiększania ich ilości. Większość developerów, którzy używają całego dysku Blue-Ray robią to by obejść inne problemy z PS3, takie jak długie loadingi - dla przykładu w Resistance: Fall of Men każdy element graficzny używany w grze nagrany został kolejny raz dla każdego levelu, w którym jest wykorzystywany. Zamiast więc nagrać jedną kopię tekstury nagrywasz ją 12 razy. Jeśli usunąć z gry wszelkie duplikowane dane swobodnie zmieściłaby się ona na DVD. Robią to [developerzy] po to aby skrócić czasy ładowania, które, jak wskazywałem wcześniej, są potwornie długie na PS3. W tym wypadku dodatkowa przestrzeń [dysku] jest całkowicie zmarnowana.

Jak tylko developerzy rozgryzą PS3 zaczną optymalizować kod pod sprzęt i to będzie niesamowite!

Podejrzewam, że pewna niewielka ilość twórców zoptymalizuje kod pod hardware tak, by osiągnąć coś fajnego. Jednakże będą to tylko wyjątki od reguły i, prawdopodobnie, będą one spowodowane celowym i przemyślanym projektowaniem gry pod sprzęt sprokurowany przez Sony. Czy okażą się one być dobre czy nie, to już całkiem inne pytanie.
Większość badań nad wydajnością hardware’u PS3 skupia się na ułatwieniu twórcom osiągnięcia tego poziomu wydajności, który na X360 osiągany jest całkiem naturalnie. Na przykład niektórzy twórcy używają dodatkowych SPU w celu przygotowaniu danych do renderu. Zasadniczo biorą dane, które normalnie posłaliby wprost do chipa graficznego, wysyłają je do SPU, który optymalizuje je w pewien sposób i dopiero wówczas przesyłają je do kości grafiki. Raz jeszcze więc widzimy “przewagę” w używaniu sprzętu do “nadrabiania” tego, co zostało zepsute w innych obszarach - to rzecz “normalna” w PS3. Wszystko to dodaje dodatkową klatkę/ramkę w opóźnieniu renderu, co sprawia, że kontroler [w domyśle - używany przez gracza] reaguje później.
Tak więc powszechnym problemem jest: twórcy muszą poświęcać znacząco więcej czasu i zasobów na uzyskanie od PS3 tego, co 360-tka może zrobić łatwo i używając znacznie mniej kodu. Spójrzmy jak to się przekłada na realną praktykę, w tym momencie:
Dlaczego wersje [gier] na PS3 są często słabsze w porównaniu z wersjami na Xbox 360 oraz czemu gry ekskluzywne często ssą [suck]:
Jak nakreśliłem powyżej, uzyskanie podobnej wydajności na PS3 wymaga znacznie większej ilości pracy poświęconej tej tylko platformie i, w wielu wypadkach, nawet pomimo zastosowanych tricków wciąż nie udaje się uzyskać odpowiedniego wyniku. W taki sposób wiele gier na PS3 otrzymuje uproszczone shadery oraz działają w niższych rozdzielczościach natywnych aniżeli ich wersje na 360-tce. Na wierzchu tego wszystkiego jest jeszcze jeden czynnik zniechęcający do wykonania tej pracy - PS3 się nie sprzedaje.
Kod potrzebny do zmuszenia PLAYSTATION 3 do pracy, z ogromnym prawdopodobieństwem, będzie bezużyteczny na innych platformach, ponieważ tricki jakich musisz użyć są jedyne w swoim rodzaju i mało prawdopodobne by przydały się przy jakiejkolwiek innej architekturze teraz lub w przyszłości. Wszystkie te problemy biorą się z nieprawidłowego projektowania sprzętu, a każdy hardware w przyszłości, który będzie równie nie-zbalansowany będzie prawdopodobnie również nie-zbalansowany w swój unikalny sposób.

Na koniec - istnieje jeszcze problem zasobów. Tworzenie gier jest, w swoim najgłębszym sensie, zadaniem z zarządzania zasobami. Mając skończoną ich ilość mam wykorzystać pięciu inżynierów do pracy nad optymalizacją wersji PS3 by wyglądała lepiej, czy też użyję ich do naprawiania bugów i poprawianiem grywalności? Czy zmienię projekt gry by używać tego, co PS3 robi najlepiej czy też, po prostu, puszczę grę w niższej rozdzielczości na tej platformie aby nadrobić sprzętowe ograniczenia? Twórcy borykający się z tym problemem często poświęcają swoją grę na ołtarzu sprzętowej wydajności.

Ten artykuł może być postrzegany jako “wyżywanie” się na Sony, ale tak naprawdę jest po prostu raportem z pola walki. Sony pozwoliło by ich sprzęt zaprojektowało sprzężenie interesów i pomysłów marketingowych zamiast skupić się na tym aby jego architektura służyła społeczności tworzącej gry na ich konsolę. Przegrają tę rundę i to przegrają ją bardzo wyraźnie właśnie z tego powodu, a ja mam nadzieję, że w następnym rozdaniu wyciągną z tego wnioski i stworzą bardziej zbalansowaną i używalną maszynę.

Tekst pochodzi ze strony portalu polygamia.pl
Autor: Remigiusz Nowakowski

Krayzie

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 26-11-2006
  • Wiadomości: 780
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #669 dnia: Listopada 03, 2007, 18:57:54 pm »
ale to już było...


nakimushi

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #670 dnia: Listopada 04, 2007, 09:55:16 am »
Na PS3 napewno programuje się trudniej, a największe problemy mają ci, którzy równolegle tworzą na PC i / lub X360. Niestety zupełnie inne api wymaga innego podejścia.

no nie wiem/ niektorzy twierdza ze programuje sia latwo a wszystkie opoznienia i problemy to wina malej pamieci i problemu z wolnym przesylaniem danych

"The majority of the work needed for the PS3 is not the so called difficulty of the CELL processor, but its lack of main memory, lack of video memory, and very slow load data-read speeds, and much slower bus speed, all in comparisson to the Xbox 360"

http://www.product-reviews.net/2007/11/03/devs-problems-lack-of-memory-on-sony-ps3-and-storage-on-xbox-360/

DjCbool

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-04-2007
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #671 dnia: Listopada 04, 2007, 16:31:09 pm »
Wogóle cała struktura pamięci PS3 nie jest dostosowana pod The Cell i tyle troche Sony zrobiło błąd

lupinator

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #672 dnia: Listopada 08, 2007, 19:43:43 pm »
Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round Five
 http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=87214

Virtua Fighter 5
SKATE
Transformers: The Game
Pirates of the Caribbean: At World's End
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Colin McRae: DiRT
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
SEGA Rally
FIFA 08

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #673 dnia: Listopada 09, 2007, 00:21:38 am »
Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round Five
 http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=87214

Virtua Fighter 5
SKATE
Transformers: The Game
Pirates of the Caribbean: At World's End
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Colin McRae: DiRT
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
SEGA Rally
FIFA 08

Wielka nadzieja biały... znaczy się posiadaczy PS3 w tym porównaniu - DIRT!
Czy może są także inne niespodzianki?
Sprawdźmy.

VF5
Posiadacze X360 dostali bardziej dopracowaną wersję. Online, rumble, poprawiona AI, i wiele innych poprawek to największe zalety.
W grafice cieszy dodany AA. Ale wielkich różnic nie ma , AA rozmazuje czasami detale a na początku walki przy pozach potrafi okazyjnie zerwać się obraz na samym dole.
Jedynie sprzętowe skalowanie do 1080p w X360 bije na głowę programowe sztuczki z PS3.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/3/VF5_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/3/VF5_1080p1.jpg.jpg
720:
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/2/VF5_10.jpg.jpg

Skate
Wersja z PS3 skacze okrutnie a włączenie programowego skalowania do 1080p zwalia grę jeszcze bardziej oraz obraz wygląda fatalnie (kompletnie rozmazany).
Oczywiście również brak obecnego na X360 AA.
Jak narazie EA olewa petycję posiadaczy wersji z PS3 o patch poprawiający animację, lagi na online i inne ograniczenia (4 graczy max) w ich wersji...


Cytuj
In optimum conditions, both versions operate at 30fps, but while the 360 version is prone to losing the odd frame when things get difficult to render, the PS3 game judders terribly, falling down to less than 15fps in some cases. Matters are noticeably worse when the game is set to 1080p - yes there is support for the resolution, but the results look pretty poor, and frame rate takes yet another battering. In short, the online petitioners are right, Skate is fundamentally broken on PS3 and I simply can't recommend it.

Over and above the gargantuan technical shortcomings, PS3 does offer slightly shorter loading times, thanks no doubt to the whopper 2.5GB mandatory hard disk installation, plus there's also support for the Sixaxis.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/7/Skate_720p1.jpg.jpg


Transformers: The Game
Słaba (grywalnie) gra jest jeszcze gorsza na PS3.
Niższa rozdzielczość. Straszliwie rozmazany obraz i do tego jeszcze skacze oraz rwie obraz.
Programowe skalowanie do 1080p jest fatalne.

Cytuj
It's a description that applies equally to the stunted PlayStation 3 version of the game. Obviously ported across from the already unoptimised 360 codebase, the PS3 version appears to be running with a constant blur badly attempting to mask an apparent drop in resolution. Adding insult to injury is the even poorer frame rate that blights the conversion - v-lock screen tear is a frequently present companion during the PS3 'experience'.

On the plus side, it does appear that Traveller's Tales has made the effort to support 1080i and 1080p TVs, and there's evidence that the game runs at 960x1080 - scaled horizontally to fill the screen (this does offer minimal detail increases over straight 720p upscaling, but looks terrible). However, as is becoming increasingly the norm with PS3 titles, the software scaling methods employed only serve to make the game look like a shimmering mess of jagginess. Once more, the Xbox 360's GPU manages to pull off a far better approximation of 1080p thanks to its hardware scaler and superior blur-free base image.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/0/Transformers_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/0/Transformers_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/9/Transformers_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/9/Transformers_720p2.jpg.jpg

Pirates of the Caribbean: At World's End
Fatalna wersja na PS3.
Niższa rozdzielczość (960x720), kompletny brak AA i koszmarna animacja - skakanie gry wpływa znacząco na kontrolę i grywalność.
Znowu fatalne programowe skalowanie do 1080p na PS3 które wpływa jeszcze dodatko negatywnie na fatalną animację.
W wersji z X360 oczywiście żadnych problemów nie ma dzięki sprzętowemu skalowaniu.

Cytuj
the PlayStation 3 conversion of the game manages to diminish the only decent element of the 360 original - the graphics. The comparison shots do a pretty good job of showing the rougher resolution (what looks like 960x720, poorly resized to proper 720p) and complete lack of anti-aliasing but what you can't see is the horrendously variable frame rate which seems to impact as much on the responsiveness of the controls as it does on the visual feel of the game.

Just like Transformers: The Game, at least there is support for 1080i and 1080p displays, but once again the PS3 game is using a really rough upscaling method (what looks like a blown-up 720x1080 - the fattest pixels ever seen on PS3!) and I'd be more inclined to leave the XMB at 720p and let the screen handle the resizing. The worst case scenario is that it'll look like as bad as the PS3's 1080p output any way, and at least the CPU isn't being burdened with having to resize the image when it's clearly having issues keeping up with the 360 version in terms of frame rate any way. By contrast, the 360's 1080p output here is - once again - handled by the internal scaler, and as it's dealing with much more detail-rich, refined, anti-aliased image, it looks noticeably better.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/2/Pirates_720p1.jpg.jpg

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Wreszcie gra która lepiej wygląda na PS3! ZOMG!
Na PS3 jest AA którego brak na X360 - stosuje on nieładne rozmazanie.
Wersja na PS3 opłaca to niestety słabszą animacją, na X360 gra jest płynniejsza ale w tego typu grze ma to mniejsze znaczenie.
Skalowanie programowe do 1080p na PS3 jest też po raz pierwszy lepsze - głównie dzięki temu że gra skaluje obraz w sprytny sposób z 2 złożonych obrazów w 720p.

Cytuj
Graphically, PlayStation 3 manages to impress over a slightly disappointing Xbox 360 effort. When the game is set to 720p, it's running at full resolution with anti-aliasing. Curiously, on Xbox 360, there's no anti-aliasing readily apparent. Instead the developers have chosen to cover the entire screen with a soft blur. The end result is that while the 360 game feels smoother in terms of frame rate, PlayStation 3 looks significantly better - especially in the detail-rich areas of the game such as the Hogwarts interior. Being a third person adventure game with only a modicum of actual action, the detail over frame rate trade-off pays off here in PS3's favour.

The Order of the Phoenix also has support for 1080p on the PlayStation 3, whereas the 360 version just seems to be using the ATI scaler to do the job (not so successfully this time, owing to the lacklustre base image it has to play with). The PS3 game definitely boasts significantly more detail and resolution than 360, but it's really tough to figure out how it's doing it. The best guess put forward so far is that it's not using anti-aliasing but instead using the two 720p frame buffers required to create it to produce a virtual 2560x720 resolution, which is then rescaled to conventional 1920x1080. Whatever the effect is, it's certainly the best pseudo-1080p effect I've seen on PS3, and one that other developers should take a look at if they're serious about getting a decent looking 'True HD' image from a native 720p game.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p9.jpg.jpg

Colin McRae: DiRT
Druga gra w tym zestawieniu gdzie wersja z PS3 jest lepsza! ;)
Opłacało się czekać pół roku posiadaczom PS3 na poprawioną wersję z X360 która była wydana w pośpiechu (premiera Forza 2) i trochę niedopracowana.
Cieszy poprawiona płynność animacji i mniejsze rwanie obrazu ( mimo wszystko nie usunięte do końca) na konsoli Sony. Wpływa to na poprawę wrażeń z gry.
Graficznie różnic praktycznie nie ma na siłę można się dopatrzeć lepszego AA w wersji z X360.

Cytuj
One thing's for sure though, this was one of the rare occasions where the wait for the PlayStation 3 version of the game was worthwhile. Codemasters went to work making some serious optimisations to the code, resulting in an overall driving experience that is markedly superior to the 360 offering. First of all, as has been widely reported, the frame rate - something crucial to the fluidity and response of a driving game - has been significantly improved. While there's still some screen tear and frame drops (especially when other cars are on-screen, and even worse during replays), the actual driving sections look better without the inconsistent update, and the reduced screen tear has a big impact in how solid the game looks. More importantly, the increased refresh rate helps make the controls feel that much more responsive too.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt9.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt10.jpg.jpg

Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer
Gra ma całkiem niezłe skalowanie do 1080p. I to jej jedyny plus.
Słaba konwersja na maszynkę Sony.
Wersja z PS3 nie ma AA obecnego na X360.
Do tego oczywiście skacze na PS3 jak tylko coś się zacznie dziać.
Ponadto obowiązkowe paskudne fragmenty z "obsługą" Sixaxis'a...

Cytuj
Rise of the Silver Surfer actually has decent 1080p support on both Xbox 360 and PlayStation.

It's not real 1080p as such (simply a very-well scaled 720p) but hey - occasionally the game looks almost acceptable and at least the PS3's software scaling doesn't impact performance. But after that, there are no further surprises. Rise of the Silver Surfer returns to the lazier norms of cross-platform development by exhibiting rougher edges on PS3, and obviously runs at a choppier frame rate when any kind of movement approximating 'action' crops up on-screen. As you might imagine, it's also head-shakingly predictable when it comes to SixAxis compatibility, with the mandatory half-arsed motion sensor support kicking in when the awful 'fly through the tunnels as the Human Torch' interludes expose themselves.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p3.jpg.jpg

SEGA Rally
Całkiem niezły port.
Na screenach wersja z PS3 jest trochę mniej ostra.
Do tego ma trochę więcej rwania obrazu.

Cytuj
Both games weigh in with a 30fps update, but here's where things become more difficult to measure. Both versions suffer from v-lock tearing issues - it's how they maintain their constant frame-rate. Different levels suffer from the problem to different degrees, but the variance is cross-platform too. In all of our video captures, the PS3 version exhibited more tearing.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally9.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally10.jpg.jpg

FIFA 08
Ponownie niezły port.
Wersja na PS3 odstaje jedynie brakiem Anty-aliasingu i straszy przez to trochę ząbkami.
Reszta identyczna.

Cytuj
The good news is that the game is virtually identical on both formats, making up just a tad for the laziness of the other EA Sports games we covered in the last round-up. Taking a look at the captured videos of FIFA in the action, the 360 game has a very slight graphical edge thanks to the implementation of anti-aliasing - something that is completely absent from the PS3 code. In terms of detail and fluidity, both games are appear to be pretty much like-for-like, and as per usual with EA Sports cross-platform development, the actual content and gameplay in both games is essentially identical.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA8.jpg.jpg

-----------
Całkiem pozytywnie dla PS3.
Już niedługo będzie można policzyć porządne porty na PS3 używając więcej niż pięciu palcy jednej ręki!  :lol:
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2007, 00:34:35 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #674 dnia: Listopada 09, 2007, 16:23:20 pm »
Takie pytanie, nudzisz sie bardzo w domu? Czy może M$ Polska ci za to płaci?  :lol:
Jest trzecie mozliwosc, czekasz na swojego X360 az wróci z Czech :lol:

mateo

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #675 dnia: Listopada 09, 2007, 16:58:38 pm »
Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round Five
 http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=87214

Virtua Fighter 5
SKATE
Transformers: The Game
Pirates of the Caribbean: At World's End
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Colin McRae: DiRT
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
SEGA Rally
FIFA 08

Wielka nadzieja biały... znaczy się posiadaczy PS3 w tym porównaniu - DIRT!
Czy może są także inne niespodzianki?
Sprawdźmy.

VF5
Posiadacze X360 dostali bardziej dopracowaną wersję. Online, rumble, poprawiona AI, i wiele innych poprawek to największe zalety.
W grafice cieszy dodany AA. Ale wielkich różnic nie ma , AA rozmazuje czasami detale a na początku walki przy pozach potrafi okazyjnie zerwać się obraz na samym dole.
Jedynie sprzętowe skalowanie do 1080p w X360 bije na głowę programowe sztuczki z PS3.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/3/VF5_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/3/VF5_1080p1.jpg.jpg
720:
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/2/VF5_10.jpg.jpg

Skate
Wersja z PS3 skacze okrutnie a włączenie programowego skalowania do 1080p zwalia grę jeszcze bardziej oraz obraz wygląda fatalnie (kompletnie rozmazany).
Oczywiście również brak obecnego na X360 AA.
Jak narazie EA olewa petycję posiadaczy wersji z PS3 o patch poprawiający animację, lagi na online i inne ograniczenia (4 graczy max) w ich wersji...


Cytuj
In optimum conditions, both versions operate at 30fps, but while the 360 version is prone to losing the odd frame when things get difficult to render, the PS3 game judders terribly, falling down to less than 15fps in some cases. Matters are noticeably worse when the game is set to 1080p - yes there is support for the resolution, but the results look pretty poor, and frame rate takes yet another battering. In short, the online petitioners are right, Skate is fundamentally broken on PS3 and I simply can't recommend it.

Over and above the gargantuan technical shortcomings, PS3 does offer slightly shorter loading times, thanks no doubt to the whopper 2.5GB mandatory hard disk installation, plus there's also support for the Sixaxis.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/7/Skate_720p1.jpg.jpg


Transformers: The Game
Słaba (grywalnie) gra jest jeszcze gorsza na PS3.
Niższa rozdzielczość. Straszliwie rozmazany obraz i do tego jeszcze skacze oraz rwie obraz.
Programowe skalowanie do 1080p jest fatalne.

Cytuj
It's a description that applies equally to the stunted PlayStation 3 version of the game. Obviously ported across from the already unoptimised 360 codebase, the PS3 version appears to be running with a constant blur badly attempting to mask an apparent drop in resolution. Adding insult to injury is the even poorer frame rate that blights the conversion - v-lock screen tear is a frequently present companion during the PS3 'experience'.

On the plus side, it does appear that Traveller's Tales has made the effort to support 1080i and 1080p TVs, and there's evidence that the game runs at 960x1080 - scaled horizontally to fill the screen (this does offer minimal detail increases over straight 720p upscaling, but looks terrible). However, as is becoming increasingly the norm with PS3 titles, the software scaling methods employed only serve to make the game look like a shimmering mess of jagginess. Once more, the Xbox 360's GPU manages to pull off a far better approximation of 1080p thanks to its hardware scaler and superior blur-free base image.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/0/Transformers_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/0/Transformers_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/9/Transformers_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/9/Transformers_720p2.jpg.jpg

Pirates of the Caribbean: At World's End
Fatalna wersja na PS3.
Niższa rozdzielczość (960x720), kompletny brak AA i koszmarna animacja - skakanie gry wpływa znacząco na kontrolę i grywalność.
Znowu fatalne programowe skalowanie do 1080p na PS3 które wpływa jeszcze dodatko negatywnie na fatalną animację.
W wersji z X360 oczywiście żadnych problemów nie ma dzięki sprzętowemu skalowaniu.

Cytuj
the PlayStation 3 conversion of the game manages to diminish the only decent element of the 360 original - the graphics. The comparison shots do a pretty good job of showing the rougher resolution (what looks like 960x720, poorly resized to proper 720p) and complete lack of anti-aliasing but what you can't see is the horrendously variable frame rate which seems to impact as much on the responsiveness of the controls as it does on the visual feel of the game.

Just like Transformers: The Game, at least there is support for 1080i and 1080p displays, but once again the PS3 game is using a really rough upscaling method (what looks like a blown-up 720x1080 - the fattest pixels ever seen on PS3!) and I'd be more inclined to leave the XMB at 720p and let the screen handle the resizing. The worst case scenario is that it'll look like as bad as the PS3's 1080p output any way, and at least the CPU isn't being burdened with having to resize the image when it's clearly having issues keeping up with the 360 version in terms of frame rate any way. By contrast, the 360's 1080p output here is - once again - handled by the internal scaler, and as it's dealing with much more detail-rich, refined, anti-aliased image, it looks noticeably better.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/2/Pirates_720p1.jpg.jpg

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Wreszcie gra która lepiej wygląda na PS3! ZOMG!
Na PS3 jest AA którego brak na X360 - stosuje on nieładne rozmazanie.
Wersja na PS3 opłaca to niestety słabszą animacją, na X360 gra jest płynniejsza ale w tego typu grze ma to mniejsze znaczenie.
Skalowanie programowe do 1080p na PS3 jest też po raz pierwszy lepsze - głównie dzięki temu że gra skaluje obraz w sprytny sposób z 2 złożonych obrazów w 720p.

Cytuj
Graphically, PlayStation 3 manages to impress over a slightly disappointing Xbox 360 effort. When the game is set to 720p, it's running at full resolution with anti-aliasing. Curiously, on Xbox 360, there's no anti-aliasing readily apparent. Instead the developers have chosen to cover the entire screen with a soft blur. The end result is that while the 360 game feels smoother in terms of frame rate, PlayStation 3 looks significantly better - especially in the detail-rich areas of the game such as the Hogwarts interior. Being a third person adventure game with only a modicum of actual action, the detail over frame rate trade-off pays off here in PS3's favour.

The Order of the Phoenix also has support for 1080p on the PlayStation 3, whereas the 360 version just seems to be using the ATI scaler to do the job (not so successfully this time, owing to the lacklustre base image it has to play with). The PS3 game definitely boasts significantly more detail and resolution than 360, but it's really tough to figure out how it's doing it. The best guess put forward so far is that it's not using anti-aliasing but instead using the two 720p frame buffers required to create it to produce a virtual 2560x720 resolution, which is then rescaled to conventional 1920x1080. Whatever the effect is, it's certainly the best pseudo-1080p effect I've seen on PS3, and one that other developers should take a look at if they're serious about getting a decent looking 'True HD' image from a native 720p game.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p9.jpg.jpg

Colin McRae: DiRT
Druga gra w tym zestawieniu gdzie wersja z PS3 jest lepsza! ;)
Opłacało się czekać pół roku posiadaczom PS3 na poprawioną wersję z X360 która była wydana w pośpiechu (premiera Forza 2) i trochę niedopracowana.
Cieszy poprawiona płynność animacji i mniejsze rwanie obrazu ( mimo wszystko nie usunięte do końca) na konsoli Sony. Wpływa to na poprawę wrażeń z gry.
Graficznie różnic praktycznie nie ma na siłę można się dopatrzeć lepszego AA w wersji z X360.

Cytuj
One thing's for sure though, this was one of the rare occasions where the wait for the PlayStation 3 version of the game was worthwhile. Codemasters went to work making some serious optimisations to the code, resulting in an overall driving experience that is markedly superior to the 360 offering. First of all, as has been widely reported, the frame rate - something crucial to the fluidity and response of a driving game - has been significantly improved. While there's still some screen tear and frame drops (especially when other cars are on-screen, and even worse during replays), the actual driving sections look better without the inconsistent update, and the reduced screen tear has a big impact in how solid the game looks. More importantly, the increased refresh rate helps make the controls feel that much more responsive too.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt9.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt10.jpg.jpg

Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer
Gra ma całkiem niezłe skalowanie do 1080p. I to jej jedyny plus.
Słaba konwersja na maszynkę Sony.
Wersja z PS3 nie ma AA obecnego na X360.
Do tego oczywiście skacze na PS3 jak tylko coś się zacznie dziać.
Ponadto obowiązkowe paskudne fragmenty z "obsługą" Sixaxis'a...

Cytuj
Rise of the Silver Surfer actually has decent 1080p support on both Xbox 360 and PlayStation.

It's not real 1080p as such (simply a very-well scaled 720p) but hey - occasionally the game looks almost acceptable and at least the PS3's software scaling doesn't impact performance. But after that, there are no further surprises. Rise of the Silver Surfer returns to the lazier norms of cross-platform development by exhibiting rougher edges on PS3, and obviously runs at a choppier frame rate when any kind of movement approximating 'action' crops up on-screen. As you might imagine, it's also head-shakingly predictable when it comes to SixAxis compatibility, with the mandatory half-arsed motion sensor support kicking in when the awful 'fly through the tunnels as the Human Torch' interludes expose themselves.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p3.jpg.jpg

SEGA Rally
Całkiem niezły port.
Na screenach wersja z PS3 jest trochę mniej ostra.
Do tego ma trochę więcej rwania obrazu.

Cytuj
Both games weigh in with a 30fps update, but here's where things become more difficult to measure. Both versions suffer from v-lock tearing issues - it's how they maintain their constant frame-rate. Different levels suffer from the problem to different degrees, but the variance is cross-platform too. In all of our video captures, the PS3 version exhibited more tearing.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally9.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally10.jpg.jpg

FIFA 08
Ponownie niezły port.
Wersja na PS3 odstaje jedynie brakiem Anty-aliasingu i straszy przez to trochę ząbkami.
Reszta identyczna.

Cytuj
The good news is that the game is virtually identical on both formats, making up just a tad for the laziness of the other EA Sports games we covered in the last round-up. Taking a look at the captured videos of FIFA in the action, the 360 game has a very slight graphical edge thanks to the implementation of anti-aliasing - something that is completely absent from the PS3 code. In terms of detail and fluidity, both games are appear to be pretty much like-for-like, and as per usual with EA Sports cross-platform development, the actual content and gameplay in both games is essentially identical.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA8.jpg.jpg

-----------
Całkiem pozytywnie dla PS3.
Już niedługo będzie można policzyć porządne porty na PS3 używając więcej niż pięciu palcy jednej ręki!  :lol:

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #676 dnia: Listopada 09, 2007, 17:01:52 pm »
Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round Five
 http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=87214

Virtua Fighter 5
SKATE
Transformers: The Game
Pirates of the Caribbean: At World's End
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Colin McRae: DiRT
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
SEGA Rally
FIFA 08

Wielka nadzieja biały... znaczy się posiadaczy PS3 w tym porównaniu - DIRT!
Czy może są także inne niespodzianki?
Sprawdźmy.

VF5
Posiadacze X360 dostali bardziej dopracowaną wersję. Online, rumble, poprawiona AI, i wiele innych poprawek to największe zalety.
W grafice cieszy dodany AA. Ale wielkich różnic nie ma , AA rozmazuje czasami detale a na początku walki przy pozach potrafi okazyjnie zerwać się obraz na samym dole.
Jedynie sprzętowe skalowanie do 1080p w X360 bije na głowę programowe sztuczki z PS3.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/3/VF5_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/3/VF5_1080p1.jpg.jpg
720:
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/2/VF5_10.jpg.jpg

Skate
Wersja z PS3 skacze okrutnie a włączenie programowego skalowania do 1080p zwalia grę jeszcze bardziej oraz obraz wygląda fatalnie (kompletnie rozmazany).
Oczywiście również brak obecnego na X360 AA.
Jak narazie EA olewa petycję posiadaczy wersji z PS3 o patch poprawiający animację, lagi na online i inne ograniczenia (4 graczy max) w ich wersji...


Cytuj
In optimum conditions, both versions operate at 30fps, but while the 360 version is prone to losing the odd frame when things get difficult to render, the PS3 game judders terribly, falling down to less than 15fps in some cases. Matters are noticeably worse when the game is set to 1080p - yes there is support for the resolution, but the results look pretty poor, and frame rate takes yet another battering. In short, the online petitioners are right, Skate is fundamentally broken on PS3 and I simply can't recommend it.

Over and above the gargantuan technical shortcomings, PS3 does offer slightly shorter loading times, thanks no doubt to the whopper 2.5GB mandatory hard disk installation, plus there's also support for the Sixaxis.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/8/Skate_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/7/Skate_720p1.jpg.jpg


Transformers: The Game
Słaba (grywalnie) gra jest jeszcze gorsza na PS3.
Niższa rozdzielczość. Straszliwie rozmazany obraz i do tego jeszcze skacze oraz rwie obraz.
Programowe skalowanie do 1080p jest fatalne.

Cytuj
It's a description that applies equally to the stunted PlayStation 3 version of the game. Obviously ported across from the already unoptimised 360 codebase, the PS3 version appears to be running with a constant blur badly attempting to mask an apparent drop in resolution. Adding insult to injury is the even poorer frame rate that blights the conversion - v-lock screen tear is a frequently present companion during the PS3 'experience'.

On the plus side, it does appear that Traveller's Tales has made the effort to support 1080i and 1080p TVs, and there's evidence that the game runs at 960x1080 - scaled horizontally to fill the screen (this does offer minimal detail increases over straight 720p upscaling, but looks terrible). However, as is becoming increasingly the norm with PS3 titles, the software scaling methods employed only serve to make the game look like a shimmering mess of jagginess. Once more, the Xbox 360's GPU manages to pull off a far better approximation of 1080p thanks to its hardware scaler and superior blur-free base image.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/0/Transformers_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/1/0/Transformers_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/9/Transformers_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/9/Transformers_720p2.jpg.jpg

Pirates of the Caribbean: At World's End
Fatalna wersja na PS3.
Niższa rozdzielczość (960x720), kompletny brak AA i koszmarna animacja - skakanie gry wpływa znacząco na kontrolę i grywalność.
Znowu fatalne programowe skalowanie do 1080p na PS3 które wpływa jeszcze dodatko negatywnie na fatalną animację.
W wersji z X360 oczywiście żadnych problemów nie ma dzięki sprzętowemu skalowaniu.

Cytuj
the PlayStation 3 conversion of the game manages to diminish the only decent element of the 360 original - the graphics. The comparison shots do a pretty good job of showing the rougher resolution (what looks like 960x720, poorly resized to proper 720p) and complete lack of anti-aliasing but what you can't see is the horrendously variable frame rate which seems to impact as much on the responsiveness of the controls as it does on the visual feel of the game.

Just like Transformers: The Game, at least there is support for 1080i and 1080p displays, but once again the PS3 game is using a really rough upscaling method (what looks like a blown-up 720x1080 - the fattest pixels ever seen on PS3!) and I'd be more inclined to leave the XMB at 720p and let the screen handle the resizing. The worst case scenario is that it'll look like as bad as the PS3's 1080p output any way, and at least the CPU isn't being burdened with having to resize the image when it's clearly having issues keeping up with the 360 version in terms of frame rate any way. By contrast, the 360's 1080p output here is - once again - handled by the internal scaler, and as it's dealing with much more detail-rich, refined, anti-aliased image, it looks noticeably better.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/3/Pirates_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/2/Pirates_720p1.jpg.jpg

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Wreszcie gra która lepiej wygląda na PS3! ZOMG!
Na PS3 jest AA którego brak na X360 - stosuje on nieładne rozmazanie.
Wersja na PS3 opłaca to niestety słabszą animacją, na X360 gra jest płynniejsza ale w tego typu grze ma to mniejsze znaczenie.
Skalowanie programowe do 1080p na PS3 jest też po raz pierwszy lepsze - głównie dzięki temu że gra skaluje obraz w sprytny sposób z 2 złożonych obrazów w 720p.

Cytuj
Graphically, PlayStation 3 manages to impress over a slightly disappointing Xbox 360 effort. When the game is set to 720p, it's running at full resolution with anti-aliasing. Curiously, on Xbox 360, there's no anti-aliasing readily apparent. Instead the developers have chosen to cover the entire screen with a soft blur. The end result is that while the 360 game feels smoother in terms of frame rate, PlayStation 3 looks significantly better - especially in the detail-rich areas of the game such as the Hogwarts interior. Being a third person adventure game with only a modicum of actual action, the detail over frame rate trade-off pays off here in PS3's favour.

The Order of the Phoenix also has support for 1080p on the PlayStation 3, whereas the 360 version just seems to be using the ATI scaler to do the job (not so successfully this time, owing to the lacklustre base image it has to play with). The PS3 game definitely boasts significantly more detail and resolution than 360, but it's really tough to figure out how it's doing it. The best guess put forward so far is that it's not using anti-aliasing but instead using the two 720p frame buffers required to create it to produce a virtual 2560x720 resolution, which is then rescaled to conventional 1920x1080. Whatever the effect is, it's certainly the best pseudo-1080p effect I've seen on PS3, and one that other developers should take a look at if they're serious about getting a decent looking 'True HD' image from a native 720p game.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/5/Potter_720p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/6/Potter_1080p9.jpg.jpg

Colin McRae: DiRT
Druga gra w tym zestawieniu gdzie wersja z PS3 jest lepsza! ;)
Opłacało się czekać pół roku posiadaczom PS3 na poprawioną wersję z X360 która była wydana w pośpiechu (premiera Forza 2) i trochę niedopracowana.
Cieszy poprawiona płynność animacji i mniejsze rwanie obrazu ( mimo wszystko nie usunięte do końca) na konsoli Sony. Wpływa to na poprawę wrażeń z gry.
Graficznie różnic praktycznie nie ma na siłę można się dopatrzeć lepszego AA w wersji z X360.

Cytuj
One thing's for sure though, this was one of the rare occasions where the wait for the PlayStation 3 version of the game was worthwhile. Codemasters went to work making some serious optimisations to the code, resulting in an overall driving experience that is markedly superior to the 360 offering. First of all, as has been widely reported, the frame rate - something crucial to the fluidity and response of a driving game - has been significantly improved. While there's still some screen tear and frame drops (especially when other cars are on-screen, and even worse during replays), the actual driving sections look better without the inconsistent update, and the reduced screen tear has a big impact in how solid the game looks. More importantly, the increased refresh rate helps make the controls feel that much more responsive too.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt9.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/7/Dirt10.jpg.jpg

Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer
Gra ma całkiem niezłe skalowanie do 1080p. I to jej jedyny plus.
Słaba konwersja na maszynkę Sony.
Wersja z PS3 nie ma AA obecnego na X360.
Do tego oczywiście skacze na PS3 jak tylko coś się zacznie dziać.
Ponadto obowiązkowe paskudne fragmenty z "obsługą" Sixaxis'a...

Cytuj
Rise of the Silver Surfer actually has decent 1080p support on both Xbox 360 and PlayStation.

It's not real 1080p as such (simply a very-well scaled 720p) but hey - occasionally the game looks almost acceptable and at least the PS3's software scaling doesn't impact performance. But after that, there are no further surprises. Rise of the Silver Surfer returns to the lazier norms of cross-platform development by exhibiting rougher edges on PS3, and obviously runs at a choppier frame rate when any kind of movement approximating 'action' crops up on-screen. As you might imagine, it's also head-shakingly predictable when it comes to SixAxis compatibility, with the mandatory half-arsed motion sensor support kicking in when the awful 'fly through the tunnels as the Human Torch' interludes expose themselves.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/9/FF_1080p7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/1/9/8/FF_720p3.jpg.jpg

SEGA Rally
Całkiem niezły port.
Na screenach wersja z PS3 jest trochę mniej ostra.
Do tego ma trochę więcej rwania obrazu.

Cytuj
Both games weigh in with a 30fps update, but here's where things become more difficult to measure. Both versions suffer from v-lock tearing issues - it's how they maintain their constant frame-rate. Different levels suffer from the problem to different degrees, but the variance is cross-platform too. In all of our video captures, the PS3 version exhibited more tearing.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally8.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally9.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/4/Rally10.jpg.jpg

FIFA 08
Ponownie niezły port.
Wersja na PS3 odstaje jedynie brakiem Anty-aliasingu i straszy przez to trochę ząbkami.
Reszta identyczna.

Cytuj
The good news is that the game is virtually identical on both formats, making up just a tad for the laziness of the other EA Sports games we covered in the last round-up. Taking a look at the captured videos of FIFA in the action, the 360 game has a very slight graphical edge thanks to the implementation of anti-aliasing - something that is completely absent from the PS3 code. In terms of detail and fluidity, both games are appear to be pretty much like-for-like, and as per usual with EA Sports cross-platform development, the actual content and gameplay in both games is essentially identical.

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA1.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA2.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA3.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA4.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA5.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA6.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA7.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/8/7/2/0/1/FIFA8.jpg.jpg

-----------
Całkiem pozytywnie dla PS3.
Już niedługo będzie można policzyć porządne porty na PS3 używając więcej niż pięciu palcy jednej ręki!  :lol:


ooo shit ten kot mnie rozwalil:D

marcinps3

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2007
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #677 dnia: Listopada 09, 2007, 17:21:28 pm »
ps3 ssie [...]

Całe szczęście, że interesuje mnie tylko Dirt  :lol: i Skate  :???:

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #678 dnia: Listopada 09, 2007, 17:38:27 pm »
Tja... może niech jeszcze kilka osób zacytuje całego posta Anonimowego i dopisze jednolinijkowy komentarz...
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #679 dnia: Listopada 09, 2007, 17:49:06 pm »
Tja... może niech jeszcze kilka osób zacytuje całego posta Anonimowego i dopisze jednolinijkowy komentarz...

to jest calkiem niezly pomysl, lubie takie piramidki:D...