Autor Wątek: System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)  (Przeczytany 2697353 razy)

0 użytkowników i 83 Gości przegląda ten wątek.

Devilek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2005
  • Wiadomości: 8 220
  • Reputacja: 73
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2560 dnia: Stycznia 25, 2008, 22:28:12 pm »
Jakie to jest forum? A co do tego motion blura to jest to na + czy - ?
Juz znalazlem  8-)
Motion blur w wersji na PS3 to zdecydowanie plus. Jest to bardzo fajny efekt, który rozmywa obiekty w ruchu, albo całą scenę podczas szybkiego ruchu kamery. Dlatego jak sie patrzy na statyczne obrazki to screeny z wersji na PS3 moge się wydawac mniej ostre, a tekstury gorsze.
Czyli coś takiego co jest aż zanadto widoczne w Uncharted :wink:.
Yeahh, me and hate that's an odd couple

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2561 dnia: Stycznia 25, 2008, 22:35:35 pm »
No jeszcze jedno:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2562 dnia: Stycznia 25, 2008, 23:18:37 pm »
PS3 DMC4 Advantage Summary:

- Pre-load on the hard drive means near zero load times (5-6 seconds per area on X360)
- Previews by gaming web sites say PS3 frame rate is more stable than X360
- AA is on both versions, but is sometimes absent only on the X360 version
- Only the PS3 has enemy motion blur
- The PS3 cut scenes play mostly at 45 fps - 60 fps, X360 version is locked at 30 fps.

Ale Anonimek i tak będzie wiedział lepiej  :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2563 dnia: Stycznia 25, 2008, 23:20:50 pm »
Mi się ten blur ala Uncharted bardzo podoba. To dodaje widowiskowości grze. W U:DF m.in. dzięki temu czuć taki filmowy klimat gdy przy szybkich rurach kamery obraz tak fajnie się rozmazuje.

No i fajnie że jest AA na PS3 w tak ważnej dla rynku gier produkcji. Plus lepsza płynność.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2564 dnia: Stycznia 25, 2008, 23:27:46 pm »
Ale Anonimek i tak będzie wiedział lepiej
Będzie cos takiego:
"Moja jest tylko racja... i to świeta racja... bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza... ŻE WŁAŚNIE MOJA RACJA JEST RACJA NAJMOJSZA!!!"

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2565 dnia: Stycznia 25, 2008, 23:35:20 pm »
Hahahaha  :smile:

Optymistyczne jest to, że co prawda crapy od EA na klocku wyglądają lepiej, ale im lepsza gra i developer, tym wersja na PS3 bardziej daje radę.

oscyp

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2566 dnia: Stycznia 25, 2008, 23:51:31 pm »

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2567 dnia: Stycznia 26, 2008, 00:19:29 am »
Dziwne jest tylko że to niby wersja z X'a miała mieć gorszy framerate a na tym filmiku porównawczym z Gamersyde to wersji z PS3 zdażyło się parę razy (bardzo) delikatnie chrupnąć  :-o
W demku nie żadnych chrupnięć, nawet przy dużej rozróbie. Loadingi są bardzo szybkie, trwają chyba góra 4 sekundy.

Filmik porównawczy z Gamersyde był z cut scenek.
a te są (jeżeli to co podaje Nakamushi jest prawdą)
Cytuj
oraz ze przerywniki na ps3 maja miedzy 45-60 klatek podczas gdy na klocku zablokowane do 30 
i jak widać stąd te wrażenie delikatnych szarpnięć w filmiku w wersji z PS3 jakie odniosłem.

(i nie tylko ja...
Cytuj
Odd. DOn't know which one I'd prefer. The more consistent one? Maybe it's just for the demo.
)

--------------

@Anonimowy kup sobie w koncu PS3, a nie oceniasz grafike na podstawie dupnie wykonanych screenow porownawczych...
Spojrz na to http://images.gamersyde.com/gallery/public/7444/979_0017.jpg i podloze w wersji na PS3, a potem looknij na
http://img164.imageshack.us/img164/5522/p1030674tj0.jpg screen prosto z tv Nakimushiego. Dostrzegasz roznice? Bo ja i owszem, widze dokladnie tak samo dobra teksture podloza jak z tego screena na gamersyde w wersji na X0.

Oh LOL!
To już nawet nie jest śmieszne, to jest po prostu żalosne. Nie wiem jak ci idioci złapali tak nieostre zdjęcia, dziwnym trafem to zawsze wersja na PS3 ma zrzuty zrobione pod takim kontem żeby tekstury wyglądały gorzej. Zapewne jeszcze trochę kompresikiem polecieli. I niech mi ktoś teraz powie że niektóre amerykańskie serwisy nie promują na siłę 360? Prawda jest taka że chamerykanie zawsze będą promować swoją maszynkę nawet jaby nie wiadmo jakim gównem była tak jak japończycy to robią ze swoimi konsolami.
- Gamersyde jest z Francji.
- Zdjęcia łapał automat z filmiku porównawczego co określony czas - widać spisek PC'tów z Windowsami od M$.

-----------------


@Irasek, Peterek trzymajcie mocno zwieracze bo zaraz posikajcie się ze szczęścia że PS3 się wreszcie lepsza wersja multiplatformowego tytułu trafiła.


-----------------

Kilka ciekawych rzeczy z tych topiców pozwolę sobie zacytować skoro nikt inny nie był chętny:

Komentarz do tego obrazka z "AA"
Cytuj
Quaz51
 
Cytuj
Quote:Originally Posted by idsn6 
This kind of temporal AA/blur is a very, very old technique, long before shaders. It's not an extra, it's a compromise: apparently they didn't have the resources to do 2xMSAA in a single 60Hz frame on the PS3, so they just render it raw and jitter the next frame for an amortized approximation.

The thing is, this trick only works for static scenes with a static camera, since it's stretching out the operation over several frames. Otherwise you tend to get a blurred mess.

yes exactly
the temporal AA effect work only with relative static scene (in this case some graphic element can have better AA than X360 version like on my photo) but with move scene they are no AA effect, just persistence effect (persistence is not really a sexy effect)
but without this the PS3 version would have no AA

Cytuj
Quaz51 
no, it isn't Motion Blur, just persistence frame, blend frame with frame -1, and the both version are 60fps
i don't know why this effect on PS3 version, i prefer without
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=33864&page=6
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46242&page=2


Wersja z PS3 nie ma prawdziwego motion blur tylko łączy poprzednią klatkę z aktualną - bardzo tani sposób którego wady wytyka (częściowo nawiązujący - to ten sam engine)  artykuł o Lost Planet - utrata ostrości tekstur i "cieknąca" geometria (ang tłumaczenie http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=919807&postcount=116 )

Wersja z PS3 nie ma AA tylko symulację tego efektu przez to właśnie nakładanie klatek. Daje to całkiem niezły efekt przy statycznych ujęciach (gwarantowane dobre zdjęcia do porównań  :lol:) ale w ruchu wiadomo co się dzieje.
X360 ma 2xMSAA.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 01:03:44 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2568 dnia: Stycznia 26, 2008, 01:20:21 am »
Jakie to jest forum? A co do tego motion blura to jest to na + czy - ?
Juz znalazlem  8-)
Jak ktos chce poczytac o tym o czym mowi naki :
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=120765

a tu roznica pomiedzy wstawkami na PS3 i X360


LOL chyba jakiś żart z tymi stawkami , u mnie chodzi to płynniej a już na pewno nie tak jak na tym gifie co do stabilności framerate na X360 chrupnięcie jak na razie nie uświadczyłem ,wsio płynnie  :smile:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 01:22:18 am wysłana przez Soul »

Vitryna

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 20-04-2004
  • Wiadomości: 618
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2569 dnia: Stycznia 26, 2008, 01:57:40 am »
Eee ja tylko tak zapytam ?:D...Grać jeszcze potraficie ?..

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2570 dnia: Stycznia 26, 2008, 02:02:42 am »
LOL chyba jakiś żart z tymi stawkami , u mnie chodzi to płynniej a już na pewno nie tak jak na tym gifie co do stabilności framerate na X360 chrupnięcie jak na razie nie uświadczyłem ,wsio płynnie  :smile:
Stary, nie pomyslałem, że te gify są specjalnie zwolnione i przez to obraz tak skacze. :|

Wersja z PS3 nie ma prawdziwego motion blur
Wersja z PS3 nie ma AA
"Moja jest tylko racja... i to świeta racja... bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza... ŻE WŁAŚNIE MOJA RACJA JEST RACJA NAJMOJSZA!!!"

Peterek
Piter nie Peter.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 02:06:12 am wysłana przez Piter_neo »

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2571 dnia: Stycznia 26, 2008, 02:59:49 am »
Najpierw się powołujesz na wnioski Quaz51'a a teraz jak już nie podchodzą to nie pasi?  :lol:

PS.
Nie przedrzeźniaj to nie będziesz musiał jak z Leenk'iem się o te "e" bić ;)
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

marcinps3

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2007
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2572 dnia: Stycznia 26, 2008, 06:36:10 am »
Wersja x360 ssie  :o

ps3 ma AA, blur, 60fps wstawki  :shock:

PS. I znowu się historia powtarza, ps3 jak ps2 uzyskuje pewne efekty programowo i jej trudna architektura wychodzi na dobre (tu 60fps, blur, jakimś cudem AA, w innych NAO32(HDR) max Ms,HS,R&C,UNCHARTED!!) itp. :cool: kiedy x360 ma możliwości ale szybko są wypalane tu 30fps (wstawki), brak anizo, blura, max girsy i nic...- gry na silniku UE3  :lol:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 06:40:03 am wysłana przez marcinps3 »

Tango

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2573 dnia: Stycznia 26, 2008, 07:00:03 am »
Wersja x360 ssie  :o

ps3 ma AA, blur, 60fps wstawki  :shock:

PS. I znowu się historia powtarza, ps3 jak ps2 uzyskuje pewne efekty programowo i jej trudna architektura wychodzi na dobre (tu 60fps, blur, jakimś cudem AA, w innych NAO32(HDR) max Ms,HS,R&C,UNCHARTED!!) itp. :cool: kiedy x360 ma możliwości ale szybko są wypalane tu 30fps (wstawki), brak anizo, blura, max girsy i nic...- gry na silniku UE3  :lol:

Tak sie podniecasz detalami to zacznij od najwiekszego, a mianowice rozdzielczosci na swoim SD TV :lol:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 07:01:59 am wysłana przez Tango »

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2574 dnia: Stycznia 26, 2008, 07:28:29 am »
Dziwne, ze funnyboje jak ps2 bylo najslabsze to tak nie fikali a teraz to robia dym 8)

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2575 dnia: Stycznia 26, 2008, 07:46:16 am »
Wersja x360 ssie  :o

ps3 ma AA, blur, 60fps wstawki  :shock:

PS. I znowu się historia powtarza, ps3 jak ps2 uzyskuje pewne efekty programowo i jej trudna architektura wychodzi na dobre (tu 60fps, blur, jakimś cudem AA, w innych NAO32(HDR) max Ms,HS,R&C,UNCHARTED!!) itp. :cool: kiedy x360 ma możliwości ale szybko są wypalane tu 30fps (wstawki), brak anizo, blura, max girsy i nic...- gry na silniku UE3  :lol:

Kij z tego człowieku - w takich grach grafika schodzi na dalszy plan przy siece na ekranie (w 60 fpsach) nie mam czasu oglądać tekstur ,podziwiać AA ( który i tak nie jest zły na X360 ) Po za tym już teraz wiem że NG2 nie zostawi nawet nitki na DMC4 :)

wow wstawki 60 fpsach szacun  :lol:

I piszę po raz enty Uncharted to nic ponad możliwości gier na silniku UE3  :cool:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 07:48:55 am wysłana przez Soul »

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2576 dnia: Stycznia 26, 2008, 08:19:09 am »
Wersja x360 ssie  :o

ps3 ma AA, blur, 60fps wstawki  :shock:

PS. I znowu się historia powtarza, ps3 jak ps2 uzyskuje pewne efekty programowo i jej trudna architektura wychodzi na dobre (tu 60fps, blur, jakimś cudem AA, w innych NAO32(HDR) max Ms,HS,R&C,UNCHARTED!!) itp. :cool: kiedy x360 ma możliwości ale szybko są wypalane tu 30fps (wstawki), brak anizo, blura, max girsy i nic...- gry na silniku UE3  :lol:

UNCHARTED!!

A, co też mi wolno !

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2577 dnia: Stycznia 26, 2008, 10:44:33 am »
Wersja z PS3 nie ma prawdziwego motion blur
Wersja z PS3 nie ma AA
"Moja jest tylko racja... i to świeta racja... bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza... ŻE WŁAŚNIE MOJA RACJA JEST RACJA NAJMOJSZA!!!"

Tylko mu współczuć  :?

W ogóle tak się rozpływał nad wspaniałością blura w Lost Planet, z filmami porównywał, a teraz "utrata ostrości tekstur i cieknąca geometria"  :lol:

Gomez

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 02-08-2006
  • Wiadomości: 512
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2578 dnia: Stycznia 26, 2008, 10:53:45 am »
Macie problemy;p ja na zdjęciach nie widze za bardzo różnicy a co dopiero samemu grając. Nawet na PC-towych forach z takim czymś się nie spotkałem, a to podobno oni zwracają największą uwagę na grafike.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2579 dnia: Stycznia 26, 2008, 11:12:14 am »
poyebało niektórych, a reszcie się nudzi ;)

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2580 dnia: Stycznia 26, 2008, 11:19:31 am »
E tam przesadzasz. Tu chodzi o odrobinke dramatyzmu, ktora pojawia sie w chili gdy anonim i inni zaczynaja sie wyklócac o to czy tamto. Nie wiem czy to prawda co pisal Iras na temat
Cytuj
W ogóle tak się rozpływał nad wspaniałością blura w Lost Planet, z filmami porównywał, a teraz "utrata ostrości tekstur i cieknąca geometria"
ale jezeli to prawda to niezle z niego ziolko.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2581 dnia: Stycznia 26, 2008, 11:20:23 am »
Nawet na PC-towych forach z takim czymś się nie spotkałem, a to podobno oni zwracają największą uwagę na grafike.

W tej chwili, przy fanbojach porównujących każdy milimetr screenów porównawczych, czy krzyczących, że serwis X jest dupny i przekupny, bo dał większą kompresję w filmiku z konsoli Y, Pc-towcy wysiadają ^^.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2582 dnia: Stycznia 26, 2008, 11:28:21 am »
ale jezeli to prawda to niezle z niego ziolko.

Prawda, prawda. Jak trzeba było pokazać wspaniałość Lost Planet na klocku, blur nie miał żadnych wad  :lol:

A co do pecetowców - oni mogą się tylko kłucić, komu więcej we frapsie wyciąga  ;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2583 dnia: Stycznia 26, 2008, 11:30:41 am »
Ehhh ten Anonimowy to jest pocieszny koleś. Został pokonany własną bronią. Ileż razy z zapałem dodawał długie posty o niepełnym FHD na PS3 i linki gdzie koleś liczył piksele. Teraz jak DMC4 w wielu aspektach po prostu wypada lepiej od wersji na X0 to chłopak poci się i wymyśla takie bajki że można by je dzieciom na dobranoc czytać.

PS. Odnośnie stwierdzenia Soul'a że Uncharted to nic ponad silnik UE napisać muszę że spojrzenie autora tego tekstu jest bardzo wąskie. Przyglądałem się wielu grom na silniku UE i nie mają one połowy tak świetnych efektów jak silnik napisany przez NG. No i poziom tekstur w U:DF też jest wyższy. Ogólnie silnik UE nie jest już tak zachwycający gdy spojrzymy na exlusivy dla PS3 a szczególnie na U:DF.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2584 dnia: Stycznia 26, 2008, 11:44:27 am »
Kiedy patrzę na screeny w spoilerze, wydaje mi się, że klocek już nie podskoczy.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Poziom osiągalny dla konkurencji tylko w renderowanych przerywnikach  8)

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2585 dnia: Stycznia 26, 2008, 11:56:24 am »
W mało gier grałeś MarcePan  8) a i zamiast szczególnie zmień na tylko  :lol:

Tak ,tak Iras tak sobie to tłumacz  :o
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 12:00:15 pm wysłana przez Soul »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2586 dnia: Stycznia 26, 2008, 12:17:05 pm »
Kiedy patrzę na screeny w spoilerze, wydaje mi się, że klocek już nie podskoczy.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Poziom osiągalny dla konkurencji tylko w renderowanych przerywnikach  8)
mnie jakos nie powala ta grafa

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2587 dnia: Stycznia 26, 2008, 12:39:54 pm »
Nie tylko Ciebie, jest ładnie ale szału nie ma  :eek:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2588 dnia: Stycznia 26, 2008, 12:42:40 pm »
Npiszcie jeszcze, że nic ponad poziom girsów i bajoszoka  :lol:

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2589 dnia: Stycznia 26, 2008, 12:53:25 pm »
@Iras
Współczuj sobie.
Nie wiem czy specjalnie udajesz głupiego , ale czytać chyba umiesz?
Ten efekt rozmycia ( który obejmuje wszystko i działa zawsze - przeciwnicy mogą stać a kiedy ty obracasz przykładowo kamerę to przy prawdziwym motion blur nie ma prawa "działać" :lol:) jest tylko skutkiem ubocznym implementacji pseudo AA na PS3.

Prawdziwy motion blur jaki jest w Lost Planet / PGR4 i innych grach zjada to co jest w PS3 na śniadanie. Nie dość że działa tylko na poruszające się obiekty a nie obraz to nie pogarsza jakości innych tekstur.

@aphelion,Iras
Dałem link do omówienia motion blur w Lost Planet. Od mniej więcej połowy.

Cytuj
Cytuj
Quaz51
 
Cytuj
Quote:Originally Posted by idsn6 
This kind of temporal AA/blur is a very, very old technique, long before shaders. It's not an extra, it's a compromise: apparently they didn't have the resources to do 2xMSAA in a single 60Hz frame on the PS3, so they just render it raw and jitter the next frame for an amortized approximation.

The thing is, this trick only works for static scenes with a static camera, since it's stretching out the operation over several frames. Otherwise you tend to get a blurred mess.

yes exactly
the temporal AA effect work only with relative static scene (in this case some graphic element can have better AA than X360 version like on my photo) but with move scene they are no AA effect, just persistence effect (persistence is not really a sexy effect)
but without this the PS3 version would have no AA

Cytuj
Quaz51 
no, it isn't Motion Blur, just persistence frame, blend frame with frame -1, and the both version are 60fps
i don't know why this effect on PS3 version, i prefer without
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=33864&page=6
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46242&page=2


Wersja z PS3 nie ma prawdziwego motion blur tylko łączy poprzednią klatkę z aktualną - bardzo tani sposób którego wady wytyka (częściowo nawiązujący - to ten sam engine)  artykuł o Lost Planet - utrata ostrości tekstur i "cieknąca" geometria (ang tłumaczenie http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=919807&postcount=116 )

Wersja z PS3 nie ma AA tylko symulację tego efektu przez to właśnie nakładanie klatek. Daje to całkiem niezły efekt przy statycznych ujęciach (gwarantowane dobre zdjęcia do porównań  :lol:) ale w ruchu wiadomo co się dzieje.
X360 ma 2xMSAA.

PS.
Tak mniej więcej ten efekt powstaje.(chociaż te obrazki mogą być efektem złego łapania z 60fps filmiku z http://ruliweb.empas.com/data/rulinews/read.htm?num=15980 ?)
Nakładasz poprzednią klatkę z aktualną i uzyskujesz to "AA" jakie jest na PS3 i przy okazji ten pseudo "motion blur".



« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 13:04:14 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

marcinps3

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2007
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2590 dnia: Stycznia 26, 2008, 12:57:21 pm »

wow wstawki 60 fpsach szacun  :lol:

I piszę po raz enty Uncharted to nic ponad możliwości gier na silniku UE3  :cool:

Właśnie wstawki w DMC to jedna z najważniejszych plusów tej gry. W DMC3 oglądałem je na okrągło nawet po przejściu gry. Zapuście sobie 1 filmik z DMC3 ten ze stołem bilardowym nawet na takich pierdziwkach 5.1 jak creativy... koledzy zbierali szczękę jak zapuściłem niektóre na pożyczonym projektorze.  :shock:

Grałem w dużo gier na silniku UE3 ale na ps3 natomiast ty chyba nie grałeś w uncharted!!  :lol:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2591 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:07:15 pm »
DMC4 i Lost Planet mają blur uzyskany w ten sam sposób - rozmazane przejście między klatkami - z resztą identycznie jak w filmach. Żałosne jest to, że w przypadku Lost Planet chwaliłeś ten efekt, a teraz go ganisz. Również daruj sobie ten bullshit o braku normalnego AA na PS3 i rozmazaniu ząbków przez rozmycie. Zatrzymaj postać, zatrzymaj kamerę - żaden blur na statycznej scenie nie działa, a mimo to nie ma ząbków  :mad:

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2592 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:10:34 pm »
DMC4 i Lost Planet mają blur uzyskany w ten sam sposób - rozmazane przejście między klatkami - z resztą identycznie jak w filmach. Żałosne jest to, że w przypadku Lost Planet chwaliłeś ten efekt, a teraz go ganisz. Również daruj sobie ten bullshit o braku normalnego AA na PS3 i rozmazaniu ząbków przez rozmycie. Zatrzymaj postać, zatrzymaj kamerę - nie ma żadnego blura, a mimo to nie ma ząbków. To klocek ma problemy z wygładzaniem w tej grze, a nie PS3  :mad:

NIE NIE MAJĄ
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=919807&postcount=116
W Lost Planet jest prawdziwy motion blur a nie ten efekt uboczny łączenia 2 klatek w DMC4 na PS3.

Cytat: Iras
Zatrzymaj postać, zatrzymaj kamerę - nie ma żadnego blura, a mimo to nie ma ząbków.

A co tu jest napisane? I czy ja już o tym 2 razy nie pisałem?
Cytuj
the temporal AA effect work only with relative static scene (in this case some graphic element can have better AA than X360 version like on my photo) but with move scene they are no AA effect, just persistence effect (persistence is not really a sexy effect)
but without this the PS3 version would have no AA
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2593 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:21:50 pm »
To chyba jest prawda bo podczas ogladania porownania wideo dalo sie zauwazyc poszarpane krawedzie w wersji na ps3. Pytanie teraz po co w ogole dawali taki rodzaj pseudo aa jezeli dziala on tylko w przypadku statycznych skrinow? 
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2594 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:26:55 pm »
Ten efekt rozmycia ( który obejmuje wszystko i działa zawsze - przeciwnicy mogą stać a kiedy ty obracasz przykładowo kamerę to przy prawdziwym motion blur nie ma prawa "działać" :lol:) jest tylko skutkiem ubocznym implementacji pseudo AA na PS3.

Prawdziwy motion blur jaki jest w Lost Planet / PGR4 i innych grach zjada to co jest w PS3 na śniadanie. Nie dość że działa tylko na poruszające się obiekty a nie obraz to nie pogarsza jakości innych tekstur.

Jak rozumiem prawdziwy motion blur - który wg Ciebie jest w Lost Planet - nie ma prawa działać na statycznych obiektach przy obracaniu kamerą?

No to masz tutaj swój "prawdziwy" motion blur z Lost Planet:



Dalej nie widzę sensu tego ciągnąć, bo Twój brak kompetencji mnie obraża  :???:

EDIT: Pofatygowałem się do sąsiada po cyfrówkę, żeby zdjęcie było lepszej jakości.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 13:43:21 pm wysłana przez Iras »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2595 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:35:46 pm »
Iras daj spokój, Anonimowy udowodni Ci nawet, że Lost Planet jest ładniejszy od Uncharted, a Halo 3 zjada graficznie UT3.

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2596 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:42:24 pm »
Nie wiem o co sie kłucicie. Wersja XO i PS3 jest taka sama (ja nie widze różnic) a jeśli chodzi o płynność to tu bym sie zastanawiał czy mieć stałe 30fps (i nie zauważać żadnych zwolnień w grze lub odwrotnie) czy mieć nie stałe 60fps (i od czasu,do czasu uświadczać małe zwolnienia. Bo chyba jak gram w 60fps a tu nagle zwolni do 45fps to wiadomo że na swój sposób odczuje)

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2597 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:47:23 pm »
Nie wiem o co sie kłucicie. Wersja XO i PS3 jest taka sama (ja nie widze różnic) a jeśli chodzi o płynność to tu bym sie zastanawiał czy mieć stałe 30fps (i nie zauważać żadnych zwolnień w grze lub odwrotnie) czy mieć nie stałe 60fps (i od czasu,do czasu uświadczać małe zwolnienia. Bo chyba jak gram w 60fps a tu nagle zwolni do 45fps to wiadomo że na swój sposób odczuje)
60 fps jest w grze w obu wersjach.
Te 45-60 jest w przerywnikach na PS3.

@Iras
Zdjęcie jest  :shock:
Moja wiara w Lost Planet upadła.
EOT. bo już mi się nie chce wałkować tego samego w kółko.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 13:50:28 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2598 dnia: Stycznia 26, 2008, 13:57:38 pm »

wow wstawki 60 fpsach szacun  :lol:

I piszę po raz enty Uncharted to nic ponad możliwości gier na silniku UE3  :cool:

Właśnie wstawki w DMC to jedna z najważniejszych plusów tej gry. W DMC3 oglądałem je na okrągło nawet po przejściu gry. Zapuście sobie 1 filmik z DMC3 ten ze stołem bilardowym nawet na takich pierdziwkach 5.1 jak creativy... koledzy zbierali szczękę jak zapuściłem niektóre na pożyczonym projektorze.  :shock:

Grałem w dużo gier na silniku UE3 ale na ps3 natomiast ty chyba nie grałeś w uncharted!!  :lol:

W przeciwieństwie do Ciebie mam obie konsole mam też uber Uncharteda - i jak już pisałem jest wykonany kapitalnie -ale w aspekcie grafiki nic czego bym wcześniej nie widział nie uświadczyłem  8) wszystko(efekty- tekstury shadery, HDR-oświetlenie) gdzieś już widziałem (Bio - H3 - ME - GoW itp)

Także nie bój nic  :lol:

Super też lubię sobie oblukać fajne scenki ,tyle że średnio mnie obchodzi fakt 30fpsach nie zauważam tego , liczy się to że sama gra chodzi w płynnych 60 fpsach.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2599 dnia: Stycznia 26, 2008, 14:14:08 pm »
Kiedy patrzę na screeny w spoilerze, wydaje mi się, że klocek już nie podskoczy.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Poziom osiągalny dla konkurencji tylko w renderowanych przerywnikach  8)

 :shock: :shock: :shock: To robi wrażenie! Ale się PS3 zaczęło rozkręcać! No i po co było tyle głupiego gadania że PS3 i X0 to podobny poziom  grafiki? Już Uncharted czy nawet HS odkreślił wyraźną kreską to która konsola może więcej. Jakże to napawa optymizmem że z zapowiedzi na zapowiedź PS3 dostaje coraz ładniejsze tytuły w przeciwieństwie do konkurencji.

PS. Iras ładnego klina zabiłeś tym screen'em z Lost Planet. Tyle pisania bzdur Anonimowego poszło na marne.


Prawdziwy motion blur jaki jest w Lost Planet / PGR4 i innych grach zjada to co jest w PS3 na śniadanie. Nie dość że działa tylko na poruszające się obiekty a nie obraz to nie pogarsza jakości innych tekstur.


 :lol: Nie udał Ci sie dowcip.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2008, 14:15:39 pm wysłana przez MarcePan »