Pisząc że GT5p to aktualnie najładniejsza/najlepsza graficznie gra zdaje sobie sprawe że brzmi to prowokujaco ale mam ku temu podstawy(wybaczcie - nie tabelki).
Odrazu mówie że opinia wydana po tym co się "zobaczyło" w sklepie nie jest miarodajna.
Z tym tytułem trzeba spędzić z 5-6 godz. aby sobie uświadomić z jak wysokim poziomem mamy do czynienia. Może to brzmi banalnie ale "ŚWIATŁO" w tej grze dostarcza nam niezapomnianych doznań.
Naintensywniej czujemy to jadąc z kamerą z oczu kierowcy, widząc poszarpane zakończenia materiału na rekawiczkach(celowo) i deske rozdzielczą na której pieknie odbija się "promienie słoneczne". Do tego super płynny i ostry obraz oraz tłok na trasie.
Jeśli ktoś za to twierdzi że to demo techniczne w porównaniu do Crisis to warto rzucić okiem na to
http://www.gamersyde.com/leech_5751_en.htmlTego typu pokazów MOCY konsoli w tej grze jest wiele(taka forma aktywnej tapety) i musze powiedzieć że i tak TA wypada słabo w porównaniu zinnymi... niestety nieumiem zgrać odpowiednio jakościowego materiału aby pokazać... co potrafi generować Ps3. Wierzcie mi że tam "tekstury" to redefinicja tego słowa. To trzeba zobaczyć na własne oczy(może ktoś zgra i udostępni?)
Jedno nie ulega dyskusji... to czysty fotorealizm.Niektórym wydaje sie że świetna grafika to brak skryptów, otwarte środowisko i nieliniowa fabuła. Są w błędzie! Kręcąc film o TROI nikt nie buduje całego miasta wraz z okolicą - z uwagi na czas i koszta. Kinematografia posługuje się UJĘCAMI. Więc np. widzimy pokój a w nim krzesła, stół i wazon... ale widz juz nie zastanawia się w rzeczywistości to wielka HALA w której ten pokój ma dwie z czterech scian a kamere tak jest ustawina aby widz się nie zorientował.
Oświetlnie które nadaje naturalne barwy przedmitom/otoczeniu w grze to jeden z ostatnich kroków do fotorealistycznych gier. Juz teraz developerzy potrafią oddać "środowisko" w bardzo wiarygodny sposób. Każdy kto grał w Battelfield BC z "czarno/zielono białą" kamerą z wnetrza pojazdu przyzna że osiągnięto wysoki realizm. Efekt "psuje" widok z normalnego trybu....Wyobrażcie sobie jednak czarno białe gry(jak filmy) na silnikach napędzających aktualne tytuły.
Gt5p to klasycznie tytuł który pokazuje moc konsoli. Mozna grze zarzucić ze ma kiepską fizyke czy drzewa 2D. Jednak
wyobrazcie sobie gre chocby przygodową która dzieje się w lokacjach z tapet Gt5p... z statyczną kamerą aby zaoszczędzić mocy konsoli. Ta gra wyglądałaby FENOMENALNIE! Małe lokacje, dzieki dyskowi i streamingowi wyelimionowane loadingi i mamy tytuł "przygodowy" przy którym Uncharted to pikuś. Więc nieważne że w oddali mamy drzewa 2d i publiczność skoro normalne ludzkie oko tego niewyłapuje.
Ps3 w tutyłach excluzywnych wybija się owym oświetleniem co przekłada się na kolorystyke i fakture materiałów. W sposób wybitny nadając mu realizmu. Niema gier na Xa które oferują tego typu zaawansowne efekty co przekłada się na "kreskówkowy" klimat gier z tej konsoli. Warto zabaczyć FABLE2 która jest grą piękną(zwłaszcza kolorystycznie) ale to wciąż kreskówka. Dlatego też LBP w tej formie jaką widzimy nie jest możliwy na X360(a przynajmniej nic tak nie wrózy - zapowiedzi brak). Tylko dla tego że mamy do czynienia z "małymi ludzikami" nie powoduję że technicznicznie to gra dziecinna - warto o tym pamiętać. Mamy też tam tą wyczekiwaną FIZYKE.
Anonimowy podaje mase tabelek z cyferkami... to i ja się odwarze...
GT5p to 16 aut każde z 200000polygonów... PGR4 to 8? każde 40000
3200000 do 320000... czyli 10:1
a otoczenie porównywalne(LONDYN!) do tego 1080p i 60klatek oraz kasujące wszytko oświetlenie...
Jakieś pytania odnośnie mocy konsol?