Mamy ciekawą sytuację - czyżby Quaz ściemniał?
A ja mam jeszcze ciekawsze pytanie:
Co powoduje wybiórczą amnezję u niektórych osób?
Kwestia obsługi trybu 1080i/p (przez skalowanie) a sprawa w jakiej natywnej rozdzielczości gra chodzi była wałkowana dziesiątki razy.Ile razy pisano o tym że X360 ma doskonały skaler który sprzętowo skaluje
WSZYSTKIE gry na X360 do szerokiej gamy rozdzielczości - włącznie z 1080i/p (zarówno w górę jak i w dół) - i dlatego na pudełkach jest napisane o
OBSŁUDZE trybu 1080i/p
Ile razy dostawało się PS3 za to że włożenie słabej i w momencie premiery przestarzałej (nawet X360 co wyszedł rok wcześniej ma nowocześniejszą) karty graficznej w ostatniej chwili praktycznie bezpośrednio z PC (taki 7600GT+) zaowocowało poza problemami z wydajnością grafiki -
zwalonym skalowaniem i brakiem jego pełnej obsługi.
Co doprowadza do sytułacji że gry na PS3 albo w ogóle nie obsługują skalowania do 1080i/p, albo robią to programowo co owocuje spadkami animacji albo/i spadkiem jakości obrazu (wazelinka).
Ostatie wersje oprogramiowania i SDK wprowadziły częściowe skalowanie w poziomie - tryby ZZZx1080
Ale takie skalowanie ma swoje wady o których rozmawialiśmy nie raz - nie przypadkowo deweloperzy chowają je najczęściej przed graczami - zostawiając tylko dla takich co nie mają wyjścia - stare HDTV bez 720p tylko z 1080i.
Lepiej pozwolić HDTV skalować z 1280x720 niż z trybów typu 960x1080 bo efekt tych ostatnich jest chwilami mocno nie ciekawy: ząbki , ząbki , ząbki (na skośnych pionowych krawędziach).
Brak skalowania w wielu wielu grach na PS3 powoduje brak informacji o OBSŁUDZE 1080i/p na pudełku w tych tytułach - w końcu była by to fałszywa reklama i wprowadzanie ludzi w błąd - szczególnie tych z HDTV bez obsługi 720p tylko z 1080i - oni na PS3 grają w 480p
Iras'ie Ty szczególenie powinieneś DOBRZE pamiętać - w końcu dyskusja była z Tobą na kilka dobrych stron choćby z okazji skalowania do 1080 w Uncharted.
O skalowaniu + rozdzielczości gier można sobie poczytać BARDZO DUŻO tutaj:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241360
* Xenos is the hardware scaler, not HANA/ANA, which are just the video output chips dealing with digital/analog output to the various connections made with the display. Dave Baumann
* AVIVO takes more samples for scaling so it is expected that the scaling is better (the algorithm also appears to be some form of bicubic, not a simple bilinear)
* Hardware scaling to the output resolution chosen in the dashboard is automagically performed .
o In upscaling to 1080p, some games may first scale to 720p in software before the GPU scales to a 1080p output. e.g. RR6, SCIV, VF5, CoD4, H3, TR:L...
o Some games let the GPU handle the scaling to 1080p directly from the arbitrary resolution. e.g. MotoGP 06, PGR3, ESIV:O...
o "lanczos is just one of the selectable filters. Ultimately each game 'could' opt to use a different filter/sample count combination (though I suspect most don't bother)." -Fafalada
PS3
* For whatever reason, the Pure Video scaler in the G7x derived GPU (RSX) is gimped to horizontal scaling of specific front buffer resolutions. See B3D Article
* As of the January 2007 PS3 SDK, only the following front buffer resolutions are supported for hardware scaling to 1920x1080p: 960x1080 1280x1080, 1440x1080 and 1600x1080
* Games whose back buffers are rendered at strange resolutions must upscale the front buffer (at a cost of extra memory) to either 1280x720 (720p output) or to one of the acceptable 1080p resolutions. (Note: native resolution = back buffer resolution, front buffer = image for displaying/hardware scaling)