Skoro 60% to pytanie DLACZEGO KZ2 nie wykorzystuje 100% ?! Co powstrzymuje developerów przed wymiśkowaniem konsoli tak na maksa ? Ponadto w jaki sposób oni to sprawdzają ? Tak na oko ?
Programowałeś kiedyś w życiu? Zajmowałeś się grafiką komputerową?
Ja robie obie rzeczy i wiem dlaczego mogą wykorzystywać tylko 60%, a nie 100%. Człowieku, jak się programuje na jeakiś sprzęt to każda operacje można zrobić na 20 sposobów, każdą funkcje, każdy algorytm. Do tego trzeba odpowiednio sterować dostępem wątków to procesora oraz do innych zasobów (pamięć, karta grafiki, dysk twardy itp). Trzeba zastowsować kolejkowanie jeżeli kilka rzeczy chce przydziału danego zasobu, trzeba obmyślić algorytm wywłaszczania i priorytetowania - żeby niektóre ważniejsze operacje nie musiały czekać w kolejce. Trzeba się zastanowić czy lepiej wykorzystać algorytm wolniejszy ale mało pamięciożerny, czy szybki a zajmujący dużo pamięci, a może oba tylko w różnych sytuacjach. To jest tylko malutka część probloemów jakie występują przy pisaniu programu i jego optymalizacji.
Goście mogą wiedzieć na ile wykorzystali możliwości sprzętu. Mogą wiedzieć, które rzeczy da się napisać w inny sposób, ale np. wymagałoby to przepisania enginu a nie mają na to czasu. Mogą wiedzieć, że nie do końca udało im się zoptymalizować program na wiele rdzenie. Mogą wiedzieć, że pamięć, nie jest cały czas wykorzystana w 100% procentach, że niektóre rdzenie za długo oczekują na jakiś proces. Mogą wiedzieć, że niektóre partie kodu jakby były przepisane w asemblerze to by działałyh szybciej. Itp. itd.
"Co powstrzymuje developerów przed wymiśkowaniem konsoli tak na maksa ?"
Czas i budżet.
Jakby Killzone 2 miał wyjść za 4 lata oraz developerzy mieliby dodatkowo 30mln $ to gra by wyglądała dwa razy lepiej i by wykorzystywała 95% mocy PS3.