Skoro więc (tutaj GeOW2/U:DF) maja niektóre elementy na tym samy poziomie (tekstury i załóżmy ,że wodę też) ale już oświetlenie oraz cieniowanie są na korzyść tej drugiej (to tylko przykładowe elementy-a jest ich o wiele więcej) to jakim cudem ktoś twierdzi ,że GeOW 2 jest najładniejszą grą tej generacji?
Takim, że większość osób ma gdzieś techniczne aspekty grafiki i bierze pod uwagę tylko swoje subiektywne odczucia. Może patrząc obiektywnie i porównując każdy, nawet najdrobniejszy element grafiki wyszłoby, że Uncharted ma ją lepszą (tj przelicza więcej operacji, wykorzystuje więcej efektów itp.). Jak jednak wiemy obiektywne porównania nie istnieją, a każdy sam ocenia co mu się mniej lub bardziej podoba. Dlatego nawet gdyby ktoś to wszystko przeanalizował, to rezultat i tak nie miałby specjalnego znaczenia, bo bezsensu komuś wmawiać na siłę, że jedna gra jest ładniejsza od drugiej skoro uważa inaczej.
Nie wiem , ale wydawało mi się ,że grafa to grafa a design to design.
W takim razie oświecę Cię i powiem, że design jest nieodłącznym elementem grafiki.
Charakterystyka starć i grafika , co ma jedno do drugiego?
Bardzo dużo. Np dużo więcej mocy trzeba poświęcić na walkę z setką wrogów niż jednym, tak samo więcej mocy jest potrzebne na walkę z olbrzymem niż zwykłym ludkiem. Bardziej jednak chodzi mi o to co na ludziach robi wrażenie, np jeśli ktoś uwielbia walki z gigantycznymi przeciwnikami i właśnie takie robią na nim największe wrażenie, to najładniejszą grą tej generacji może być dla niego Res2.
Dla przykładu mój kumpel uważa Fable2 za jedną z najładniejszych gier, bo mnóstwo traw i kwiatów porusza się na wietrze i to zrobiło na nim ogromne wrażenie.
Idąc Twoim tokiem myślenia to SoulReaver ,Vagrant Story czy DMC1 zjada wszystkie GeOWY Unczarty i inne badziewia tej generacji.(moim zdaniem oczywiście )
Źle mnie zrozumiałeś. Obydwie te cechy (zarówno grafika, jak i design) są ze sobą powiązane (dajmy na to 50% jedno i 50% drugie), to np takiemu Soul Reaverowi damy za grafikę 15% i 50% za design co daje nam sumę 65%, a GoW2 damy 45% za grafikę i 45% za design i mamy 90% (są to wartości bardzo orientacyjne
).
Mam Cię Jurass za mądrą osobę, więc mam nadzieję, że teraz rozumiesz o co mi chodzi.