Lem jak uwazam inaczej.
Po pierwsze silnik UE byl robiony dluzej niz Killzone 2, po drugie, zostal jeszcze zmodyfikowany po czesci pierwszej, po trzecie Sony jak wspiera jedno studio w rozwoju technologii to automatycznie to studio wszystkie swoje technologie/silniki przekazuje innym studiom, dzieki czemu kasa wydana na jedna gre rozklada sie. Poza tym jak wytlumaczysz fakt, ze w tech demach UE 3.0 masz dynamiczne oswietlenie, a w GoeW 1/GoeW2 juz nie? Jak wytlumaczysz fakt, ze w UE 3.5 masz destrukcyjne srodowisko, a w GoW 2 juz nie? Brak srodkow? Brak czasu? Czy brak mocy i optymalizacji? Jak wytlumaczysz, ze w 2 lata w przypadku Uncharted 2 masz tak wielki progres, a w GeoW 2 nie?
PS3 teoretycznie jest slabsza [gorsza grafa, mniej ramu], ale praktycznie silniejsza, ze wzgledu na Cella, ktory jest wykorzystywany jak najlepiej sie da i wbrew ogolnie przyjetym trendom w programowaniu - po prostu developerzy nie ograniczaja sie do Directx'ow, nie ograniczaja ich systemy operacyjne, zabawy z wieloma rozdzialczosciami i konfiguracjami, dzieki czemu moga stosowac sztuki, ktore np na PC nei sa mozliwe. Developerzy Microsoftu tego nie umieja/nei staraja sie robic, a 1st Sony jak najbardziej i taka jest roznica. Poki sie to nie zmieni X0 nie bedzie mial lepszych/rownych graficznie exclusive'ow i tyle.