Cytat: KKRT Dzisiaj o 15:44:48
Fakt czesc oswietlenia to wypalone lightmapy
"Część" Wink
Tak samo jak Alan Wake ma czesc wypalonych cienii.
Sam właśnie zaprzeczyłeś sobie i całej idei ustawiania kamery na szynach. Awesome.
Czym sobie zaprzeczylem? Kamera nei jest na szynach, kamera jest skryptowana i nie ma to nic wspolnego z optymalizacja. Ja mam na to dowod, slowa developerow [roznych], a Ty? Wiesz o tym, ze podczas produkcji GOW 3 myslano by dac graczom kontrole nad kamera? Ale w koncu zrezygnowano z tego pomyslu.
Tak jakbyś napisał "faktycznie są ale ich nie ma". Coś jak te subtelne realtimowe światła z GOWa?
A jak mam to napisac? Selfshadowing jest najlepszy na konsoli, nei chce mi sie teraz szukac przykladow z cieniowaniem, sam sobei poszukaj, albo zagraj w gre.
Polski demoscenowieć zrobił realtimowy raytracing na konsolce Pokemon Mini. Nie czaisz że chodzi o skale efektów i optymalizacje?
No i co z tego? Demoscena robi duzo rzeczy, ale my nie mowimy o demku, a grze.
Doedukuj się w kwestiach grafiki, zrzuć klapki z napisem sony z oczy i wtedy ze mną rozmawiaj. GoW3 na pewno nie ma sobie równych jeśli chodzi o slashery na PS3. Jeśli chodzi o technologie grafiki to Alan i HR zjadają go we wszystkim.
To Ty sie doedukuj. Powiedz mi co Alan robi lepiej od GOW 3 pod wzgledem technologii.
Chodzi o skale i jakość efektów oświetlenia
Jaka skale? Skale masz taka jak w Uncharted 2, w GOW 3 masz znacznie wieksza. Jakosc efektow oswietlenia? Mowisz o kiepskich cieniach? Czy o wolumetrycznym oswietleniu, ktore przenika przez obiekty?
GoW3 ma milion efektów których nie widać
Ciezko zebys widzial wszystko jak kamera jest calkiem wysoko, ale to nie znaczy, ze gra tego nie renderuje. Zobacz sobie jak dziala oswietlenie w GOW 3 w jaskiniach, popatrz jak orby oswietlaja otoczenie. Popatrz na refleksy na niektorych powierzchniach w zaleznosci od oswietlenia.
I przeczytaj sobie to
http://www.eurogamer.net/articles/the-making-of-god-of-war-iii?page=1oraz to kamerze
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=56605Spoko że dali efekty których nie widać, uwielbiam wpie**alać bullshit. Ja nie zauważyłem nic poza lajtmapami, shadowmapami i cieniami realtime dla obiektów animowanych. Kto wie, może GOW3 ma nawet Raytracing. Tylko taki bardzo subtelny, którego nie widać. Wink
Poza tym może mnie oświecisz dlaczego ktokolwiek robiłby wszystkie cienie i światła w realtime na statycznych scenach na tak słabych (relatywnie ale jednak) maszynach jak konsole? Uważasz że kolesie z Santa Monica Studio są debilami w kwestiach optymalizacji? Robią to tylko po to żeby twoje kochane PS3 bardziej się pociło przy osiąganiu bardzo podobnych (lub nawet gorszych) efektów?
Co Ty pieprzysz w ogole. Zastanow sie, nic nie pisalem ,ze wszystkie zrodla swiatla daja cienie na otoczenie, ale chodzilo mi shadowing postaci.