Kilka nowinek (zbiór z różnych stron):
- fabularnie gra ma nawiązywać do Code: Veronica i... Progenitor Virus (aka Mother Virus, wspomniany w CV i Zero).
- gościu z wielkim młotem, widoczny na pierwszym trailerze, jest wciąż w grze (osobiście isę bałem, że zastąpiono go typem z piłą mechaniczną); co więcej, tym młotem może ponoć rozwalać ściany.
- bronie można zmieniać w locie (we fragmencie, który został zaprezentowany na Captivate08, były to: pistolet, shotgun, maszynówka oraz granaty wybuchający i zapalający); GameTrailers wspomina jednak, że ten patent może nie pojawić się w ostatecznej wersji gry.
- sidestepów i strzelania w biegu nie będzie (i dobrze)
- zostanie zaprezentowana jeszcze jedna postać i (cytuje) "gracze będą zaskoczeni grafiką, jaka została użyta do jej wyrenderowania" oraz "będą się zastanawiać kim ona jest".
- w trailerze na E3 ujrzymy tą postać; również na E3 poznamy więcej szczegółów dotyczących nowej partnerki Chrisa.
- gra jest ukończona 60%; podobnie jak DMC4, powstaje na PC a następnie będzie konwertowana na konsole (czyli wersja na PC jest bardzo prawdopodobna
)
- nie będzie uników (ciekawe o co tu chodzi; czyżby zrezygnowano z uników, które były widoczne na pierwszym trailerze?)
- w czasie przejścia przez jaskinię (było na trailerze) gracz
musi korzystać z lampy naftowej, inaczej nie przejdzie.
- w RE5 nie będzie Las Plagas, jednakże to, co widzimy na trailerze, to jest pasożyt
- w grze będzie ponad 20 broni, a przejście jej zajmie ponad 20 godzin.
- w grze wciąż są zielone ziółka
- Takeuchi wspomniał, że Merchant jest popularny i ludzie go lubią, ale nie może powiedzieć, czy i tym razem będzie on w grze; mimo wszystko bronie będzie można upgrade'ować.
- QTE powrócą
- gra jest ukończona w 60% i zostanie wydana przed kwietniem 2009r.