Autor Wątek: Resident Evil 5  (Przeczytany 196455 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1560 dnia: Kwietnia 04, 2009, 22:37:26 pm »
Mnie ogromnie wkurza, że nie ma kombinowania z przedmiotami, jak to było w RE4. :-x

Devilek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2005
  • Wiadomości: 8 220
  • Reputacja: 73
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1561 dnia: Kwietnia 04, 2009, 22:39:45 pm »
W RE4 było jakies kombinowanie przedniotami prócz miksturek? :eek: Albo czegoś nie pamietam albo mało grałem w tą gre :???:.
Yeahh, me and hate that's an odd couple

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1562 dnia: Kwietnia 04, 2009, 22:51:01 pm »
Chodzi chyba o skarby. A to faktycznie krok wstecz względem RE4, bo tam fajne właśnie było chomikowanie skarbów i szukanie brakujących ich części (korona), czy klejnotów, które można w nie wsadzić, zwiększając tym samym ich wartość.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Gerro31

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-02-2006
  • Wiadomości: 4 700
  • Reputacja: 35
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1563 dnia: Kwietnia 05, 2009, 07:27:22 am »
Kurcze, pograłem trochę, i tej grze naprawdę przydałby się tryb, gdzie grałoby się samym Chrisem. Zmieniłbym też sławne sterowanie, choć nie przeszkadza mi tak bardzo, i wygląd ekwipunku. Teraz to 9 kratek (kratka na przedmiot), a moim zdaniem obracanie i "upychanie" przedmiotów w RE4 było lepsze. No bo czy snajperka zajmuje tyle miejsca co granat?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1564 dnia: Kwietnia 05, 2009, 11:18:58 am »
Gra została uproszczona w celu przyspieszenia rozgrywki i jest to konsekwencją dodania coopa. Osobiście też mi troszkę brakuje kombinowania z czwórki, jednak grając coopa mogłoby być trochę upierdliwe i dlatego z niego zrezygnowano.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1565 dnia: Kwietnia 05, 2009, 11:19:33 am »
Pograłem z kumplem w nowego RE (czwórki nie tknąłem) i jestem zawiedziony. Strach, zaszczucie i niepewność tak intensywnie implikowane w klasycznych "rezidentach" uleciały. Nie wiem czy panowie z Capcom wogóle mieli jeszcze zamiar kogokolwiek nowym Resident Evil przestraszyć. Chyba nie. Ostała się prymitywna strzelanka z przedpotopowym sterowaniem. Można pograć, aczkolwiek "piątka" niech buty czyści starym dobrym Residentom (szczególnie tym w wersji na NGC).

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1566 dnia: Kwietnia 05, 2009, 12:53:16 pm »
Pograłem z kumplem w nowego RE (czwórki nie tknąłem) i jestem zawiedziony. Strach, zaszczucie i niepewność tak intensywnie implikowane w klasycznych "rezidentach" uleciały. Nie wiem czy panowie z Capcom wogóle mieli jeszcze zamiar kogokolwiek nowym Resident Evil przestraszyć. Chyba nie. Ostała się prymitywna strzelanka z przedpotopowym sterowaniem. Można pograć, aczkolwiek "piątka" niech buty czyści starym dobrym Residentom (szczególnie tym w wersji na NGC).
to co napisałeś miało miejsce już w 4. No może te zaszczucie, ale jakoś wybitne nie jest. W 4 raz się przestraszyłem, strzelam sobie do wieśniaków, odwracam się a tu bach! baba z nożem mnie atakuje. Nie usłyszałem jej i tyle.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1567 dnia: Kwietnia 05, 2009, 13:20:14 pm »
Moim zdaniem postępowanie Capcomu względem graczy (a szczególnie fanów RE) jest nieodpowiednie. Widać, że próbują zadowolić nowomodnych fanów strzelania jak i starych wyjadaczy serii, ale nie da się chyba tego osiągnąć (albo da, tylko oni nie wiedzą jak tego dokonać). Można by zaryzykować i rozbić serię na dwa nurty, które zadowoliły by obie grupy, a i kiesę firmy naładowały odpowiednio. Marzenia...

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1568 dnia: Kwietnia 06, 2009, 19:55:26 pm »
Jutro ukaże się dodatek Versus:
http://www.dpadmagazine.com/2009/04/06/resident-evil-5-versus-mode-available-tomorrow/

Cytuj
Capcom has just announced that the new online multiplayer Versus mode for Resident Evil 5 will be available to download on Xbox LIVE and PlayStation Network from tomorrow, Tuesday, April 7th.
For 400 Microsoft Points on Xbox LIVE, or $4.99/?4.99/?3.99 on the PlayStation Network, Resident Evil fans will be able to go up against each other in ?the most terrifying Versus mode to date.?
Resident Evil 5?s Versus DLC caused controversy when it was announced on the eve of Resi 5?s launch, only for Capcom to create further uproar by revealing that the mode would only cost 160 MS Points in Japan.

Japońce mają taniej. :-?

Tarniak

  • Gość
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1569 dnia: Kwietnia 06, 2009, 20:14:57 pm »
Lesiu, gramy przez święta?

Gerro31

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-02-2006
  • Wiadomości: 4 700
  • Reputacja: 35
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1570 dnia: Kwietnia 06, 2009, 20:39:17 pm »
Wyjeżdżam, Tarny. :)

Tango

  • Gość
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1571 dnia: Kwietnia 07, 2009, 02:47:48 am »
My z Patim jedziemy 3 raz tym razem na professional narazie 4 akt :cool:


FAX

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 26-05-2004
  • Wiadomości: 1 282
  • Reputacja: 0
  • Easy Rider
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1572 dnia: Kwietnia 07, 2009, 10:29:42 am »
Ktoś kupuje DLC? 400 MSP nie brzmi źle...

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1573 dnia: Kwietnia 07, 2009, 12:46:24 pm »

Tango

  • Gość
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1574 dnia: Kwietnia 07, 2009, 13:27:39 pm »
Ktoś kupuje DLC? 400 MSP nie brzmi źle...

ja kupuje :x

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1575 dnia: Kwietnia 07, 2009, 13:29:46 pm »
Jestem zaraz po przeprawie z krokodylami (myślałem, że ze skubańcami będzie można się jakoś przy bliskim kontakcie zabawić, a tu jedno kłapnięcie paszczą i .... ).
Gra wygląda fantastycznie. Zdecydowanie jedna z najlepiej prezentujących się pozycji. Co do samej mechaniki, to marudzenie o archaizmach jest raczej błędne. Polecam wybrać się ze znajomymi na p. ball i próbować postrzelać w biegu, czy chodząc. Trochę brakuje mi klimatów pierwszych odsłon serii (chciałby alby RE6 był czymś na wzór RE2 przykładowo). Sama gra jawi się jako RE4 nowej generacji (tu oprawa) z kilkoma innowacyjnymi patentami (tryb wieloosobowy nie jest przełomem jeśli chodzi o serię RE).

Bardzo przypadli mi do gustu bossowie. Pierwszy może mistrzem w tym segmencie nie jest , ale przyjemnie było go zwabić do komory i spalić. Przerośnięty nietoperz, również mi się podobał i sama walka i design. Ostatnim jakiego na razie spotkałem, był przerośnięty wielkolud, którego witaliśmy z karabinu stacjonarnego.

Miłym dodatkiem była również strzelanina do oponentów ścigających nas na motocyklach. Ładnie , efektownie się to prezentowało.

Jedyne co nie przypadło mi do gustu, podobnie jak w RE4 , to te palmy wyrastające z karku. Nie wygląda to specjalnie miło dla oka. Chłopaki mogli się postarać bardziej.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1576 dnia: Kwietnia 07, 2009, 15:38:28 pm »
Co do samej mechaniki, to marudzenie o archaizmach jest raczej błędne.

Toż to nie tyle arhaizm, co skamieniałość prawie! Pomyśl ile rozgrywka zyskała by na dynamice, gdyby wprowadzono możliwość strzelania w ruchu. Ostrzeliwnie na ślepo uciekając przed tabunem 'afroamerykan' czy innych zmutowanych paskudztw - rewelacja! Ileż dorzuciło by to emocji i napiecia. Teraz mamy nudne (nudne do diabła!) strzelanki z postaciami wbitymi niemal w glebę. Mnie RE5 znużył po paru godzinach.

Ps. Painball'owe guny nijak mają się do strzelania z broni ostrej. Spróbuj puścic serię z kałacha w pełnym biegu, to dopiero fun! ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1577 dnia: Kwietnia 07, 2009, 15:52:03 pm »
Problem w tym, że nawet nie ma tych tabunów przeciwników. Na pierwszych trailerach były prawdziwe tłumy. W samej grze jest ich znacznie mniej.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1578 dnia: Kwietnia 07, 2009, 16:43:48 pm »
Pojawił się Versus do ściągniecia. Waga - 1.86MB:
http://www.msxbox-world.com/xbox360/news/article/9712/Resident-Evil-5---versus-mode-186-MB-download.html



Ja pie*****...

Ale Capcom dyma ludzi  :shock:. Gracze płaca za coś co już było w grze, tylko teraz to się odblokowało. Niech mi nikt nie mówi, że ten dodatek mógł ważyć niecałe 2 MB bo i tak nie uwierzę.

Capcom to je**ne suki. Takie od dzisiaj mam zdanie na temat tej firmy.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1579 dnia: Kwietnia 07, 2009, 16:50:29 pm »
Nie wiem jak to jest z wersją na X0, ale czy przypadkiem wersja na PS3 nie dostała ostatnio patcha waŻącego 36mb? MoŻliwe, ze tam przemycili zawartość dodatku (ponoć od jakiegoś czasu Sony kaŻe sobie płacić developerom za kaŻde ściągnięcie dema czy DLC z PSN w zaleŻności od jego rozmiaru), a kupuje się tylko klucz odblokowujący. Jakby nie patrzeć, postacie, plansze itp itd juŻ są w grze (DLC niestety nie dodaje nic nowego pod tym względem), więc sam "kod gameplay'a" teoretycznie mógłby się zmieścić w 36mb.

JeŻeli natomiast faktycznie cały DLC to tylko 2mb, to :lol:. Capcom sobie strzelił w stopę, szczególnie po tekstach, Że DLC to osobny budŻet, Że prace nad nim zaczęły się po zakończeniu prac nad grą itp itd.

Swoją drogą, oglądam właśnie grę ludzie na justin.tv (http://www.justin.tv/arykheartx) i wygląda to tak sobie. Grają akurat w Team Survivor (deathmatch 2vs2 z Majini i bossem ścigającym graczy). Ogólnie rozgrywka jest dynamiczna, ale sSzczególnie komicznie wygląda to, czego ludzie się bali - czyli dwóch graczy stoi w miejscu i strzela do siebie; szybciej pada ten, który ma słabszą broń bądź mniej Życia :/.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 07, 2009, 16:52:01 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1580 dnia: Kwietnia 07, 2009, 16:54:19 pm »
Nie wiem jak to jest z wersją na X0, ale czy przypadkiem wersja na PS3 nie dostała ostatnio patcha ważącego 36mb? Możliwe, ze tam przemycili zawartość dodatku (ponoć od jakiegoś czasu Sony każe sobie płacić developerom za każde ściągnięcie dema czy DLC z PSN w zależności od jego rozmiaru), a kupuje się tylko klucz odblokowujący. Jakby nie patrzeć, postacie, plansze itp itd już są w grze (DLC niestety nie dodaje nic nowego pod tym względem), więc sam "kod gameplay'a" teoretycznie mógłby się zmieścić w 36mb.

Jeżeli natomiast faktycznie cały DLC to tylko 2mb, to :lol:. Capcom sobie strzelił w stopę, szczególnie po tekstach, że DLC to osobny budżet, że prace nad nim zaczęły się po zakończeniu prac nad grą itp itd.

Swoją drogą, oglądam właśnie grę ludzie na justin.tv (http://www.justin.tv/arykheartx) i wygląda to tak sobie. Grają akurat w Team Survivor (deathmatch 2vs2 z Majini i bossem ścigającym graczy). Ogólnie rozgrywka jest dynamiczna, ale sSzczególnie komicznie wygląda to, czego ludzie się bali - czyli dwóch graczy stoi w miejscu i strzela do siebie; szybciej pada ten, który ma słabszą broń bądź mniej życia :/.

No ale na XO też kupujesz klucz, bo widać na zdjęciu ile waży ten "dodatek" :). Ta łatka do PS3 możliwe, że przemyciła dodatek, bo dodała trofea z nim związane. Nie zmienia to faktu, że posiadacze konsol zostali wyruchani przez capcom.

A capcom się jeszcze żalił, że ludzie się wkurwiają bo muszą płacić z to. Oj nie popisali się japońce, nie popisali.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 07, 2009, 16:56:04 pm wysłana przez Chris »

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1581 dnia: Kwietnia 07, 2009, 17:39:24 pm »
... ale szczególnie komicznie wygląda to, czego ludzie się bali - czyli dwóch graczy stoi w miejscu i strzela do siebie; szybciej pada ten, który ma słabszą broń bądź mniej życia :/

Wow! To musi byc megaemocjonujące!

Capcom to je**ne suki. Takie od dzisiaj mam zdanie na temat tej firmy.

Idą w ślady Bethesdy, a jakże!

Gdzie się podziały pełnoprawne dodatki do gier z dawnych lat? Żałość...

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1582 dnia: Kwietnia 07, 2009, 17:43:40 pm »
Cytuj
Ogólnie rozgrywka jest dynamiczna, ale sSzczególnie komicznie wygląda to, czego ludzie się bali - czyli dwóch graczy stoi w miejscu i strzela do siebie; szybciej pada ten, który ma słabszą broń bądź mniej życia :/.
No to widzę, że jest 'ekstra'...  ._.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1583 dnia: Kwietnia 07, 2009, 17:48:15 pm »
Co Wy chcecie ? Innowacyjne sterowanie wymusza innowacyjny tryb multiplayer  :lol:. Może, żeby udoskonalić multi to capcom zdecyduje się dodać tury :D.

kun masz rację, jednak Bethesda ma długą drogę do capcom, bo przynajmniej nie płacisz za coś co było już na płycie  :shock:. Możliwe że dodatki już sobie wcześniej skończyli, ale przynajmniej nie są one częścią płyty z podstawową gra.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 07, 2009, 18:07:10 pm wysłana przez Chris »

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1584 dnia: Kwietnia 07, 2009, 17:59:00 pm »
Co Wy chcecie ? Innowacyjne sterowanie wymusza innowacyjny tryb multiplayer  :lol:. Może, żeby udoskonalić multi to capcom zdecyduje się dodać tury :D.

Wygrałeś!  :lol:

Swoją drogą, stawiam stówę, że i takie pomysły zdążyły kilku capcomowcom wykwitnąć w głowach. Resident Evil Tactics...hmmm.

Ciapkas

  • Gość
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1585 dnia: Kwietnia 07, 2009, 18:08:24 pm »
Jak RE5 robili 5 lat(?) to może z tymi 2 mb zeszło im z pół roku. 8-)

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1586 dnia: Kwietnia 07, 2009, 18:42:23 pm »
Swoją drogą, stawiam stówę, Że i takie pomysły zdąŻyły kilku capcomowcom wykwitnąć w głowach. Resident Evil Tactics...hmmm.

Jest gra na komórkę Resident Evil Confidential Report, która jest turówką... ;)

Gdzie się podziały pełnoprawne dodatki do gier z dawnych lat? Żałość...

Gdyby to była poprzednia generacja, Capcom wydałby Versusa, wraz z całym RE5 (oczywiście za pełną cenę), po pół roku od premiery jako "Resident Evil 5 X" :lol:
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 07, 2009, 18:48:14 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Ciapkas

  • Gość
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1587 dnia: Kwietnia 07, 2009, 19:32:57 pm »
Dla mnie to i tak nie szczyt zdzierstwa. Najgorsze są obrazki gracza, które nieraz 800 ms points kosztują....

FAX

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 26-05-2004
  • Wiadomości: 1 282
  • Reputacja: 0
  • Easy Rider
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1588 dnia: Kwietnia 07, 2009, 23:14:20 pm »
Pograłem... sposób łączenia z graczami, wybierania gier żenujący, sama rozgrywka mega chaotyczna, versus na 4 to chaos i rzeźnia  :lol: ale i zabawa, walnięcie innego gracza z buta to mega satysfakcja  :lol:

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1589 dnia: Kwietnia 08, 2009, 01:58:07 am »
jak ktos ma ochote obcenic vs mode to ma okazje. :lol:

FAX

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 26-05-2004
  • Wiadomości: 1 282
  • Reputacja: 0
  • Easy Rider
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1590 dnia: Kwietnia 08, 2009, 09:36:44 am »
jak ktos ma ochote obcenic vs mode to ma okazje. :lol:

Teoretycznie tak, ale przy tłumach przeciwników nie dochodzi do takich starć  :lol: Gracze zazwyczaj wpadają na siebie, a najlepiej jak jeden już ma dying, a my mu sprzedamy kilka kulek  :D

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1591 dnia: Kwietnia 08, 2009, 13:54:17 pm »
Co do samej mechaniki, to marudzenie o archaizmach jest raczej błędne.

Toż to nie tyle arhaizm, co skamieniałość prawie! Pomyśl ile rozgrywka zyskała by na dynamice, gdyby wprowadzono możliwość strzelania w ruchu. Ostrzeliwnie na ślepo uciekając przed tabunem 'afroamerykan' czy innych zmutowanych paskudztw - rewelacja! Ileż dorzuciło by to emocji i napiecia. Teraz mamy nudne (nudne do diabła!) strzelanki z postaciami wbitymi niemal w glebę. Mnie RE5 znużył po paru godzinach.

Ps. Painball'owe guny nijak mają się do strzelania z broni ostrej. Spróbuj puścic serię z kałacha w pełnym biegu, to dopiero fun! ;)

Właśnie miałem to dzisiaj dodać. Niech wszyscy malkontenci, wysupłają kilkadziesiąt zł i udadzą się na strzelnicę, a później niech opiszą wrażenia ze strzelania przy użyciu strzelby. Teraz niech się wysilą i pomyślą dlaczego Cris ochoczo w biegu nie karmi przyjemniaczka, który lubi worki na głowach i piłę.

Jakoś w RE4 nie marudzono (aż) tak na ów patent. Oczywiście w FPS da się, ale cóż z tego. GoW, Army of Two, czy nawet GTA IV umożliwiają takową opcję (strzelanie z jednoczesnym poruszaniem się - przyp SW), ale przy tym nie można (tz. można, ale jakoś nie wypada), wszystkiego przyrównywać do GoW. Zaraz będzie narzekanie, że z karabinem snajperskim również powinno dać się biegać, oddając przy tym serie strzałów.

Na chwilę obecną, jestem w opuszczonych ruinach - zaraz po przeprawie z Irvinem (tak przy okazji, RE chyba nigdy, niezależnie od mechanizmów nie tylko stricte fabularnych, nie odejdzie od durnych sytuacji typu "wstrzykuję sobie wirus i do 40 sek. jestem ogromnym mutantem i rozpoczyna się jatka, bo przecież podczas transformacji, to tak nie wypada zabić wroga-honorowa walka=).

Gra mi się niezmiernie dobrze (bardzo dobrze). Niezwykle podobają mi się ci co wytrzymalsi przeciwnicy. Przywódcy kanibalów (sami kanibale, również są zacni), czy ten potężny, czarnoskóry, łysy zakpior.
Zobaczymy, co tam też mnie czeka w kolejnych rozdziałach.

nakimushi

  • Gość
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1592 dnia: Kwietnia 08, 2009, 14:30:01 pm »
ja tez jestem w jaskiniach / super to wyglada

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1593 dnia: Kwietnia 08, 2009, 16:23:40 pm »
Właśnie miałem to dzisiaj dodać. Niech wszyscy malkontenci, wysupłają kilkadziesiąt zł i udadzą się na strzelnicę, a później niech opiszą wrażenia ze strzelania przy użyciu strzelby. Teraz niech się wysilą i pomyślą dlaczego Cris ochoczo w biegu nie karmi przyjemniaczka, który lubi worki na głowach i piłę.

Jakoś w RE4 nie marudzono (aż) tak na ów patent. Oczywiście w FPS da się, ale cóż z tego. GoW, Army of Two, czy nawet GTA IV umożliwiają takową opcję (strzelanie z jednoczesnym poruszaniem się - przyp SW), ale przy tym nie można (tz. można, ale jakoś nie wypada), wszystkiego przyrównywać do GoW. Zaraz będzie narzekanie, że z karabinem snajperskim również powinno dać się biegać, oddając przy tym serie strzałów.
Nie narzekano bo może RE4 wyszedł już kilka lat temu, przed GoW i resztą gier TPP? TO co było ok kilka lat temu nie jest ok teraz, gry poszły do przodu a RE5 stoi w miejscu i to ostro. Ta gra niczym się nie zmieniła od RE4.

BTW, VS mode na PS3 ma 351k, na X360 1.86MB :grin: :grin: :grin:

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1594 dnia: Kwietnia 14, 2009, 10:20:15 am »
"Tłumaczenie" Capcom
http://www.eurogamer.net/articles/capcom-re5-versus-isnt-just-a-key
ta... jakby w tych 1.86 dało się tyle umieścić to gry by nie zajmowały po kilka GB...

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1595 dnia: Kwietnia 14, 2009, 10:22:04 am »
Cieszmy się, że chociaż sztucznie nie zwiększyli jego wagi. :lol:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1596 dnia: Kwietnia 14, 2009, 11:20:31 am »
Właśnie miałem to dzisiaj dodać. Niech wszyscy malkontenci, wysupłają kilkadziesiąt zł i udadzą się na strzelnicę, a później niech opiszą wrażenia ze strzelania przy użyciu strzelby. Teraz niech się wysilą i pomyślą dlaczego Cris ochoczo w biegu nie karmi przyjemniaczka, który lubi worki na głowach i piłę.

Jakoś w RE4 nie marudzono (aż) tak na ów patent. Oczywiście w FPS da się, ale cóż z tego. GoW, Army of Two, czy nawet GTA IV umożliwiają takową opcję (strzelanie z jednoczesnym poruszaniem się - przyp SW), ale przy tym nie można (tz. można, ale jakoś nie wypada), wszystkiego przyrównywać do GoW. Zaraz będzie narzekanie, że z karabinem snajperskim również powinno dać się biegać, oddając przy tym serie strzałów.
Nie narzekano bo może RE4 wyszedł już kilka lat temu, przed GoW i resztą gier TPP? TO co było ok kilka lat temu nie jest ok teraz, gry poszły do przodu a RE5 stoi w miejscu i to ostro. Ta gra niczym się nie zmieniła od RE4.

BTW, VS mode na PS3 ma 351k, na X360 1.86MB :grin: :grin: :grin:

A to przed RE4, nie było gier nastawionych na akcję, gdzie można było strzelać i poruszać się przy tym? Widzisz, jeśli mechanikę rodem z Doom zastosować w Kz2/Halo, to nie sprawdziłoby się to specjalnie.
Ale co innego RE. Ja na prawdę proponuję wybrać się na strzelnicę/pain ball, by później mieć wyobrażenie jak wygląda kombinacja bieg+strzelanie. W Army of Two da się. Ale też ktoś mógłby mieć zastrzeżenia typu "jakim cudem on biegnie i z 16metrów strzela tak celnie?"

Pisząc o archaizmach pewni "recenzenci", równie dobrze mogli by wypunktować fakt, że gdy Chis się podnosi/wykonuje inną czynność nie napina mu się tak uwidoczniony biceps/triceps. Przeciez to archaizm, bo w RE na PSX, też tak było....a może i nie, bowiem tam różnie z nakreśleniem muskulatury rąk było....

Też doczepić można się, że rozwieszony na sznurku dywan, okrycia są tak nakrochmalone, że nie sposób ich przejść. A w Splinter Cell na PS2 dało się.

Mnie sposób w jakim strzelanie zostało przedstawione, kompletnie nie przeszkadza. Tobie tak, ale przecież jesteśmy różnymi osobami i przecież mogą nam się inne rzeczy podobać.
Przykładowo pokazałem wczoraj Przyjacielowi RE4. Bardzo podobała mu się "czwórka", stąd i kontynuacja przypadła mu do gustu. Stwierdził, że gra bardzo ładna, sterowanie jak najbardziej w porządku, jedyne co mu nie pasowało to sterylność. Czyli jak widać, nie jest tak, że każdy marudzi na brak możliwości poruszania się i strzelania jednocześnie - no , chyba, że poruszamy się łodzią .

Zaliczyłem już RE5 i nie wypada, nie napisać, że podtrzymuję swe stanowisko, które przedstawiłem poprzednio.

Gra się znakomicie. To stary, wyborny RE4 z grafiką pięknie przedstawiającą obecną generację. Podoba mi się, podobnie jak w serii Raczet i Klank, fakt, że gra bardziej podąża w kierunku akcji, niż durnych logicznych zagadek typu "poustawiaj tak szafki, by z figurki wypadł trzepień, połącz go ze znalezionym w jeziorze elementem i .... viola, możesz dzięki temu zdobyć klucz do bramy". W RE niepotrzebne są zabawy rodem ze słynnej książki Browna. Zagadki logiczne występują tu niezwykle rzadko (raptem kilka) i są arcy łatwe (poustawiać odpowiednio tak dane elementy, by odbijały promienie umożliwiające dalszą eksplorację, czy też przykręcić parę pokręteł, by płomień przestał się z rur wydobywać - choć nazwanie tych drugich "zagadkami logicznymi", to obraza dla inteligentnego człowieka.

Podczas walki z bossami, które również nie są tworzone na modłę bezmyślnego strzelania, również nikt nie powinien mieć kłopotów - a to podłóż minę, by odwłok nietoperza, który nań wszedł, móc ostrzelać w następstwie, a to wystrzel pocisk RPG, który boss złapie a następnie go ostrzelaj, et cetera. Stąd nie mam pojęcia, jak tak doświadczony gracz jak Zeratul mógł zaciąć się i to jeszcze razem z kolega ....

Właśnie, będąc przy bossach, ci niekoniecznie mi się podobali. To znaczy większość. Bo co tutaj mamy. Kilkukrotnie walczymy z jakąż mazią, którą musimy częstować ogniem. Jeszcze na pierwsze takiego rodzaju spotkanie (pierwszy boss), można przymknąć oko, ale to powtarza się jeszcze parokrotnie. Pojedynki z Weskerem były ciekawe (choć nie przepadam za tego rodzaju przeciwnikami - wyłączając oczywiście jego ostatnią formę w roli ostatniego przeciwnika), motyw z Excellą i Irvinem śmieszny - "och, wstrzyknięte coś....przeciwnik nie reaguje, to ja się zmienię w 40sek w galaretę mięsną ważącą tyle co dorosły wieloryb". Ogólnie, jeśli chodzi o bossów, to RE5, nie jest z pewnością Vieftiful Joe.

Wielka szkoda również, że ten całkiem sympatyczny i miły zarazem rzeźnik z pierwszego rozdziału, jak żywo przypominający Kata katów z SH2, nie zaszczyca nas swą obecnością już ani razu podczas gry właściwej (wyjątek, tryb najemników). Szkoda. Myślałem, że będzie czymś, czym bym BGM w RE2 oraz Nemesis w RE3. Całe szczęście pojawiają się raz, po raz inni twardzi przeciwnicy i to w przeciwieństwie do poprzedniej odsłony, w kilku wariantach.

Mamy tu przecież, miłośnika pił spalinowych, który kilkukrotnie nas nawiedza (w jednym etapie, nawet dwa razy), olbrzymiego robala, którego łaskotki kończą się dla nas nieciekawie, szamana, będącego z zamiłowania kanibalem, czy majni, dla których Vulcan Raven, jest idolem. Ci już trzymają fason, i częstujemy ich ołowiem nie raz.

Cały ten afrykański, skąpany słońcem RE5, nader szybko się kończy i zyskujemy tym samym całkiem odmienne środowisko gry. Tu już jest bardziej posępnie, a przeciwnicy nie przerażają tylko spojrzeniem i nastawieniem, a także uśmiechem (dosłownie) i ubabranymi krwią do łokci rękoma. Istna sielanka.

Bonusy (stroje, tryby gry, new game +, bronie), również można zaliczyć do kategorii - udało się. Choć powinno być to nieco bardziej uniwersalne.

Cóż, odkrywczym niczym Dead Space, RE5 tytułem nie jest. Jakoś ta aura horroru, równiez odchodzi od niego, jednak, to i tak jeden z lepszych i najładniejszych tytułów tego roku. I to na obie platformy.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1597 dnia: Kwietnia 14, 2009, 12:18:38 pm »
ta... jakby w tych 1.86 dało się tyle umieścić to gry by nie zajmowały po kilka GB...

Pomyślmy:
modele postaci - z Mercenaries
dźwięki - z Mercenaries (pomijając przemowę Josha na wstępie i zakończeniu kaŻdej rozgrywki)
plansze - z Mercenaries
muzyka - prawdopodobnie była juŻ na płycie (jest na OST wydanym równolegle z grą)
silnik gry - z... gry

Jedyne więc, co musieli dodać, to kod umoŻliwiający grę w 4 osoby oraz kod dla samych trybów gry.

Co do tego, Że dodatki mogły być juz na płycie. Ludzie chyba zapominają, Że w dniu premiery RE5 wyszedł patch dodający online do Mercenaries. Jak w takim razie mogły się na płycie znaleźć dodatki, które są rozwiniętymi Mercenaries i mają tryb gry w 4 osoby, skoro nawet 2-osobowych Mercenaries nie było?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2009, 12:23:28 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Tango

  • Gość
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1598 dnia: Kwietnia 14, 2009, 21:35:31 pm »
Ogolnie to jak przechodzilismy z Patoslawem to sie zawiedlismy na poziomie trudnosci. Professional jest zenujacy  :-(    Veteran to spokojnie moglby byc normal. Easy i normal to chyba dla wybrancow :lol:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Resident Evil 5
« Odpowiedź #1599 dnia: Kwietnia 16, 2009, 13:43:34 pm »
Grając na podstawowym, miałem zawsze celność rzędu 80%, więc amunicja jakoś specjalnie sie nie marnowała, a kilka razy najzwyczajniej w świece jej brakowało.
Ot pamiętam etap, w którym bawimy się w zakręcanie płomieni buchających z rur. Przeciwnicy to yu, to tam a jak mięso armatnie ubite , kolega z piła zeskakuje. On już twardy jest, jednak magazynek z Magnum zaradził jego miłości do mnie. Wypstrykany z ołowiu poszedłem zakręcić ostati kurek .... a tu jeszcze jeden pasjonat pił spalinowych. Dobrze , że kilka min zostało i zawsze jest jeszcze hook/uppercurt.
Przy Weskerze, też w ołów bogaci nie jesteśmy, choć tego akurat, jeśli wie się jak go ubić, to problemu nie ma.