Autor Wątek: SILENT HILL: Homecoming  (Przeczytany 52825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kresq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-06-2004
  • Wiadomości: 4 746
  • Reputacja: 8
  • Hokus pokus, czary mary, twoja stara to twój stary
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #240 dnia: Lipca 19, 2008, 20:31:38 pm »
Czyli wrzucili dwa najbardziej rozpoznawalne ikony serii. Nie wiem w sumie co o tym myśleć.


"Fruwać jest generalnie nieroztropnie,
więc nie pijcie przy otwartym oknie."

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #241 dnia: Lipca 19, 2008, 20:44:03 pm »
Im wiecej elementow rozpoznawalnych z poprzednich czesci SH - tym LEPIEJ. :) Z Resident Evil 4 jak zrobili? Malo RE w tym RE i wyszlo marnie (komu sie podobalo, temu sie podobalo - mi nie..) :)

Kresq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-06-2004
  • Wiadomości: 4 746
  • Reputacja: 8
  • Hokus pokus, czary mary, twoja stara to twój stary
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #242 dnia: Lipca 19, 2008, 20:46:31 pm »
Coś w tym jest.

Ale niby jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Czy coś takiego :lol:


"Fruwać jest generalnie nieroztropnie,
więc nie pijcie przy otwartym oknie."

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #243 dnia: Lipca 19, 2008, 21:53:15 pm »
No to kolejny element z filmu w grze. Co już mamy? Pielęgniarki (co z tego, że wg mapy akcja dzieje się w Alchemilla Hospital, w filmie były pielęgniary z Brookheaven, więc i tu je mamy), wielki znak "Welcome to Silent Hill" (identyczny jak w filmie), transformacja (fakt, wygląda ładnie, jednak ja osobiście wolałem, gdy mnie zaskakiwała, niczym w SH1 czy SH3), karaluchy, Grand Hotel (na jednym z filmiku jest pokazany) no i teraz Piramidogłowy (design ma dokładnie ten sam, co w filmie, czyli zupełnie inny niż ten  z SH2).

Ta gra wywołuje u mnie skrajnie mieszane uczucia. Z jednej strony jestem jej ciekaw, fabuła może być dobra, voice acting (na podstawie filmików) jest dobry, walka w końcu została poprawiona (mimo wszystko to był najsłabszy element SH); z drugiej strony zaś słabiutka oprawa graficzna (elementy wykonane bardzo dobrze mieszają się z elementami wykonanymi fatalnie... niestety często te drugie wygrywają: słabe tekstury, prościutkie obiekty, puste lokacje :/), skopany - moim zdaniem - design (do wora zostało wrzucone sporo elementów z poprzednich gier, z filmu i innych horrorów i mocno wymieszane; mhroczny cmentarz z Shephard's Glen przypomina miejscówkę ze Scooby Doo :/) i okropnie wykonane postacie (prócz Alexa, ten wygląda nawet fajnie; chociaż mogliby naprawdę dołożyć mu te kilka poligonów i zrobić kieszenie na jego kurtce trójwymiarowe).

Wciąż brakuje mi tu większych schizów. Jak na razie prezentuje się to jak najzwyklejszy w świecie horror klasy B.

No cóż, za około dwa miesiące premiera, zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #244 dnia: Lipca 20, 2008, 01:08:54 am »
Muszę...
Dziwne. Jeśli wyobrażacie sobie, że amerykańce z Collective nagle zrobią z tej gry dobrą grę to się mylicie.
Aha, dzięki za uświadomienie, jednak ja wolę poczekać z osądem do pierwszych recenzji, niż z góry skazywać developera na porażkę.
Cytuj
Goście nie mają żadnego doświadczenia...
A jednak mają, choćby zdobyte w czasie prac nad wspomnianymi przez Ciebie przeciętniakami.
Cytuj
Taki sam będzie SH5.
Grałeś i wiesz ?
Cytuj
Bez żadnej refleksji zrzynają pomysły z Gow, Mgs, Re4 , gier których mechanika kompletnie nie pasuje do serii SH.
Chodzi Ci o QTE ? Jeśli tak, to wiedz, że taka mechanika (czy też system strzelania) jest dzisiaj standardem wśród gier i nikt już nikogo nie oskarża o kopiowanie pomysłów, bo tego typu rozwiązania występują teraz w ogromie gier. Poza tym nikt Ci nie każe strzelać do wszystkiego co się rusza - ulice miasteczka są na tyle szerokie, by omijać wszelakie paskudztwa po nim pełzające (patrząc po filmikach). A że dodali celowniczek, nie znaczy, że gra jest strzelanką - trudno byłoby zmieniać od podstaw system walki, nie biorąc na warsztat aspektu broni palnej.
Cytuj
Gra w końcu musi się sprzedać.
Jak każda wydawana gra.
Moje zdanie o Piramidogłowym już wypowiedziałem, więc nie napiszę o nim nic więcej.
Wydaje mi się vann, że za bardzo uprzedziłeś się do nowej części SH. Nie twierdzę, że brakuje podstaw ku takiemu nastawieniu, bo faktycznie wiele elementów jest kontrowersyjnych (zwłaszcza dla zapatrzonych fanów, którzy chcieliby dostać identyczną mechanikę jak w poprzednich częściach, a takim się wydajesz ;) ), jednak ja radzę nie oceniać gry, zanim się pojawi. Ja postanowiłem obdarzyć ją mocnym kredytem zaufania, i już za niedługo okaże się, czy było to właściwe posunięcie, czy też nie.
Na początku był Silent Hill 5 , a po jakimś czasie zmienili na homecoming i wywalili cyfre "5". Czyżby to było polecenie Konami ??  może uznali że tytuł nie zasługuje by być pełnoprawną kontynuacją serii a jedynie taką rozgrzewką przed SH6?? .Niewiem to tylko takie moje domysły.
Nic z takich rzeczy. Gra roboczo została nazwana jako Silent Hill V, jednak już w pierwszych wywiadach z ludźmi z Konami było mówione, że pragną oni pozbyć się cyferki z tytułu, więc zmiana ta nie była nagła, a planowana od początku, od kiedy zaczęto rozmowy o kolejnej części. A dlaczego pozbywać się cyferki ? Bo kolejne, wysokie cyfry odstraszają ludzi nie obeznanych z danymi seriami.
No cóż, za około dwa miesiące premiera, zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Amen.

PS. Wersja PC => yeah, akurat dzisiaj myślałem o tym, kiedy pojawi się takowe ogłoszenie :twisted:

PSN ID: WojtqGO

vann

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-01-2006
  • Wiadomości: 32
  • Reputacja: 0
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #245 dnia: Lipca 20, 2008, 02:06:31 am »
tak collective ma doswiadczenie w robieniu przecietniakow.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #246 dnia: Lipca 20, 2008, 09:25:59 am »
Człowiek uczy się na swoich błędach. Myślę, że ludzie Ci doskonale wiedzą, jaki lincz ich czeka ze strony fanów, jeśli tylko coś schrzanią.
PSN ID: WojtqGO

vann

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-01-2006
  • Wiadomości: 32
  • Reputacja: 0
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #247 dnia: Lipca 20, 2008, 12:31:33 pm »
masz wyidealizowany obraz ludzi. a tak na powaznie zrobili juz trzy slabe gry. idac twpim tokiem myslenia ich druga gra powinna byc lepsza od poprzedniej a tak nie. wspomniesz moje slowa po premierze i mam nadzieje ze wtedy przyznasz mi racje. :-D

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #248 dnia: Sierpnia 19, 2008, 20:56:22 pm »
Kilka nowych screenów z SH:H pojawiło się na IGN z okazji GC, a na nich, ponoć, bossowie. Więc jak ktoś nie chce, to niech nie ogląda:

LINK
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Ja od siebie tylko dodam, że chociaż wciąż nie widzę tutaj tego typowego Silent Hillowego klimatu, to potwory wyglądają nawet fajnie. O dziwo, nawet Siam zaczyna mi się podobać.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #249 dnia: Sierpnia 19, 2008, 20:59:52 pm »
Fajnie podrasowane screen'y.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 723
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #250 dnia: Sierpnia 19, 2008, 21:03:09 pm »
Mi raczej nie pasują. Zwłaszcza ta "stonoga". No i te ręce wychodzące z głowy Siama. To jest tak jakby chcieli zrobić na siłę dziwny design, bo to jest podobno straszne.

Patosław

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 18-01-2008
  • Wiadomości: 5 929
  • Reputacja: 147
  • Demons Souls <3
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #251 dnia: Sierpnia 19, 2008, 21:04:27 pm »
Kompletnie mi się nie podobają  :sad:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 723
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #252 dnia: Sierpnia 19, 2008, 21:06:52 pm »
Ogólnie projektanci zdaje się, że postawili na schemat - coś komuś skądś wyłazi.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #253 dnia: Sierpnia 19, 2008, 21:09:52 pm »
No i te ręce wychodzące z głowy Siama.


To nie tyle, że mu ręce wychodzą z głowy. To jest "facet", który ma do swoich pleców dołączoną "kobietę" - i to są jej ręce.
Faktycznie, niemalże każdemu potworowi tutaj coś skądś wychodzi (i tak najlepszy jest Needler, który ma głowę wyłażącą z... tyłka ;D). Widać artysta za bardzo się starał, by wymyślić coś "oryginalnego" i za każdym razem wpadał na ten sam pomysł (tylko inaczej wykonany).
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 723
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #254 dnia: Sierpnia 19, 2008, 21:11:50 pm »
Wiem, ale z tej strony tak to wygląda ;).

Taa, Needler to mnie najbardziej dobił. Brakuje tylko żeby mu jądra z karku zwisały ;).

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #255 dnia: Sierpnia 20, 2008, 03:44:05 am »
Screeny nawet nie tragiczne (podrasowane?), ale patrząc na nie widzę tylko jedną rzecz- tą amerykańska flagę na kurtce Alexa.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 723
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #256 dnia: Sierpnia 20, 2008, 08:27:54 am »
W końcu - we all live in America.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #257 dnia: Sierpnia 20, 2008, 10:51:40 am »
ale patrząc na nie widzę tylko jedną rzecz- tą amerykańska flagę na kurtce Alexa.

Czepiasz się:


Alex to amerykański żołnierz, więc chyba logiczne, że ma na kurtce flagę swojego państwa.


EDIT: Tak teraz spojrzałem na ten screen z Jamesem i stwierdzam, że model Jamesa (głównie chodzi o ciało) wyglądają lepiej, niż model Alexa o_O. Tutaj przynajmniej nie rzuca się tak w oczy płaskość; te rozmyte, płaskie kieszenie na kurtce Alexa wkurzają mnie od pierwszej chwili, kiedy zostały pokazane screeny z gry; czy naprawdę tak trudno było twórcom trochę uwypuklić te kieszenie, głównie tą, w której Alex trzyma latarkę?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 20, 2008, 10:55:16 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

deek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-08-2004
  • Wiadomości: 280
  • Reputacja: 0
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #258 dnia: Sierpnia 20, 2008, 12:59:44 pm »
czytałem newsa z konferencji Konami i ponoć przesuneli premiere na listopad. , a gierka miała być już we wrześniu. Ale to może i lepiej , myśle że grze wyjdzie to na dobre no i będzie lepsza klimatyzacja  :-D

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #259 dnia: Sierpnia 20, 2008, 13:04:47 pm »
Lepiej żeby ten ,,God of war" w ogóle się nie ukazał. To co amerykańce robią z tą grą to kpina.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #260 dnia: Sierpnia 20, 2008, 17:53:25 pm »
Nowy trailerek z narracją Joshua (całkiem klimatyczną :cool: )
http://www.gametrailers.com/player/38609.html
PSN ID: WojtqGO

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #261 dnia: Sierpnia 22, 2008, 13:11:54 pm »
Pre-order:
http://www.sklep.psxextreme.pl/product_info.php?products_id=4006

Trailer bardzo fajnie zmontowany.I rozmowa z matką na bujającym fotelu (jej głos) - bezcenne.

http://onlygames.pl/news-nowy_silent_hill_opozniony,_a_na_pc_tylko_w_wersji_steam-1615.html

No niestety :/
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2008, 13:30:10 pm wysłana przez pachu »

WhiteDevils

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 01-05-2008
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #262 dnia: Sierpnia 22, 2008, 13:33:54 pm »
Ameryka we Wrześniu Europa w Listopadzie kto mi wytłumaczy tą polityke?

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #263 dnia: Sierpnia 22, 2008, 13:55:35 pm »
Trailer jak cała gra jest moim zdaniem tragiczny. Jest w stylu hollywodzkoch filmów akcji.Chłopiec mówiący, że on jest kluczem do rozwiązania tej całej historii.  Jak zwykle amerykanie chcą nam wszystko wywalić na tacy. Grafika-tragedia. Design postaci-tragedia, design potworów-tragedia. Mógłbym już teraz nie znając dokładnie tej pewnie tandetnej historyjki wytłumaczyć dlaczego tak potwory wyglądają.Pozatym gra zbytnio upodobniła się do god of war. No i jak zwykle każdy stworzony przez amerykanów bohater musi przeklinać. Do tego gościu wygląda beznadziejnie. Jego twarz pozbawiona jest jakiejkolwiek mimiki. Jest drewniakiem. Porównajcie go sobie z jakimkolwiek bohaterem poprzedniej części, ie mówiąc już o Jamesie.To nie ta liga. Do twórcy jadą po legendzie serii. Bojąc się, żę gra możę się nie sprzedać umieścili w niej Piramidogłowego. Skomentowali ten fakt ludzie ludzie z Team Silent mówiąc, że PH powiązany jest tylko z historią Jamesa i nie można go wpychać gdzie tylko się da.No i jak można grę wzorować na filmie, który powstał w oparciu o grę. Konami popełniło wielki błąd zabierająć grę Team Silen. Mam nadzieję, żę ta gra się nie sprzeda i konami i że pójdzie po rozum do głowy i następną część zrobią japońce(popatrzcie na siren ta gra ma klimat) albo całkowicie porzuci tą serię i przestanię ją bezcześcić.

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #264 dnia: Sierpnia 22, 2008, 14:10:44 pm »
Gram sobie teraz w SH2 i nadmienię, że design PH (pomijając dość kontrowersyjne pojawienie się go w 5tce) w Homecoming jest zbyt 'zamerykanizowany' - czyt. ch**owy.

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #265 dnia: Sierpnia 22, 2008, 14:15:21 pm »
Bo jego wygląd wzięty jest z beznadziejnego amerykańskiego filmu (jak by co to jestem (byłem) fanatykiem serii i każdą część przeszedłem klka razy).Nie mam wątpliwości, że jak by SH5 robił Team Silent to gra na pewno zapowiadała by się lepiej.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #266 dnia: Sierpnia 22, 2008, 15:03:15 pm »
Grafika-tragedia. Design postaci-tragedia, design potworów-tragedia.
Co do designu postaci i potworów się nie zgodzę; postacie są normalne - typowi zwykli ludzie; potwory - inne niż w poprzednich SH, ale w pewien sposób niepokojące i intrygujące (chociaż za dużo w nich jawnej seksualności oraz cudacznego wyrastania różnych części ciała z innych części ciała). Jednak co do grafiki to się zgodzę; momentami ta gra wygląda gorzej, niż SH2, szczególnie jeżeli chodzi o tekstury i wykonanie postaci (jak patrzę na włosy jakiejkolwiek innej postaci niż Alexa, to mnie krew zalewa).

Cytuj
Pozatym gra zbytnio upodobniła się do god of war.
O_o
Niby w czym? QTE, które jest obecnie w niemalże każdej grze? Czy może tym, że wprowadzono trochę usprawniony model walki?

Cytuj
No i jak zwykle każdy stworzony przez amerykanów bohater musi przeklinać.
Bo japońscy bohaterowie nie przeklinają, w ogóle. Przykład z tej samej serii, Vincent mówiący "Heather, go ahead and kill this crazy bitch", czy też Heather "Shut your stinky mouth, bitch!".
W RE5 też na jednym z filmików przewinął się Chris mówiący "fuck".

Cytuj
Jego twarz pozbawiona jest jakiejkolwiek mimiki. Jest drewniakiem.
Akurat tutaj się nie zgodzę. Mimika twarzy w cut-scenkach jest akurat w porządku. To, że bohaterowie nie robią tak teatralnych min jak w poprzednich częściach (patrz głównie SH2 i SH3) nie oznacza, że są sztywni.

Cytuj
Bojąc się, żę gra możę się nie sprzedać umieścili w niej Piramidogłowego. Skomentowali ten fakt ludzie ludzie z Team Silent mówiąc, że PH powiązany jest tylko z historią Jamesa i nie można go wpychać gdzie tylko się da.

Można prosić o jakiegoś linka? Bo wbrew temu, co niektórzy sugerują, Piramidogłowy (ogólnie) nie należy do Jamesa. Piramidogłowy (a raczej ludzie noszący metalowe hełmy w kształcie piramidy) pełnili dawniej w Silent Hill rolę egzekutorów. Jedynie w SH2 ten Piramidogłowy stał się prywatnym egzekutorem Jamesa, który miał za zadanie uświadomić mu jego winę.
Jeżeli faktycznie Piramidogłowy w SH5 pojawi się tylko dlatego, bo jest fajny, to fakt, wtedy przyznam rację wszystkim tym, którzy plują na The Collective za umieszczenie go w grze. Jednak jeżeli znajdzie się jakieś dobre wytułaczenie fabule na pojawienie się Piramidka w grze, wówczas będą, przynajmniej w moich oczach, usprawiedliwieni.

Cytuj
Konami popełniło wielki błąd zabierająć grę Team Silen.
To nie Konami zabrało grę Team Silent, to Team Silent było już, ponoć, znudzone tworzeniem ciągle Silent Hill.

Cytuj
Bo jego wygląd wzięty jest z beznadziejnego amerykańskiego filmu
Gwoli ścisłości, kanadyjsko-francuskiego filmu... Wiem, że fajnie za całe zło świata obrzucać Amerykanów, ale oni akurat przy tym filmie mieli najmniej do powiedzenia.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2008, 15:09:44 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #267 dnia: Sierpnia 22, 2008, 15:40:31 pm »
Podalbym ci linka do tej wypowiedzi z przyjemnoscia, ale nie pamietam dokladnie gdzie to bylo. Pamietam, ze bylo to na jakiejs stronce poswieconej serii. Tworcy byli rozgoryczeni tym, ze PH pojawil sie w SH arcade. No i mowili to co pisalem w poscie wyrzej Proszie nie sugeruj ze zmyslam . I jescze jedno Team Silent sam nie zrezgnowal z tworzenia serii. Co do QTE i systemu walkito co jak co, ale do SH to on nie pasuje. Tworcy nie musieli isc po najmniejniejszej linii oporu zrzynajac pomysly od innych.. Mogliby wymyslic cos orginalnego. W dobra strone szla sh4, ze swoim pokojem. SH nie nalezy do seri w ktorych najwiecej uwagi powinno poswiecac sie mechanice.Co do przeklenstw racja, tylko ze te w sh5 pojawiaja sie juz pierwszych trailerach, a ekspresja z jaka bohater je wymawia zasluguje na Oscara.. To zle zleswiadczy o tej grze. Ta gra dostanie najwyzej 8. Po premierze okazesie kto mial racie. Aha mowisz, design i animacja postaci jest na poziomie poprzednich czesci i ze bohater jest ludzki. Przy takim Jamesie, Marii, Heather i reszcie wyglada jak Ken (ten kolo z lale Barbie) .Wyglad ten sam i ten sam plastik.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #268 dnia: Sierpnia 22, 2008, 15:53:44 pm »
Proszie nie sugeruj ze zmyslam.
Nie sugeruję, tylko po prostu byłem ciekaw. Bo właśnie nie słyszałem, żeby ktokolwiek z Team Silent w jakikolwiek sposób komentował film, SH Arcade czy właśnie Homecoming.

Cytuj
I jescze jedno Team Silent sam nie zrezgnowal z tworzenia serii.
Mówię tylko to, co czytałem; że ponoć już przy SH:The Room byli zmęczeni serią.

Cytuj
Mogliby wymyslic cos orginalnego. W dobra strone szla sh4, ze swoim pokojem. SH nie nalezy do seri w ktorych najwiecej uwagi powinno poswiecac sie mechanice.

SH4 szło w tak dobrą stronę, że ludzie (akurat ja nie) uważają ją za najgorszą z serii (tej standardowej), twierdząc, że bez latarki, radia, z duchami i innymi dziwadłami z The Room to nie jest Silent Hill.
A akurat co jak co, mechanika walki w SH była drętwa jak cholera; o ile w SH2, gdzie tak naprawdę można było przejść bezproblemowo całą grę nie zabijając prawie nikogo to nie wkurzało, tak już w SH3 i SH4 (tu szczególnie, bo broni palnej było tu jak na lekarstwo) było to trochę wkurzające.
Zgadzam się jednak co do QTE, ale jak widać, obecnie jest to wręcz standard. Kto nie idzie do przodu, ten się cofa :/.
Zresztą, w starych grach QTE też w pewnym stopniu występowało - by się wyrwać przeciwnikowi, czy to w RE czy w SH, trzeba było albo machać gałką, albo wciskać szybko jakieś guziki; z tym, że tam nie pokazywał się wielka informacja co masz wciskać.

Co do samej gry, ja wolę poczekać z opinią aż zagram. Na Origins ludzie również przed wydaniem gry (dema) narzekali, a potem okazało się, że to kawał porządnej gry (chociaż Climax skopał fabułę - wygląda, jakby w pewnej chwili nie mieli czasu, jej dokończyć; historia Travisa się rozwija, a potem urywa i do niej nie wracamy, przez co Bad Ending wygląda jakby był w ogóle wyjęty z dupy :|). Tu może być podobnie. Może nie będzie to jakiś świetny Silent Hill, ale wciąż może być bardzo dobra gra.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2008, 16:04:34 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 726
  • Reputacja: 74
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #269 dnia: Sierpnia 22, 2008, 15:58:34 pm »
Cytuj
Ta gra dostanie najwyzej 8

SH2 w większości magazynów (również polskich) dostawała 7-8.

A dla mnie jedna z najlepszych gier (jak nie najlepsza) w jakie grałem

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #270 dnia: Sierpnia 22, 2008, 16:10:00 pm »
W wielu czasopismach/serwisach SH2 był nawet krytykowany za fabułę ;D
Pamiętam, że chyba na Gamespot recenzentowi nie podobało się to, że gra porusza takie wątki jak molestowanie seksualne; zaś w innym czasopiśmie odjęto punkty za ocenę końcową, bo fabuła nie miała sensu :D.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #271 dnia: Sierpnia 22, 2008, 16:22:01 pm »
Tak dostawala niskie oceny ale przede wszystkim w zlosliwej prasie komputerowej . Poza tym zalezy co kto od gier oczekuje. Jak ktos chcial mega wypasiona strzelanke to na pewno sie zawiodl. Ale to juz jego problem. Zapewne Ty ( piszesz ze podoba ci sie sh2) jak i ja cenisz fabule i klimat. A czegos takiego w sh5 pewnie nie bedzie. Nie moge doczekac sie pierwszych ( nie amerykanskich) recenzji.
Opublikowane: Sierpień 22, 2008, 16:14:32
W wielu czasopismach/serwisach SH2 był nawet krytykowany za fabułę ;D
Pamiętam, że chyba na Gamespot recenzentowi nie podobało się to, że gra porusza takie wątki jak molestowanie seksualne; zaś w innym czasopiśmie odjęto punkty za ocenę końcową, bo fabuła nie miała sensu :D.
                                                                                                                                                                                                Gamespot. To wszystko tlumaczy. Amerykanie. Chyba wiesz jakie opinie kraza o inteligencji amerykanskich graczy i amerykanskiej poprawnosci politycznej. Chyba sie ze mna zgodzisz, ze ta recenzja SH2 w obliczu tego co wymienilem wczesniej napisalem nie jest zbyt wiarygodna.

WhiteDevils

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 01-05-2008
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #272 dnia: Sierpnia 22, 2008, 16:33:14 pm »
Dla mnie Silent Hill:Origins jest lepszy niż Silent Hill 4

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #273 dnia: Sierpnia 22, 2008, 17:02:21 pm »
@ dante0 - sprawiasz wrażenie przynależności do pewnej grupy osób, które plują i obrzucają g*wnem nowego Silent'a, tylko i wyłącznie przez jego podległość amerykańskiemu studiu. Czegokolwiek by nie pokazano, zawsze będzie źle i niedobrze. Nowy system walki ? No proszę Cię, ten z poprzednich części był ogromną kaleką i bardzo dobrze, że zdecydowano się na jego modernizację (przez co jest dużo bardziej realistyczny). Wygląd postaci wg mnie jest ok - Alex prezentuje się bardzo poprawnie, i choć patrząc na prezencję bohaterów z poprzednich części moglibyśmy się spodziewać czegoś na miarę Heavy Rain, to i tak jest dobrze (tak jak napisał Mr _Zombie - są jak zwykli ludzie). Piramidek ? Już o tym pisałem wcześniej, ale powtórzę ponownie: jak tylko dadzą dobre uzasadnienie jego obecności, to mnie to pasuje, jeśli natomiast pojawi się on bez większego sensu, to biada The Collective (już Double Helix nawiasem mówiąc). Moja rada - spróbuj dostrzec w nowym Silencie coś unikalnego, dobrze rozwiązanego, pięknego (chociażby przemiana w Dark SH w czasie rzeczywistym), a nie patrz tylko przez pryzmat jego amerykańskości.

Odnośnie potencjalnej oceny - twierdzisz, że nowy Silent dostanie góra "8", a ja spytam - czy "8" to zła ocena ? Leję od dłuższego czasu na wszelkiego rodzaju metryczki (byle trzymały się pułapu >7), bo przecież nie one definiują czym jest dany tytuł. Osobiście takiemu SH2 wystawiłbym ocenę 10/10 i choć gra posiada wady (system walki chociażby...), to jest to tytuł z którym jestem związany i który wielbię pod niebiosa. To tak samo jak z MGSem - dla wielu ludzi to coś więcej niż tylko gra i leją na wszelkie oceny, gdyż dla nich istnieje tylko jedna - maksymalna. Tak więc mówienie, że gra będzie na "8" kompletnie niewymierne do tego, co dany tytuł oferuje (taki Hitman 4, jedna z moich ulubionych gier, dostał w PE właśnie ósemkę, i co z tego ?).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2008, 17:05:10 pm wysłana przez Wojtq »
PSN ID: WojtqGO

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #274 dnia: Sierpnia 22, 2008, 17:12:22 pm »
Dobrze jest miec w swoich szeregach Wojtq'a, który też wielbi SH :D

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #275 dnia: Sierpnia 22, 2008, 17:51:03 pm »
@ dante0 - sprawiasz wrażenie przynależności do pewnej grupy osób, które plują i obrzucają g*wnem nowego Silent'a, tylko i wyłącznie przez jego podległość amerykańskiemu studiu. Czegokolwiek by nie pokazano, zawsze będzie źle i niedobrze. Nowy system walki ? No proszę Cię, ten z poprzednich części był ogromną kaleką i bardzo dobrze, że zdecydowano się na jego modernizację (przez co jest dużo bardziej realistyczny). Wygląd postaci wg mnie jest ok - Alex prezentuje się bardzo poprawnie, i choć patrząc na prezencję bohaterów z poprzednich części moglibyśmy się spodziewać czegoś na miarę Heavy Rain, to i tak jest dobrze (tak jak napisał Mr _Zombie - są jak zwykli ludzie). Piramidek ? Już o tym pisałem wcześniej, ale powtórzę ponownie: jak tylko dadzą dobre uzasadnienie jego obecności, to mnie to pasuje, jeśli natomiast pojawi się on bez większego sensu, to biada The Collective (już Double Helix nawiasem mówiąc). Moja rada - spróbuj dostrzec w nowym Silencie coś unikalnego, dobrze rozwiązanego, pięknego (chociażby przemiana w Dark SH w czasie rzeczywistym), a nie patrz tylko przez pryzmat jego amerykańskości.

Odnośnie potencjalnej oceny - twierdzisz, że nowy Silent dostanie góra "8", a ja spytam - czy "8" to zła ocena ? Leję od dłuższego czasu na wszelkiego rodzaju metryczki (byle trzymały się pułapu >7), bo przecież nie one definiują czym jest dany tytuł. Osobiście takiemu SH2 wystawiłbym ocenę 10/10 i choć gra posiada wady (system walki chociażby...), to jest to tytuł z którym jestem związany i który wielbię pod niebiosa. To tak samo jak z MGSem - dla wielu ludzi to coś więcej niż tylko gra i leją na wszelkie oceny, gdyż dla nich istnieje tylko jedna - maksymalna. Tak więc mówienie, że gra będzie na "8" kompletnie niewymierne do tego, co dany tytuł oferuje (taki Hitman 4, jedna z moich ulubionych gier, dostał w PE właśnie ósemkę, i co z tego ?).

Facet nie rób się taki agresywny. Niczego nie chce mieszać z błotem. Jestem tylko realistą. Ta gra pod każdym względem nie dorasta do pięt swoim poprzedmiczkom. Żeby nie było, że mam jakieś amerykańskie fobie to czy Origins było lepszą grą niż poprzednie Silent Hille?. Nie.Twórcy Origins gumiakali wepchali się ze swoją historyjką w realia genialnej jedynki. Niby chcieli wytłumaczyć wszystkie wątki. Jasne, dla mnie to jest sposób na łatwą kaskę. Zresztą najlepsze w SH było to, że nie wszystko było podane na tacy. Do tego fabuła  w bezczelny sposób została oparta na  historii Kuby Rozprówacza. Design potworów (potwór mający być urzeczywistnieniem zwierzęcia przejechanego ciężarówką przez głównego bohatera, czy potwór o złączonych dwóch ciałach który nawiązywał do....chyba nie muszę pisać czego ) był fatalny.Mam wrażenie, że do tego, aby się wam jakiś SH spodobał wystarczy obecnośc w grze latarki i radia. Tylko dlatego nienawidzicie czwórki Wracając do piatki. Nie tylko ja jestem nastawiony negatywnie do tej części. Wystarczy odwiedzić jakąś polską strone poświęconą tej serii. Gra jest wyśmiewana. I nie wyśmiewają jej kolesie, którzy grają w SH od święta. Dla nich ta gra jest życiem i dostrzegają w niej coś więcej niż tylko gameplay. Jeszcze jedno Wojtq pisząc dyrdymały o obecności PH w piątce ośmieszasz sie, bo albo nigdy nie grałeś w dwójkę albo jej nie zrozumiałeś. Zapamiętaj sobie PH to historia Jamesa i tylko jego. Chyba, że bohaterem piątki będzie James po przeszczepie twarzy. Dla mnie to jazda po naiwności ludzi. Coś jest cool i trzeba to wyeksplatować do granic możliwości. Cała prawda.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #276 dnia: Sierpnia 22, 2008, 18:25:51 pm »
To pojechałeś.
Facet nie rób się taki agresywny.
Chyba mnie z kimś pomyliłeś :roll: .
Cytuj
Żeby nie było, że mam jakieś amerykańskie fobie to czy Origins było lepszą grą niż poprzednie Silent Hille?
A miało takie być w założeniach ? Zresztą, o tej części się nie wypowiadam, bo jej nie znam, a druga sprawa - za Homecoming odpowiada inny developer niż za Origins.
Cytuj
.Mam wrażenie, że do tego, aby się wam jakiś SH spodobał wystarczy obecnośc w grze latarki i radia. Tylko dlatego nienawidzicie czwórki
Nie uogólniaj - uwielbiam "czwórkę" za jej klimat, historię i pomysł, i dla mnie latarka + radio nie równa się wspaniały Silent Hill.
Cytuj
Dla nich ta gra jest życiem i dostrzegają w niej coś więcej niż tylko gameplay.
Seria ta zawsze była istotną częścią mojego życia i pobudzała mnie do naprawdę wielu przemyśleń na tematy egzystencjalne, także nie próbuj mi tego wyrzucić z głowy, twierdząc, że...
Cytuj
albo nigdy nie grałeś w dwójkę albo jej nie zrozumiałeś.
. To tak jakbyś mi wymierzył policzek. Mówiąc o PH (żadne dyrdymały, jak to nazywasz), mam przynajmniej nadzieję, że wrzucając go, twórcy mają jakieś fajne wyjaśnienie takiego kroku. Uwierz mi, że dobrze zdaję sobie sprawę z tego, że Piramidogłowy miał być wytworem wyobraźni Jamesa, materializacją jego poczucia winy, i kary którą miał ponieść
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Również podchodzę z ogromną rezerwą do wystąpienia PH w nowej części, jednak lepiej jest pogodzić się z tym faktem i oczekiwać ciekawych wyjaśnień i interpretacji, niż od razu rzucać mięsem.
Moja rada - nie oceniaj ludzi względem ogółu, tak jak to zrobiłeś przed chwilą, i podejdź z pewną rezerwą do gry, a może jeszcze Ci się spodoba. Nie warto dać takiej szansy ?
PSN ID: WojtqGO

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #277 dnia: Sierpnia 22, 2008, 19:14:04 pm »
Przykład Origins podałem dlatego bo zarzucono mi niechęć do amerykanów. Jak wiadomo Origins robili brytyjczycy. Ja nie przekonam was, a wy mnie. Po premierze podyskutujemy o tej grze :D
Opublikowane: Sierpień 22, 2008, 18:31:45
,,a że większy ból sprawia utrata bliskich, on nigdy nie zginął, za to śmierć z ręki Piramidka poniosła Maria, 2 razy - piszę to na dowód tego, że jednak grałem w tą grę, niespodzianka ?"

Maria była wytworem wyobraźni Jamesa. Była uosobieniem jego kobiecego ideału. Była kimś kim nigdy nie była Mary. Zginęła w grze przez poczucie winy Jamesa. James sam się karał jej śmiercią. W dodatku James raczej zginął topiąc się (jedno z kilku zakończeń). Świadczy o tym fakt, że w SH4 spotykamy prawdopodobnie jego ojca. Jest woźnym i nazywa się Sunderland, a w jego mieszkaniu możemy znaleźć informacje o tym, że jego syn nie żyje.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #278 dnia: Sierpnia 22, 2008, 19:22:34 pm »
Tak jakbym o tym wszystkim nie wiedział. Przecież nie będę opisywał wszystkiego co wiem o SH2. 
Po premierze podyskutujemy o tej grze
Snuć domysły zawsze można przed premierą, co innego z ocenianiem ;) . Ja raczej nie podyskutuję, bo nie będę miał sprzętu zdolnego uruchomić Silenta (może odpowiedniego PieCa jedynie), ale w grę zagram kiedyś tak czy inaczej.
PSN ID: WojtqGO

Kresq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-06-2004
  • Wiadomości: 4 746
  • Reputacja: 8
  • Hokus pokus, czary mary, twoja stara to twój stary
Odp: SILENT HILL: Homecoming
« Odpowiedź #279 dnia: Sierpnia 23, 2008, 10:12:18 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Dante - to nie tak, że on się topił, on popełnił wówczas samobjstwo wjeżdżając wozem do rzeki. Ale to pewnie wiesz.

Poza tym uważam, iż to wcale nie jest tak, że PH należy jedynie do historii Jamesa. Nawet w SH2 można było znaleźć informacje kim byli Piramidogłowi i jaka była ich rola w różnych podaniach i legendach. Także tak jak mówi Wojtq - jeśli odpowiednio uzasadnią jego obecność to nie mam żadnych sprzeciwów. SH5 to nie żaden debilny SH arcade na pistolet.

Kolejna sprawa - wg mnie bohater piątki nie jest bardziej drewniany z mimiki niż np. James. To jest ewidentne czepianie się.

Tak samo czepiacie się grafy. Ja też byłem zawiedziony, i to bardzo, ale teraz jest już lepiej.

Ogólnie - strasznie się czepiacie tej części. Ja poczekam aż wyjdzie i myślę, że bawiłbym się przy niej naprawdę nieźle. Zdaję sobie sprawę z tego, że ta część nie poryje mnie fabularnie oraz profilami psychologicznymi i historią postaci rodem z SH2, ale tego też niestety nie oczekuję (ale bardzo chciałbym się pozytywnie zaskoczyć). I nawet jeśli ta część dostanie "co najwyżej 8" (uber lol normalnie - i co z tego?? Przecież 8 to wciąż BARDZO DOBRA OCENA -_-) to i tak kupiłbym ją bez wahania.

I na koniec:

http://www.truveo.com/Anime-Central-2008-32-Siam-Siam-Silent-Hill/id/584162210
 :eek: :eek:


"Fruwać jest generalnie nieroztropnie,
więc nie pijcie przy otwartym oknie."