Grafika-tragedia. Design postaci-tragedia, design potworów-tragedia.
Co do designu postaci i potworów się nie zgodzę; postacie są normalne - typowi zwykli ludzie; potwory - inne niż w poprzednich SH, ale w pewien sposób niepokojące i intrygujące (chociaż za dużo w nich jawnej seksualności oraz cudacznego wyrastania różnych części ciała z innych części ciała). Jednak co do grafiki to się zgodzę; momentami ta gra wygląda gorzej, niż SH2, szczególnie jeżeli chodzi o tekstury i wykonanie postaci (jak patrzę na włosy jakiejkolwiek innej postaci niż Alexa, to mnie krew zalewa).
Pozatym gra zbytnio upodobniła się do god of war.
O_o
Niby w czym? QTE, które jest obecnie w niemalże każdej grze? Czy może tym, że wprowadzono trochę usprawniony model walki?
No i jak zwykle każdy stworzony przez amerykanów bohater musi przeklinać.
Bo japońscy bohaterowie nie przeklinają, w ogóle. Przykład z tej samej serii, Vincent mówiący "Heather, go ahead and kill this crazy bitch", czy też Heather "Shut your stinky mouth, bitch!".
W RE5 też na jednym z filmików przewinął się Chris mówiący "fuck".
Jego twarz pozbawiona jest jakiejkolwiek mimiki. Jest drewniakiem.
Akurat tutaj się nie zgodzę. Mimika twarzy w cut-scenkach jest akurat w porządku. To, że bohaterowie nie robią tak teatralnych min jak w poprzednich częściach (patrz głównie SH2 i SH3) nie oznacza, że są sztywni.
Bojąc się, żę gra możę się nie sprzedać umieścili w niej Piramidogłowego. Skomentowali ten fakt ludzie ludzie z Team Silent mówiąc, że PH powiązany jest tylko z historią Jamesa i nie można go wpychać gdzie tylko się da.
Można prosić o jakiegoś linka? Bo wbrew temu, co niektórzy sugerują, Piramidogłowy (ogólnie) nie należy do Jamesa. Piramidogłowy (a raczej ludzie noszący metalowe hełmy w kształcie piramidy) pełnili dawniej w Silent Hill rolę egzekutorów. Jedynie w SH2 ten Piramidogłowy stał się prywatnym egzekutorem Jamesa, który miał za zadanie uświadomić mu jego winę.
Jeżeli faktycznie Piramidogłowy w SH5 pojawi się tylko dlatego, bo jest fajny, to fakt, wtedy przyznam rację wszystkim tym, którzy plują na The Collective za umieszczenie go w grze. Jednak jeżeli znajdzie się jakieś dobre wytułaczenie fabule na pojawienie się Piramidka w grze, wówczas będą, przynajmniej w moich oczach, usprawiedliwieni.
Konami popełniło wielki błąd zabierająć grę Team Silen.
To nie Konami zabrało grę Team Silent, to Team Silent było już, ponoć, znudzone tworzeniem ciągle Silent Hill.
Bo jego wygląd wzięty jest z beznadziejnego amerykańskiego filmu
Gwoli ścisłości, kanadyjsko-francuskiego filmu... Wiem, że fajnie za całe zło świata obrzucać Amerykanów, ale oni akurat przy tym filmie mieli najmniej do powiedzenia.