Autor Wątek: Heavy Rain  (Przeczytany 187973 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #760 dnia: Lutego 05, 2010, 15:51:17 pm »
Kompletnie nie rozumiem narzekania na QTE. Gra przypomina klasyczne przygodówki point and click, ale zamiast zwyczajnie wciskać przycisk akcji, czynności wykonujemy manualnie - ruszając analogiem, machając padem, etc. Czy można to było przedstawić w ciekawszy sposób? Nie wydaje mi się.

Jak recenzenci będą szukać dziury w całym, a gra słabo się sprzeda, to w następnej produkcji Quantic Dream dostaniemy klasyczny widok tpp/fpp i celownik na środku ekranu. Wg mnie zdrowsze byłoby lekkie zawyżanie ocen gier, które starają się wychodzić poza utarte schematy.

Teraz rynek ma wyje**ne na takie produkcje.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

To są prawdziwe GRY!

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #761 dnia: Lutego 05, 2010, 15:57:38 pm »
Gra przypomina klasyczne przygodówki point and click, ale zamiast zwyczajnie wciskać przycisk akcji, czynności wykonujemy manualnie - ruszając analogiem, machając padem, etc.

Z tym, że jest raczej bardzo mało przygodówek, w których czynnością do wykonania jest np. wymycie zębów, wysuszenie włosów, zrobienie siku itp. Jedyne przygodówki, w których można było to robić (chociaż nie zawsze było to wymagane), a które obecnie przychodzą mi do głowy, to stare przygodówki Sierry, gdzie każda okazja do zabicia gracza była dobra (nawet wyjście z burdelu bez zapięcia rozporka = przyłapanie przez policję za obnażanie się w miejscu publicznym i game over :lol:).

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Tak czy inaczej, jeżeli w grze jest mało scen typu Press X To Not Die, to ok, to wówczas również nie widzę nic złego w takich QTE.

A co do recenzji Gamekult, o wiele bardziej przejmowałbym się tym "Some inconsistencies in the scenario", gdyż to głównie o fabułę w tej grze chodzi.

« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2010, 16:04:00 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #762 dnia: Lutego 05, 2010, 16:13:15 pm »
Swoją drogą jestem ciekaw, ile osób, które czekają na Heavy Rain jednocześnie narzeka na Wii ze względu na sterowanie i konieczność machania willotem przed TV :>

A ile na Wii jest gier 18+ z interesującą fabułą i przyzwoitą prezencją? :> Problemem nie jest tutaj kontroler (choć nie chciałbym na przykład, żeby 100% gier na PS3 opierało się na grze Wandem), ale niemal całkowity brak tytułów, które mogłyby zainteresować potencjalnych odbiorców gier typu Heavy Rain. Machanie padem w Heavy Rain ≠ machanie padem w Mario.

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #763 dnia: Lutego 05, 2010, 17:45:52 pm »
Zasysam demko, potem podzielę się wrażeniami. Jak coś to zapraszam do tematu na forum PE, a mianowicie tu :
http://www.psxextreme.info/topic/83901-centrum-kodow-promocyjnych/page__st__280
niżej mamy konto użytkownika, skąd możemy pobrać demko.
 :grin:

wini

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 951
  • Reputacja: 2
  • GTA V
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #764 dnia: Lutego 05, 2010, 19:09:39 pm »
Działające konto:
ID: kontoheavy123@gmail.com
hasło: konto123
Radze sie śpieszyć :P

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #765 dnia: Lutego 05, 2010, 19:11:01 pm »
YESS, ściągam demko  8)

wacek07

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-03-2008
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #766 dnia: Lutego 05, 2010, 19:40:46 pm »
Działające konto:
ID: kontoheavy123@gmail.com
hasło: konto123
Radze sie śpieszyć :P
Próbuje się zalogować na ww login i wyskakuje komunikat, że nie można się logować na konta innych ludzi. OCB? Co mam zrobić, by pobrać demko?

Unlimited

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #767 dnia: Lutego 05, 2010, 19:45:40 pm »
Można już normalnie na stronkę Precinct. Po wpisaniu kodu wyskakuję komunikat:

"The Code you entered may not be correct or may no longer be valid" :/
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2010, 19:50:45 pm wysłana przez Unlimited »

Agst07

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 21-03-2006
  • Wiadomości: 708
  • Reputacja: 0
  • Visca el Barca!
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #768 dnia: Lutego 05, 2010, 20:00:13 pm »
Działające konto:
ID: kontoheavy123@gmail.com
hasło: konto123
Radze sie śpieszyć :P

Dzięki wielkie za to konto. Demko już się ściąga.  :grin:

Unlimited

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #769 dnia: Lutego 05, 2010, 20:05:49 pm »
Ok, już wszystko działa, miałem wł. opcję system activation w menu Ps3 :P

Ściąga się(już mam 100mega w ciągu 3 minut :D)

juve26

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-12-2006
  • Wiadomości: 2 613
  • Reputacja: 20
  • 04.12.2006 - 16.08.2010 †
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #770 dnia: Lutego 05, 2010, 20:08:18 pm »
Hoho, dzięki wielkie, konto działa idealnie :)

lupinator

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #771 dnia: Lutego 05, 2010, 20:08:35 pm »
Buguje strasznie ustawienie postaci (na razie jednej). Zmienia sie nienaturalnie szybko, przedmioty reagują bez jej interakcji (fajka sie sama zapala i lewituje w powietrzu).

Wiadomość scalona: Lutego 05, 2010, 20:20:50 pm
Przy drugim podejsciu juz tego nie ma na szczescie.
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2010, 20:20:50 pm wysłana przez Lupi »

wacek07

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-03-2008
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #772 dnia: Lutego 05, 2010, 20:27:38 pm »
Ok, już wszystko działa, miałem wł. opcję system activation w menu Ps3 :P

Ściąga się(już mam 100mega w ciągu 3 minut :D)
Gdzie jest system activation w menu? Nie mogę znaleźć, to demo mnie doprowadza do szału...
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2010, 20:35:29 pm wysłana przez wacek07 »

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #773 dnia: Lutego 05, 2010, 20:29:16 pm »
Udało mi się przebrnąć przez tą stronę i zdobyłem kod. Transfer o dziwo mam szybki to sobie może dzisiaj zagram :)

Unlimited

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #774 dnia: Lutego 05, 2010, 20:41:23 pm »
Ok, już wszystko działa, miałem wł. opcję system activation w menu Ps3 :P

Ściąga się(już mam 100mega w ciągu 3 minut :D)
Gdzie jest system activation w menu? Nie mogę znaleźć, to demo mnie doprowadza do szału...

Trzeba tą opcję wył. ta opcja jest w Twoim profilu z kontem, tam gdzie wprowadzasz kody, zmieniasz hasło etc. tylko niżej. :)

Tango

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #775 dnia: Lutego 05, 2010, 20:42:39 pm »
tez juz mi sie siorbie demko, wiec ogram je i potem zjade  ;)

lupinator

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #776 dnia: Lutego 05, 2010, 20:45:05 pm »
Skończyłem demo, ciężko mi się jakoś wypowiedzieć jednoznacznie, bo nie jest to gra, której demo jakoś wiele mówi. Na minus malutka kontrola nad poczynaniami bohaterów i dość ograniczone opcje, brakuje też biegu - chodzenie nuży (szczególnie na miejscu zbrodni). Grafika in plus. Grę kupuję, demo nie zmieniło zupełnie mojego podejścia, bo wciąż czuję, że nie wiem, jak gra wyglądać będzie.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #777 dnia: Lutego 05, 2010, 20:58:41 pm »
Trzeba tą opcję wył. ta opcja jest w Twoim profilu z kontem, tam gdzie wprowadzasz kody, zmieniasz hasło etc. tylko niżej. :)

Aktywacja systemu pozwala używać płatnej, zakupionej na PSN zawartości.

W żaden sposób nie koliduje z wpisywaniem promocyjnych kodów.

Unlimited

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #778 dnia: Lutego 05, 2010, 21:11:22 pm »
To miałem jakiś bug Ps3, bo u mnie kolidowała, a wpisywałem go z 3 razy. Potem tą opcję wył. i załapało za 1 razem. Dziwne.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #779 dnia: Lutego 05, 2010, 21:13:46 pm »
Jak ściągam z tego konta co jest podane wyżej to mogę spokojnie przelogować się na konto "BoBaN", co nie? Warunkiem działania dema jest sama obecność profilu użytkownika "kontoheavy123". Czy tak?

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #780 dnia: Lutego 05, 2010, 21:23:15 pm »
Kompletnie nie rozumiem narzekania na QTE. Gra przypomina klasyczne przygodówki point and click, ale zamiast zwyczajnie wciskać przycisk akcji, czynności wykonujemy manualnie - ruszając analogiem, machając padem, etc. Czy można to było przedstawić w ciekawszy sposób? Nie wydaje mi się.

Jak recenzenci będą szukać dziury w całym, a gra słabo się sprzeda, to w następnej produkcji Quantic Dream dostaniemy klasyczny widok tpp/fpp i celownik na środku ekranu. Wg mnie zdrowsze byłoby lekkie zawyżanie ocen gier, które starają się wychodzić poza utarte schematy.
To gwarantem sukcesu nie jest - patrz Vagrant Story, ICO.
Niech oceniają jak sobie uważają. Kto ma własne zdanie, ten raczej już zadecydował i zaopatrzy się w HR - vide BoBaN. A reszta .... Cóż, może zaraz jakiś hamburger, będzie pisał co ma jeść, w co się ubierać, z kim chodzić - "w tym kwartale, rude mają 9+, bierzcie się za nie, tako rzekłem ja".

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #781 dnia: Lutego 05, 2010, 21:28:26 pm »
Ja właśnie pobieram demo bo chcę sprawdzić klimat. To się dla mnie najbardziej liczy w tej grze. Nie wiem czemu ludzie jako minus wymieniają QTE. Przecież każdy wiedział, że ta gra będzie na tym polegać. :roll:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #782 dnia: Lutego 05, 2010, 21:33:12 pm »
Jednym się to podoba BoBaN, innym nie. Ale to ich zdanie, prawda .... Ja liczę na coś w deseń, klimatycznego PI. Ta gra również jednym się podobała, innym mniej. Mnie akurat bardzo przypadła do gustu.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #783 dnia: Lutego 05, 2010, 21:37:51 pm »
Tylko dla mnie to jest dziwne, że ktoś jest zaskoczony taką ilością QTE. Przecież to było oczywiste, więc WTF się pytam.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #784 dnia: Lutego 05, 2010, 21:55:15 pm »
Jak ściągam z tego konta co jest podane wyżej to mogę spokojnie przelogować się na konto "BoBaN", co nie? Warunkiem działania dema jest sama obecność profilu użytkownika "kontoheavy123". Czy tak?

Demo nie jest traktowane jako premium content i powinno działać nawet po usunięciu tego profilu. Ja w każdym bądź razie usunąłem od razu i przelogowałem się na swoje konto. Jeszcze ściągam, ale stawiam w ciemno, że będzie działać.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #785 dnia: Lutego 05, 2010, 21:58:38 pm »
Może być tak też, że chłopaki chcą się wybić nietypową oceną. Lub gra faktycznie nie spełnia pokładanych w niej nadziei.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #786 dnia: Lutego 05, 2010, 22:02:08 pm »
Zależy jakie kto nadzieje w niej pokłada. Jak ktoś podchodzi ze zdrowym rozsądkiem to się zapewne nie zawiedzie. Jeśli natomiast ktoś spodziewa się przygody na miarę Uncharted 2, to raczej powinien zmienić target.

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #787 dnia: Lutego 05, 2010, 22:17:21 pm »
Mi się ściąga, ale obawiam się że promile mnie szybko rzucą w łóżko i nie dane mi będzie dzisiaj tego ograć :/

Tango

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #788 dnia: Lutego 05, 2010, 22:47:37 pm »
Klimat jest, grafa ok. Sterownie srednie, QTE fajne. Gre trzeba ograc w calosci by cos powiedziec. Jakies szalu nie doznalem narazie.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #789 dnia: Lutego 06, 2010, 00:07:42 am »
Wszystko mi się ZAJEBIŚCIE podobało, tylko te sterownie (w sensie pokazywania kierunku za pomocą lewej gałki) popsuło trochę wrażenie. Dostałem to czego oczekiwałem, kupuję podczas premiery :).

el becetol

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #790 dnia: Lutego 06, 2010, 00:42:05 am »
Samograj. Rozumiem że targetem jest niedzielny gracz (nawet jest taki poziom trudności  8) ), dla którego rozgrywka może prowadzić się sama, a on machnie padem raz na minute. Ale czemu "nie machnięcie" padem nie przynosi negatywnego efektu? Na przykład daje przeciskanie sie astmatykiem przez alejkę. Zapowietrzył się, więc wykonujesz serię ruchów żeby wyjął aparat i odetchnął. Szkoda tylko że jak nie wykonasz, scenka robi rewind i masz kolejną próbę... i kolejną... i kolejną. Wygląda to komicznie, facet z atakiem astmy macha ręką w górę i w dół, jakby tańczył robota, kamera robi zoom in, zoom out... Aż w końcu się uda wcisnąć "góra".

Jeszcze gorzej z nieliniowością. Próbowałem przejść to demo na różne sposoby, niestety gra jest liniowa do bólu. Co byś nie zrobił, skończysz w tym samym punkcie wyjścia. Co oni robili przez te kilka lat wodzenia za nos? Grafikę? Ta jest niezła, faktycznie. Chyba więc na niej sie skupii, bo drzewka wyborów za bardzo nie rozbudowali, jeden wielki pień z małym gałązkami. Druga scena - śledztwo, gdzie przez chwilę można faktycznie pograć, a nie tylko oglądać, ale rozgrywka to na miarę 'hitów' w stylu CSI:Hard Evidence. Ale ok, pochodziłem, pogadałem, znalazłem mocz policjanta w trawie, nie podszedłem ciała. Nic nie znalazłem. Wracam do samochodu. Niestety, gra nie pozwala mi odjechać, chamsko robiąc zbliżenie na ciało, jasno dając mi do zrozumienia, że jak nie pójdę jedyną przewidzianą przez autorów ścieżką to lokacji nie opuszczę. Skoro tak to po co był wcześniejszy dialog z detektywem, kiedy mogłem wybrać czy chce zostać, czy już wracać? Ot takie robienie graczy w balona.

Cytat: Iras
Kompletnie nie rozumiem narzekania na QTE. Gra przypomina klasyczne przygodówki point and click, ale zamiast zwyczajnie wciskać przycisk akcji, czynności wykonujemy manualnie - ruszając analogiem, machając padem, etc. Czy można to było przedstawić w ciekawszy sposób?

Ale siła przygodówek, które uwielbiam, leżała gdzie indziej. W zagadkach. To rozwiązywanie kolejnych problemów stawianych przez autorów graczowi popychało akcje do przodu. Tu akcja leci sama. W przygodówce musiałeś pomyśleć, zdobyć przedmioty, kreatywnie je użyć w odpowiednich miejscach i ruszałeś dalej. A jak nie potrafiłeś kombinować, to stałeś w miejscu choćby kilka godzin. A tu co musisz? Wcisnąć 'kwadrat' w odpowiednim momencie? To nie przygodówka, to zręcznościówka, i to z włączoną opcją "samograj".


Ps. dzięki za demo. 8) Oszczędziłem 200 złotych.
 

Tango

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #791 dnia: Lutego 06, 2010, 00:48:05 am »
Faktycznie ciezko sie nie zgodzic z niektorymi argumentami
Cytuj
Nic nie znalazłem. Wracam do samochodu. Niestety, gra nie pozwala mi odjechać, chamsko robiąc zbliżenie na ciało, jasno dając mi do zrozumienia, że jak nie pójdę jedyną przewidzianą przez autorów ścieżką to lokacji nie opuszczę

Nie wyobrazam sobie przechodzic gre wiecej niz jeden raz, max 2. Nie mialo byc tak, ze jak czegos nie zrobisz i ktos zginie gra dalej bedzie sie toczyc? Narazie z tego co widze to taki chu*, cytujac kolege
Cytuj
Szkoda tylko że jak nie wykonasz, scenka robi rewind i masz kolejną próbę... i kolejną... i kolejną.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #792 dnia: Lutego 06, 2010, 00:53:35 am »
Myślę, że jeśli chodzi o śmierć poszczególnych postaci to dalej to jest (były informacje, że grę można skończyć w 4h jak wszyscy zginą, tylko co to za zakończenie?  :D), tylko bolączką będzie, że większość scen będzie z liniowym zakończeniem.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #793 dnia: Lutego 06, 2010, 01:06:53 am »
Jeden chce jak najmniej "Press X To Not Die", drugi chciałby się przekręcić na środku ulicy na atak astmy - obydwóm się nie dogodzi...

Jeśli chodzi o liniowość, grubo przesadzacie. Z prostytutką mamy 10 minut i o wszystko zapytać nie zdążymy. Mało tego, jeśli zaczniemy źle, wyrzuci nas nie odpowiadając na na jakiekolwiek pytanie. Po demie chyba nie jesteście w stanie stwierdzić, jaki to będzie miało wpływ na rozwój fabuły, prawda? Wejść do mieszkania można na dwa sposoby. Od łysego jegomościa możemy obskoczyć wpierdziel lub nie.

Jeśli zginiemy, prawdopodobnie będzie to śmierć ostateczna. W grze wcielimy się w cztery postacie i żadnej z nich możemy nie doprowadzić do końca. Wydaje mi się, że w tej sytuacji w ogóle możemy nie rozwiązać zagadki zabójcy origami. Dla mnie zapowiada się spora nieliniowość i pretekst do przechodzenia gry wielokrotnie.

el becetol

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #794 dnia: Lutego 06, 2010, 01:14:07 am »
Cytat: tytacz
Myślę, że jeśli chodzi o śmierć poszczególnych postaci to dalej to jest (były informacje, że grę można skończyć w 4h jak wszyscy zginą, tylko co to za zakończenie?)

Pewnie będzie tak jak w Mass Effect 2, gdzie było to samo zapowiadane, a okazuję się że postacie z ekipy mogą zginąć tylko w jednej scenie. Nie jest tak, że ktoś zginie w trakcie strzelaniny w misji pobocznej i do końca gry grasz bez niego. Wszystko ogranicza się do cutcenki w jednej misji. Tak samo w Heavy Rain, wlazłem na górkę w 3 scenie stoję obok autostrady, więc od razu chciałem sprawdzić co się stanie jak wbiegnę pod nadjeżdzający samochód... powstrzymała mnie mityczna niewidzialna ściana. W większości gier, nie aspirujących do miana "nieliniowa dorosła przygoda w której masz wpływ na fabułę" masz więcej swobody - możesz nie wskoczyć na ulicę i przeżyć, albo wskoczyć i zobaczyć napis "game over". Heavy Rain nie daje graczowi nawet tak banalnego sposobu wpływania na fabułę, jak zabicie sterowanej postaci. Wygląda to słabo w porównaniu z zapowiedziami jakimi nas karmiono.


Btw. żeby trochę pochwalić to brawa dla Sony z polonizacje. Niedawno broniłem polonizacji ME2 słowami "przecież wiadomo że nigdy polonizacja nie będzie lepsza od oryginału" a tu w Heavy Rain wersja polska dla mnie bije angielską. Fajnie że tłumacze nie silili się tłumaczyć dosłownie, a często widać ich inwencje. Np. na miejscu zbrodni, jak pytasz kto znalazł ciało, dowiadujesz się "Facet który wyszedł z psem na sranie"  8) No i bluzgi, mowa potoczna, bez ewidentnego teatralnego zacięcia, po prostu kolejny krok milowy w polonizacjach gier. Ludzie od tłumaczeń filmów dla telewizji stoją w miejscu od xx lat, a Sony z gry na grę taki postęp. Już się nie mogę doczekać Kratosa bluźniącego po Polsku na Greckich bogów.  

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #795 dnia: Lutego 06, 2010, 01:18:55 am »
przecież dostaliśmy dwa chaptery pewnie z początku gry gdzie sami twórcy mówili,że prawdziwa gra zacznie się mniej więcej od połowy.

Pierwsza cześć gry ma za zasadnie zbudować narrację-poznamy bohaterów,ich motywy,historię,zżywamy się z nimi,oni poznają siebie nawzajem itp by potem przeżywać ich losy i walczyć o ich przeżycie.

Jaki sens miałaby gra gdzie w pierwszej scenie każdej postaci od razu można byłoby ją zabić co sprawiłoby,że gra kończyła by się gdzieś po 40minutach :D

Przypominam tym bardziej,że tu nie będzie napisu game over,continue itp po śmierci danej postaci gra toczy się dalej.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #796 dnia: Lutego 06, 2010, 01:35:46 am »
Cytat: tytacz
Myślę, że jeśli chodzi o śmierć poszczególnych postaci to dalej to jest (były informacje, że grę można skończyć w 4h jak wszyscy zginą, tylko co to za zakończenie?)

Pewnie będzie tak jak w Mass Effect 2, gdzie było to samo zapowiadane, a okazuję się że postacie z ekipy mogą zginąć tylko w jednej scenie. Nie jest tak, że ktoś zginie w trakcie strzelaniny w misji pobocznej i do końca gry grasz bez niego.

Mogą = słowo klucz :). Wiem, że zajebiście by było jakby w każdej scenie można było zginąć, ale ile byśmy czekali na taką grę, gdzie KAŻDA akcja powoduje reakcję (bo niektórzy to już wymagają odpowiedniej reakcji gry na nie podtarcie dupy po wizycie w talecie)? Jasne, że karmili nas jak wygłodniałe psy swoimi wizjami, ale jaka firma tego nie robi? Fahrenheit był chyba całkowicie liniowy, co nie przeszkodziło grze zapisać się do worka z grami "o których się mówi, pomimo upływu lat".

Siłą tej gry jest fabuła i klimat. 200zł to może za dużo, ale myślę, że warto zainwestować, żeby twórcy kombinowali z gameplayem i narracją, a nie produkowali masowy chłam dla hamburgera.
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2010, 01:37:19 am wysłana przez tytacz »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #797 dnia: Lutego 06, 2010, 01:43:41 am »
Fahrenheit był chyba całkowicie liniowy, co nie przeszkodziło grze zapisać się do worka z grami "o których się mówi, pomimo upływu lat".

Ta... gdy za drugim przejściem próbowałem robić wszystko inaczej, omijać różne scenki itp., i tak wszystko sprowadzało się tylko do drobnych, kosmetycznych wręcz, różnic. :(

A odnośnie HR - el becetol, naprawdę być chciał, by każdy zły krok, nienaciśnięcie w odpowiednim momencie przycisku i inne takie powodowało śmierć bohatera? Naprawdę chciałbyś powrotu od starych przygodówek Sierry, gdzie (np. w Leisure Suit Larry 1) można było zginąć w przeciągu pierwszych kilku sekund gry, bo zrobiłeś coś głupiego albo czegoś nie zrobiłeś? Nieliniowość nie oznacza, że masz 100% dowolność, że możesz zrobić wszystko - HR to wciąż gra, której główną siłą napędową jest fabuła, więc mimo wszystko w pewnych aspektach musi być ona liniowa. A nawet pomimo, iż gra każe Ci iść pewnym wytyczonym torem, to w pewnych momentach daje kilka rozgałęzień, i to już świadczy o jej nieliniowości. Ba, samo to, że można przejść grę z różną ilością żywych bohaterów już jest powodem, by nazwać grę nieliniową.

Wydaje mi się, że trochę za wiele oczekiwałeś i za bardzo uwierzyłeś w gadki producentów.


I dzięki za spoiler z ME2  :mad:
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2010, 01:46:06 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Tango

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #798 dnia: Lutego 06, 2010, 01:48:35 am »
To troche mnie uspokoiliscie panowie  :D

nakimushi

  • Gość
Odp: Heavy Rain
« Odpowiedź #799 dnia: Lutego 06, 2010, 02:16:12 am »
wow udalo mi sie - sciagam demko  :grin:
dziwne bo przy rejestrowaniu wybralem ze US a kod mi nie chcial dzialac ///  sprobowalem pod innym kontem na UK i dziala  :P

mam nadzieje ze sie odpali bez problemow
tyryryryyr ;)