Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1264237 razy)

0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5640 dnia: Marca 31, 2010, 12:06:20 pm »
jak zaczynają się skupiać na pierdołach które nie są komukolwiek potrzebne to może im brakować pamięci czy mocy obliczeniowej. w sumie to bym się nie zdziwił jakby PD nagle zmniejszyło liczbę samochodów na trasie do 6 bo zechce im się zrobić genialną animację oka wróbla siedzącego na drzewie w lesie za górą w Fuji.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5641 dnia: Marca 31, 2010, 12:19:26 pm »
Nie przesadzajmy, jak Fm3 czy Fm2 to wytrzymała to i Gt5 by to wytrzymało, choć wiadomo że Fm3 czy Fm2 nie ma tylu detali jak produkcja PD podczas wyścigu, więc może to było coś kosztem czegoś. ;)

Jak widać jest ich tu wiele:



« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 12:22:20 pm wysłana przez Unlimited »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5642 dnia: Marca 31, 2010, 12:20:38 pm »

Ja wielu ścigałkach widziałem bardzo realistyczne ślady opon, więc chyba nie wymaga to za dużo pracy.


Widziałeś te realistyczne ślady przy 16 samochodach na torze i +5 okrążeniach?
Tak jak pisze BoBaN uważam, że to wcale nie jest łatwa sprawa. PD prawdopodobnie ma opracowany ten bajer(jak i wiele innych) - ale to czy znajdzie on się w GT5 zależy od Kaza i jego wyczucia czy coś jest dobre, czy też dobre nie jest.
Widziałem średnie ślady opon przy 16 samochodach na torze na 15 letnim PSX-ie w TOCA 2. Ponieważ PS3 jest gdzieś z 1000 razy mocniejsze (jeżeli nie więcej) od PSX-a to ślady opon nie powinny być żadnym problemem.

Jeżeli mówimy o śladach opon po endurance 5 godzinnym to IMO wystarczyłoby jakby ślady wytrzymywały 4 okrążenia, a z czasem poprostu tor by przyciemniał z efektu nagumowania. Proste, skuteczne, ładne rozwiązanie. Nie narzekałbym, jakby po 5 okrążeniach zniknęło część moich śladów. 1 - jest to raczej niezauważalne, 2 - kogo by to obchodziło.

Wiadomość scalona: Marca 31, 2010, 12:44:25 pm
Małe studio, mały budżet, krótki czas produkcji:

Ładna grafika, dobre AI, 19 aut na trasie, zniszczenia oraz:
-świetnie wykonane efekty pogodowe - kałuże, wysychająca linia jazdy itp.
-ładne ślady opon oraz z czasem powstające nagumowanie toru

Nie da się? Da się!
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 12:44:25 pm wysłana przez Piter_neo »

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5643 dnia: Marca 31, 2010, 12:52:02 pm »
buhahahahahaha
tor odbija sie w oczach kierowcy?
buahahahahahha
nie zrobilismy sladow opon, ale w zamian macie odbicia w galkach ocznych - przeciez to niezwkle istotna czesc wyscigow samochodowych
buahhahahahaha

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5644 dnia: Marca 31, 2010, 13:05:26 pm »
@ Piter_Neo

Ja myślę że tu nie wolno Nam porównywać gier wyścigowych które przedstawiają jedną wybraną gamę wyścigów, czy to F1, czy to WRC czy to SuperCars, DTM etc. Więc póki co z czym możemy GT przyrównać to tylko FM, która jest zrobiona na podobny schemat. Wiadomo że im mniejsze rozbudowanie, albo przywiązanie się do pewnej serii rozgrywek tym można skupić się bardziej na wybranym problemie i bardziej go dopracować.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5645 dnia: Marca 31, 2010, 13:07:13 pm »
Skąd wiecie, że śladów opon nie będzie w GT5?

Zdajecie sobie sprawę z tego, że z 10 mln ludzi którzy kupią tą grę 99% ma totalnie w dupie ślady opon na torze, a ten pozostały 1% jaki udziela się na forach zawsze znajdzie jakiś powód do narzekań?

Powtarzam: choćby GT5 miało pełne WRC, NASCAR, ślady opon, dynamiczną pogodę, wyścigi w dzień, w nocy na każdym torze w obie strony - i tak znajdzie się grupka niezadowolonych, którzy będą wylewać swe żale na forum.

Czekajcie na E3, tam dowiemy się nad czym PD pracowało przez ostatnie lata.
Jeśli gra Wam nie pasuje - po prostu jej nie kupcie i czekajcie na kolejnego racera, który spełni Wasze wymagania(jest to w ogóle realne?).


pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5646 dnia: Marca 31, 2010, 13:13:39 pm »
@Unlimited
bez sensu jest to o czym mówisz ;) ale nawet przyjmując kryteria o tym że nie może być jedna seria wyścigów to wstaw tam Ferrari Challenge, a jeśli nie może być gry która ma tylko jedną markę samochodu to Supercar Challenge ;)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 636
  • Reputacja: 252
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5647 dnia: Marca 31, 2010, 13:16:57 pm »
Jakoś bez śladów opon na jezdni przeżyję. BTW, taki Burnout w ogóle nie ma kierowców (co za tym ich oczy nie śledziły toru jazdy) i czy ktoś marudził ....

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5648 dnia: Marca 31, 2010, 13:19:12 pm »
buhahahahahaha
tor odbija sie w oczach kierowcy?
buahahahahahha
nie zrobilismy sladow opon, ale w zamian macie odbicia w galkach ocznych - przeciez to niezwkle istotna czesc wyscigow samochodowych
buahhahahahaha

+1

Zabawne że jak fanbojom zwróci sie uwagę na np. beznadziejne rozpikselowane drzewa zaraz obok toru, to wrzeszczą że to czepianie szczegółów bo "kto patrzy na otoczenie toru". Jak zwróci sie uwagę na niedopracowany model zniszczeń, to słyszy się że to zbedny dodatek dla "pseudofanów" i "głupków", prawdziwy gracz na takie rzeczy nie zwraca uwagi.

Za to jak PD marnuje czas na taką pierdółke jak odbijanie się toru w oku kierowcy to fanboje cieszą miche jakie PD jest zajebiste i jak dba o tak istotne szczegóły.  :lol:

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5649 dnia: Marca 31, 2010, 13:24:01 pm »
Marnują czy nie to ich decyzja.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5650 dnia: Marca 31, 2010, 13:45:00 pm »
Cytat: A-n
Skąd wiecie, że śladów opon nie będzie w GT5?
nie wiem. na razie w zadnym materiale i kilku demach ich nie widac. w poprzednich czesciach tez ich nie bylo. wiec tak sobie dywaguje.
 
Cytat: A-n
Zdajecie sobie sprawę z tego, że z 10 mln ludzi którzy kupią tą grę 99% ma totalnie w dupie ślady opon na torze, a ten pozostały 1% jaki udziela się na forach zawsze znajdzie jakiś powód do narzekań?
A zdajesz sobie sprawe ilu z nich ma w dupie odbicia toru w galkach ocznych widocze tylko przez chwile na replayu jak akurat kamera pokaze kierowce? no, jak myslisz?

Cytat: A-n
Powtarzam: choćby GT5 miało pełne WRC, NASCAR, ślady opon, dynamiczną pogodę, wyścigi w dzień, w nocy na każdym torze w obie strony - i tak znajdzie się grupka niezadowolonych, którzy będą wylewać swe żale na forum.
Uwierz mi - z cala pewnoscia nie bede w tej grupce. Bede sie rozkoszowal kazda chwila z TAKA gra. Tylko po prostu mam powazne watpliwosci co do tego, ze GT5 takie bedzie.

Jak slysze o takich nieistotnych popierdolkowatych popierdolkach wprowadzonych do gry, to mysle sobie tak: jesli nie bedzie w tej grze wymienionych przez Ciebie ważnych elementow dla gry wyscigowej a sa odbicia w oczach to bedzie komedia.
Albo inaczej - w swietle istnienia takiego detalu jak te odbicia, to kazdy wymieniony przez Ciebie element po prostu musi byc w GT5. bo to po prostu wynika ze zdroworozsadkowej listy priorytetow dla gry wyscigowej. na ktorym miejscu od konca takiej listy znajduja sie "odbicia toru w galkach ocznych"?

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5651 dnia: Marca 31, 2010, 14:12:08 pm »
Cytat: A-n
Skąd wiecie, że śladów opon nie będzie w GT5?
nie wiem. na razie w zadnym materiale i kilku demach ich nie widac. w poprzednich czesciach tez ich nie bylo. wiec tak sobie dywaguje.
 
Cytat: A-n
Zdajecie sobie sprawę z tego, że z 10 mln ludzi którzy kupią tą grę 99% ma totalnie w dupie ślady opon na torze, a ten pozostały 1% jaki udziela się na forach zawsze znajdzie jakiś powód do narzekań?
A zdajesz sobie sprawe ilu z nich ma w dupie odbicia toru w galkach ocznych widocze tylko przez chwile na replayu jak akurat kamera pokaze kierowce? no, jak myslisz?

Cytat: A-n
Powtarzam: choćby GT5 miało pełne WRC, NASCAR, ślady opon, dynamiczną pogodę, wyścigi w dzień, w nocy na każdym torze w obie strony - i tak znajdzie się grupka niezadowolonych, którzy będą wylewać swe żale na forum.
Uwierz mi - z cala pewnoscia nie bede w tej grupce. Bede sie rozkoszowal kazda chwila z TAKA gra. Tylko po prostu mam powazne watpliwosci co do tego, ze GT5 takie bedzie.

Jak slysze o takich nieistotnych popierdolkowatych popierdolkach wprowadzonych do gry, to mysle sobie tak: jesli nie bedzie w tej grze wymienionych przez Ciebie ważnych elementow dla gry wyscigowej a sa odbicia w oczach to bedzie komedia.
Albo inaczej - w swietle istnienia takiego detalu jak te odbicia, to kazdy wymieniony przez Ciebie element po prostu musi byc w GT5. bo to po prostu wynika ze zdroworozsadkowej listy priorytetow dla gry wyscigowej. na ktorym miejscu od konca takiej listy znajduja sie "odbicia toru w galkach ocznych"?
A gdzie ja napisałem, że odbicia na źrenicy oka kierowcy są bardziej potrzebne GT5 niż ślady opon na torze?
Zwróciłem uwagę na fajny bajer, który oddaje przywiązanie PD do szczegółów. Tyle i TYLKO tyle!
Zamiast słów uznania dla kunsztu developera wyskoczyliście z koncertem życzeń - totalnie nie zwracając uwagi na to co już dostaliśmy.
Rozumiem, że wciąż oczekujemy prezentacji kilku kluczowych elementów, które w GT5 po prostu powinny się znaleźć - ale pozwólmy, że Polyphony tworzy swoją grę tak jak chce i prezentuje nowe materiały wtedy, kiedy uzna to za stosowne...

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5652 dnia: Marca 31, 2010, 14:23:49 pm »
Cytat: A-n
A gdzie ja napisałem, że odbicia na źrenicy oka kierowcy są bardziej potrzebne GT5 niż ślady opon na torze?
jasne, nigdzie tak nie napisales. ale stwierdziles, ze
Cytat: A-n
Zdajecie sobie sprawę z tego, że z 10 mln ludzi którzy kupią tą grę 99% ma totalnie w dupie ślady opon na torze, a ten pozostały 1% jaki udziela się na forach zawsze znajdzie jakiś powód do narzekań?
wiec w takim razie jak bardzo niewaznym jest bajer w postaci tych odbic.

Cytat: A-n
Zwróciłem uwagę na fajny bajer, który oddaje przywiązanie PD do szczegółów. Tyle i TYLKO tyle!
no wlasnie, a z tym przywiazaniem do szczegolow: skoro ustalilismy oczywistosc, ze odbicia w oczach sa znacznie mniej potrzebne od sladow opon i majac na uwadze ich przywiazanie do szczegolow i kunszt developerski, to te wazniejsze od nich slady opon mamy jak w banku! bo inaczej to bedzie komedia, jak pisalem wczesniej.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5653 dnia: Marca 31, 2010, 14:55:02 pm »
Powiem tak, też bardzo marudziłem o te ślady opon, ale im dłużej gram w Gt5P to tym bardziej nie zwracam na ten szczegół uwagi. Myślę że spokojnie poczekajmy na prezentację tej gry na E3 i wyścigu 24h Le Mans, bo tam mają być największe prezentację Gt5. Zobaczymy czy dotrzymali słowa z obietnicami, czy nie. 8)

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5654 dnia: Marca 31, 2010, 14:56:05 pm »
Przesadzacie odbicia w oczach to dla nich bułka z masłem w porównaniu do wiernego oddania śladów gum. Na psp podobno są takowe więc czekamy na E3  :P Ja się zastanawiam czy headtracking  będzie uwzględniony na reaplayach  :grin: W ogóle to coś czuje że często będę oglądał powtórki w gt5  :angel:

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5655 dnia: Marca 31, 2010, 15:01:29 pm »
buhahahahahaha
tor odbija sie w oczach kierowcy?
buahahahahahha
nie zrobilismy sladow opon, ale w zamian macie odbicia w galkach ocznych - przeciez to niezwkle istotna czesc wyscigow samochodowych
buahhahahahaha

+1

Zabawne że jak fanbojom zwróci sie uwagę na np. beznadziejne rozpikselowane drzewa zaraz obok toru, to wrzeszczą że to czepianie szczegółów bo "kto patrzy na otoczenie toru". Jak zwróci sie uwagę na niedopracowany model zniszczeń, to słyszy się że to zbedny dodatek dla "pseudofanów" i "głupków", prawdziwy gracz na takie rzeczy nie zwraca uwagi.

Za to jak PD marnuje czas na taką pierdółke jak odbijanie się toru w oku kierowcy to fanboje cieszą miche jakie PD jest zajebiste i jak dba o tak istotne szczegóły.  :lol:

Dobra widzę, że rozbrykało się trochę towarzystwo i śmieją się ze swojej niewiedzy. Pozwólcie, ze wytłumacze wam kilka rzeczy.

Polyphony zrobiło efekt odbijania się otoczenia w przedmiotach. Jest on stosowany na samochodach. Jednak dla silnika gry nie ma znaczenia, gdzie się odbija otoczenie. Dlatego moga łątwo, praktycznie zerowym kosztem wydajności dodać odbijanie sie do każdego przedmiotu. Wystarczy, że w deklaracji obiektu, w artybucie dadzą '1', zamiast '0' i już odbija się w danym obiekcie otoczenie. Dlatego w głupich klamrach na pasach kierowcy, w oczach odbija się otoczenie.

Tak, więc dodanie tego feature-u praktycznie nic ich nie kosztowało.

Głupio wam?

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5656 dnia: Marca 31, 2010, 15:29:51 pm »
Dobra widzę, że rozbrykało się trochę towarzystwo i śmieją się ze swojej niewiedzy. Pozwólcie, ze wytłumacze wam kilka rzeczy.

Polyphony zrobiło efekt odbijania się otoczenia w przedmiotach. Jest on stosowany na samochodach. Jednak dla silnika gry nie ma znaczenia, gdzie się odbija otoczenie. Dlatego moga łątwo, praktycznie zerowym kosztem wydajności dodać odbijanie sie do każdego przedmiotu. Wystarczy, że w deklaracji obiektu, w artybucie dadzą '1', zamiast '0' i już odbija się w danym obiekcie otoczenie. Dlatego w głupich klamrach na pasach kierowcy, w oczach odbija się otoczenie.

Tak, więc dodanie tego feature-u praktycznie nic ich nie kosztowało.

Głupio wam?
nie, w ogole. bo jakie to znaczenie jak oni to zrobili, skoro nie zmienia to "waznosci" tego bajeru dla samej gry?
Glupio ci?

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5657 dnia: Marca 31, 2010, 16:02:35 pm »
Dobra widzę, że rozbrykało się trochę towarzystwo i śmieją się ze swojej niewiedzy. Pozwólcie, ze wytłumacze wam kilka rzeczy.

Polyphony zrobiło efekt odbijania się otoczenia w przedmiotach. Jest on stosowany na samochodach. Jednak dla silnika gry nie ma znaczenia, gdzie się odbija otoczenie. Dlatego moga łątwo, praktycznie zerowym kosztem wydajności dodać odbijanie sie do każdego przedmiotu. Wystarczy, że w deklaracji obiektu, w artybucie dadzą '1', zamiast '0' i już odbija się w danym obiekcie otoczenie. Dlatego w głupich klamrach na pasach kierowcy, w oczach odbija się otoczenie.

Tak, więc dodanie tego feature-u praktycznie nic ich nie kosztowało.

Głupio wam?
nie, w ogole. bo jakie to znaczenie jak oni to zrobili, skoro nie zmienia to "waznosci" tego bajeru dla samej gry?
Glupio ci?
Chodzi o to, że duża częśc osób tutaj na forum zaczęła srać żarem, narzekać, że robią odbicia w oczach zamiast śladów opon. Tylko, nie rozumieli, że dodanie odbić w oczach to 5 minut roboty, a dodanie śladów opon to 2-3 tygodnie pracy całego zespołu.

Poza tym ludzie zaczęli się śmiać jakiego to głupiego featura nie dodali w GT5, mówili jakby to PD w jakiejś konferencji zaprezentowało, a to tylko jakaś osoba na jakimś filmiku zauważyła taki szczegół.



Zaczęliście się podniecać jakąś drobnostką jakby to było nie wiadomo co.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5658 dnia: Marca 31, 2010, 16:10:45 pm »
Cytuj
Zabawne że jak fanbojom zwróci sie uwagę na np. beznadziejne rozpikselowane drzewa zaraz obok toru, to wrzeszczą że to czepianie szczegółów
el becetol wymien jeden symulator w ktorym sa realistyczne drzewa w 3D.


Sladow opon nie bedzie w GT 5, odpuscie sobie. Zreszta po co Wam one? Ja kompletnie nie widze sensu by one byly w tej grze. Mamy prawdziwe slady opon, ktore sa w teksturze asfaltu na torze i to powinno wszystkim wystarczyc jako wyznacznik jak i kiedy hamowac.

Refleksy sa tanie dla GPU Piter, ale nie darmowe.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5659 dnia: Marca 31, 2010, 16:28:45 pm »
2-3 tygodnie? Tylko!?!?!?!?!?!
Skoro wielki znawca developerki na ps3 tak to wycenia no to kurde bele, ich brak bedzie absolutnie niewytlumaczalny przy calej dlugosci developingu tej gry.
zrobic tak - poswiecic ktores tam wcielenie nissana skyline, nie wrzucac go do gry a w zamian przysiasc nad sladami opon. No i jak fani, jestescie za?
Postaram sie powstrzymac od dalszych komentarzy do czasu e3, bo znowu mnie bedziecie chcieli ukrzyzowac za bluznierstwa hehehehe


el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5660 dnia: Marca 31, 2010, 16:34:30 pm »
Cytuj
Zabawne że jak fanbojom zwróci sie uwagę na np. beznadziejne rozpikselowane drzewa zaraz obok toru, to wrzeszczą że to czepianie szczegółów
el becetol wymien jeden symulator w ktorym sa realistyczne drzewa w 3D.

A czy ja mówie że mają być od razu realistyczne drzewa w 3d? Wystarczy aby nie wyglądały jak z ps1 i nie srały pikselami z ekranu, tak jak w demie GT5:



(tak - to jest ten moment w którym fanboje gt, którzy przed chwilą onanizowali się widokiem trasy odbijającej sie w oczach kierowcy, przypomnieli mi że drzewa obchodzą tylko noobów, bo prawdziwi gracze nie zwracają uwagi na takie pierdoły jak wykonanie tras. No chyba że na wykonanie trasy odbijającej się w oczach kierowcy, wtedy awansuje to na szczyt ich oczekiwań względem gier wyścigowych i dowodzi że GT5 "rula".  8) )

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5661 dnia: Marca 31, 2010, 16:41:18 pm »
2-3 tygodnie? Tylko!?!?!?!?!?!
Skoro wielki znawca developerki na ps3 tak to wycenia no to kurde bele, ich brak bedzie absolutnie niewytlumaczalny przy calej dlugosci developingu tej gry.
zrobic tak - poswiecic ktores tam wcielenie nissana skyline, nie wrzucac go do gry a w zamian przysiasc nad sladami opon. No i jak fani, jestescie za?
Postaram sie powstrzymac od dalszych komentarzy do czasu e3, bo znowu mnie bedziecie chcieli ukrzyzowac za bluznierstwa hehehehe
Jak poczytasz moje poprzednie posty to zruzumiesz i moje zdziwienie brakiem śladów opon.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5662 dnia: Marca 31, 2010, 16:44:53 pm »
Cytuj
Zabawne że jak fanbojom zwróci sie uwagę na np. beznadziejne rozpikselowane drzewa zaraz obok toru, to wrzeszczą że to czepianie szczegółów
el becetol wymien jeden symulator w ktorym sa realistyczne drzewa w 3D.

A czy ja mówie że mają być od razu realistyczne drzewa w 3d? Wystarczy aby nie wyglądały jak z ps1 i nie srały pikselami z ekranu, tak jak w demie GT5:



(tak - to jest ten moment w którym fanboje gt, którzy przed chwilą onanizowali się widokiem trasy odbijającej sie w oczach kierowcy, przypomnieli mi że drzewa obchodzą tylko noobów, bo prawdziwi gracze nie zwracają uwagi na takie pierdoły jak wykonanie tras. No chyba że na wykonanie trasy odbijającej się w oczach kierowcy, wtedy awansuje to na szczyt ich oczekiwań względem gier wyścigowych i dowodzi że GT5 "rula".  8) )
Dobra to teraz mi pokaz gre w ktorej takich drzew nie ma.

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5663 dnia: Marca 31, 2010, 16:59:47 pm »
Co to znaczy "nie ma"? Pewnie są w drugiej, trzeciej linii, za płotami, oddalone od trasy, tak że nie ma jak ich zobaczyć z bliska. Ja tam w żadnej grze tej generacji nie widziałem takiej fuszerki ja w GT5, że w trakcie gameplayu piksele zalewają ekran. A jeśli Ty się z tym spotkałeś, to daj screena i skończ pisanie rozkazujących postów w stylu "podaj" "wymień", bo to forum GO a nie koncert życzeń z polsatu :)

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5664 dnia: Marca 31, 2010, 16:59:56 pm »
Cytuj
Zabawne że jak fanbojom zwróci sie uwagę na np. beznadziejne rozpikselowane drzewa zaraz obok toru, to wrzeszczą że to czepianie szczegółów
el becetol wymien jeden symulator w ktorym sa realistyczne drzewa w 3D.

A czy ja mówie że mają być od razu realistyczne drzewa w 3d? Wystarczy aby nie wyglądały jak z ps1 i nie srały pikselami z ekranu, tak jak w demie GT5:



(tak - to jest ten moment w którym fanboje gt, którzy przed chwilą onanizowali się widokiem trasy odbijającej sie w oczach kierowcy, przypomnieli mi że drzewa obchodzą tylko noobów, bo prawdziwi gracze nie zwracają uwagi na takie pierdoły jak wykonanie tras. No chyba że na wykonanie trasy odbijającej się w oczach kierowcy, wtedy awansuje to na szczyt ich oczekiwań względem gier wyścigowych i dowodzi że GT5 "rula".  8) )
OK, widzę, ze topic znowu wymaga opini specjalisty developingu i grafiki.

Wydawać moze się dziwne, że to drzewo takie rozpikselowane. Nooby i laicy powiedzą, że to niedopracowanie. Z bliska rzeczywiście to wygląda średnio. Tak więc spytacie, ze niby PD specjalnie tak zrobili. Otóż odpowiedź brzmi TAK.

Spokojnie, przestańcie sie śmiać i pukać w czoło, zaraz to wytłumaczę.

Jakby zastosowali filtrowanie tekstur na tym drzewie, to straciło by ono na ostrości, a przez niską rozdzielczość bitmap, liście zmieniły by się w takie małe łezki. Z daleka takie drzewo bez filtrowania wygląda lepiej, bardziej naturalnie i ostrzej. Z daleka i tak nie widać pojedyńczych pikseli, a dzięki braku filtrowania, widać więcej szczegółów (tak jakby) oraz można powiedzmy zobaczyc pojedyńcze liście (występujące jako piksele). Gdyby zastosowali filtrowanie, to drzewo było by rozmyte, oraz nie było by widac tylu szczegółów i takich kontrastów. Stosowanie filtrowania nie jest zawsze wskazane. Dobry developer wie które tekstury 'rozmyć' a które lepiej zostawić rozpikselizowane.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5665 dnia: Marca 31, 2010, 17:08:53 pm »
ten dobry developer powinien tez wiedziec, ze takich baboli rodem z psx nie powinno sie umieszczac na widoku, walacych prosto z ekranu w odbiorce.
Ale to tylko demo, slabe i niedopracowane. W ogole nie biore go pod uwage przy opinii o gt5.


Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5666 dnia: Marca 31, 2010, 17:11:12 pm »
ten dobry developer powinien tez wiedziec, ze takich baboli rodem z psx nie powinno sie umieszczac na widoku, walacych prosto z ekranu w odbiorce.
Ale to tylko demo, slabe i niedopracowane. W ogole nie biore go pod uwage przy opinii o gt5.
Tylko, że to 'rozpikselizowanie' drzewa da się zobaczyć dopiero jak wyjedzie z trasy i podjedzie do bandy. Dobry developer wie, że nie warto się przejmować drobiazgami, jakie ktoś gdzieś na siłe znajduje, których 99% graczy nie zauważy.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5667 dnia: Marca 31, 2010, 17:21:59 pm »
nie przesadzaj - widac te smierdaca kupe pikseli jadac po torze. Od razu mi sie rzucila w oczy, wczesniej nie widzialem tych screenow. Nie mogac w to uwierzyc, podjechalem blizej i ... pastgenowy plask z liscia (doslownie) w morde.
Ale jak pisalem, dla mnie to demo zupelnie nie rzutuje na finalna jakosc gt5.

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5668 dnia: Marca 31, 2010, 17:22:56 pm »
ten dobry developer powinien tez wiedziec, ze takich baboli rodem z psx nie powinno sie umieszczac na widoku, walacych prosto z ekranu w odbiorce.
Tylko, że to 'rozpikselizowanie' drzewa da się zobaczyć dopiero jak wyjedzie z trasy i podjedzie do bandy. Dobry developer wie, że nie warto się przejmować drobiazgami, jakie ktoś gdzieś na siłe znajduje, których 99% graczy nie zauważy.

Dlatego ten dobry developer, który nie przejmuje się szczegółami, pamięta o tym aby trasa odbijała się w oczach kierowcy. :lol:

Piter_neo dzięki za specjalistyczną opinie, że ch**owy wygląd trasy w GT5:A to celowe działanie developera. Takich specjalistów nam potrzeba.
"Coś jest nie tak - w tej high endowej grze otoczenie wygląda jak z ps1"
"To celowe. Nie przejmuj się."
"Ale piksele zalewają ekran"
"Przełącz na kamere z siedzenia pasażera i spojrz na kierowce - prawda że trasa odbita w jego oczach wygląda świetnie?"
"Ale tak sie nie da jechać!"
"Jesteś noobem. Tylko nooby jeżdżą z widokiem na trasę na którym można zobaczyć niedopracowaną grafikę. Pro jeżdzą z kamery zamontowanej na siedzeniu pasażera, patrząc na licencjonowaną twarz kierowcy, kierując samochodem na podstawie odbicia trasy w jego oku"
"..."

:lol:
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 17:25:52 pm wysłana przez el becetol »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5669 dnia: Marca 31, 2010, 17:27:11 pm »
Co to znaczy "nie ma"? Pewnie są w drugiej, trzeciej linii, za płotami, oddalone od trasy, tak że nie ma jak ich zobaczyć z bliska. Ja tam w żadnej grze tej generacji nie widziałem takiej fuszerki ja w GT5, że w trakcie gameplayu piksele zalewają ekran. A jeśli Ty się z tym spotkałeś, to daj screena i skończ pisanie rozkazujących postów w stylu "podaj" "wymień", bo to forum GO a nie koncert życzeń z polsatu :)
Nie tyle sie spotkalem, w kazdej grze jest tak. Chyba jedyna produkcja, ktora ma w pelni 3D drzewa zawsze to Dirt 2, ale za to ma LOD transition ala speed tree, czyli z daleka te drzewa to kiepskie bitmapy, a jak sie podjezdza zmieniaja sie na 3D [jak w oblivionie]. Oczywiscie jak jestes blisko to to bardzo ladnie wyglada, ale zamiana 2D na 3D fatalnie wyglada. Juz wole miec ladne 2D wszedzie tak jak np na Suzuka czy Nurburgring niz cos ala Dirt 2. Juz nawet nie mowiac o tym ,ze w wiekszosci gier jak sa drzewa to 3D to sa ich max 4 modele, a w rzeczywistosci to troche inaczej wyglada. Najlepiej to pokazuje Nurburgring, gdzie masz wiele gatunkow drzew kolo siebie.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5670 dnia: Marca 31, 2010, 17:31:08 pm »
nie przesadzaj - widac te smierdaca kupe pikseli jadac po torze. Od razu mi sie rzucila w oczy, wczesniej nie widzialem tych screenow. Nie mogac w to uwierzyc, podjechalem blizej i ... pastgenowy plask z liscia (doslownie) w morde.
Ale jak pisalem, dla mnie to demo zupelnie nie rzutuje na finalna jakosc gt5.
Ja spędziłem kilkanaście godzin w GT5:A i nie zauważyłem, że drzewa nie mają filtrowania.
ten dobry developer powinien tez wiedziec, ze takich baboli rodem z psx nie powinno sie umieszczac na widoku, walacych prosto z ekranu w odbiorce.
Tylko, że to 'rozpikselizowanie' drzewa da się zobaczyć dopiero jak wyjedzie z trasy i podjedzie do bandy. Dobry developer wie, że nie warto się przejmować drobiazgami, jakie ktoś gdzieś na siłe znajduje, których 99% graczy nie zauważy.

Dlatego ten dobry developer, który nie przejmuje się szczegółami, pamięta o tym aby trasa odbijała się w oczach kierowcy. :lol:
Tak, bo dodanie odvijania w oczach to 5 minut i praktycznie zero obciążenia dla konsoli.

Zwiększenie dwukrotnie rozdzielczośći tekstur drzew, oraz zastosowanie filtrowania to kilkanaście dni roboty i obciążenie dla procesora i zajęcie cennej pamięci.


Podobny przykład to Wipeout HD. Gra śmiga w 1080p, ale w momentach ostrej jatki rozdziałka spada do 1280x720. Ktoś powie: łee co to ma być, ale słabe, developer się nie popisał. W rzeczywistości jest odwrotnie. Twórcy wiedzieli, że mogą albo dać stałe 1080p ale muszą zmniejszyc ilość obiektów oraz źródeł światła by gra chodziła cały czas płynnie w 1080p i 60 klatakach, albo zastosować czasami zmniejszanie rozdzielczość - co jest mniej i dużo rzadziej widoczne niz pozbawienie tras oświetlenia i szczegółów

Piter_neo dzięki za specjalistyczną opinie, że ch**owy wygląd trasy w GT5:A to celowe działanie developera. Takich specjalistów nam potrzeba.
To, że się znam na developingu gier, na programowaniu i na grafice komputerowej nie powinno ci przeszkadzać. Ośmieszasz się tylko, albo jesteś zazdrosny, że lepiej się znam od ciebie.

Możesz robić z siebie idiotę, wymyslać głupie żarty, nabijać się z GT5, ale nie zniemi to faktu, że nie masz racji.

« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 17:43:09 pm wysłana przez Piter_neo »

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5671 dnia: Marca 31, 2010, 17:31:24 pm »
ten dobry developer powinien tez wiedziec, ze takich baboli rodem z psx nie powinno sie umieszczac na widoku, walacych prosto z ekranu w odbiorce.
Tylko, że to 'rozpikselizowanie' drzewa da się zobaczyć dopiero jak wyjedzie z trasy i podjedzie do bandy. Dobry developer wie, że nie warto się przejmować drobiazgami, jakie ktoś gdzieś na siłe znajduje, których 99% graczy nie zauważy.

Dlatego ten dobry developer, który nie przejmuje się szczegółami, pamięta o tym aby trasa odbijała się w oczach kierowcy. :lol:

Piter_neo dzięki za specjalistyczną opinie, że ch**owy wygląd trasy w GT5:A to celowe działanie developera. Takich specjalistów nam potrzeba.
"Coś jest nie tak - w tej high endowej grze otoczenie wygląda jak z ps1"
"To celowe. Nie przejmuj się."
"Ale piksele zalewają ekran"
"Przełącz na kamere z siedzenia pasażera i spojrz na kierowce - prawda że trasa odbita w jego oczach wygląda świetnie?"
"Ale tak sie nie da jechać!"
"Jesteś noobem. Tylko nooby jeżdżą z widokiem na trasę na którym można zobaczyć niedopracowaną grafikę. Pro jeżdzą z kamery zamontowanej na siedzeniu pasażera, patrząc na licencjonowaną twarz kierowcy, kierując samochodem na podstawie odbicia trasy w jego oku"
"..."

:lol:

Się ubawiłem :lol: Masz piwo u mnie :)

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5672 dnia: Marca 31, 2010, 18:17:05 pm »
Piter_neo dzięki za specjalistyczną opinie, że ch**owy wygląd trasy w GT5:A to celowe działanie developera. Takich specjalistów nam potrzeba.
To, że się znam na developingu gier, na programowaniu i na grafice komputerowej nie powinno ci przeszkadzać. Ośmieszasz się tylko, albo jesteś zazdrosny, że lepiej się znam od ciebie.

xD

Zapomniałeś dodać że masz większego penisa i więcej pieniędzy, forumowa przewózka nie jest teraz kompletna. Aha - nie tylko ja Ci zazdroszczę, wszyscy Ci zazdroszczą. Każdy chciałby być Tobą. <facepalm>

Dla ułatwienia - nie chodziło mi o twoje nadludzkie zdolności programistyczne - chodzi mi o to że twoją opinia jest skrajnie idiotyczna. Zejdź na chwilę z intelektualnego olimpu na którym stoisz, patrząc w dół na nas, na plebs. Jesteś? Ok. Parafrazujmy teraz sytuacje z gównianym otoczeniem w GT:A na inną sytuacje. W łazience z sufitu, z rury zaczyna ci kapać ci gówno na głowę. Wzywasz specjalistę twojej klasy, tylko hydraulika. Mówisz "panie coś jest nie tak, gówno mi kapie z sufitu" a on, jako specjalista, tak ja ty, odpowiada w tym samym tonie co ty o GT "co z tego że cieknie, tak ma być! Producenci widocznie mieli ważniejsze rzeczy do roboty niz szczelność rury. Zobaczy pan jakie ładnie wypolerowane są śrubki wewnątrz rury, odbijają całą trasę przepływu gówna! Proszę wiec nie zachowywać sie jak głupiec i czepiac sie jak noob że rura cieknie. Patrz pan na te śrubki!"

Jako klient, zaakceptowałbyś taką opinie "specjalisty" i zapomniał o tym że łazienka jest uwalona kupą? Wątpie. A jakbyś stwierdził że zamiast wypolerowanych śrubek wolałbyś żeby producenci najpierw dopracowali rzeczy bardziej istotne do działania produktu, hydraulik by sie obraził i trzasnął drzwiami, na odchodne krzycząc ty mi po prostu zazdrościsz że znam sie lepiej na hydraulice.  :lol:

Co byś o takim "specjaliście" sądził?
Pewnie to samo co ja teraz o tobie.
 
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 18:19:04 pm wysłana przez el becetol »

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5673 dnia: Marca 31, 2010, 18:21:16 pm »
No ja pier**le, leże :lol: :hahaha: :rotfl: :lol: :hahaha: :rotfl: :lol: :hahaha: :rotfl:
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 18:23:34 pm wysłana przez Wooyek »

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5674 dnia: Marca 31, 2010, 18:26:10 pm »
Piter_neo dzięki za specjalistyczną opinie, że ch**owy wygląd trasy w GT5:A to celowe działanie developera. Takich specjalistów nam potrzeba.
To, że się znam na developingu gier, na programowaniu i na grafice komputerowej nie powinno ci przeszkadzać. Ośmieszasz się tylko, albo jesteś zazdrosny, że lepiej się znam od ciebie.

xD

Zapomniałeś dodać że masz większego penisa i więcej pieniędzy, forumowa przewózka nie jest teraz kompletna. Aha - nie tylko ja Ci zazdroszczę, wszyscy Ci zazdroszczą. Każdy chciałby być Tobą. <facepalm>

Dla ułatwienia - nie chodziło mi o twoje nadludzkie zdolności programistyczne - chodzi mi o to że twoją opinia jest skrajnie idiotyczna. Zejdź na chwilę z intelektualnego olimpu na którym stoisz, patrząc w dół na nas, na plebs. Jesteś? Ok. Parafrazujmy teraz sytuacje z gównianym otoczeniem w GT:A na inną sytuacje. W łazience z sufitu, z rury zaczyna ci kapać ci gówno na głowę. Wzywasz specjalistę twojej klasy, tylko hydraulika. Mówisz "panie coś jest nie tak, gówno mi kapie z sufitu" a on, jako specjalista, tak ja ty, odpowiada w tym samym tonie co ty o GT "co z tego że cieknie, tak ma być! Producenci widocznie mieli ważniejsze rzeczy do roboty niz szczelność rury. Zobaczy pan jakie ładnie wypolerowane są śrubki wewnątrz rury, odbijają całą trasę przepływu gówna! Proszę wiec nie zachowywać sie jak głupiec i czepiac sie jak noob że rura cieknie. Patrz pan na te śrubki!"

Jako klient, zaakceptowałbyś taką opinie "specjalisty" i zapomniał o tym że łazienka jest uwalona kupą? Wątpie. A jakbyś stwierdził że zamiast wypolerowanych śrubek wolałbyś żeby producenci najpierw dopracowali rzeczy bardziej istotne do działania produktu, hydraulik by sie obraził i trzasnął drzwiami, na odchodne krzycząc ty mi po prostu zazdrościsz że znam sie lepiej na hydraulice.  :lol:

Co byś o takim "specjaliście" sądził?
Pewnie to samo co ja teraz o tobie.
 

Czy jadąc po trasie i skupiając się na idealnej trajektorii jazdy, te drzewa kapią na ciebie niczym gówno z sufitu?

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5675 dnia: Marca 31, 2010, 18:29:04 pm »
Piter_neo dzięki za specjalistyczną opinie, że ch**owy wygląd trasy w GT5:A to celowe działanie developera. Takich specjalistów nam potrzeba.
To, że się znam na developingu gier, na programowaniu i na grafice komputerowej nie powinno ci przeszkadzać. Ośmieszasz się tylko, albo jesteś zazdrosny, że lepiej się znam od ciebie.

xD

Zapomniałeś dodać że masz większego penisa i więcej pieniędzy, forumowa przewózka nie jest teraz kompletna. Aha - nie tylko ja Ci zazdroszczę, wszyscy Ci zazdroszczą. Każdy chciałby być Tobą. <facepalm>

Dla ułatwienia - nie chodziło mi o twoje nadludzkie zdolności programistyczne - chodzi mi o to że twoją opinia jest skrajnie idiotyczna. Zejdź na chwilę z intelektualnego olimpu na którym stoisz, patrząc w dół na nas, na plebs. Jesteś? Ok. Parafrazujmy teraz sytuacje z gównianym otoczeniem w GT:A na inną sytuacje. W łazience z sufitu, z rury zaczyna ci kapać ci gówno na głowę. Wzywasz specjalistę twojej klasy, tylko hydraulika. Mówisz "panie coś jest nie tak, gówno mi kapie z sufitu" a on, jako specjalista, tak ja ty, odpowiada w tym samym tonie co ty o GT "co z tego że cieknie, tak ma być! Producenci widocznie mieli ważniejsze rzeczy do roboty niz szczelność rury. Zobaczy pan jakie ładnie wypolerowane są śrubki wewnątrz rury, odbijają całą trasę przepływu gówna! Proszę wiec nie zachowywać sie jak głupiec i czepiac sie jak noob że rura cieknie. Patrz pan na te śrubki!"

Jako klient, zaakceptowałbyś taką opinie "specjalisty" i zapomniał o tym że łazienka jest uwalona kupą? Wątpie. A jakbyś stwierdził że zamiast wypolerowanych śrubek wolałbyś żeby producenci najpierw dopracowali rzeczy bardziej istotne do działania produktu, hydraulik by sie obraził i trzasnął drzwiami, na odchodne krzycząc ty mi po prostu zazdrościsz że znam sie lepiej na hydraulice.  :lol:

Co byś o takim "specjaliście" sądził?
Pewnie to samo co ja teraz o tobie.
 
Kwestia jest taka, ze ty nie rozumiesz o co chodzi. Twoje porównanie jest całkowicie błędne i nijak ma się do problemy drzew w GT5. Przeczytaj jeszcze raz moje wcześniejsze posty, jeżeli nie zrozumiesz, to spróbuj kolejny raz. Wtedy może zrozumiesz swój błąd myślowy.

Poraz kolejny robisz z siebie idiotę.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 330
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5676 dnia: Marca 31, 2010, 18:55:44 pm »
Panowie, wracamy do tematu i koniec obrażania sie nawzajem. Każdy post w tym tonie od teraz=kropa.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5677 dnia: Marca 31, 2010, 18:58:25 pm »
nie przesadzaj - widac te smierdaca kupe pikseli jadac po torze. Od razu mi sie rzucila w oczy, wczesniej nie widzialem tych screenow. Nie mogac w to uwierzyc, podjechalem blizej i ... pastgenowy plask z liscia (doslownie) w morde.
Ale jak pisalem, dla mnie to demo zupelnie nie rzutuje na finalna jakosc gt5.

Wut??? o_0 Jak Wy kur** gracie w tą grę? Ja dowiedziałem się o tych drzewkach dopiero jak zobaczyłem ten screen. Jeżdżąc w GT:Academy i kręcąc czasy musiałem pokonać mnóstwo okrążeń i ani razu nie zauważyłem tych pikseli. Gdyby nie to foto to do tej pory bym o nich nie wiedział.

Dla takich graczy jak Wy powinni dodać opcję wysiada a z auta pod trójkątem i możliwość używania lornetki. W Dirt 2 są genialne drzewa, tylko co z tego. Ja tego nawet nie widzę jak jadę. Zauważyłem je dopiero na wejściówce przed każdą trasą.


Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5678 dnia: Marca 31, 2010, 19:55:13 pm »
Panowie ja nie bronie PD ,ale nie oceniajcie grafiki z dema ,które ważyło jeśli dobrze pamiętam cos koło 200MB, to demo nie miało pokazać grafiki tylko wyłonić najlepszych zawodników.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5679 dnia: Marca 31, 2010, 20:21:26 pm »
Co to znaczy "nie ma"? Pewnie są w drugiej, trzeciej linii, za płotami, oddalone od trasy, tak że nie ma jak ich zobaczyć z bliska. Ja tam w żadnej grze tej generacji nie widziałem takiej fuszerki ja w GT5, że w trakcie gameplayu piksele zalewają ekran. A jeśli Ty się z tym spotkałeś, to daj screena i skończ pisanie rozkazujących postów w stylu "podaj" "wymień", bo to forum GO a nie koncert życzeń z polsatu :)
Nie tyle sie spotkalem, w kazdej grze jest tak. Chyba jedyna produkcja, ktora ma w pelni 3D drzewa zawsze to Dirt 2, ale za to ma LOD transition ala speed tree, czyli z daleka te drzewa to kiepskie bitmapy, a jak sie podjezdza zmieniaja sie na 3D [jak w oblivionie]. Oczywiscie jak jestes blisko to to bardzo ladnie wyglada, ale zamiana 2D na 3D fatalnie wyglada. Juz wole miec ladne 2D wszedzie tak jak np na Suzuka czy Nurburgring niz cos ala Dirt 2. Juz nawet nie mowiac o tym ,ze w wiekszosci gier jak sa drzewa to 3D to sa ich max 4 modele, a w rzeczywistosci to troche inaczej wyglada. Najlepiej to pokazuje Nurburgring, gdzie masz wiele gatunkow drzew kolo siebie.
to jakies szalenstwo! ja jakos nie zauwazylem w dircie 2 tej zamiany na 2d a nawet jesli to jest to 10 razy lepsze rozwiazanie niz rozpikselowane wszedzie plaskie drzewa. w oblivionnie z daleka tez drzewa traca na jakosci wiec rozumiem ze tam tez bys wolal wszedzie tylko rozpikselowane drzewa w 2d.