tak jak pisze kolea BoBaN - to da sie dosc precyzyjnie okreslic. no moze nie co do 1% KKRT, ale do 10% to juz z cala pewnoscia mozna.
maertin, jak w trakcie wychodza nowe elementy, nie uwzglednione w harmonogramie (dodaja sobie nowe ficzersy, nie planowane na poczatku, bo zobaczyli je u konkurencji itp) to zle ulozony byl harmonogram (i road map). i z dzisiejszego 80% robi sie za tydzien 75% - ale kazda z tych wartosci jest precyzyjna w danym czasie i przy danym harmonogramie.
a jak te nowe elementy wynikaja z przyczyn losowych nie do przewidzenia, po prostu BUM! jakis babol - to masz albo opoznienia (ktore rowniez mozna wyrazic konkretnymi wartosciami np roboczogodzinami dosc precyzyjnie), albo (jak masz odpowiednio duze zasoby) z nimi walczysz, przesuwajac ekipe z innych zadan do tego problemowego albo biorac posilki.
w przypadku PD i developingu GT5 stawiam na obydwa powody przedluzania sie produkcji. e3 jest ich ostatnia szansa - jesli znowu nie bedzie konkretow (ostateczne lista ficzersow, demo je pokazujace, ostateczna data premiery), to chyba najwieksi obroncy Kaza zmienia zdanie i "hype" zacznie lot koszacy w dol.