Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1277386 razy)

0 użytkowników i 46 Gości przegląda ten wątek.

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11680 dnia: Grudnia 15, 2010, 18:41:46 pm »
A mnie Kaz pocieszyl tym ze mowil o autach klasycznych ;)
Johnny jak bys byl tak mily i wypozyczyl mi ta formulke byl bym widzieczny (jesli ofc da sie pozyczac) :)

Johnny B. Goode

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-11-2007
  • Wiadomości: 1 838
  • Reputacja: 17
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11681 dnia: Grudnia 15, 2010, 18:48:35 pm »
A mnie Kaz pocieszyl tym ze mowil o autach klasycznych ;)
Johnny jak bys byl tak mily i wypozyczyl mi ta formulke byl bym widzieczny (jesli ofc da sie pozyczac) :)
Da się chyba bo była taka opcja i się pojawiła friends lista, pożyczę ale chyba nie teraz :D sam muszę przejechać te Mistrzostwa, ale narazie zbieram na remont silnika no może jeszcze ramę wyprostuję o ile coś to daje  :)

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11682 dnia: Grudnia 15, 2010, 18:49:44 pm »
To jak cos to ja moge zafundowac remont silnika ;) Ale pewnie jak juz zrobisz co trzeba nim to daj znac :)

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11683 dnia: Grudnia 15, 2010, 19:43:19 pm »
jesli jest cos co mi sie w tym aucie nie podoba to jest to dziwek :D jak F1 dla ubogich :) Ogolnie to mogli by poprawic dzwiek bo np taki LFA bez tuningu mial taki swoj wlasny pomruk(a raczej wycie) jak byl w oddali a po tuningu silnika jest jak wszystkie inne japonczyki :/

A u mnie na odwrot, mnie sie strasznie podoba jak brzmia auta w Super GT :) Sam nie wiem dlaczego tak mi sie podobaja wyscigi Super GT ale jak dla mnie nie ma nic lepszego, dla tego tak ubolewam nad faktem ze jest ich tak malo w GT5. Myslalem ze PD pokusi sie o pelna licencje SPGT, w koncu to ich rodzime wyscigi.

Troche stare ale jak ktos nie widzial to moze obejzec :)




Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11684 dnia: Grudnia 15, 2010, 19:49:21 pm »
RED tym bardziej musisz niebawem dołączyć do online, bo tam właśnie głównie jeździmy GT300, a w przyszłości i może GT500 będziemy się częściej ścigać. Wg. mnie mogli się pokusić o tą licencję lub przynajmniej więcej samochodów z tej klasy. Trzeba będzie taki temat na GT PLANET uruchomić, może zbierze się więcej głosów poparcia i PD coś z tym zrobi. ;)

Ps. Najlepszy wyścig jaki przejechałem w karierze(do tej pory) w GT5 to właśnie JGTC, 10 kółek na Suzuce(zmienna pogoda) + 10 kółek na FUJI to jest to, no i nawet AI było niezłe(jeśli jeździ się fair) 8)

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11685 dnia: Grudnia 15, 2010, 20:05:43 pm »
@RED co kto lubi :) ja ogolnie nie lubie japonskiej motoryzacji... z paroma wyjatkami ;) Do mnie bardziej przemawia ryk V8 :)

A mnie ciekawi pewien post, pewnie juz byl tu kiedys poruszany... chodzi mi o domniemana wypowiedz pracowika PD.. post byl pisany w zeszlym miesiacy i jak narazie sporo info z niego sie sprawdza... albo ktos robiac jaja przez przypadek trafil w sedno sprawy lub to co zostalo tam napisane to prawda... a jesli tak to FAIL ze strony SONY... info z tego postu wiele by wyjasnialo jak to ze AI ssie bo jest przeniesione z GT4 z drobnymi poprawkami itd...

wspomniany post:

Cytuj
A PD Member:

We were personally actually quite surprised by the raitings it got, we expected lower! We know the game doesn't show all the dev time we've put in to it, but we're working on that.

We did have a near finished product when we released prolouge, we were looking at a period of about 8 months before release.

Then Sony demanded the entire game be 1080p, 60FPS. We had it coded at 720p, 30FPS.

Sadly no more space for the systems we developed, so they're on the sideline. They'll be released as DLC eventually, but Sony pushed for a release now (PS3 sales need a boost for xmas).

We ARE working on feedback though, and things like this keep coming up (along with DRM on saves, crappy menu design etc) and they will be improved through DLC if everything goes according to plan.

As for Premium/Standard, Kaz wanted over 1000 fully modeled car, but as I said before Sony rushed the release so we had to import the low poly GT4 models and upscale them a bit.

It was ambitious, but it would've worked. We had just enough power to work with to get everything in (including 3D crowds/trees and all cars as premiums).

The Yaris will appear in the used car dealership.

The Vitz is a new car and a premium model, it's a Yaris by another name.

Yes, there are more model specific races this time round. New events will be added via DLC, the first ones will be races with bhp limits (250, 350, 500).

-Standards upgraded to premiums (higher poly models, dash view, changeable rims etc).
-Brake tuning will be added
-New tracks are being worked on
-New races/championships will be released that are BHP limited, not manufacturer limited.
-There will be an as yet unnanounced update to online play (I can't say more than this).
-B Spec and replays will get fast forward buttons.
-Some more stuff I can't say yet


It's a common complaint, and it's being worked on. Priority for audio just now is to give the user their own BGM on menus as well as in race, to equalize the volume of in-race user BGM and to give a more seemless transition of audio when you change screens.
Some new engine sounds are being worked on too.


Sorry nothing I can do there. We are in the process of setting up dedicated race series though (this is the next stage in online development) to allow users to run their own series, just like those in A-Spec. Some of these will have rewards for the best racers.

There will be some old favourites brought back from earlier in the series, but I can't say which yet - it's a surprise!
We didn't want to just offer upscaled tracks so we're redesigning them from scratch. They look fantastic so far!

Exiting the menus is awkward right now, I agree. It's planned to make the "O" button take you right out of a menu and not have to press "X" to confirm every time, but it's not a high priority at the moment. There's always the "My home" button for when you're in A-Spec/B-Spec.

-Load times can't be fixed, it's due to the amount of data that has to be loaded from the disk, and we can't speed that up. If it's REALLY slow, disconnect from PSN. Equally if you have a slow internet connection menus will lag, since we've programmed online integration in both since and multiplayer.

-There's plans to release several new "Home Screens" and allow the user to choose the layout that suits them best. Not a priority though, we want to sort out the gameplay first.

-Jazz music, might not be everyones tastes but it was chosen at team meetings. As I said earlier, soon you'll be able to replace the background BGM with user BGM so it won't be an issue.

-Delievered cars are being worked on as a priority. Chances are the fuction will stay but the cutscene will be skippable.

-As for loving your own music, it'll be equalized in volume across all tracks soon, and you'll be able to change tracks in game, so it should get even better!

The conformation pop-ups are there because of Sony. Apparently people get all pissy if we don't warn them they're about to do something, so we don't really have a choice on all of them, but some will go. We did try though.

Everything will be released sequentially, bit by bit in different patches for those on slower internet connections (each patch will be no bigger than 150Mb).

As I said above, we had to import the AI system from GT4 with a few tweaks. We have a whole new system almost ready to go but Sony's requirements for 1080p/60FPS means we couldn't get it done on time. It'll be available in patch in due course.

DLC won't be announced until it's up and online. This way if it's delayed a bit we don't get people moaning again. We want it perfect, especially after the criticism the game has got.

Wait and see. New cars will be available via DLC *eventually*. Most likely these will cost.

We were pressured in to a release by Sony who really need to boost PS3 sales this xmas. This title is a console seller, hence the rush.

All standard car sounds were imported from GT4 (with a bit of tweaking on some).
When they become premium cars the engine sounds will be updated too.
As for the engine sounds on premium cars, they were recorded specifically for GT5. If they don't sound good, get a new setup because in the test labs here they sound fantastic

NASCAR sounds were taken from the cars themselves. If they sound bad get a better speaker setup. As far as we're aware there's no EQ issues with engine noises but we're looking out for them in case they do crop up.

Can't change the rims on standards because they're completely different models to the premiums. High poly wheels on a low poly car would look crap. When they're upgraded to premium you'll be able to change wheels.

Phototravel isn't available for standard cars because the low poly count means they look bad if I'm honest. Jagged door frames, poor shadows, low quality textures.... we don't really want people taking pictures of those and spreading them round the net when we're working on making all cars premium, would give a false impression.
Photo travel will be available to all cars when upgraded to premium.

3D was a Sony requirement, to show off their new Bravia TVs (there will be bundle deals with TV/PS3/GT5 soon). Because of that we had to up it to 60FPS and Sony want the 1080p, again to show off the new Bravia TVs.

Go Karts were planned from the start for a bit of fun, I quite like them personally. They may have more use later on, just wait.

8 months after prolouge we would have had a finished game (at a much higher quality than the current release) but Sony gave their demands so we had to agree, hence almost 3 years of working our asses of to try and get what they wanted.

If it doesn't it'll be EQ or compression issues, and we'll certainly want to know about it. We check all the community boards daily so if it's posted on there we'll see it. Like I said they're all genuine recordings and no major issues reported so far.

GT3 was the last one really designed for users without a wheel in the high spec races. Wheels have become much more commonplace now, so it made sense to start catering development towards them.
GT5 is so much better with a wheel but only once we get the update out.


Like I said, wait and see what tracks are coming Who knows, there might be quite a nice collection of classics.

It'll be easier when everything is premium and you have the option of buying each car used or new (Lupo will be listed under the VW dealer).
The used car dealership will be getting a makeover with new "Sort By" options (Manufacturer/Price/Age/BHP etc). It'll still update just as often though, so it'll be no easier to get a second hand Lupo, but you'll be able to buy a new one (at a premium of course).

-Kaz likes the Skyline. He's not going to budge on that. Ever. His choice.

We can't say because they'll get flooded with comments of people wanting to contact us.
Lets just say if it's well known, we check it.
I can say we check the GT5 forum on the PS3 boards, but not and 3rd party ones (if it's a big community, we watch it).

t was debated, but Kaz sees GT5 as his own baby, he wants to nurture it for a long time, so waiting out until GT6 would mean several years of waiting. Sony wanted 1080p NOW for the new Bravia series, so we had to give in.
GT6 isn't even being worked on just now, we're probably looking at future gen consoles for it.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11686 dnia: Grudnia 15, 2010, 20:14:26 pm »
Interesująca rzecz Grimm, wiele rzeczy się pokrywa, czyli jednak naciski z strony SONY. :-? Oni chcieli na prawdę dać 1000 PREMIUMÓW, oraz to że gra wyglądała lepiej(jakiś wcześniejszy build) :o Ciekawe ile im by to jeszcze czasu zajęło, ale praktycznie mieli by gotowe wszystkie modele pod nową generację konsol. Dzięki Grimm za to info(nie wiedziałem o Nim, albo przeoczyłem, w sumie na jedno wychodzi). :)

Ps. Poza tym sprawdza się to o czym mówiłem naciski SONY na to 1080P, wg. mnie gra powinna zostać przy 720P + 60fps. Wyszło by to wszystkim na korzyść, zamiast pchać się w kłopotliwe na tej generacji 1080P. ;)

Ps2. Punisher Twoja teoria o Becie GT5 zaczyna się sprawdzać.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2010, 20:22:06 pm wysłana przez Unlimited »

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11687 dnia: Grudnia 15, 2010, 20:23:21 pm »

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11688 dnia: Grudnia 15, 2010, 20:26:30 pm »
Ale ja slyszalem ze te autka to dla Japonczykow i nie wiadomo jeszcze czy europa tez je dostanie :)

PS pod koniec grudnia ma byc turniej a glowna nagroda to .... prawdziwy SLS :) szkoda ze za slaby jestem....

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11689 dnia: Grudnia 15, 2010, 20:33:17 pm »
Ale ja slyszalem ze te autka to dla Japonczykow i nie wiadomo jeszcze czy europa tez je dostanie :)

PS pod koniec grudnia ma byc turniej a glowna nagroda to .... prawdziwy SLS :) szkoda ze za slaby jestem....

Jest jakieś szersze info odnośnie tego turnieju?

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11690 dnia: Grudnia 15, 2010, 20:47:32 pm »
jeżeli ten post to nie jakiś fake, to wszystko jasne.

720p + 30 fpsów to słabo, ale 720p+60 to już bomba i tego trzeba było się trzymać. złe sony, złe.

wygląda też na to, ze dopiero po tonie dlc, albo przy okazji wypuszczenie gt6 dostaniemy uber gierkę. wtedy, mam nadzieję, nie dość że nie będzie na co narzekać, to będę szukał szczęki na podłodze (i nie mówię tylko o grafie).

btw. pozdrowienia dla obrońców ai ;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11691 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:01:05 pm »

btw. pozdrowienia dla obrońców ai ;)


W imieniu wspomnianych obrońców my również pozdrawiamy.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

:P

PS. Ja tez bym obstawał za 720p i 60fps. Chociaż przyznać muszę, że ta giera w 1080p naprawdę daje rade. Jednak mimo wszystko trzeba sobie jasno powiedzieć, że PS3 jest za słabe do takich wyczynów i nie powinni na siłę pchać się w FHD.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11692 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:16:44 pm »
Cholera...z jednej strony chwali się działania Sony (współpraca między wew. studiami), a jak teraz widzę...szkoda, ciekaw jestem jak sprzedało by się i jakie oceny by zbierało GT5 gdyby wyszło w 720p i w 30fps (choć 60fpsów przy 720p bym nie pogardził).

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11693 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:22:03 pm »
To jest jakaś bzdura. Przecież sam Kaz już za czasów GT3 mówił o tym, że dla niego priorytetem jest 60 klatek. GT5 w 30fps'ach bym nie zdzierżył. To byłoby najgorsze co może spotkać tą serię. Wyścigi sim muszą mieć 60 klatek.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11694 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:24:45 pm »
To jest jakaś bzdura. Przecież sam Kaz już za czasów GT3 mówił o tym, że dla niego priorytetem jest 60 klatek. GT5 w 30fps'ach bym nie zdzierżył. To byłoby najgorsze co może spotkać tą serię. Wyścigi sim muszą mieć 60 klatek.
Może Kaz chciał 60fpsów, ale np na dany czas nie byli w stanie tego zrobić, a jak im się udało to potem przyszło Sony że chcą 1080p i 60fpsów. Musieli wycinać itp aż się udało. Pewnie jak by zostało 720p ale 60fpsów to grę byśmy dostali np rok temu.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11695 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:34:51 pm »
To jest jakaś bzdura. Przecież sam Kaz już za czasów GT3 mówił o tym, że dla niego priorytetem jest 60 klatek. GT5 w 30fps'ach bym nie zdzierżył. To byłoby najgorsze co może spotkać tą serię. Wyścigi sim muszą mieć 60 klatek.
Przyzwyczaił byś się tak jak do samochodów standard, z czasem 30 fps'ów było by lepsze od 60. :troll:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11696 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:35:13 pm »
Trochę to dziwne, bo przecież Prologue ma 60 klatek, więc silnik wyrabiał.

Wiadomość scalona: Grudnia 15, 2010, 21:35:40 pm
To jest jakaś bzdura. Przecież sam Kaz już za czasów GT3 mówił o tym, że dla niego priorytetem jest 60 klatek. GT5 w 30fps'ach bym nie zdzierżył. To byłoby najgorsze co może spotkać tą serię. Wyścigi sim muszą mieć 60 klatek.
Przyzwyczaił byś się tak jak do samochodów standard, z czasem 30 fps'ów było by lepsze od 60.

Idź graj w F1 na Xboxie.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11697 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:36:20 pm »
F1 mam na pleja. 8)

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11698 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:39:05 pm »
Nie ma co jednak płakać, jeśli to prawda co pisze ten koleś to po pierwsze gra będzie duuuuugo żywotna, dostaniemy wszystko "łatkami" (a przynajmniej mam nadzieję, bo jak będą płatne DLC to trochę nie ładnie z ich strony), a gra ostatecznie będzie wyglądać tak jak powinna na starcie. O ile do tego czasu nie wyjdzie PS4.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11699 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:51:08 pm »
F1 mam na pleja. 8)

Grasz w wyścigi w 30fps'ach? W takim razie trafiasz na moją listę ignorowanych!

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11700 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:57:03 pm »
Też byś grał jakby Ci zrobili, w dodatku okazało by się to plusem. :lol:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11701 dnia: Grudnia 15, 2010, 22:02:10 pm »
Przecież ten tekst to od początku do końca stek bzdur lub rzeczy oczywistych. Wszystkie samochody premium - 18 osób, 6 miesięcy na samochód / osobę - ponad 200 w blisko 6 lat się zgadza, a ile czasu mięliby robić takim nakładem sił 1000 samochód? Przecież osób odpowiedzialnych za optymalizację silnika nie przerzuciliby do modelowania aut. 720p30 - nie wierzę, że tak nisko zawiesili sobie poprzeczkę, skoro produkt finalny potrafi działać bardzo płynnie na jednej z ładniejszych tras i szesnastu samochodach premium na torze (event Ferrari na Monzy). Poza tym od początku do końca grę tworzono pod 1080p, więc nie jest to coś narzucone po Prologu, co spowodowało przesunięcie premiery. AI - bzdura. Ostatecznie ów "ktoś" zbyt wielu rzeczy nie może mówić, a jednocześnie zbyt wylewnie krytykuje pracodawcę, żeby traktować to wiarygodnie.

@s00s - pograj w B-Spec, to zobaczysz, ile czynników wpływa na zachowanie AI.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11702 dnia: Grudnia 15, 2010, 22:03:12 pm »
We had it coded at 720p, 30FPS.
Po tym wiem, ze to jest bzdura. PD nigdy by sie zgodzila by gra chodzila w 30 fps'ach.

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11703 dnia: Grudnia 15, 2010, 23:21:55 pm »
Ale ja slyszalem ze te autka to dla Japonczykow i nie wiadomo jeszcze czy europa tez je dostanie :)

PS pod koniec grudnia ma byc turniej a glowna nagroda to .... prawdziwy SLS :) szkoda ze za slaby jestem....

Jest jakieś szersze info odnośnie tego turnieju?

Jeszcze nie ma, tyle ze bedzie to time trial(doh) :)

Co do tego posta - tak jak mowie to taka ciekawostka, a co do reszty nigdy nie mowcie nigdy PD jest na uslugach sony i to sony decyduje.. sory ale 200 aut to by w 2 lata ogarneli... serio to nie te czasy ze trzeba modelowac wszystko recznie.. teraz leca sobie skanerkiem i maja model a jedynie dopieszczaja go recznie... Jak by nie patrzec GT5 nie ma nic co by tlumaczylo to ile ta gra powstawala pewnie jakas mala wojenka miedzy sony a PD przyczynila sie do taak dlugie powstawania tej gry... IMO to ta gra z 3 lata nie byla nawet ruszana tylko czekala na wydanie...

A moze punisher ma racje i GT5 to tylko beta GT6 ;)
Mam nadzieje ze kiedys sie dowiemy jak to bylo naprawde :)

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11704 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:08:23 am »
ja czytałem na gtplanet tamten post "tajemniczego pracownika polyphony" i raczej na 100% to jest fake stworzony przez jakiegoś użytkownika który w sumie posklejał wszystkie fakty do kupy.

Coś na 100% działo się albo właściwie nic nie działo z tą grą przez te 6 lat.

Fakty,które zauważam:
- tragicznie mała ilość nowych tras których nie było w GT5P/GT4 - cape ring, madryt, top gear ,monza, indianapolis (nawet chwilę po premierze Prologue mieli już gotową północną pętle i la mans bo pokazywali je na różnych eventach)
- pomimo faktu,że niektóre trasy to praktycznie kalki z ps2 nie udało się twórcom zaimplementować ich do gry więcej choćby właśnie w postaci tych kalek
- zmienna pogoda/doba występuje tylko na paru trasach i to by nie było nic dziwnego, bo pewnie ktoś zaraz powie "że ps3 nie jest z gumy" ale te trasy z zmiennymi warunkami należą do najładniejszych w grze więc w większości przypadków(poza torami w miestach) to nie ograniczenia sprzętu stały jako przeszkoda
- praktycznie brak aut (zarówno premium jak i standard) których premiera na rynku motoryzacyjnym była po 2008 roku - na 1000 może z 20 się takich znajdzie
- buildy z pokazów miały nieraz lepsze cienie albo zniszczenia może nie lepsze ale łatwiej i szybciej zaskakujące (np build z best buy) a build pokazywany z promocji gry w cyklu "gran turismo tuesday" miał nawet auta brudzące się w czasie wyścigów szutrowych
- brak opcji tworzenia tras w edytorze z punktu a do b - funcja ta była pokazywana na tgs, a nawet jest podobno opisana w książce apex
- gtanywhere zaczęło działać dopiero parę tygodni po premierze, do dziś nie ma obiecanej opcji wyścigów b-spec
- dziwne wypadnięcie opcji replayów na youtube
- bardzo mała ilość eventów w karierze w porównaniu do wcześniejszych gt ( przecież jest ich odrobinke więcej niż miał prologue)
- licencja nascar wykorzystana aż do prawdę mówiąc 3 pełnoprawnych eventów
- top gear wykorzystany w 3 wyścigach - wypadł Stig(widzimy go tylko w filmiku), brak replayów stylizowanych na odcinkach programu(zwiastun z e3), brak zasugerowanych eventów z ściganiem się z samolotem(znowu trailer)
- wyprany z czegokolwiek tryb multi
- zbugowane ai, które podobnie jak grafika ma świetne jak i tragiczne momenty


I to wszystko w grze którą robili "ponoć" 6 lat więc niech nikt kitu nie pociska,że przez ten cały czas oni serio od rana do wieczora przy tej grze pracowali wytrwale i rzetelnie.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2010, 00:36:48 am wysłana przez punisher85 »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11705 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:24:18 am »
Po pierwsze 5 lat. Po drugie te trasy, ktore maja pogode zazwyczaj sa dlugie, a testy optymalizacyjne wcale nie sa takie proste. Zreszta zauwaz, ze wszystkie srodowiska z track creatora maja zmienny cykl dnia i pogode. OS'y p2p generowane losowo sa w eventach Rally, wiec course maker to potrafi.
Cienei najprawdopodobniej sa zepsute ze wzgledu na to, iz oswietlenie jest calkowicie dynamiczne, dziwne tylko, ze nie poprawili ich, bo czesciowo sa zbuggowane.
Co do Special Eventow to sie zgodze - Top Gear i Nascar sa strasznie zjebane.

Reszta rzeczy to drobne tweaki, ktore mozna zwalic chyba jedynie na to, iz to sa japonczycy.
Naprawde przydalby sie jakis Community Manager, ktoremu mozna byloby takie zbiorcze listy poprawek wysylac. No i powinni zatrudnic dodatkowe 60-70 osob.

Co do Multi sie nie zgodze, brakuje paru opcji eventow oraz lvl'owania i zarabiania kasy, ale tak to jest ok. Na pewno jest lepiej zrobiony od wiekszosci gier konsolowych.

Ogolnie cala ta lista nijak ma sie do pracy studia, bo sa to raczej detale i niezbyt czasochlonne rzeczy w porownaniu np do modelingu, pisania fizyki, wspolpracy z producentami, optymalizacji, sprawdzania bugow silnika itd
Widac, ze oni przez wiekszosc czasu robili system Gran Turismo pod next-geny/current geny, a nie sama gre. Bo jak Kaz mowil [i to widac], jest to platforma pod nowe czesci. Silnik jest mocno modulowy i ma bardzo duzo wolnych przestrzeni na dodatkowe opcje np w Itemach, czy w GT Life.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2010, 00:26:52 am wysłana przez KKRT »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11706 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:33:21 am »
dlatego twierdzę,że to beta albo GT6 Prologue a moje wypunktowanie tylko to potwierdza :)

Jedyne co mają to engine na następne części czyli dokładnie to o czym piszesz jako "platforma" pod przyszłe GT. Z resztą się nie wyrobili i wg mnie gdyby nie naciska zewsząd to GT wyszłoby za 2 lata pewnie dopiero :P

A multi jest przecież załosne :P Jedyne do czego się nadaje to zabawa z znajomymi bo ma dużo opcji kreacji warunków gry i serwera,świetną jakość rozmów i samej rozgrywki. Brak exp,kasy,rankingów czy czegokolwiek do zdobycia, zaliczenia to żenua. Czyli znowu dochodzimy do sytuacji,że jedynie silnik multi jest ok i na razie gramy w betę multi czekając w nadziei na patche :P

ps.środowiska z track generatora to jest często colin2 w hd więc chyba tylko jaby dali tam możliwość ścigania się 30 autami na raz to by zyskali szacunek w tym trybie dla mnie :P
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2010, 00:35:39 am wysłana przez punisher85 »

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11707 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:35:19 am »
dwie sprawy.. po pierwsze laserowy skaner 3d ułatwia oddanie właściwych proporcji auta, ale w żadnym wypadku nie jest narzędziem, które samo generuje siatkę. To trzeba zrobić ręcznie i to zajmuje czas. Skaner 3d dotykowy/punktowy (który można było zobaczyć przy okazji forzy 3 i veyrona) potrafi taką siatkę stworzyć, ale pracy jest i tak mniej więcej tyle samo co przy zwykłym modelowaniu (tylko tyle, że na końcu unika się wpadki, że coś się nie zgadza z proporcjami itp.).
Z drugiej strony informacja jakoby jedno auto było tworzone przez 18 osób w 6 miesięcy jest, moim zdaniem, grubo przesadzona. Jeden ogarnięty grafik 3d jest w stanie wymodelować nadwozie w tydzień (po 8h dziennie nie liczac wnętrza). 18 osób powinno z palcem w nosie zrobić od podstaw cały model auta w góra miesiąc. Doliczając nawet czas na zdobycie materiałów referencyjnych (fotki, skany 3d itp.) w żaden sposób nie wychodzi mi tutaj 6 miesięcy. Być może praca nad modelem jazdy tak mocno wydłużyła ten czas, ale jakoś ciężko jest mi to sobie wyobrazić.

Wydaje mi się, że winę za opóźnienie piątki ponosi GT psp, które wepchnęło się prawdopodobnie w sam środek cyklu produkcyjnego GT5. Zrobienie takiej gry zajęło PD z całą pewnością minimum rok i pochłonęło sporą część pracowników... implementacja 3d myślę, że równiez nie pozostała bez znaczenia (tutaj praca programistów nad optymalizacja musiała być dość duża)

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11708 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:42:17 am »
cienie to jest babol silnika gry (i dzięki temu mam cały czas nadzieje,że to wreszcie poprawią) a nie dynamicznych cieni. Oświetlenie dynamiczne jest tylko na trasach z zmienną pogodą i dobą, na pozostałych dalej cienie są wypalane jak w starych GT( nawet w Rzymie kilka słupków nie rzuca cienia z tego co zauważyłem) więc teoretycznie tam cienie powinny być ok a nie są (za wyjątkiem Tsubuki)

Ząbki tworzące się na autach przez dym i kurz to już chyba raczej wina ps3 i rsx...zachciało im się robić je wolumetryczne to chyba po prostu musieli z czegoś ubrać :P

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11709 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:43:37 am »
Samochód w pół roku modeluje JEDNA osoba, a Polyphony ma do tego celu osiemnastu pracowników.

@punisher85 - część twoich punktów została już dokładnie omówiona i wyjaśniona, a kilka innych można obalić na poczekaniu  ;)

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11710 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:51:28 am »
ja wiem,że część rzecz o których pisze została już omówiona, część z nich można tłumaczyć ale to nie zmienia faktu,że ich nie ma w grze a miały/mogły być.

Na serio nie dajcie się nabrać,że ta gra była robiona z równomiernym zapałem przez te wszystkie lata. Tak jak wspominał artur - na bank na czas gt psp praktycznie zaprzestano prac nad tą grą , a część ficzerów ewidentnie została dodawana w ostatniej fazie produkcji.

O tym,że kończyli ją w pośpiechu i pewnie jakby mogli to by wydali ją jeszcze za jakiś czas niech świadczy fakt,że nigdy nie pokazali buildu z wszystkimi bajerami do czasu wytłoczenia płytki, nawet na TGS czyli na dwa miechy przed premierą nie mieli final buildu

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11711 dnia: Grudnia 16, 2010, 00:53:51 am »
Oświetlenie dynamiczne jest tylko na trasach z zmienną pogodą i dobą, na pozostałych dalej cienie są wypalane jak w starych GT( nawet w Rzymie kilka słupków nie rzuca cienia z tego co zauważyłem) więc teoretycznie tam cienie powinny być ok a nie są (za wyjątkiem Tsubuki)
No wlasnie teraz sa wszedzie dynamiczne, tylko nie na wszystkich trasach masz zmienny cykl dnia. Nie wiem ja sie nie spotkalem, z brakiem cienii, ale wiadomo moze to byc bug.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11712 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:02:11 am »
na 100% na każdej trasie są dynamiczne? Bo mi się dość mocno wydaje ,że dalej na trasach bez zmiennych warunków są one wypalane jak za dawnych lat i tylko na tych kilku są dynamiczne.

Tak samo zresztą jest z odbiciami w lakierze- od czasów psx jadą na tym samym tricku i dalej to odpowiednio wcześniej przygotowane tekturki, które są podmieniane :P Choć w sumie chyba na palacach jednej ręki można policzyć gry gdzie w autach otoczenie odbija się w realtime

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11713 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:05:23 am »
Jak gracie na padzie to gracie na manualu ? Jak tak to pod jakimi przyciskami macie biegi ?

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11714 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:06:20 am »
pol roku modelowanie auta... auta modeluje sie bardzo szybko..  blueprinty i model jest gotowy w tydzien... wybacz mi akurat wiem o czym mowie bo sam hobbystycznie zajmowalem sie modelowaniem (ofc nie w takiej jakosci), w godzine z bluprinta mozna zrobic nadwozie w jakosci SD reszta czasu to dopieszczanie lini nadwozia,detali, idealnych wymiarow itp... pol roku 1 model.. nice one :)

Skaner + Fotki w odpowiednim programie i komputer generuje model w kilka sekund (tak np robi sie modele samolotow do MS flight simulator) zostaja tylko poprawki i dopieszczenie wygladu jako ze model jest stosunkowo prosty (ale dokladny)...
Jak by sie ktos tym interesowal to by wiedzial...

Zreszta zaraz zobaczycie jak standardy beda zminiaane w premium w kilka chwil :) no chyba ze te zmiany standardow nastapia za jakies jakies 24 lata bo przeciez 1 auto robi sie pol roku ;)

Ogolnie to naprawde nie ma co bronic PD bo dali ciala... 5 lat i wyszlo tylko tyle ? gra jest swietna ale i skrajnie nie dopracowana.. ta gra potrafi miejscami oczarwac i wywolac opad szczeny z zachwytu by za chwile rozsmieszyc do lez jakoscia ps2 albo i psp...

Zreszta co tu mowic odpalajac wyzwania np TG odrazu widac ze cos tu nie gra... albo wszystko o czym pisal punisher bylo i zostalo wywalone z gry zeby mozna bylo wydawac DLC i utrzymywac zainteresowanie gra albo ktos sie pomylil i do tloniczni pojechala jakas BETA a Sony i PD nie oplacalo sie od nowa tloczyc 5,5 miliona plyt :)

@soul hunter - ja mam bieg do gory pod kolkiem w dol pod kwadratem :)



KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11715 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:11:13 am »
Jak gracie na padzie to gracie na manualu ? Jak tak to pod jakimi przyciskami macie biegi ?
Triggery to gaz i hamulec. Skrecam lewa galka, a prawa zmieniam biegi [gora/dol]

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11716 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:12:58 am »
Jak gracie na padzie to gracie na manualu ? Jak tak to pod jakimi przyciskami macie biegi ?
jeśli już gram na padzie to gaz/hamulec mam na spustach (koniecznie z nakładkami Gioteck'a), a biegi na prawym analogu, bieg w górę to gałka w górę i na odwrót (czyli odwrotnie niż na normalnej skrzynie sekwencyjnej, ale do pada mi takie ustawienie bardziej pasuje)

[edit] widzę że KKRT napisał to samo :)

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11717 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:13:08 am »
Pytam bo szykuję się na GT5, może nawet do końca weekendu będę miał, a moje obycie z symulatorami jest znikome. Teraz gram w demo grida(wiem, wiem półsymulator, no ale dla mnie to i tak hardcore jak grywam w PGR i inne) i dopiero za 4 razem mam 14/20 miejsce, także lamię strasznie, więc muszę się kompletnie od nowa nauczyć grać, no a na razie wydaje mi się granie na manualu niekomfortowe.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11718 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:14:26 am »
pol roku modelowanie auta... auta modeluje sie bardzo szybko..  blueprinty i model jest gotowy w tydzien... wybacz mi akurat wiem o czym mowie bo sam hobbystycznie zajmowalem sie modelowaniem (ofc nie w takiej jakosci), w godzine z bluprinta mozna zrobic nadwozie w jakosci SD reszta czasu to dopieszczanie lini nadwozia,detali, idealnych wymiarow itp... pol roku 1 model.. nice one Smile

Skaner + Fotki w odpowiednim programie i komputer generuje model w kilka sekund (tak np robi sie modele samolotow do MS flight simulator) zostaja tylko poprawki i dopieszczenie wygladu jako ze model jest stosunkowo prosty (ale dokladny)...
Jak by sie ktos tym interesowal to by wiedzial...

Zreszta zaraz zobaczycie jak standardy beda zminiaane w premium w kilka chwil Smile no chyba ze te zmiany standardow nastapia za jakies jakies 24 lata bo przeciez 1 auto robi sie pol roku Wink
Ale to nie jest tylko modelowanie. To jest tworzenie tekstur, tworzenie samochodow z czesci, modelowanie ich fizyki, zgrywanie dzwiekow, dopasowywanie kolorow no i jeszcze wnetrze. Nie wiem czy da sie dobrze automatycznie zdumpowac ilosc polygonow, ale musza jeszcze zrobic wersje z mniejsza iloscia polygonow na LOD i zmiescic sie w budzecie renderera.

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #11719 dnia: Grudnia 16, 2010, 01:18:40 am »
KKRT- zgadza sie , tyle ze fizyke(to robi silnik fizyczny model tylko musi sie zgadzac wymiarowo), dzwiek, tekstury itd odpowiedzialni sa inni ludze i to wszystko robi sie na raz :) To nie jest tak ze ten co modeluje robi wszystko :) LOD poniekad mozna zrobic z automatu, wiekszoszc programow graficznych to potrafi... To naprawde nie zajmuje tak wiele czasu, silnik graficzny i fizyki o to to mozna latami robic ale nie modele :)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2010, 01:21:34 am wysłana przez grimkenshiro »