Autor Wątek: Alan Wake  (Przeczytany 138331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #680 dnia: Maja 06, 2010, 20:29:25 pm »
Po dwoch epizodach(jakieś 3-4h) - wow.

Telewizyjne programy miazdżą.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #681 dnia: Maja 06, 2010, 20:35:03 pm »
Telewizyjne programy to dalej parodia telewizyjnych show ("Lords and Ladies" w Max Payne i Max Payne 2 rlz ;)), czy tym razem poszli w coś poważniejszego?
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #682 dnia: Maja 06, 2010, 22:15:51 pm »
Raczej poważniej, identyko jak nasze Nie do Wiary z tym ze naprawde ciekawe(pierwszy był zajebisty, drugi dobry), jestem ciekaw czy są w jakiś sposób powiązane z fabuła, na razie nie wiem.
Teoria quantum - mistrz

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #683 dnia: Maja 06, 2010, 23:00:32 pm »
Co właściwie miało być w DLC?

DLC wyjdzie dopiero latem i ma to byc kolejny episod do Alana. Z tego co sie orientuje to z polskiej limitki zniknely kody na ciuchy dla avatarow i temacik do dasha. Nie wiem tez czy bedzie token na to DLC czy tez nie.

Wiadomość scalona: [time]Maj 06, 2010, 20:23:20 pm[/time]
Znalazlem cos i w sumie to wszystko wyjasnia...

"Aktualizacja:Wygląda na to, że tapetkę i dodatki dla awatara jednak znajdziemy na płytce razem z muzyką. Nie będzie na niej natomiast pierwszego, dodatkowego epizodu, który za darmo dostaną gracze w krajach, w których LIVE jest oficjalnie dostępny."
Dzieki za konkrety Red. Wku.....m się ostro jak to przeczytałem. Sku......y ech... Walka z piractwem i gratisy w nagrodę dla tych co kupują oryginałki w sklepie. Super...
Kuźwa jak na E3 nie będzie Live`a to nie wiem co z Xem zrobie. Gearsy 3 i papa ?

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #684 dnia: Maja 07, 2010, 00:23:21 am »
Recenzja Kotaku
"I am open to the potential of the year's games, but I still can't imagine that Alan Wake will be topped in 2010. It tells a story that is engaging, and yes, emotional. It makes you care, it delivers scares. But most importantly it redefines interactive storytelling."
http://kotaku.com/5527633/alan-wake-review-transcending-its-medium?skyline=true&s=i

Recenzja The Escapist
"A brilliantly told story, excellent voice acting, and an atmosphere so unnerving you'll sleep with the lights on for a month. If only it came with a bottle of instant amnesia so that you could play it for the first time more than once."
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/reviews/7524-Review-Alan-Wake

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #685 dnia: Maja 07, 2010, 00:32:36 am »
Patrząc na recenzje to "Alan Wake" potrafi budzić naprawdę skrajne emocje. Jedni wychwalają fabułę i narrację pod niebiosa, twierdząc wręcz, że niepotrzebnie doklejono do tego gameplay, innym z kolei fabuła czy styl Remedy się nie podoba (m.in. recenzja z Eurogamer'a); niektórzy chwalą gameplay, inni piszą, że jest monotonny, zbyt "staroświecki" (cokolwiek to znaczy w tym przypadku).
To chyba jedna z tych gier, w które trzeba samemu zagrać, by wyrobić sobie opinię. Szczególnie, że już kilkakrotnie czytałem, czy to w zapowiedziach, czy też w komentarzach na NeoGAF teksty od ludzi, którzy recenzują grę/już ją kupili (w Hiszpanii jest już w sprzedaży), że np. inaczej odbiera się grę - w tym przypadku początkowy tutorial - gdy się to ogląda, a kompletnie inaczej, gdy samemu trzyma się kontroler w ręku.
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 00:35:23 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #686 dnia: Maja 07, 2010, 00:44:46 am »
Tego strzelanie to w grze w sumie jest bardzo malo. Ogolnie fakt da sie zauwazyc schemat ze mamy gdzies dojsc i obejrzec scenke ale pomiedzy dzieje sie tyle a fabula i zbierane strony opowiesci wciagaja na tyle, ze ja mam wyje**ne. Dawno nie gralem w nic tak wciagajace i co wywołuje po prostu emocje. Grafika jest bardzo ładna,w  ruchu wyglada duzo ladniej niz na screenach, przede wszystkim miazdzy oswietlenie, czego przeciez screeny nie oddadzą. Efekty w stylu rozmywajacego się cienia albo otaczającej nas Ciemności w samym srodku lasu - masakra.

Zastanawiam sie tylko czy dobrym patentem jest rzucanie nam stron z opowiesci z wydarzeniami ktore sa przed nami, takie doslowne spoilerowanie w samej grze, patent w sumie bardzo klimatyczny ale zastanawiam sie czy nie byuloby wiekszego "wtf" jakby sie ich nie zbieralo. Mozecie sobie wyobrac bo to bajer w pełni opcjonalny, jakbym mial wybor to bym ich nie zbieral przy pierwszym przechodzeniu (zwłaszcza ze na poziome trudnosci nightmare są dodatkowe do zebrania)

Jak dla mnie najbardziej klimatyczna, obok bioshocka, gra tej generacji. Więcej takich.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #687 dnia: Maja 07, 2010, 00:47:15 am »
Czy gdybym trzymał w rękach pada, inaczej odebrałbym gadające światło, które zsyła z nieba Alanowi latarkę? No nie wiem, może...

Jak dla mnie najbardziej klimatyczna, obok bioshocka, gra na Xboxa 360. Więcej takich.

Poprawione.

Mejs

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-04-2007
  • Wiadomości: 1 882
  • Reputacja: 49
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #688 dnia: Maja 07, 2010, 03:09:03 am »
Czy gdybym trzymał w rękach pada, inaczej odebrałbym gadające światło, które zsyła z nieba Alanowi latarkę? No nie wiem, może...

Jak dla mnie najbardziej klimatyczna, obok bioshocka, gra na Xboxa 360. Więcej takich.

Poprawione.

A co Twoim zdaniem przebija klimat Alana na PS3 ? Pytam się całkiem serio, bo jakoś nie przypominam sobie żadnych thrillerów na Boską konsole. A co do gadającego światła to jakoś nikomu nie przeszkadzało ono w Shadow Of The Colossus, w ten sposób można określić każdy motyw każdej gry i go wyśmiać przez jego karykaturalność. Pamiętaj Iras że gry to dalej są gry, bez umowności, w pełni realistyczne tytuły to nie jest przyszłość gier wideo. W ten sposób można oskarżyć Little Big Planet o to że jest kur** bez sensu bo szmaciane lalki biegają po nie wiadomo czym, ta gra reprezentuje poziom intelektualny 5 latka. Tak samo God of War 3, idziesz do przodu i napierdalasz, DEBILIZIM NONSENS ŚMIECH NA SALI.

Nie wiem po co kreujesz jakiś świat w którym Xbox 360 jest gównem i udowadniasz wszystkim że każdy nowy exclusive ssie. Oczywiście Alan Wake nie jest grą bez wad. Sam nie wypowiem się o jej jakości ponieważ nie grałem ale dziesiątki pism na całym świecie oceniają Alana bardzo wysoko. Grafikę też, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale na coś takiego jak wrażenie wizualne składa się dużo więcej czynników niż rozdzielczość i użyte efekty. Twoja formuła się nie sprawdza, cały świat zachwyca się Alanem a Iras i niemieckie pisma jęczą, wtóruje im zgraja błaznów czujących wyższość ponieważ posiadają PS3 i mają gry w większej rozdzielczości z efektami MMLLLLAAAAAAAAx666.

Odpowiesz mi pewnie ze hamburgery to debile, ich oceny nie mają pokrycia i są opłaceni. Są pod wpływem dużej gotówki/MacDonalda. Ale po co Iras ? Jeszcze to: "spodziewałem się wyższych ocen" rozj**ało mnie doszczętnie  :lol: Człowieku o ch** Ci chodzi ?

« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 03:29:29 am wysłana przez Mejs »

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #689 dnia: Maja 07, 2010, 03:19:09 am »
A oto przed wami jedyna prawdziwa i sluszna recenzja Alana, nie ma spoilerow, ogladac smialo, gleba normalnie :)




Fifty Foot Mecha Ninja Zombie Jesus with Holy Rocket Launchers! Awwww yeeeaaah! :)


Taki maly zbior ocen...

10 recenzji N/A
6 z ocenami 10
45 z ocenami miedzy 9.0 - 9.9
27 z ocenami miedzy 8.0 - 8.9
4 z ocenami miedzy 7.0 - 7.9
1 z ocena miedzy 6.0 - 6.9

Mysle ze Remedy moze byc z siebie zadowolone, co nie poszlo teraz poprawia w czesci drugiej. Ogolnie to uwazam ze Alan zebral naprawde swietne i pochlebne recenzje, kilka na pewno jeszcze dojdzie, miedzy innymi Edge, Gamespot czy tez Gamespy.

Telegraph UK: 9/10
"Remedy has created a superb video game that uses one of the best written characters in the medium all year to tie its plot, themes and gameplay together seamlessly. Thrilling, frightening and geuninely compelling, Alan Wake is a nightmare players will not soon to forget."
http://www.telegraph.co.uk/technology/video-games/7681625/Alan-Wake-video-game-review.html
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 06:15:50 am wysłana przez _ReD_ »

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #690 dnia: Maja 07, 2010, 07:17:00 am »
To co mnie najbardziej jara w tej grze to technologia. Proceduralnie tworzone niebo z fizyką które wpływa na oświetlenie i zachowanie otoczenia. Do tek wolumetryczna mgła (żeby to pociągnąć trzeba kur** kombajnu) która tez wpływa na otocznie. Najlepsze światło jakie było w grach ever. Nie wiem ile oni musieli optymalizować kod. Bądz co bądz Xo to już bebechy poniżej standardów do tego oparte o DirectXa który funkcjonalność przy openGL ma po prostu śmieszną a mimo to zrobili taką orgie której nie ma żadna gra na Xo i Ps3 i długo mieć nie będą. Nie zdziwiłbym się jakby zatrudnili najlepszych demoscenowców do pisania silnika.
Powiedzmy że estetyka to kwestia subiektywna ale technologia to już fakty. I fakty są takie że Killzone i jakakolwiek gra z PS3 i Xo może Alanowi possać pałkę.


Jakby dodać do tego Megatexture i teselacje to ja nie mam pytań, fotorealizm jak ja pier**le. Geniusze.

Wiadomość scalona: Maja 07, 2010, 07:39:54 am
Chce tą grę na pieca kur**. Oby za kilka miechów się pojawiła. :<
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 07:39:54 am wysłana przez monio4 »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #691 dnia: Maja 07, 2010, 07:54:43 am »
10 recenzji N/A
Przecież były oceny 10/10 (m.in. iTWire, czy HardGame2 czy też The Escapist). ;)

Chce tą grę na pieca kur**. Oby za kilka miechów się pojawiła. :<

Ja też :(
Fajnie byłoby zobaczyć tą grę nieograniczoną, bądź co bądź, kilkuletnią już technologią X360.
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 08:05:21 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #692 dnia: Maja 07, 2010, 09:00:15 am »
Cytuj
Przecież były oceny 10/10 (m.in. iTWire, czy HardGame2 czy też The Escapist).
10 recenzji bez oceny, Red wymienił też te z ocenami 10/10:
Cytuj
10 recenzji N/A
6 z ocenami 10

Swoją drogą jeszcze tydzień do premiery :) Oby tylko gra przyszła przed weekendem :-?
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 09:03:48 am wysłana przez POK »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #693 dnia: Maja 07, 2010, 09:04:54 am »
10 recenzji bez oceny, Red wymienił też te z ocenami 10/10:
Na swoje usprawiedliwienie podam tylko, że była 8 rano i nie wypiłem jeszcze kawy :oops:

Swoją drogą jeszcze tydzień do premiery :D Oby tylko gra przyszła przed weekendem Confused
W Hiszpanii oraz chyba w innych krajach grę zaczęto sprzedawać już wczoraj; możliwe więc, że w Polsce zdarzy się to samo.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #694 dnia: Maja 07, 2010, 09:34:34 am »
@Mejs

No jeśli porównujemy do Shadow of the Colossus i - zgrozo - Little Big Planet, to ok. Widocznie tylko mi się wydawało, że to jakiś poważny thriller miał być. I nie, nie wszyscy się zachwycają Alan Wake, a Eurogamer niemieckim serwisem niewątpliwie nie jest.

@monio4


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #695 dnia: Maja 07, 2010, 09:44:20 am »
Cytuj
Widocznie tylko mi się wydawało, że to jakiś poważny thriller miał być.
Od początku było wiadomo, że AW nie będzie grą stawiającą na realizm, a duże znaczenie będą odgrywać duchy i moce nadprzyrodzone. To akurat jest chyba czepianie się na siłę.
Dla mnie np dużo dziwniejsze wydają się różne akcje w MGSach, które to też na pierwszy rzut oka wydają się być poważną skradanką. Taka jest koncepcja gry i nic na to nie poradzimy. Jednym się to podoba innym nie.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #696 dnia: Maja 07, 2010, 10:09:08 am »
@Mejs

No jeśli porównujemy do Shadow of the Colossus i - zgrozo - Little Big Planet, to ok. Widocznie tylko mi się wydawało, że to jakiś poważny thriller miał być. I nie, nie wszyscy się zachwycają Alan Wake, a Eurogamer niemieckim serwisem niewątpliwie nie jest.

@monio4


Iras przeczytaj Kraine Chichow, kilka ksiazek Kinga, jak nie dasz rady to kilka opowiadan Lovecrafta bo krotsze sa. Zoabaczysz ze dobry thiller/horror moze byc roznie podany. Co do twoje odpowiedzi na post Monio, on napisal o technikaliach i rzeczywiscie Alan Wake technologicznie powala, do tego caloksztalt jako gra tez wyglada b.dobrze.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #697 dnia: Maja 07, 2010, 10:25:53 am »
Już ci kilka razy pisałem, że książki, filmy i gry wideo rządzą się różnymi prawami. Nawet jeśli coś wypada dobrze na papierze, nie oznacza z automatu, że efekt na ekranie będzie taki sam. Nie zamierzam niczego czytać tylko dlatego, że bawi mnie widok zstępującej z nieba latarki i tyle. Nie wiem jak traktować sytuację, kiedy znów odsyłasz mnie do Kinga i Lovecrafta, bo śmieszą mnie pewne motywy w Alan Wake, choć tłumaczyłem ci to kilkukrotnie. Problemy z pamięcią? Z głową wszystko w porządku?

Renderowane w czasie rzeczywistym promienie światła to również kwestia techniczna, a ich brak nie przystoi grze, której wszystkie inne mogą possać pałkę.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #698 dnia: Maja 07, 2010, 10:55:33 am »
Renderowane w czasie rzeczywistym promienie światła to również kwestia techniczna, a ich brak nie przystoi grze, której wszystkie inne mogą possać pałkę.

Iras nie mozna miec wszystkiego. Nawet uber mocne PS3 niepociagnie wszystkiego :) Ja wiem, ze cie bola zachwyty nad gra na XO. A co do latarki, poczytaj kuwa takie ksiazki i zobaczysz, ze sa motywy rownie jak moze i bardziej "wyjechane". A czy cos sprawdza sie tylko w grze/filmi/ksiazce, w duzej mierze zalezy od wyobrazni odbiorcy, w twoim wypadku jej braku.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #699 dnia: Maja 07, 2010, 11:05:07 am »
I pisze to koleś, który czepiał się ARI w Heavy Rain  :lol:

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #700 dnia: Maja 07, 2010, 13:16:54 pm »
I pisze to koleś, który czepiał się ARI w Heavy Rain  :lol:

No tak Iras, w HR mial byc ciezki powazny klimat, w AW od poczatku wiadomo, ze walczysz z czyms ponad naturalnym, ale OK jak tego nie rozrozniasz to spox.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #701 dnia: Maja 07, 2010, 13:30:53 pm »
A co jest niepoważnego w ARI?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #702 dnia: Maja 07, 2010, 13:53:52 pm »
W HR jest ciężki i poważny klimat, w AW gadające światło zsyła Alanowi latarkę Energizer. I kto tu czegoś nie rozróżnia?



W Silent Hill też walczysz z czymś nadnaturalnym, ale dało się to zrobić bez komicznych elementów.

I bonusik odnośnie ARI:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #703 dnia: Maja 07, 2010, 14:52:34 pm »
Cytuj
Powiedzmy że estetyka to kwestia subiektywna ale technologia to już fakty. I fakty są takie że Killzone i jakakolwiek gra z PS3 i Xo może Alanowi possać pałkę.
You're so wrong. Alan jest technicznie bardzo zaawansowany, na pewno najbardziej z wszystkich gier na X0, ale KZ2, U2 sa lepsze pod tym wzgledem, juz nie mowiac o GOW 3, ktory robi wszystko powyzej, jak rowniez wiecej + szybciej.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #704 dnia: Maja 07, 2010, 15:00:18 pm »
W Silent Hill też walczysz z czymś nadnaturalnym, ale dało się to zrobić bez komicznych elementów.

Co jest komicznego w latarce energizer ? Iras ja wiem, ze cie boli, ze sie ludzie jaraja AW i za wszelka cene chcesz ow tytul zdyskredytowac, ale chopie osmieszasz sie ty. Iras i przy okazji scifi =/= ponadnaturalny, ale nie oczekuje od ciebie ze to zrozumiesz.
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 15:21:10 pm wysłana przez LoNdEk »

inż. Oscyp

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-01-2010
  • Wiadomości: 4 133
  • Reputacja: 63
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #705 dnia: Maja 07, 2010, 15:05:41 pm »

To przygnębiające, że taka przyszłość jest nieunikniona.
SW-5606-3156-4802

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #706 dnia: Maja 07, 2010, 15:30:15 pm »
Co jest komicznego w latarce energizer ?

TO!

Iras i przy okazji scifi =/= ponadnaturalny, ale nie oczekuje od ciebie ze to zrozumiesz.

Ja nawet nie rozumiem o co tobie chodzi. Nie tylko ja.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #707 dnia: Maja 07, 2010, 15:32:54 pm »
Wiesz zapewne, że ten fragment gry to:
1) tutorial
2) sen
Prawda?

Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #708 dnia: Maja 07, 2010, 15:36:06 pm »
Wiesz zapewne, że ten fragment gry to:
1) tutorial
2) sen
Prawda?



hehehe wiem, ze to pytanie do Irasa nie do mnie ale,

1) pierwszy raz widze ten filmik
2) nie mialem pojecie ze w tej grze jest tutorial


Iras nawet na tym screene ktory sam dales wczesniej widac, ze Alan w inny sposob zdobywa latarke.

btw. nie znam niemieckiego nie chce spoilerow :D

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #709 dnia: Maja 07, 2010, 16:13:37 pm »
Wiesz zapewne, że ten fragment gry to:
1) tutorial
2) sen
Prawda?

Wiem. I niewiele to zmienia. Chyba nawet można założyć, że snem jest każdy element gry, gdzie Alan wojuje latarką i walczy ze sprzętem rolniczym, tylko co z tego? Głupi sen pozostaje głupim snem, a tutorial również mógłby być bardziej przemyślany i klimatyczny.

Miazga

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2003
  • Wiadomości: 3 839
  • Reputacja: 0
  • lol pozdro rasta power
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #710 dnia: Maja 07, 2010, 16:17:44 pm »
Mam chyba rozwiązanie, które zadowoli irasa i w ogóle cały świat:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #711 dnia: Maja 07, 2010, 16:46:36 pm »
Wiesz zapewne, że ten fragment gry to:
1) tutorial
2) sen
Prawda?

Wiem. I niewiele to zmienia. Chyba nawet można założyć, że snem jest każdy element gry, gdzie Alan wojuje latarką i walczy ze sprzętem rolniczym, tylko co z tego? Głupi sen pozostaje głupim snem, a tutorial również mógłby być bardziej przemyślany i klimatyczny.
Na dobrą sprawę to sny zazwyczaj są głupie i dziwne. Przypomnij sobie jakiś sen w którym wszystko działo się zupełnie normalnie, bądź nie było żadnych dziwnych akcji. W śnie może być tak naprawdę wszystko, co tylko da radę sobie wyobrazić. To, że dla Ciebie ten element jest do bani i psuje klimat, wcale nie znaczy, że ten element jest do bani i psuje klimat. Gdyby Alan dostał jakiś świecący kryształ, lub amulet, to byłoby lepiej?

Z tym tutorialem, to na dobrą sprawę można się tak przyczepić do każdej gry. Praktycznie zawsze można zrobić coś lepiej, pytanie tylko: Jak? Nie ma gier idealnych i nie będzie. Mi np w HR (grałem w demo, ale będę musiał sobie kiedyś sprawić pełną wersję) średnio podobało się szukanie dowodów i ten element imo też mógłby być dużo lepiej rozwiązany. Z tutorialem jest tym bardziej problem, że ma nas tylko lekko wprowadzić do gry i nauczyć grać, i przez to trudno zrobić, aby był tak płynny i klimatyczny jak normalna rozgrywka, w której to możemy się skupić na samym graniu, znając już sterowanie, oraz schemat rozgrywki.

Powiedz mi Iras - tak dla kontrastu - jakie elementy podobają Ci się w AW? Bo chyba są takie? Zgadzam się, że wychwalanie wszystkiego co związane z daną grą jest złe i warto powiedzieć też coś o wadach. Tak samo jednak pisanie o samych wadach też jest złe, tym bardziej, że gra ogólnie podostawała bardzo dobre oceny i na pewno nie jest przeciętna, czy słaba.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #712 dnia: Maja 07, 2010, 17:56:49 pm »
Elementy, które mi się w Alan Wake podobają. Hmm... trudna kwestia. Gameplay mi nie przypasował od pierwszej prezentacji. Za dużo walki i taki sobie schemat. Teraz jeszcze wyszła ściema z grafiką. Być może gra obroni się dobrą fabułą, ale patrząc na walkę ze sprzętem rolniczym, gadające światło, etc., raczej wątpię w jakąś wiarygodną historię.

Przejdę na youtube, to napiszę więcej. Wcześniej miałem nadzieję, że będzie warto wyciągnąć z szafy xboxa, wygrzać opalarką płytę główną i grać normalnie, ale im więcej o grze wiadomo, tym mniejszy widzę w tym sens. Miał być thriller w świetnej oprawie, z mocnym klimatem i fabułą, a póki co mamy rozpaćkane GTA-wannabe z ograniczonym terenem, zbieraniem termosów i nużącym jeżdżeniem z miejsca na miejsce, które momentami wydaje się bardziej śmieszyć niż straszyć czy trzymać w napięciu.

Kryształ? Amulet? Wystarczyłoby, żeby Alan znalazł latarkę jak James radio w Silent Hill 2...

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #713 dnia: Maja 07, 2010, 18:45:36 pm »
Raczej nie zrozumiałeś filmiku który podlinkowałem albo masz średnią wiedzę o bajerach graficznych. God to świetna seria z bardzo dobrą grafiką ale niestety to nie jest poziom techniki Alana. W Godzie masz orgie postprocesu a nie klasyczne efekty na wielką skale.
Same chmury generowane szumem Perlina to nie jest jakaś niebotyczna nowość (Q3arena ;) ), dodanie godraysów w ustalonych miejscach na cutscenkach to też nie wyczyn dla maszyny/koderów. Niebo podczas gameplayu to płaska rozmyta plama, BEZ animacji. Podczas filmiku nie ma animacji światła z chmur (miasto po prostu ciemnieje), nie ma kolorowania obiektów - chmury i obiekty z oświetleniem są niezależną warstwą renderu.

W Alanie w każdej scenie masz chmury które:
a) Animują się zgodnie kierunkiem i siłą wiatru.
b) Wpływają na oświetlenie sceny fragmentami!!! (pół drzewka ciemniejsze, pół jaśniejsze)
c) Nadają inne zabarwienie i siłę światła dla poszczególnych fragmentów.
d) Bardzo dobre efekty wolumetryczne podczas gry. Latarka, mgła, błyski.

Żadna gra która się ukazała nie miała takich efektów na taką skalę. Od kiedy zacząłem kumać grafikę jestem totalnym przeciwnikiem MS i Directa ale trzeba przyznać że Remedy popisało się geniuszem (boje się myśleć jak ta gra by wyglądała na Pecetach w OpenGLu...).

Renderowane w czasie rzeczywistym promienie światła to również kwestia techniczna, a ich brak nie przystoi grze, której wszystkie inne mogą possać pałkę.
LOL... Według ciebie Alan nie ma wolumetrycznych świateł?  :lol: Chryste co za noob. Nie musisz mi już odpisywać. Serio się nie wysilaj bo się ośmieszasz.  :lol:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
To przygnębiające, że taka przyszłość jest nieunikniona.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #714 dnia: Maja 07, 2010, 18:58:47 pm »
Powiedz mi Iras - tak dla kontrastu - jakie elementy podobają Ci się w AW? Bo chyba są takie? Zgadzam się, że wychwalanie wszystkiego co związane z daną grą jest złe i warto powiedzieć też coś o wadach. Tak samo jednak pisanie o samych wadach też jest złe, tym bardziej, że gra ogólnie podostawała bardzo dobre oceny i na pewno nie jest przeciętna, czy słaba.

MOC KUWA MOC:

Elementy, które mi się w Alan Wake podobają. Hmm... trudna kwestia. Gameplay mi nie przypasował od pierwszej prezentacji. Za dużo walki i taki sobie schemat. Teraz jeszcze wyszła ściema z grafiką. Być może gra obroni się dobrą fabułą, ale patrząc na walkę ze sprzętem rolniczym, gadające światło, etc., raczej wątpię w jakąś wiarygodną historię.

Kuwa Iras przeciez ty setki razy przywolywales KZ2, GOW3, HR zy Uncharted ....

Kresq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-06-2004
  • Wiadomości: 4 746
  • Reputacja: 8
  • Hokus pokus, czary mary, twoja stara to twój stary
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #715 dnia: Maja 07, 2010, 19:00:08 pm »
póki co mamy rozpaćkane GTA-wannabe z ograniczonym terenem, zbieraniem termosów i nużącym jeżdżeniem z miejsca na miejsce, które momentami wydaje się bardziej śmieszyć niż straszyć czy trzymać w napięciu.
Rozumiem, że grałeś już i wiesz.


"Fruwać jest generalnie nieroztropnie,
więc nie pijcie przy otwartym oknie."

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #716 dnia: Maja 07, 2010, 19:46:17 pm »
@monio4

Przede wszystkim ja cie nie obrażam i żałuję, że nie mogę oczekiwać tego samego. Wiedzę techniczną może i mam średnią, ale ty wiedzy o God of War 3 nie masz żadnej. God rays na cutscenkach i niebo podczas gameplayu bez animacji - dwa faile, które noob wytyka kumającemu grafikę ekspertowi. Trochę słabo.

@Kresq

Czytam recenzje i używam youtube. Zresztą jak zwykle przed zakupem gry.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #717 dnia: Maja 07, 2010, 19:55:55 pm »
Trzeba przyznać, że latarka spadająca z nieba w świetlistej aurze i głos znikąd to kretyński pomysł. Wystarczyło, żeby ta zwyczajnie leżała na ziemi, zaś głos można było zastąpić notkami z książki Alana. Fakt, iż ta scena pojawia się w śnie ratuje nieco sytuację, choć i tak uważam, że deweloper w tej kwestii się nie popisał. Ba, gdy o tym usłyszałem nie uwierzyłem.

AW od czasu zeszłorocznego E3 niezbyt mnie interesował, jednak ostatnio zaczynam przekonywać się do nowej produkcji Remedy. Obawiam się tylko, iż w grze za dużo jest strzelania, podczas gdy w mojej opinii, częściej powinniśmy spędzać czas na zagadkach i uciekaniu przed "złem". Właśnie to było dobre w pierwszych trailerach AW - przeciwnik nie był pokazany wprost. Była to jakaś złowroga siła, która emanowała z ekranu. Tajemnica i niedopowiedzenia. Teraz już tego tak nie czuję. Tak czy inaczej dam Alanowi szansę - przynajmniej na filmikach prezentuje się nieźle.

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #718 dnia: Maja 07, 2010, 20:20:28 pm »
Czy gdybym trzymał w rękach pada, inaczej odebrałbym gadające światło, które zsyła z nieba Alanowi latarkę? No nie wiem, może...

Jak dla mnie najbardziej klimatyczna, obok bioshocka, gra na Xboxa 360. Więcej takich.

Poprawione.
Gdybyś trzymał pada w rękach wiedziałbys, że światło to pierwsze 4 minuty gry i są snem Alana, potem nie ma takich wątków.

Ja je**e.

Wiadomość scalona: Maja 07, 2010, 20:23:02 pm
A jazda samochodem trwa jakieś, nie wiem, do tej pory jeździlem dwa razy po minucie, nie nuży.

GTA wannabe? ta gra nawet przez minutę nie udaje ze chce byc jak GTA
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2010, 20:23:02 pm wysłana przez Mikes »

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Alan Wake
« Odpowiedź #719 dnia: Maja 07, 2010, 20:57:49 pm »
Iras czy ty serio nie kumasz o samo proceduralne tworzenie nieba które było 10 lat temu w Q3A i godray'sy które można uzyskać nawet na pierwszym xboxie?

Oświetlenie otoczenia względem nieba. W God of war masz tylko wypaloną lajtmapę i cienie dla animowanych obiektów... No i chyba nie trudno wykminić że GoW to lokacje optymalizowane względem ustawienia kamery przez cały czas grania.