Autor Wątek: Final Fantasy XV  (Przeczytany 260356 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1160 dnia: Kwietnia 01, 2016, 17:03:49 pm »
@up, Może nie tyle sprzyja to lepszemu programowaniu, co prostszemu programowaniu ;)

=============

Pograłem dzisiaj trochę więcej, zaczynam powoli się przekonywać do tego demka. Oświetlenie na prawdę robi, gra generuje bardzo wiele źródeł światła, które rzucają cienie. Dla przykładu czar Fire oświetla wszystko dookoła, a oświetlone obiekty rzucają dodatkowe cienie, czego do tej pory w wielu grach nie widzieliśmy. Wrażenie także robią efekty post-process, blury, bloomy, DOF, świetnie to wygląda w akcji. Otoczenie ulega również zniszczeniu podczas walki. Nie wiem co dokładnie zmienili względem poprzedniego dema, ale Episode Duscae działa zauważalnie płynniej i ma lepszy AA. Lokacja w ED również wygląda na lepiej, szerzej "rozrysowaną" i nie wygląda tak pusto jak w demku. Jeśli chodzi o grafikę, to pozostaje mieć nadzieję, że w full wersji świat zostanie udekorowany dodatkowymi obiektami i NPC, co powinno poprawić ogólny odbiór gry pod względem wizualnym.

System walki w sumie nie taki zły. Trochę lepiej go ogarnąłem, mając przeciwnika na celowniku idzie z łatwością szybko rzucić w niego czarem, a obiektywnie rzecz biorąc, kontroli nad atakami jest więcej niż w Duscae, co powinno być zmianą na plus.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1162 dnia: Kwietnia 01, 2016, 17:42:52 pm »
@Zielarz - zagraj w demo, bo po filmikach też mi Final "robił", a to co S-E wczoraj wrzuciło na PSN rani oczy. Użyte efekty tracą na znaczeniu, kiedy wszystko jest wykonane tak niedbale i niskiej jakości. Nie jestem fanem Wieśka, ale tu nawet nie ma co porównywać.

W ciągu najbliższego tygodnia pewnie zagram. Jeśli w przypadku oświetlenia utrzymali poziom z ED to Wiesiek jest jednak daleko w tyle (tym bardziej przy dobrych materiałach).

No Wiesiek też miał być wypas, ale nie dało rady upchnąć tych fajerwerków, dlatego użyto prostszych technik i to widać. Gra jednak nadal może się podobać i to jest ten kompromis, o którym pisałem wcześniej.

No nie, W3 było po prostu ściemą - odpalali wszystko na max detalach, z super sampling, z modelami o wyższej jakości a wszystko w magicznej prędkości 1fps'a. Tam o fajerwerkach nie było mowy, nazwałbym to raczej rozwiązaniem siłowym, czyli właśnie po staremu - "co zrobić, aby osiągnąć lepszą jakość... hymm, może zwiększymy ilość poly, obiektów, rozdziałkę tekstur i w ogóle wszystko razy 10". Ktoś to przyklepał i tak wyszło. Dopiero później zaczęli przejmować się tym jak to ma działać na realnym sprzęcie, a mimo tego dodali trochę nowych featurek (ten ich pseudo PBR doszedł w trakcie, podobnie jak sss). Także nawet tam dodawali "nowinki".

Mogę się mylić, ale moim zdaniem to kwestia umiejętności devsó i poznanie sprzętu.

Według mnie dokładnie tak. Może i PS4 potworem nie jest, ale stać je na wiele. A tym bardziej będzie zaskakiwać im więcej devsi będą poświęcać czasu na szukaniu nowych rozwiązań. Japończycy mają problemy w kwestii grafiki już od poprzedniej generacji. Przejście w HD nie było dla nich łatwe. Nadrabiają umiejętnościami artystycznymi, ale gorzej jest w kwestiach technicznych. Jakiś czas temu słyszałem narzekania programistów na kod Japończyków - masa hacków, rzeczy uszytych niedbale i nie wiadomo w zasadzie po co.

Ja myślałem, że o rzeczach oczywistych mówić nie trzeba ;)

Niby oczywiste, ale skoro używany jest jako przykład gry, która korzysta ze starszych rozwiązań, a zaraz potem pisze się, że inni dev'si muszą swoje gry ciąć, to chyba jednak trzeba przypomnieć kto z siekierą latał ;).

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1163 dnia: Kwietnia 01, 2016, 17:48:51 pm »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1164 dnia: Kwietnia 01, 2016, 17:52:10 pm »
Zielarz tylko problem jest taki, ze pomimo tych super technologii z finala wiedźmin i tak wyglada o klasę lepiej.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1165 dnia: Kwietnia 01, 2016, 17:56:02 pm »
To indywidualna kwestia percepcji. Zależy kto patrzy i co w życiu widział  8)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1166 dnia: Kwietnia 01, 2016, 18:03:22 pm »
Zielarz tylko problem jest taki, ze pomimo tych super technologii z finala wiedźmin i tak wyglada o klasę lepiej.

Zależy w którym miejscu, ale ja to na razie porównuję bardziej do ED i kilku screenów. Przy takim założeniu to się z tym nie zgodzę, bo samo oświetlenie i PBR bardzo robił na korzyść FF. Wiesiek za to miał chyba lepsze zielenie, więcej obiektów i generalnie nie był aż tak sterylny. Mimo wszystko wybrałbym FF bo jest bardziej plastyczne właśnie dzięki tym efektom.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1167 dnia: Kwietnia 01, 2016, 18:23:27 pm »
To indywidualna kwestia percepcji. Zależy kto patrzy i co w życiu widział  8)
Do porownania 2 gier wystarczy widziec dwie gry.

Zielarz tylko problem jest taki, ze pomimo tych super technologii z finala wiedźmin i tak wyglada o klasę lepiej.

Zależy w którym miejscu, ale ja to na razie porównuję bardziej do ED i kilku screenów. Przy takim założeniu to się z tym nie zgodzę, bo samo oświetlenie i PBR bardzo robił na korzyść FF. Wiesiek za to miał chyba lepsze zielenie, więcej obiektów i generalnie nie był aż tak sterylny. Mimo wszystko wybrałbym FF bo jest bardziej plastyczne właśnie dzięki tym efektom.
Ja grałem w demo i wiedzmina. I naprawdę tu nie ma czego porównywać, wiedzmin wygląda o klasę lepiej. Ale już się powinienem przyzwyczaić, że jakkolwiek by nie było, to dla Ciebie w wiedzminie i tak będzie gorzej ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1168 dnia: Kwietnia 01, 2016, 18:37:33 pm »
To indywidualna kwestia percepcji. Zależy kto patrzy i co w życiu widział  8)
Do porownania 2 gier wystarczy widziec dwie gry.


Wydaje się takie proste, a jednak tak nie jest :) Po prostu wielu rzeczy w demku Finala nie widzisz. Patrzeć też trzeba umieć, a im więcej widziałeś, tym więcej rzeczy dostrzegasz. I bynajmniej tego sobie teraz nie wymyśliłem, takimi prawami rządzi się psychofizjologia widzenia. Podobnie to działa w przypadku dzieł sztuki, dla jednego kompozycja nr III Mondriana to dzieło sztuki, drugi powie że *uj wie co kwadraty jakieś :P

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1169 dnia: Kwietnia 01, 2016, 18:56:07 pm »
To indywidualna kwestia percepcji. Zależy kto patrzy i co w życiu widział  8)
Do porownania 2 gier wystarczy widziec dwie gry.


Wydaje się takie proste, a jednak tak nie jest :) Po prostu wielu rzeczy w demku Finala nie widzisz. Patrzeć też trzeba umieć, a im więcej widziałeś, tym więcej rzeczy dostrzegasz. I bynajmniej tego sobie teraz nie wymyśliłem, takimi prawami rządzi się psychofizjologia widzenia. Podobnie to działa w przypadku dzieł sztuki, dla jednego kompozycja nr III Mondriana to dzieło sztuki, drugi powie że *uj wie co kwadraty jakieś :P
Rozbawiłeś mnie bardzo mocno po raz drugi dzisiaj :lol:

Devilek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2005
  • Wiadomości: 8 220
  • Reputacja: 73
Yeahh, me and hate that's an odd couple

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1171 dnia: Kwietnia 01, 2016, 19:36:10 pm »
Parę szotów ode mnie









« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2016, 19:39:25 pm wysłana przez andryush »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1172 dnia: Kwietnia 01, 2016, 21:40:37 pm »
Ja pograłem teraz ostro i potestowałem system walki. Powiem jedno, jest moc. Jednak są particle, jest perfect parry i nawet chyba szybkie wstawanie z gleby, jak się w odpowiednim momencie wciśnie gałkę (wstawanie zwykłe, bez particle z quick recovery z ED). Ciosy zależą od wciskania/przytrzymywania kółka w odpowiednim momencie i bronie mają swoje zdolności. Są też specjalne ciosy zależne od dystansu, prawdopodobnie z biegu też można je wykonać, ewentualnie zaraz po recovery. Bez porównania lepiej mi się gra jak z każdym ciosem wciskam kółko, a nie trzymam je cały czas. No i wciskając przycisk też łatwiej o timing do specjali. Nagrałem ponad 2h gemaplay, porobię może trochę gifów z tego.

Podsumowując - jest git.

Za duży filmik. W 33:12 widać zdolność zależną od dystansu/biegu oraz potem ładowanie kolejnej, z której można przejść do rozszerzenia wciskając tył i atak:

https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=33m10s

Z uścisku Iron Giganta można się wyrwać przed rzuceniem na glebę, jak wuekwipujemy Airstep Sword, to będziemy mogli zapodać warpa. Przede mną jeszcze piękna droga do nauczenia się swobodnego przełączania między broniami. Ale już wykorzystując Airstep Sword i Cross Shuriken można pozostać bardzo długo w powietrzy trzaskając uniki i zadając ciosy :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2016, 11:45:17 am wysłana przez Ryo »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1173 dnia: Kwietnia 02, 2016, 12:30:08 pm »
Oglądałem trochę swojego gameplaya i udało mi się wyłapać kolejne elementy. Poniżej konkretne momenty z filmiku.

Cios przy bliskim dystansie, jak mamy wyekwipowany Airstep Blade i wciskamy kółko zaraz po uniku:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h47m55s

Tak samo Airstep Blade zaraz po wstaniu z gleby (przód + atak):
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h47m2s

Broadsword zaraz po wstaniu z gleby:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h21m22s

Unik po łapaniu Iron Giganta. W trakcie łapania zmiana broni na Airstep Blade i dzięki temu możliwość ucieczki przed rzutem na glebę:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h26m23s

Tutaj jak można fajnie linkować bronie i ciosy:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h42m29s

https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h45m43s

A tu moje zabawy w wodzie:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=2h6m6s

Perfect Parry z bliska:
https://www.youtube.com/watch?v=9eSNmzMnYIk&feature=youtu.be&t=2h7m24s

Mega odbicie warpa w wodzie:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=2h7m59s

Ładowanie zdolności i piękny rozbłysk particle, a następnie szybki warp:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=2h8m9s

Pełne naładowanie zdolności z bliska:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=51m30s

I kontynuacja wykończeniem:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h12m51s

Początek combosa Broadswordem z przód + atak:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h8m12s

Dzisiaj dalszy practice :angel:

Grób ojca w deszczu:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=2h18m51s
 :mad:
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2016, 12:46:53 pm wysłana przez Ryo »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1174 dnia: Kwietnia 02, 2016, 12:46:27 pm »
Widzę, że nie próbowałeś dostać się na najwyższy punkt warpa na wieżowcu i uderzyć w gościa warp-atakiem? :D

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1175 dnia: Kwietnia 02, 2016, 12:50:22 pm »
Próbowałem w pierwszym gameplayu ;)

Jeszcze animacje ekwipowania broni:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h38m47s

Uwielbiam takie smaczki, tak samo jak indywidualne animacje warpa do każdej z broni 8)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1176 dnia: Kwietnia 02, 2016, 13:25:12 pm »
Czyli z tego co mówisz, to dużo ciosów zadaje się kombinacją przycisków kółko + kierunek? Kierunki to tylko przód tył? No i te specjalne ataki dla każdej broni, w jaki sposób je odpalasz?

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1177 dnia: Kwietnia 02, 2016, 13:59:48 pm »
Czyli z tego co mówisz, to dużo ciosów zadaje się kombinacją przycisków kółko + kierunek? Kierunki to tylko przód tył? No i te specjalne ataki dla każdej broni, w jaki sposób je odpalasz?
Z tego co obczaiłem to tak.

Tutaj np:
https://www.youtube.com/watch?v=9eSNmzMnYIk&feature=youtu.be&t=1h12m51s

Po pierwszym ciosie Noctis odkłada miecz za plecy i wtedy można zacząć ładować atak (zwróć uwagę, że nawet pojawia się ikona kółka). Po naładowaniu ataku i puszczeniu kółka wcisnąłem tył + kółko i Noctis zrobił Tempesta z ED i zakończył combo.

Przy Airstep Sword po chyba 2 pierwszych ciosach pojawia się kółko i można wykończyć combo horyzontalnym atakiem.

A tu:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h13m11s

Jeszcze cios z biegu, który można wykonać również przy wstawianiu z gleby. Wyznacznikiem jest też dystans. I to mi najczęściej wychodzi przed przód + kółko, ale trzeba wyczuć timing i dystans.

Fajnie, że SE nie dało tutoriala i samemu się odkrywa wszystko. Timing + dystans okazuje bardzo ważnym elementem gameplaya i trzaskania combosów. Do tego dochodzą techniki przerwania lock-on na przeciwniku, warp za plecy i znów lock-on by kontynuować aerial combo. Pięknie.

No i oczywiście staję po stronie wciskania ataku, a nie ciągłego trzymania. Zupełnie inne doznania z walki, zupełnie inne możliwości kombinowania.

I jednak jest jedna z ważniejszych dla mnie rzeczy - TECH :angel: Poświczę jak się robi, ale z tego co wczoraj próbowałem to będzie po prostu chyba wychylenie gałki w jedną ze stron.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2016, 14:01:20 pm wysłana przez Ryo »

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1178 dnia: Kwietnia 02, 2016, 14:17:25 pm »
Wszystkie oficjalne filmiki do pobrania
http://press.na.square-enix.com/products/768p251

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1179 dnia: Kwietnia 02, 2016, 14:24:36 pm »
Po pierwszym ciosie Noctis odkłada miecz za plecy i wtedy można zacząć ładować atak (zwróć uwagę, że nawet pojawia się ikona kółka).
Ten atak można też wykonać zaraz po zmianie broni z innej właśnie na Broadsworda.

Tutaj dobry filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=bV-ANQvMkXg&feature=youtu.be

Na którym widać ładne i świadome łączenie ataków. Zobacz, że właśnie koleś z miejsca robi pchnięcie Broadswordem, więc pewnie daje przód + kółko. Dzisiaj jeszcze pogram i spróbuję już wybadać co i jak dokładnie.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1180 dnia: Kwietnia 02, 2016, 14:26:57 pm »

Prawie jak w Wieśku te beczki wybuchjOM :grin:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1181 dnia: Kwietnia 02, 2016, 14:36:39 pm »

Prawie jak w Wieśku te beczki wybuchjOM :grin:


U mnie ten wybuch oświetlił nawet jakiś gruz leżący na ziemi i rzucił ładny, dynamiczny cień :D


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1182 dnia: Kwietnia 02, 2016, 15:47:36 pm »
Na gifie rozświetlił każdą kroplę deszczu.

Posprawdzałem kwestie combosów i tak jak pisałem przód/tył + atak w odpowiednich momentach. Np. dla Broadsworda po pierwszych dwóch ciosach jak się da przód + atak to wykonuje pchnięcie i można je uzupełnić tył + atak, wykonując Tempesta.

A tu:
https://youtu.be/9eSNmzMnYIk?t=1h13m11s

Jeszcze cios z biegu, który można wykonać również przy wstawianiu z gleby. Wyznacznikiem jest też dystans. I to mi najczęściej wychodzi przed przód + kółko, ale trzeba wyczuć timing i dystans.
Można to zrobić również z miejsca, przy odpowiednim dystansie dajemy przód + atak.

Tech robi się wciskając kwadrat tuż przed uderzeniem o glebę. Działa tylko z dużych wysokości, niestety nie da się go wykonać po atakach Iron Giganta.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1183 dnia: Kwietnia 02, 2016, 20:32:52 pm »
Niestety Regalia będzie jedynym statkiem powietrznym.
http://www.novacrystallis.com/2016/04/the-regalia-will-be-the-only-player-controlled-aircraft-in-final-fantasy-xv/

Cytuj
In an interview with Japanese gaming website Game Watch, Tabata now mentioned that the Regalia will be the only aircraft, which can be controlled by the player.

To fly with the Regalia seemed like a natural thing for him, since the characters travel so much with it. Tabata won’t completely rule out any other player-controlled aircrafts in the future, but has no current plans for it.


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1184 dnia: Kwietnia 02, 2016, 23:59:56 pm »
http://www.novacrystallis.com/2016/04/24996/

Cytuj
As of right now, the development team have no plans to update Platinum Demo as they did for last year’s Episode Duscae. However, Tabata says originally they didn’t plan to update Duscae either – which saw a 2.0 version several months following release – so anything could happen. Making a demo takes a lot of time and focus so right now there are no plans.

Regarding framerate and optimization on the full game, Tabata says the team will continue to improve on the final product. Platinum Demo uses a dynamic resolution process as a sort of experiment and the upper limit is full HD. The point of the demo wasn’t to show off the framerate but for fans to experience a part of Final Fantasy XV‘s world. The team focused on resolution first.

Tabata says Platinum Demo has the same specifications across PlayStation 4 and Xbox One. The full game will be optimized for each console, though they haven’t decided if both console versions will be exactly the same once optimization is finished.

Starting at this year’s E3, Tabata wants to create more opportunities for players to experience Final Fantasy XV hands-on. Fans in Japan will have similar opportunities as well.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1185 dnia: Kwietnia 03, 2016, 00:23:12 am »
Boże, trzymajcie mnie, tylko nie "exactly the same" xd
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 03, 2016, 00:24:50 am wysłana przez andryush »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1186 dnia: Kwietnia 03, 2016, 13:38:18 pm »
Będą płatne jak i darmowe DLC:
http://attackofthefanboy.com/news/final-fantasy-15-will-similar-ps4xbox-one-game-will-dlc/

Cytuj
Tabata also mentioned that he expects the game will have DLC. There will be a mix of both free and paid DLC. The reason DLC is being added is because he feels gamers will want to play the game for a very long time. The main story is over 50 hours long, so side-quests and additional DLC will prolong the fun.

Jeszcze odnośnie rozdziałki:
Cytuj
The demo was also 1080p, but the frame rate has not been determined for the full game yet.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1187 dnia: Kwietnia 03, 2016, 14:47:10 pm »
Liczę na dopakowaną grafę kosztem 900p

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1188 dnia: Kwietnia 03, 2016, 15:52:27 pm »
Liczę na dopakowaną grafę kosztem 900p
Ja grając w WD już złego słowa nie powiem na 900p  i powiem więcej   WD mają najlepszą wode na tej generacji jeśli chodzi o gre z otwartym światem.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1189 dnia: Kwietnia 03, 2016, 16:09:39 pm »
No ja po serii NHL, UFC i multi Uncharted 4 też nie mogę złego słowa o 900p powiedzieć. Do tego chyba jeszcze BF4 Battlefront, to nadal bardzo ładne gry są.

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1190 dnia: Kwietnia 03, 2016, 17:52:10 pm »
Już ściągnąłem, i w nocy obcykam... chociaż te japońskie heheszki kompletnie nie mój świat.

No ja po serii NHL, UFC i multi Uncharted 4 też nie mogę złego słowa o 900p powiedzieć. Do tego chyba jeszcze BF4 Battlefront, to nadal bardzo ładne gry są.
Owszem nieźle się prezentują, jednak jak dla mnie to smutne, że ktoś mi wciska nową konsole, pieje o nowej generacji, a gry często nie są wstanie osiągnąć standardu jakim jest fullhd, 4k można zrozumieć, ale tutaj nie jestem już tak wyrozumiały.

Ja grając w WD już złego słowa nie powiem na 900p  i powiem więcej   WD mają najlepszą wode na tej generacji jeśli chodzi o grę z otwartym światem.
Generalnie WD dla mnie bardzo średnio się prezentowało, ale fakt pierwsze na co zwróciłem uwagę, to właśnie woda mistrzostwo, zwłaszcza ten efekt spienienia w marinach. ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1191 dnia: Kwietnia 03, 2016, 18:07:15 pm »
Już ściągnąłem, i w nocy obcykam... chociaż te japońskie heheszki kompletnie nie mój świat.

No ja po serii NHL, UFC i multi Uncharted 4 też nie mogę złego słowa o 900p powiedzieć. Do tego chyba jeszcze BF4 Battlefront, to nadal bardzo ładne gry są.
Owszem nieźle się prezentują, jednak jak dla mnie to smutne, że ktoś mi wciska nową konsole, pieje o nowej generacji, a gry często nie są wstanie osiągnąć standardu jakim jest fullhd, 4k można zrozumieć, ale tutaj nie jestem już tak wyrozumiały.

Praktyka niestety pokazała, że 1080p to marketingowy bełkot specjalistów od PR. Nie wyszła do tej pory żadna gra w pełnym 1080p, która wyglądałaby na prawdę next-genowo. Wszędzie są jakieś cięcia i kompromisy. Nie liczę DC, ale ścigałki ponoć od zawsze jest łatwiej zrobić. Reszta zapowiedzi z E3 pozostała tylko zapowiedziami z potężnych stacji roboczych.

900p w wymienionych przypadkach dawał lepsze rezultaty, minimalnie mniej ostry obraz ale za to robił miejsce dla lepszego framerate lub efektów. Można do tego dopisać jeszcze AC Unity, który należy do najbardziej zaawansowanych gier multiplatformowych.

Moje subiektywne zdanie jest takie, że lepiej dać wypas grafę + porządny AA, niż silić się na dużo bardziej kosztowne 1080p i ciąć grę, jeśli sprzęt nie wyrabia. 900p teoretycznie daje możliwość wykorzystania dodatkowych 33% mocy obliczeniowej względem 1080p, a to sporo.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 03, 2016, 18:15:06 pm wysłana przez andryush »

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1192 dnia: Kwietnia 04, 2016, 10:52:09 am »
Wydaje się takie proste, a jednak tak nie jest :) Po prostu wielu rzeczy w demku Finala nie widzisz. Patrzeć też trzeba umieć, a im więcej widziałeś, tym więcej rzeczy dostrzegasz. I bynajmniej tego sobie teraz nie wymyśliłem, takimi prawami rządzi się psychofizjologia widzenia. Podobnie to działa w przypadku dzieł sztuki, dla jednego kompozycja nr III Mondriana to dzieło sztuki, drugi powie że *uj wie co kwadraty jakieś :P
Rozbawiłeś mnie bardzo mocno po raz drugi dzisiaj :lol:

No ale Andryu ma tutaj rację niestety. Wszystko rozbija się o świadomość tego jak co jest zrobione. Dla Ciebie wiedźmin będzie wyglądał ładniej bo Tobie zależy na efekcie końcowym, tym wrażeniu jakie gra Ci oferuje i nie przejmujesz się jakimi środkami jest to osiągnięte. Tylko, że grafika w wieśku to w dużym stopniu masa oszustw i trików z poprzednich generacji. Jak ktoś wie jak gry są robione i jakie technologie są używane w takim demku FF to jest łał. PBR, oświetlenie w czasie rzeczywistym, partikle wody i wszelakie efekty na partiklach robione. Tylko dzięki takim technologiom osiągniesz takie efekty o jakich Ryo pisał, jak np odbicia partikli w wodzie, czy oświetlenie wszystkiego łącznie z kroplami deszczu po wybuchu. Demko FF pokazuje w końcu jakie fajne rzeczy można osiągnąć używając najnowszych technik symulujących realne zachowania świata, a nie używających bilboardów czy innych oszustw mających jedynie "udawać" to co w demku jest liczone realtime.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1193 dnia: Kwietnia 04, 2016, 10:58:51 am »
Wydaje się takie proste, a jednak tak nie jest :) Po prostu wielu rzeczy w demku Finala nie widzisz. Patrzeć też trzeba umieć, a im więcej widziałeś, tym więcej rzeczy dostrzegasz. I bynajmniej tego sobie teraz nie wymyśliłem, takimi prawami rządzi się psychofizjologia widzenia. Podobnie to działa w przypadku dzieł sztuki, dla jednego kompozycja nr III Mondriana to dzieło sztuki, drugi powie że *uj wie co kwadraty jakieś :P
Rozbawiłeś mnie bardzo mocno po raz drugi dzisiaj :lol:

No ale Andryu ma tutaj rację niestety. Wszystko rozbija się o świadomość tego jak co jest zrobione. Dla Ciebie wiedźmin będzie wyglądał ładniej bo Tobie zależy na efekcie końcowym, tym wrażeniu jakie gra Ci oferuje i nie przejmujesz się jakimi środkami jest to osiągnięte. Tylko, że grafika w wieśku to w dużym stopniu masa oszustw i trików z poprzednich generacji. Jak ktoś wie jak gry są robione i jakie technologie są używane w takim demku FF to jest łał. PBR, oświetlenie w czasie rzeczywistym, partikle wody i wszelakie efekty na partiklach robione. Tylko dzięki takim technologiom osiągniesz takie efekty o jakich Ryo pisał, jak np odbicia partikli w wodzie, czy oświetlenie wszystkiego łącznie z kroplami deszczu po wybuchu. Demko FF pokazuje w końcu jakie fajne rzeczy można osiągnąć używając najnowszych technik symulujących realne zachowania świata, a nie używających bilboardów czy innych oszustw mających jedynie "udawać" to co w demku jest liczone realtime.
No tylko najważniejszy jest efekt końcowy, nie sądzisz? Ja mimo wszystko wolę ładnie wyglądającą grę z uboższą technologią od brzydkiej z cudeńkami technologicznymi. Co jednocześnie nie znaczy, że jestem przeciwko rozwijaniu technologii, tylko musi to iść w parze z wyglądem gierki. :)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1194 dnia: Kwietnia 04, 2016, 11:32:35 am »
Ja mimo wszystko wolę ładnie wyglądającą grę z uboższą technologią od brzydkiej z cudeńkami technologicznymi.
Nie powiedziałbym, że FFXV jest brzydkie ;)



« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2016, 11:38:21 am wysłana przez Ryo »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1195 dnia: Kwietnia 04, 2016, 11:41:27 am »
Ja mimo wszystko wolę ładnie wyglądającą grę z uboższą technologią od brzydkiej z cudeńkami technologicznymi.
Nie powiedziałbym, że FFXV jest brzydkie ;)
To byla juz raczej ogolna obserwacja a nie konkretnie kierowana do FFXV. Aczkolwiek na mnie jakos duzego wrazenie nie zrobilo ;)

el becetol

  • Gość
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1196 dnia: Kwietnia 04, 2016, 12:33:45 pm »
Nie powiedziałbym żeby to demo zachęcało do gry, nie wiem po co coś takiego dawali - rzucają z dziwnej lokacji do kolejnej i bijesz gumowym młoteczkiem - a przy walce z bosem można fire rzucić tylko dwa razy? Odzyskujesz manę to powinieneś móc rzucać tyle czarów na ile ci jej starczy, a tu jakieś traktowanie czarów jak przedmiotów.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1197 dnia: Kwietnia 04, 2016, 13:05:04 pm »
Nie grałem w Wiedźmina, więc za bardo nie mam się co wypowiadać, ale biorąc pod uwagę tutejsze głosy i kilka gameplayów, które widziałem, to zdecydowanie wybieram dynamiczne oświetlenie, plastyczną walkę z dobrymi hitboxami, z olbrzymia możliwością kombinowania i wymagającą sporego sklilla (jeżeli chce się robić fajne akcje), również przy pomocy 3 kompanów, którzy jeszcze bardziej podnoszą dynamikę starć ;)

Kolo delikatnie wyjaśnia system walki:

Możliwość kombinowania w powietrzu:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

http://imgur.com/4xrXn2g

W Armigerze widac kuszę i halabardę:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Złapałem screena z halabardą, bo ciężko ją wyłapać:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Zdjęcia kolekcjonerki:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Aerial z trailera:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Tutaj też walka w powietrzu:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Warto zaznaczyć, że powyżej koleś używa soft lock-on, dzięki czemu jak puszcza L1 to może zrobić normalnego warpa za plecy Iron Giganta i kontynuować combo.

Grając zauważyłem też, że jak trzymamy sof lock-on (L1) i zabijemy przeciwnika, to automatycznie mamy namierzonego kolejnego. Przy hard lock-on (R3) tego nie ma.

Noctis przy 0HP. Po użyciu Cure otarcia oczywiście znikają:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Nie powiedziałbym żeby to demo zachęcało do gry, nie wiem po co coś takiego dawali - rzucają z dziwnej lokacji do kolejnej i bijesz gumowym młoteczkiem
Demo ma pokazać technikalia głównie, lokacja druga to przerobiona miejscówka z trailera, co woda wlewała się do pokoju:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Gameplay z niej budzi mocne skojarzenia z Kingdom Hearts. Demo głównie dla osób, które grały w ED. Na tych, co nie miały możliwości pośmigać po Duscae może rzeczywiście wydawać się dziwne.

a przy walce z bosem można fire rzucić tylko dwa razy?
Fire można rzucać do woli, bo można go odnawiać wchodząc na przyciski, na przeciwległych krańcach placu. Juz od jakiegoś czasu wiadomo, że magia będzie na sztuki i będzie się ją pozyskiwało z konkretnych miejsc na świecie.

Odzyskujesz manę to powinieneś móc rzucać tyle czarów na ile ci jej starczy, a tu jakieś traktowanie czarów jak przedmiotów.
"Mana" w tej części czyli MP nie oznacza Magic Points, tylko Motion Points i odnosi się do ataków bronią, uników etc.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2016, 13:09:03 pm wysłana przez Ryo »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1198 dnia: Kwietnia 04, 2016, 13:10:14 pm »
Nie grałem w Wiedźmina, więc za bardo nie mam się co wypowiadać, ale biorąc pod uwagę tutejsze głosy i kilka gameplayów, które widziałem, to zdecydowanie wybieram dynamiczne oświetlenie, plastyczną walkę z dobrymi hitboxami, z olbrzymia możliwością kombinowania i wymagającą sporego sklilla (jeżeli chce się robić fajne akcje), również przy pomocy 3 kompanów, którzy jeszcze bardziej podnoszą dynamikę starć
Dla mnie po demie to walka w FFXV jest jeszcze bardziej upośledzona niż w wiedźminie. Wystarczy trzymać kółeczko.

Co do dynamicznego oświetlenia to ok, tylko co z tego, skoro cała reszta wygląda jakby działała w jakiejś śmiesznej rozdzielczości?

Może i to będzie fajna gra, może i będzie wyglądać lepiej. Miałem ochotę kupić po trailerach. Ale to demo mnie totalnie zniechęciło, nie wiem po co było to wypuszczać w ogóle.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2016, 13:13:25 pm wysłana przez windomearl »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1199 dnia: Kwietnia 04, 2016, 13:14:42 pm »
Sęk w tym, że można, ale nie trzeba ;) Najlepsze jest to, że osoby, które chcą wyciągnąć o wiele więcej z systemu walki zrobią to, bo mają taką możliwość. I dzięki temu walka jest mocno satysfakcjonująca oraz wygląda obłędnie. Podobnie jak z Mirror's Edge - easy to play, hard to master.

Bonusik z oświetlenia:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)