Autor Wątek: PGR4  (Przeczytany 84311 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Youn

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 16-07-2006
  • Wiadomości: 1 320
  • Reputacja: 1
Odp: PGR4
« Odpowiedź #200 dnia: Września 03, 2007, 19:15:26 pm »
Oby grało się tak fajnie jak w trójeczkę.

T3I-I

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #201 dnia: Września 03, 2007, 19:24:23 pm »
taaaak tylko dlaczego wszystkie samochody sa tej samej wielkosci??? no i dlaczego porshe wyglada jak kartonik? nie no super jeszcze powiem ze po filmikach gameplay model jazdy motorami tez nie jest dobry...ale ogolnie moze byc dobra gra ciekawe ile fur na raz?

misterbuu

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 03-05-2007
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #202 dnia: Września 03, 2007, 23:38:56 pm »
T3I-I..prosze..miej na uwadze że to tylko słabiutki Xbox360 a nie PS3...nie miej więc za złe że gra wygląda tak a nie inaczej;)...tak samo..na X'ie nie da sie zaimplementowac dobrego modelu jazdy bo to nie PS3...zrozum wreszcie że od x'a nie można za dużo wymagać!!!Ale my biedne szare myszki polskiego społeczeństwa których nie stać na PS3 musimy być z tego zadowoleni...musimy być tez zadowoleni że nasze płyty mają tylko 9GB pojemności i u nas Porsche jest z kartonu,gdyz blaszane porsche zwyczajnie za dużo wazy jak na możliwości DVD-9....

co do tematu..wiecie..fajnie jest pościgać sie Ferrari itd,ale równie fajnie wyjechac pojedynek RS4 vs Evo vs Impreza...im więcej aut tym lepiej:)...Mam nadzieje że gra wciągnie mnie tak jak trójeczka..nic więcej niz mniej i że będzie jakąś odskocznią od technicznej ,dokładnej jazdy w Forze:D..

P.S.Jest gdzieś juz lista aut?
just swingin in the glory of chaos...

Miazga

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2003
  • Wiadomości: 3 839
  • Reputacja: 0
  • lol pozdro rasta power
Odp: PGR4
« Odpowiedź #203 dnia: Września 04, 2007, 13:11:33 pm »
Cytuj
T3I-I..prosze..miej na uwadze że to tylko słabiutki Xbox360 a nie PS3...nie miej więc za złe że gra wygląda tak a nie inaczej;)...tak samo..na X'ie nie da sie zaimplementowac dobrego modelu jazdy bo to nie PS3...zrozum wreszcie że od x'a nie można za dużo wymagać!!!Ale my biedne szare myszki polskiego społeczeństwa których nie stać na PS3 musimy być z tego zadowoleni...musimy być tez zadowoleni że nasze płyty mają tylko 9GB pojemności i u nas Porsche jest z kartonu,gdyz blaszane porsche zwyczajnie za dużo wazy jak na możliwości DVD-9....

moja skacowana głowa nie potrafi dzisiaj wyczuć ironii, więc błagam - powiedz, że nie pisałeś tego serio...

Tarniak

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #204 dnia: Września 04, 2007, 13:12:14 pm »
Ironizował na 100% :).

misterbuu

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 03-05-2007
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #205 dnia: Września 04, 2007, 16:14:55 pm »
Zwyczajnie wkurza mnie jak ludzie dopierdzielają sie do jakiejkolwieg konsoli lub gry dla samego dopierdzielania;)
just swingin in the glory of chaos...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #206 dnia: Września 05, 2007, 09:50:36 am »
Ten gif. wygląda bardzo fajnie. Ale filmik na stornie nie robi już takiego wrażenia. Ot taki PGR3 z motorami.

Ale jeśli gameplay będzie tak dobry jak w PGR3 (przypuszczam że będzie jeszcze lepszy) to ja już bym chciał w to zagrać. Wyścigi online w PGR3 wciągnęły mnie konkretnie.
« Ostatnia zmiana: Września 05, 2007, 09:57:49 am wysłana przez MarcePan »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #207 dnia: Września 05, 2007, 10:56:12 am »
Czy mnie się dobrze wydaje, że w PGR4 ma być luźna jazda po mieście - coś jak w Test Drive?

nakimushi

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #208 dnia: Września 05, 2007, 13:30:50 pm »
Czy mnie się dobrze wydaje, że w PGR4 ma być luźna jazda po mieście - coś jak w Test Drive?

nie ma szans/
Opublikowane: Wrzesień 05, 2007, 10:09:04
nowy skrin

kociub

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 24-08-2006
  • Wiadomości: 153
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #209 dnia: Września 05, 2007, 18:35:23 pm »
Fura wygląda całkiem fajnie ale ten deszcz jakoś mnie nie przekonuje:/ ale po takiej prostej to bym się kajtną :)

Moja galeria www.picasaweb.com/kociub2 - Zapraszam!!

nakimushi

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #210 dnia: Września 07, 2007, 13:24:43 pm »
o fuck  :shock:



bye bye GT5 i Forzy :lol:

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: PGR4
« Odpowiedź #211 dnia: Września 07, 2007, 13:27:53 pm »
Ty chyba nie mowisz o wykonaniu aut ...
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

kociub

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 24-08-2006
  • Wiadomości: 153
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #212 dnia: Września 07, 2007, 19:00:06 pm »
Nie wiem może tylko ja już nie tak bardzo przykładam  wysokiej wagi co do grafiki.
(może dlatego że gram na starym 21 calowcu który ma prawie 15 lat:/) Mi sie osobiście bardzo się auta podobają do tego wygląd kokpitów  i efekty pogodowe i jestem happy!

Moja galeria www.picasaweb.com/kociub2 - Zapraszam!!

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
Odp: PGR4
« Odpowiedź #213 dnia: Września 07, 2007, 19:04:33 pm »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #214 dnia: Września 07, 2007, 20:38:43 pm »
Nakimushi sam chyba nie wie o czym mówi...

Supersonic

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #215 dnia: Września 07, 2007, 20:50:23 pm »
Cytuj
bye bye GT5
Co do wykonania fur to tylko tyle  :lol: Ale trzeba przyznać że samochody w PGR4 nieznacznie ustępują tym z GT5. Jednak całościowo to PGR4 wygląda lepiej.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #216 dnia: Września 07, 2007, 21:03:29 pm »
6 do 8 fur na torze w 720p i 30fps?  :lol:

T3I-I

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #217 dnia: Września 07, 2007, 21:13:10 pm »
fury wygladaja tragicznie i do tego wszyste sa jakies takie waskie ta sama szerokosc obojetnie jakie auto tragedia niektore wygladaja jakby splaszczono je z ekranu wide na tv 4:3  :D :lol:

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Odp: PGR4
« Odpowiedź #218 dnia: Września 07, 2007, 21:17:54 pm »
Panowie nie zapominajmy o tym, ze pgr4 wychodzi jakos niedlugo a GT5...no wlasnie kiedy? :lol:

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #219 dnia: Września 07, 2007, 21:29:21 pm »
6 do 8 fur na torze w 720p i 30fps?  :lol:
30fps z motion blur'em. Tak jak np. Lost Planet.
Różnica pomiędzy gołymi 30 jest duża.
Filmy w TV/kinie są w 24 klatkach z motion blurem właśnie dlatego wyglądają płynniej niż są w rzeczywistości.

Jeżeli będzie to wyglądać tak jak w filmiku z intra/tych obrazkach powyżej - takie modele, tekstury i AA to będzie opad szczeny... jeżeli.
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Krayzie

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 26-11-2006
  • Wiadomości: 780
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #220 dnia: Września 07, 2007, 21:35:06 pm »
6 do 8 fur na torze w 720p i 30fps?  :lol:
Lepsze to niż 16 samochodów obijających się o siebie bez żadnych konsekwencji.  :lol:

Zakręt? Po co hamować walnę w tego przede mną on wypadnie z drogi a ja wytracę prędkość... Może w forzie2 zniszczenia nie są idealne ale kary zniechęcają od takich praktyk i starasz się aby uniknąć kontaktu. A tu jaki motywator będzie? Boję się co bedzie w sieci... PINBALL?


Supersonic

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #221 dnia: Września 07, 2007, 21:36:10 pm »
Cytuj
6 do 8 fur na torze w 720p i 30fps?
Coś za coś. Za to jakie biedne otocznie ma GT5. Jestem zwolennikiem GT i naprawdę chciałbym by otoczenie w GT5 było na poziomie PGR4. Wtedy z takimi furami jakie posiada tytuł Polyphony GT zmiażdżyłoby wykonaniem każdego racera ale jakoś wątpię że coś ruszy w kwestii otoczenia.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #222 dnia: Września 07, 2007, 21:38:19 pm »
Lepsze to niż 16 samochodów obijających się o siebie bez żadnych konsekwencji.  :lol:

Zakręt? Po co hamować walnę w tego przede mną on wypadnie z drogi a ja wytracę prędkość... Może w forzie2 zniszczenia nie są idealne ale kary zniechęcają od takich praktyk i starasz się aby uniknąć kontaktu. A tu jaki motywator będzie? Boję się co bedzie w sieci... PINBALL?

10 sekund jazdy z prędkością 50km/h?

macstone

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 05-09-2006
  • Wiadomości: 111
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #223 dnia: Września 07, 2007, 22:38:56 pm »
Cytuj
Filmy w TV/kinie są w 24 klatkach z motion blurem właśnie dlatego wyglądają płynniej niż są w rzeczywistości.

Sorry, ale to kompletna nieprawda co piszesz.

Mylisz po pierwsze dwie rzeczy: TV i Kino.

Obraz w telewizji jest w systemie PAL, a więc jest wyświetlany w 25 klatkach (a nie w 24 - częsty błąd) w rozdzielczości... i tu pojawia się problem bo w rzeczywistości część tej rozdzielczości z paru powodów ginie, ale ogólnie można przyjąć że jest to około 768 na 576 pikseli.

Co do obrazu kinowego czyli tzw. 2K to ma on rozdzielczość trochę wyższą od tzw FULL HD (potoczna nazwa dla 1080p i 1080i) i jest wyświetlany w 35 klatkach, dlatego też jest płynniejszy, a nie z powodu jakiegoś motion blura - bo to bzdura.
Amerykanie i Japończycy mają system NTSC który z kolei na telewizorze daje lepszą animację (większy klatkarz - 30 klatek na sekundę), ale gorszą jakość bo mniej pikseli (tylko 525 lini). Wynika to z innej częstotliwości stosowanego prądu (60 Hz) niż w Europie.

Sorry za wykład, ale nie mogę czytać jak ktoś wprowadza innych w błąd.   

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #224 dnia: Września 07, 2007, 23:08:30 pm »
@macstone - no nie do końca w błąd. Olejmy PAL i NTSC - to przeżytki. Filmy na blu-ray i HD-DVD są kodowane w 24fps (23.98 chyba dokładnie).

O tym i o blurze, o którym pisał anonim, czytałem kiedyś spory wywód na którymś z for HD.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #225 dnia: Września 07, 2007, 23:37:39 pm »
Cytuj
Filmy w TV/kinie są w 24 klatkach z motion blurem właśnie dlatego wyglądają płynniej niż są w rzeczywistości.

Sorry, ale to kompletna nieprawda co piszesz.

Mylisz po pierwsze dwie rzeczy: TV i Kino.

Obraz w telewizji jest w systemie PAL, a więc jest wyświetlany w 25 klatkach (a nie w 24 - częsty błąd) w rozdzielczości... i tu pojawia się problem bo w rzeczywistości część tej rozdzielczości z paru powodów ginie, ale ogólnie można przyjąć że jest to około 768 na 576 pikseli.

Co do obrazu kinowego czyli tzw. 2K to ma on rozdzielczość trochę wyższą od tzw FULL HD (potoczna nazwa dla 1080p i 1080i) i jest wyświetlany w 35 klatkach, dlatego też jest płynniejszy, a nie z powodu jakiegoś motion blura - bo to bzdura.
Amerykanie i Japończycy mają system NTSC który z kolei na telewizorze daje lepszą animację (większy klatkarz - 30 klatek na sekundę), ale gorszą jakość bo mniej pikseli (tylko 525 lini). Wynika to z innej częstotliwości stosowanego prądu (60 Hz) niż w Europie.

Sorry za wykład, ale nie mogę czytać jak ktoś wprowadza innych w błąd.  

@macstone
Masz dobre chęci ale niestety to Ty wprowadzasz ludzi w błąd, nieświadomie albo przez nieumiejętne tłumaczenie...

Po co wogóle mieszasz rozdzielczość w spawę klatek dla filmów? Przecież to jest tak naprawdę niezależne.
Są tu oczywiście pozostałości historyczne ograniczeń sprzętowych dla obrazu TV, ale np. taki PAL60 ma fps z NTSC a rozdzielczość PALowską.
I nie zmienia to tego że:
Obraz źródłowy filmów kinowych /TV itd. to 24 klatki.

I jest to obraz z motion blurem. Nawet jak obraz jest zrobiony na cyfrowej kamerze/ komputerowo itd. to najczęściej SZTUCZNIE wprowadza się motion blur inaczej obraz dla ludzkich oczu by skakał.

To jak jest wyświetlany to zależy od systemu w jakim jest zakodowany , jak jest przesyłany i od TV.
W kinie 24.
W PAL TV - 50 półobrazów (25 klatek) - film najczęściej jest przyśpieszony o 4%
W 100Hz TV klatki są do tego jeszcze dublowane.
W NTSC 29.976 fps, dodatkowe klatki przez 3:2 pull-down (mieszanie z 24 źródłowych dodatkowych klatek)
itd. temat rzeka

Inna sprawa seriale TV, reklamy TV , programy telewizyjne - te często w USA nagrywane są w 29.976 a w Europie w 25. Ale nadal jest w nich motion blur.

Dlaczego?
Bo ludzkie oko widzi dużo dużo więcej niż 30 klatek. Przeciętnie ok 70 albo nawet więcej.

( posiadacze monitorów CRT, mały eksperyment - ręka przed siebie, dłoń pionowo w górę,  rozłóżnie palce tak by widzieć przez nie ekran - i teraz pomachajcie dłonią na boki - fajnie mruga co? )

Dlatego gry robione w 60 są płynniejsze dla nas niż te w 30. Zakładając brak motion blur'u - gdy on jest ludzkie oko daje się oszukiwać - wydaje mu się że widzi ich tak dużo że obraz poruszającego się obiektu się rozmazuje.


Jak wygląda blur w akcji OBEJRZYJ sobie ten film KONIECZNIE

http://mckack.diinoweb.com/files/kimpix-video/60vs24.avi

stąd:
http://kimpix.net/2006/12/03/60fps-vs-24fps/

PS.
Te 35 klatek to kompletna bzdura/pomyłka - pomyliło ci się chyba z typową szerokością taśmy 35mm.
Jako że , jak praktycznie każdy kinowy projektor, 2K też wyświetla 24 klatki , lub jako nowość podwaja klatki z 24 do 48:
Cytuj
The DCI specification for digital projectors calls for three levels of playback to be supported: 2K (2048x1080) at 24 frames per second, 4K (4096x2160) at 24 frames per second, and 2K at 48 frames per second.

----EDIT
Jeżeli twój angielski jest wystarczająco dobry to możesz sobie poczytać również to
http://en.wikipedia.org/wiki/Persistence_of_vision
+odnośniki które tam znajdziesz.
« Ostatnia zmiana: Września 08, 2007, 00:21:41 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

misterbuu

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 03-05-2007
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #226 dnia: Września 08, 2007, 00:11:20 am »
10 powodów dla których kupie PGR4:
-zarąbista grafika(no tak..w porównaniu z potęgą RSX to wszystko sie chowa...)
-gra nie wyjdzie na PS3(yeeeaaah!!!!!!)
-zarąbisty line-up fur(no tak w GT5 można jeździć nawet bryczką więc ten argument zostanie zjechany)
-extra efekty pogodowo-karoseryjne(tak sa zarąbiste i sa lepsze niż na PS3 w GT5,6 i 14)

a teraz baardzo prosze osoby które posiadają/beda posiadać PS3/ aby nie porównywały prosze PGR4 do GT4 bo to troche dwie równe gry.Chccie sie zdobyć na porównania?Moja opnia o GT5 jest taka że gra będzie w produkcji jeszcze na tyle długo że wyjdzie Forza3 i to z nią należy porównywać GT5...i naprawde jest to rozmowa w dziale Xbox360 i temacie PGR4..więc oszczędźcie swoje oczęta i nie ogladajcie trailerów gier na X'a bo i tak choćby miażdzyły to dla was bedą słabe...a teraz yebnijcie mi jakims tekstem Snake'a z MGS'a...
just swingin in the glory of chaos...

macstone

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 05-09-2006
  • Wiadomości: 111
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #227 dnia: Września 08, 2007, 00:57:30 am »
Pościk o PGR 4 a my o czymś zupełnie innym, ale sam to zacząłem więc muszę skończyć... Sorry wszystkich niezainteresowanych.

Co do klatkarzu filmu to masz całkowitą rację i tu chylę czoła. Faktycznie wynosi ona 24 klatki na sekundę, (może nie powinienem mieszać :-D).

Natomiast co do filmików, których linki zostawiłeś to zwróć uwagę na jeden fakt: dotyczą gier wideo czyli grafiki 3D a tam stosowanie MOTION BLURA, czyli po naszemu po prostu EFEKTU ROZMYCIA faktycznie jest stosowane, by ruch nie był rwany. Jednak przytoczony przeze mnie cytat:

Cytuj
Filmy w TV/kinie są w 24 klatkach z motion blurem właśnie dlatego wyglądają płynniej niż są w rzeczywistości.
 

dotyczy filmów. W czasie ich produkcji nie stosuje się tego efektu, po to by osiągnąć stały efekt płynności animacji. 

Prosty test:
Gdy nagrywasz film domową kamerą (np.DV) to w którym momencie dodajesz ten efekt:

a. robi to za ciebie kamera     
b. robisz to sam
c. robisz to sam w postprodukcji

Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa. Kamera nawet podłączona do TV nagrywa płynnie i żaden efekt M B nie jest potrzebny. Powtarzam dotyczy to  tylko i wyłącznie filmów, w grach faktycznie ten efekt jest stosowany, a wynika z konieczności poradzenia sobie między innymi z interpolacją, ale to kolejny temat rzeka. 


 




Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #228 dnia: Września 08, 2007, 01:30:55 am »
Cytuj
Filmy w TV/kinie są w 24 klatkach z motion blurem właśnie dlatego wyglądają płynniej niż są w rzeczywistości.

Nadal twierdzę że to zdanie jest w prawdziwe. Jedynie co to te "w rzeczywistości" może wprowadzać niejasności do mojego zdania - pisząc to miałem na myśli 24 klatki wykonane jako zdjęcia bez motion blur'a - bez rozmazania wynikającego z ruchu filmowanego obiektu - 24 obrazy rzeczywistego wyglądu sytuacji bez "zniekształceń" powstałych przez technikę filmowania.
Nikt się w rzeczywistości przecież nie rozmazuje jak się rusza, no może Superman  :lol:

Klatka w klasycznym filmie , na klasycznej taśmie filmowej - ma określany czas naświetlania (przesłony w filmach są ustawione na 1/24sekundy IIRC) - i jeżeli coś się rusza to się rozmywa - właśnie motion blur

Robiąc sobie stop klatkę w dowolnym filmie podczas np. pościgu samochodowego.
Nie będziesz miał w 100% wyraźnego zdjęcia (przykładowo jak z aparatu na statywie obrazu nieruchomego obiektu) tylko tam gdzie obiekt się rusza będzie rozmycie - samochód bądź tło - efekt motion blur'u

Efektu tego też nie trzeba "robić" jakimś postprocesing'iem on "robi" się sam - wystarczy mieć odpowiednie ustawienia i odpowiedni film.

Zapewniam cię też że w cyfrowych kamerach, aparatach itd też jest taka możliwość
Pierwsze lepsze zdjęcie z cyfrówki z przesłoną 1/30sek z google



1/4sek



Jak chcesz możesz oczywiście uniknąć tego efektu - super czuły film, bardzo mały czas naświetlania (szybka przesłona) i możesz filmować pocisk w locie bez rozmycia....
Ale jak masz "tylko" te 24 klatki w filmie to raczej nie będziesz starał się robić obrazu mniej płynnego?  :P

Wracając do PGR4 - twórcy zdecydowali się właśnie z tego powodu na motion blur - te 30 klatek wygląda dużo dużo płynniej niż 30 bez tego efektu - co widać ładnie w intrze które ma 30fps + motion blur i jest płynniutkie.
« Ostatnia zmiana: Września 08, 2007, 01:52:08 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

macstone

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 05-09-2006
  • Wiadomości: 111
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #229 dnia: Września 08, 2007, 01:45:41 am »
No tak - jeśli nieostre zdjęcie to efekt MOTION BLUR to faktycznie w każdym filmie się go stosuje. Najwięcej w takich gdzie nie mają statywu, lub czułego filmu. To co pokazujesz na tych zdjęciach to wynik złego czasu naświetlania, a nie żaden efekt.
A co do robienia sobie stopklatki - to zrób sobie taką na każdym ujęciu filmu pochodzącym z Blue Ray'a i żaden samochód czy pocisk nie będzie rozmyty, chyba że ktoś spieprzył zdjęcia, lub był taki efekt zamierzony. 
 

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #230 dnia: Września 08, 2007, 01:56:07 am »
No tak - jeśli nieostre zdjęcie to efekt MOTION BLUR to faktycznie w każdym filmie się go stosuje. Najwięcej w takich gdzie nie mają statywu, lub czułego filmu. To co pokazujesz na tych zdjęciach to wynik złego czasu naświetlania, a nie żaden efekt.
A co do robienia sobie stopklatki - to zrób sobie taką na każdym ujęciu filmu pochodzącym z Blue Ray'a i żaden samochód czy pocisk nie będzie rozmyty, chyba że ktoś spieprzył zdjęcia, lub był taki efekt zamierzony. 
 

Oj oj mylisz się i to bardzo  - zapewniam cię że nieważne czy Bluray,HDDVD,DVD,film w kinie - motion blur BĘDZIE.
Czas naświetlania jest specjalnie tak ustawiany by ten efekt uzyskać.
Nie chcąc być zarozumiałym , wybacz jeżeli to źle zabrzmi: Ty zrób stopklatkę - ja wiem co zobaczę ;) Ty możesz się ździwić :)

EDIT
Właśnie zrobiłem zrzucik z Grindhouse Death Proof
Kręcony niemal napewno cyfrową kamerą (reżyser zaczął kręcić taką od Sincity jak dobrze pamiętam) , zresztą nieważne. Ważny jest efekt - a ten widać jak na dłoni.

« Ostatnia zmiana: Września 08, 2007, 02:09:10 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Odp: PGR4
« Odpowiedź #231 dnia: Września 08, 2007, 03:44:28 am »
Fajnie, ze to wszystko jest na temat chlopaki...... :???:

Supersonic

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #232 dnia: Września 08, 2007, 08:07:16 am »
Ale co to ma do tematu?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #233 dnia: Września 08, 2007, 08:37:36 am »
Ale co to ma do tematu?

Zastosowanie motion-bluru dla zakamuflowania marnych 30fps?

T3I-I

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #234 dnia: Września 08, 2007, 08:48:10 am »
 :lol: dawno sie tak nie usmialem motion blur dodaje plynnosci w filmach przelol(w ogole go nie ma w filmach) mozna tylko ustawic obiektyw zogniskowac 1 plan a 2 bedzie nieco rozmyty to jest co innego niz w grze gdzie stosowany jest by ukryc niedorobki i skoki framerate przykladowo mozna je**ac polowe mniej efektow gdy fura jedzie powyzej 100kmh i np. padajacy deszcz bedzie widoczny tylko w poblizu naszego pojazdu(jak wiadomo im szybciej przerzucamy grafike tym procek sie bardziej poci)..jak juz przy filmach to bylo cos podobnego w 2fast2furious i przez to znacznie mniej plynny sie wydawal jesli juz...anonim kolejne brawa!!! :lol: :lol: :lol:

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
Odp: PGR4
« Odpowiedź #235 dnia: Września 08, 2007, 09:05:20 am »
Cytuj
bye bye GT5
Co do wykonania fur to tylko tyle  :lol: Ale trzeba przyznać że samochody w PGR4 nieznacznie ustępują tym z GT5. Jednak całościowo to PGR4 wygląda lepiej.
NIKT TEGO NIE NAPISAł ALE TEN SCREEN POCHODZI Z - PHOTO MODE
http://www.gamersyde.com/news_4965_en.html

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PGR4
« Odpowiedź #236 dnia: Września 08, 2007, 09:20:40 am »
:lol: dawno sie tak nie usmialem motion blur dodaje plynnosci w filmach przelol(w ogole go nie ma w filmach) mozna tylko ustawic obiektyw zogniskowac 1 plan a 2 bedzie nieco rozmyty to jest co innego niz w grze gdzie stosowany jest by ukryc niedorobki i skoki framerate przykladowo mozna je**ac polowe mniej efektow gdy fura jedzie powyzej 100kmh i np. padajacy deszcz bedzie widoczny tylko w poblizu naszego pojazdu(jak wiadomo im szybciej przerzucamy grafike tym procek sie bardziej poci)..jak juz przy filmach to bylo cos podobnego w 2fast2furious i przez to znacznie mniej plynny sie wydawal jesli juz...anonim kolejne brawa!!! :lol: :lol: :lol:

Fajnie, że się cieszysz, ale filmy są tak kręcone. Weź sobie dowolny film z blu-ray na przykład i w dowolnym momencie zrób screena - zawsze będzie lekko rozmyty.

Nie jest to oczywiście takie rozmycie jak w need for speed, tylko w obrębie 1/24 sekundy.

T3I-I

  • Gość
Odp: PGR4
« Odpowiedź #237 dnia: Września 08, 2007, 09:31:49 am »
to nie filmy sa tak krecone tylko specyfika uzytej kamery ktora sie nie wyrabia z szybkim obrazem (glownie przesuwem calej sceny)np. do filmow przyrodniczych zeby nie bylo rozmycia stosuje sie kamery 120 klatkowe i go wtedy nie ma i to jest motion blur z gier tylko zupelnie inna bajka bywaj.
Opublikowane: Wrzesień 08, 2007, 09:30:24
..i to NIe jest motion blur z gier tylko zupelnie inna bajka....

kociub

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 24-08-2006
  • Wiadomości: 153
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #238 dnia: Września 08, 2007, 12:22:59 pm »
Weźcie przestańcie, gadacie o filmach i klatkach a to temat o PGR więc nie wiem zróbcie temat pierdoły techniczne, lanie wody i tam to tłumaczcie sobie nawzajem.
Co do gry zgadzam się z kimś tam wyżej że gra ma fajne modele fur (mi się podobają) do tego w końcu pogoda odegra ważną rolę:)

Moja galeria www.picasaweb.com/kociub2 - Zapraszam!!

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PGR4
« Odpowiedź #239 dnia: Września 08, 2007, 18:10:53 pm »
:lol: dawno sie tak nie usmialem motion blur dodaje plynnosci w filmach przelol(w ogole go nie ma w filmach) mozna tylko ustawic obiektyw zogniskowac 1 plan a 2 bedzie nieco rozmyty to jest co innego niz w grze gdzie stosowany jest by ukryc niedorobki i skoki framerate przykladowo mozna je**ac polowe mniej efektow gdy fura jedzie powyzej 100kmh i np. padajacy deszcz bedzie widoczny tylko w poblizu naszego pojazdu(jak wiadomo im szybciej przerzucamy grafike tym procek sie bardziej poci)..jak juz przy filmach to bylo cos podobnego w 2fast2furious i przez to znacznie mniej plynny sie wydawal jesli juz...anonim kolejne brawa!!! :lol: :lol: :lol:

to nie filmy sa tak krecone tylko specyfika uzytej kamery ktora sie nie wyrabia z szybkim obrazem (glownie przesuwem calej sceny)np. do filmow przyrodniczych zeby nie bylo rozmycia stosuje sie kamery 120 klatkowe i go wtedy nie ma i to jest motion blur z gier tylko zupelnie inna bajka bywaj.
Opublikowane: Wrzesień 08, 2007, 09:30:24
..i to NIe jest motion blur z gier tylko zupelnie inna bajka....

Brawa od Ciebie? Ja dziękuję ale nie chcę, nie od ciebie - klaskaj sobie do ściany.
Od strony "technicznej" - durnota twoich tekstów jest fenomenalna.
Po prostu szkoda komentować.
Nie masz bladego pojęcia o temacie i tylko udowadniasz swój poziom inteligencji poprzez brak umiejętności czytania za zrozumieniem i przyswojenia sobie podstawowych wiadomości.

PS.
A ten twój tekst z "je**ąć" przypomina mi polskich flachowców od budownictwa za czasów komunizmu. " Tu się je*** murek i będzie pan zadowolony"  :lol:

--------
@michalc
@Supersonic
Z tematem ma tyle wspólnego, że PGR 4 ma chodzić w 30fps i używać efektu motion blur.
Ale to było już na poprzedniej stronie - zajrzeliści tam prawda?

Ale co to ma do tematu?

Zastosowanie motion-bluru dla zakamuflowania marnych 30fps?
Ale gdyby było na PS3 to już nie byłyby to "marne" 30fps? Co? ;)

---------------

Każdy kto miał przyjemność zagrania w Lost Planet na X360 wie jakie są zalety dodania motion blur do gier. Lost Planet mimo że ma "tylko" 30 klatek wygląda płynniej niż niejedna pozycja mająca niby 60...
Tutaj jest omówienie tego enginu (jap)
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20070131/3dlp.htm
A tu angielskie tłumaczenie z odnośnikami od obrazków
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=919807&postcount=116
Są tam m.in. zrzuty z opisem efektu motion blur i sposobu jego implementacji.
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879