Trzy tygodnie całkowitej przerwy od internetu, tyle wieści, że ciężko to ogarnąć. Spodobał mi się bardzo trailer z E3, którego charakter świetnie podkreśliła muzyka Sigur Ros. Ta gra na prawdę świetnie wygląda, animacja i szczegóły postaci są świetne, jednakże Elika przy głównym bohaterze wygląda troszkę słabo.
Co mnie niesamowicie urzekło, to prezencja nowego PoP'a. Twórcy w wywiadach podkreślają, że klimatem chcą się jak najbardziej zbliżyć do concept art'ów, i jak zobaczyłem niski lot kamery po poczynieniu czarów, wiedziałem, że to nie były tylko czcze przechwałki. Szkoda tylko, że skupiono się na widoku na ten taras, nie pokazując transformacji krainy w tle. Teraz czekamy na pokaz innych przeciwników (szefowie do boju!). Mam nadzieję, że przy całej rajcowności walki, nie popadną w schemat goń stwora - walcz z nim - zabij - Elika robi swoje, z tym samym typem przeciwnika.
Troszkę mnie zawiódł pomysł z wyskokami na tych świecących platformach i głos samego Księcia, ale to kwestia przyzwyczajenia. Interakcja z Eliką wypada świetnie i widać, że zwiążemy się w pewien sposób emocjonalnie z postaciami, z przyjemnością obserwując ich relacje między sobą. Takie szczególiki jak łapanie za rękę, pomoc w pokonywaniu przeszkód, chronienie przed upadkiem stanowiły o sile ICO (troszkę inaczej, bo Elika to nie bezbronna dziewczynka, i raczej nie będziemy czuli jej pulsu jak podamy jej dłoń). Jeden moment mnie zmiażdzył, jak Książę wpada w czeluści czarnej mazi, nagle z ciemności wyłania się świetlista dłoń dziewczyny i chwyta za przegub bohatera. Masakra.
Ta gra to będzie prawdziwa bajka! Co sobie i innym graczom życzę.