Co? Jeszcze mniej zadan pobocznych? lol Praktycznie brak statystyk broni ..., a jak ze statystykami postaci? Rozszerzyli je? Jest jakis wiekszy opis badz zsumowanie % umiejetnosci z itemow i skilli w jakims menu? Mowili cos o Journalu?
I brak lazika? fail ... Mako rzadzil.
Ogólnie to bardzo zshooterowali ME2; sporo elementów RPG, które w ME1 i tak były zrobione trochę po chuju (statystyki broni najczęściej i tak sprowadzały się do tego, by brać broń, która zadawała największe obrażenia), zostało albo całkowicie wyelemininowane, albo w jakiś sposób zastąpione. Np. obecnie (z tego co czytałem) nie będzie już zbierania broni ze skrzynek - będzie można znajdować plany budowy broni oraz zasoby do ich budowy.
Jeżeli chodzi o statystyki postaci to nie ma już takiego poszatkowania umiejętności, jak to było w ME1. Tzn. nie ma, że np. elektronika wzrasta ci o jakiś mały procent, którego i tak prawdopodobnie nikt nie odczuwał. Z tego, co widziałem ekran z umiejętnościami, to teraz wygląda to w taki sposób, jakby wycięto wszystkie te pośrednie kroki i zostawiono tylko i wyłącznie te poziomy umiejętności, które faktycznie dawały większe zmiany. Z tego co przeczytałem na NeoGAF (info było chyba z forum BioWare) to nie ma już zdobywania XP w czasie misji - tzn. doświadczenie wciąż się zdobywa, ale zostaje ono dodane do posiadanego doświadczenia dopiero po zakończeniu misji. BioWare tłumaczyło to jakimś rozproszeniem uwagi graczy czy cuś (
).
To samo jeżeli chodzi o wyposażanie współtowarzyszy - jeżeli na Normandii pojawi się jakaś lepsza broń (czyt: zdobędziesz schemat + zasoby do jej stworzenia) to automatycznie zostają oni w nią wyposażeni. Istnieje też oczywiście własnoręczna zmiana broni, którą posiadają.
Odnośnie zaś misji pobocznych, ma ich być mniej, ale mają być za to bardziej rozbudowane oraz mieć jakąś fabułę. Czyli miejmy nadzieję nie będzie już 101 misji dziejących się w jednym z 4 identycznych pomieszczeń i polegających na wybiciu wszystkiego, co się rusza.