Autor Wątek: Mass Effect 2  (Przeczytany 126251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #520 dnia: Stycznia 30, 2010, 23:35:22 pm »
Jest jakiś myk, na skanowanie planet, ulepszyłem statek i teraz jest nieco szybciej, ale i tak zamuła. A jak wiadomo bez tego ciężko z ulepszaniem, czy za każdym razem będzie trzeba skanować te planety Sad

Podczepiam się do pytania. O ile kilka pierwszych planet fajnie mi się skanowało, tak w tej chwili łapa mnie boli od trzymania LPM i powoli przesuwania kursorem myszy po planecie. Do tego dochodzi jeszcze ciągłe wracanie do jednego z systemów w celu dokupienia sond, bo na jedną planetę przypada gdzieś 15-20 sond jeżeli chce się ją wyczyścić z większości minerałów.

Nie wiem, ale naprawdę ktokolwiek w BioWare myślał, że to jest lepsze niż jazda Mako? W Mako przynajmniej można było sobie pooglądać ładne widoczki :|

A prócz tego, jak już jestem przy narzekaniu, to cholernie nie podoba mi się nowy HUD. Gdyby nie pojawiające się na ekranie "żyły" to w 99% przypadków bym nawet nie wiedział, że zaraz zginę. Jasne, z jednej strony fajnie, że cały HUD jest mały, nie zajmuje połowy ekranu itp. (chociaż wszelkie powiadomienia, które wyskakują niemalże co chwila, to robią) Z drugiej jednak jest on po prostu niepraktyczny - obserwując pole walki rzadko kiedy spoglądam w dół; do tego, pomimo, iż mam za sobą jakieś 13 godzin gry, wciąż nie potrafię zrozumieć wskaźników życia moich ludzi :lol:, tzn. kiedy giną, kiedy kończy im się zbroja itp.

I ekran podsumowania misji jest brzydki. Wygląda jak coś zrobione na ostatnią chwilę :(. Już ekrany ładowania w ME1 były dużo ładniejsze.
Aha, i chętnie zabiłbym osobę, która pomyślała, że warto wziąć sterowanie z GoW i przypisać do jednego przycisku zarówno sprint jak i różnego rodzaju akcje. Wiele razy już mi się zdarzyło, że chciałem biec, a Shepard albo się przyklejał do ściany albo uruchamiał dialog/jakieś urządzenie. No i czemu w wersji na PC, żeby wejść do Dziennika czy ekranu Drużyny muszę wchodzić do menu, podczas gdy cała masa przycisków na klawiaturze spoczywa sobie w tym czasie bezużytecznie :|.

Ale pomijając to wszystko, gra jest zajebista :angel: Spory skok jeżeli chodzi o stronę techniczną, ale też jeżeli chodzi o fabułę i jej prowadzenie - Shepard ma teraz lepiej zdefiniowany charakter, postacie są ciekawsze (a przynajmniej jak na razie nie spotkałem żadnej nudnej postaci pokroju Liary czy Kaidena) a reżyseria jeszcze bardziej filmowa. Tak jak napisał to ktoś bodajże na NeoGAF, jeżeli przyjąć, że ME1 to serial TV, to ME2 to pełnometrażowy film z wielkim budżetem.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #521 dnia: Stycznia 30, 2010, 23:44:08 pm »
Wlasnie, co sie dostaje i co sie zmienia w NG+?
Ogolnie w ile przeszedles w ta gre? Kupiles ja przeciez dopiero w czwartek o_0


@Zombie
Cytuj
Podczepiam się do pytania. O ile kilka pierwszych planet fajnie mi się skanowało, tak w tej chwili łapa mnie boli od trzymania LPM i powoli przesuwania kursorem myszy po planecie. Do tego dochodzi jeszcze ciągłe wracanie do jednego z systemów w celu dokupienia sond, bo na jedną planetę przypada gdzieś 15-20 sond jeżeli chce się ją wyczyścić z większości minerałów.
Sensitivity na high, lapiesz jedna reka za myche, druga za podkladke i zasuwasz jak najszybciej mozesz :P Poza tym warto tylko zbierac bardzo wysokie piki na skanerze, bo planet jest od cholery i jeszcze troche. Najwazniejsze jest Platinium, Element Zero, a potem Iridium. Ogolnie system ssie, ale wiecej napisze w recce, jak w koncu gre przejde ;P
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2010, 23:48:22 pm wysłana przez KKRT »

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #522 dnia: Stycznia 30, 2010, 23:48:39 pm »
Wlasnie, co sie dostaje i co sie zmienia w NG+?
Ogolnie w ile przeszedles w ta gre? Kupiles ja przeciez dopiero w czwartek o_0
W czwartek pograłem jakieś 4 godziny po zakupie, a wczoraj i dzisiaj nic nie robiłem poza graniem. Jestem chory i wykorzystałem idealną okazję na nieustanne granie. Skończenie wątku głównego, wszystkich zadań dla członków drużyny i 90% reszty zajęło mi niecałe 30 godzin. Jak przeglądałem mapę po ukończeniu ostatniego zadania jest pełno galaktyk z planetami do skanowania i jakieś 2 małe questy na kilka minut + może jakieś drobnostki na planetach, ale wątpię.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #523 dnia: Stycznia 31, 2010, 00:53:07 am »
Heh, ja mam 35h i dopiero koncze lojalki robic, widze, ze jednak te Insanity troche gre wydluza :P

A co z NG+ Lupi? :> Co sie zmienia i co sie dostaje?

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #524 dnia: Stycznia 31, 2010, 00:54:45 am »
A co z NG+ Lupi? :> Co sie zmienia i co sie dostaje?
Jak pisałem - nie wybrałem NG+, a zamiast tego gram dalej po zakończeniu ostatniego questa, bo w drugiej części jest taka opcja.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #525 dnia: Stycznia 31, 2010, 01:08:35 am »
A co z NG+ Lupi? :> Co sie zmienia i co sie dostaje?
Jak pisałem - nie wybrałem NG+, a zamiast tego gram dalej po zakończeniu ostatniego questa, bo w drugiej części jest taka opcja.
Po tej opcji - kontynuowania gry - można w dowolnym momencie zakończyć po czym zacząć ponownie? Czy NG+ będzie się liczyć zawsze od momentu zakończenia głównego wątku? Weź Lupi sprawdź pls.

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #526 dnia: Stycznia 31, 2010, 11:49:14 am »
Przepraszam, ale nie mam już jak tego sprawdzić. ME2 było moją ostatnią grą na Xa, sprzęt jest już odłączony i leży z tyłu czekając na inne czasy. Wszystko jest ładnie opisane po ostatnim filmie, także spoko.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #527 dnia: Stycznia 31, 2010, 13:03:27 pm »
Jeżeli ktoś nie miałby pomysłu na twarz do ME2, albo nie chciałby eksperymentować z twarzą (bo w ME1 często się zdarzało, że twarz, która w kreatorze wyglądała fajnie, w grze wyglądała dużo gorzej), może skorzystać z tej strony:
http://www.masseffect2faces.com/

Ludzie wrzucają tu kody do stworzonych przez siebie twarzy + screeny z gry. Jest to o tyle fajne, gdyż w ME2, zanim dojdzie się do procesu tworzenia twarzy i zobaczenia postaci bez hełmu, trzeba przejść przez kilku-kilkunastu minutowe intro.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #528 dnia: Stycznia 31, 2010, 15:09:46 pm »
Walka na ktorej poleglem na Insanity [pierwszy raz] i musialem zmniejszyc po godzinie zmagan na nizszy poziom trudnosci ;\


W sumie do przejscia, ale ta sniperka, garrus ani skill area drain [ktory okazal sie byc failem, bo nie dziala na barriery, a tylko na shield ...] nie pomogly za bardzo ;\ Jakbym wzial mordina, szybko strzelna sniperke i barrier/reave to nie mialbym zadnych problemow. Jednak na insanity czasem ma znaczenie dobor ekwipunku/teamu :P, ale ogolnie prawie cala gre mozna przejsc uniwersalnym teamem - u mnie Thane i Garrus, ale mysle nad Garrus i Samara.
BTW swietny 'zwrot' akcji byl po tej walce ;]

kilgort

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 12-11-2008
  • Wiadomości: 283
  • Reputacja: 0
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #529 dnia: Stycznia 31, 2010, 18:48:38 pm »
a kto jest najlepszy w jedynce . Pytam bo chcialem zagrac i zastanawiam sie miedzy zolnierzem a inzynierem. Poziom easy jak cos  :D

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #530 dnia: Stycznia 31, 2010, 19:22:52 pm »
Na Easy to można wbiec między 5 gości i ich zabić zanim zaatakują.

KKRT, skończę Hardcore, zrobię sobie trohę przerwy i od połowy lutego zagram na Insane. Dzisiaj znalazłem Widow i jak sprawdziłem na Scionie to 1/2 HP zniknęło. :o

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #531 dnia: Stycznia 31, 2010, 19:37:37 pm »
a kto jest najlepszy w jedynce . Pytam bo chcialem zagrac i zastanawiam sie miedzy zolnierzem a inzynierem. Poziom easy jak cos  :D

Żólnierz jest jedyną klasą, która ma dostęp do wszystkich broni, ale jednocześnie nie ma żadnych własnych mocy (czyt: gra się nim jak w zwykłej strzelance).
Inżynier i bodajże Adept (biotyk) mają dostęp tylko do pistoletów. Vanguard chyba ma jeszcze snajperę.

Inżynier jest o tyle fajny, że możesz nim otwierać wszystkie skrzynie i zamki; jeżeli go nie masz, to musisz mieć w zespole Tali (nie pamiętam, czy Garrus też ma możliwość hakowania) bo inaczej połowa ekwipunku przejdzie Ci koło nosa, albo będziesz musiał płacić omni-żelem za otwarcie skrzyni. Dodatkowo inżynier jest dobry na mechanicznych przeciwników; szczególnie jego hakowanie AI = wróg przez chwilę albo się zawiesza, albo walczy przeciwko swoim.

Adept (i ogólnie biotyka) jest genialny w późniejszym etapie gry, gdy możesz rzucać przeciwnikami na różne strony i swobodnie ich rozwalać ^^.

Resztą klas nie grałem, więc się nie wypowiadam :P.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #532 dnia: Stycznia 31, 2010, 20:47:43 pm »
Cytuj
KKRT, skończę Hardcore, zrobię sobie trohę przerwy i od połowy lutego zagram na Insane. Dzisiaj znalazłem Widow i jak sprawdziłem na Scionie to 1/2 HP zniknęło.
Ja sobie ja wybralem jako specjalizacje na statku Collectorow, bo myslalem, ze innej szansy na ta bron nie bedzie, a tu wystarczy zrobic lojalke ..., a moglem zamiast tego sobie karabin dodac do postaci ;\, wiec poczekajcie z Widowem wlasnie na lojalke ostatniego czlonka zespolu [nie napisze kto, bo bylby spoiler :P]. Na insane Sciony sa hardcore'owe, z widowa bez uzywania cloaka potrzeba na nie z 6-7 pociskow by zdjac armor, przy prawie wymaksowanej snipie :P, ale bez bonusow z ammo [mam cryo i na shield]

----
Co do jedynki to ogolnie niepolecam Tali, najlepszymi postaciami sa chyba Liara, Kaidan i Garrus. Wrex tez nie jest najgorszy ostatecznie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2010, 20:49:22 pm wysłana przez KKRT »

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #533 dnia: Stycznia 31, 2010, 21:16:51 pm »
Powiedz mi co robi Cryo, ponieważ to olałem wraz z Concusive Shot. Tzn. jak to działa, ponieważ czytać umiem.

luk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 06-05-2007
  • Wiadomości: 171
  • Reputacja: 0
  • PSN: splintersPL
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #534 dnia: Stycznia 31, 2010, 23:05:53 pm »
Jeżeli chodzi o wybór postaci, to gracze decydują się w tej większej większości ;) na żołnierza i chyba właśnie adepta. Ja raczej będę kontynuował zabawę tą samą postacią co w ME1, czyli Panią Shepard (szpieg). Snajperki czy to w shooterach czy w innych strzelanko-podobnych tytułach zawsze były moją słabością i tak pewnie pozostanie do końca  :angel: Strasznie mi brakuje jakiejś bardziej uniwersalnej postaci, która mogłaby mieć trochę czarów w rękawie i więcej jak 2 krótkie pistoleciki przy sobie. Chcąc poszaleć i wypróbować wszystkiego trzeba grę przejść co najmniej  5x zaczynając zawsze od zera nowo wybraną postacią. Jak dla mnie jest to jedyna mała wada ME.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #535 dnia: Stycznia 31, 2010, 23:27:40 pm »
Powiedz mi co robi Cryo, ponieważ to olałem wraz z Concusive Shot. Tzn. jak to działa, ponieważ czytać umiem.
Swietnie. Chyba jeden z najlepszych rodzajow amunicji. Zamraza cel, ktory zatrzymuje sie i tak fajnie opada na bok :P, do tego dziala bardzo czesto, zwlaszcza z silnych broni ala heavy pistol. Czasem zamraza tez mimo, ze ktos ma jeszcze armor. Za to nie oplaca sie robic nic ponad lvl 1, no chyba, ze chcesz innym czlonkom druzyny te ammo tez dac.
Z innych skilli np w AI Hacking nigdy nie dawajcie wiecej niz 1 [czasem trzeba by cos odblokowac niestety], bo skill nie dziala jak ktos ma tarcze, a kazdy nastepny  lvl powyzej 1 dodaje do shackowanego mecha/getha shielda, wiec automatycznie uniemozliwia kolejne shackowanie.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #536 dnia: Lutego 01, 2010, 02:11:03 am »
Z ciekawości wypróbowałem M-920 Cain :lol:

Wiadomość scalona: [time]Luty 01, 2010, 11:44:45 am[/time]
Walka na ktorej poleglem na Insanity [pierwszy raz] i musialem zmniejszyc po godzinie zmagan na nizszy poziom trudnosci ;


W sumie do przejscia, ale ta sniperka, garrus ani skill area drain [ktory okazal sie byc failem, bo nie dziala na barriery, a tylko na shield ...] nie pomogly za bardzo ; Jakbym wzial mordina, szybko strzelna sniperke i barrier/reave to nie mialbym zadnych problemow. Jednak na insanity czasem ma znaczenie dobor ekwipunku/teamu :P, ale ogolnie prawie cala gre mozna przejsc uniwersalnym teamem - u mnie Thane i Garrus, ale mysle nad Garrus i Samara.
BTW swietny 'zwrot' akcji byl po tej walce ;]

Właśnie zrobiłem to na Hardcore. :mad:

Nie mam problemu z dobieraniem członków drużyny na misje, gra jest bardziej RPG przez to. Byłem z Mirandą i Garrusem i było do kitu, tutaj trzeba mocny firepower mieć. Na Insanity wezmę Grunta :grin: i spróbuję użyć nuke'a. Czy środek pozostaje otwarty czasowo czy też do % HP?

Wiadomość scalona: [time]Luty 01, 2010, 14:01:00 pm[/time]
Cytuj
KKRT, skończę Hardcore, zrobię sobie trohę przerwy i od połowy lutego zagram na Insane. Dzisiaj znalazłem Widow i jak sprawdziłem na Scionie to 1/2 HP zniknęło.
Ja sobie ja wybralem jako specjalizacje na statku Collectorow, bo myslalem, ze innej szansy na ta bron nie bedzie, a tu wystarczy zrobic lojalke ..., a moglem zamiast tego sobie karabin dodac do postaci ;, wiec poczekajcie z Widowem wlasnie na lojalke ostatniego czlonka zespolu [nie napisze kto, bo bylby spoiler :P]. Na insane Sciony sa hardcore'owe, z widowa bez uzywania cloaka potrzeba na nie z 6-7 pociskow by zdjac armor, przy prawie wymaksowanej snipie :P, ale bez bonusow z ammo [mam cryo i na shield]

Mylisz się, właśnie zrobiłem tą misję. Broń jest dostępna jedynie dla członka zespołu. Aby sam używać Widow musisz ją wziąść wiesz-gdzie.

Wiadomość scalona: Lutego 01, 2010, 15:47:27 pm
SKOŃCZONE! Ostatni filmik z Harbringerem  :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o Nie spodziewałem się tego. No i ostatnia sekunda -  :D
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2010, 15:47:27 pm wysłana przez Castor Krieg »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #537 dnia: Lutego 01, 2010, 22:49:13 pm »
Kilka fragmentów kodu z plików Mass Effect 2 na PC:

Support for mapping Wwise platforms to UE3 platform IDs (UE3::EPlatformType)
[WwiseToUE3PlatformMap]
Windows=1
PS3=8
Xbox360=4
// BIOEND

[Editor.EditorEngine]
EditPackagesOutPath=..\\BIOGame\\Script
+EditPackages=PlotManagerMap
+EditPackages=WwiseAudio
+EditPackages=WwiseEditor
+EditPackages=GFxUI
+EditPackages=GFxUIEditor
+EditPackages=OnlineSubsystemLive
+EditPackages=OnlineSubsystemPC
+EditPackages=OnlineSubsystemPS3

[SFXGame.BioSFHandler_CharacterRecord2]
m_nMaxRenegade=1900
m_nMaxParagon=1957
m_srXPFormat=340881
m_srSpendTalentPointsMessageXBox =348754
m_srParagonRenegadeMessageXBox=348755
m_srSpendTalentPointsMessagePC=348753
m_srParagonRenegadeMessagePC=348755
m_srSpendTalentPointsMessagePS3=348755
m_srParagonRenegadeMessagePS3=153007

ioSFScreenTip.Default_Title=4;
BioSFScreenTip.Default_Body=4;
BioSFScreenTip.PC_Title=4;
BioSFScreenTip.PC_Body=4;
BioSFScreenTip.PS3_Title=4;
BioSFScreenTip.PS3_Body=4;

Powoli można przenosić do działu multiplatformowego  :dance:

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #538 dnia: Lutego 01, 2010, 23:03:31 pm »
Najs- chętnie bym pyknął w ME2 na ps3, faktycznie gierka wydaje się świetna :]

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #539 dnia: Lutego 01, 2010, 23:05:17 pm »
Też bym się cholernie ucieszył mimo, że przeszedłem już na Xboxie, ale nie musiałbym go mieć już do trójki  :angel:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #540 dnia: Lutego 01, 2010, 23:08:30 pm »
Jeśli tak sie stanie, to ponowne kupno klocka całkowicie wypada z mojej głowy.  :angel:

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #541 dnia: Lutego 02, 2010, 00:33:03 am »
Też to zauważyłem, gdy grzebałem w pliku konfiguracyjnym, ale nie wysuwałbym aż tak daleko idących wniosków, że czeka nas ME2 na PS3. Znaki 'PS3' pojawiają się w tym pliku zaledwie 7 razy; dla porównania 'PC' - 417 razy, zaś 'Xbox' 91 razy (ale akurat w przypadku X'a częściej stosowane jest 'Default' :/), więc bardziej wygląda to jak jakieś pozostałości (chociaż nie ma po czym) czy śmieci w kodzie.

Oczywiście, biorąc pod uwagę ciągłe "bez komentarza" ze strony BioWare wszystko jest możliwe.
« Ostatnia zmiana: Lutego 02, 2010, 00:34:53 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Mrocz

  • Gość
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #542 dnia: Lutego 02, 2010, 00:45:27 am »
Jeśli tak sie stanie, to ponowne kupno klocka całkowicie wypada z mojej głowy.  :angel:

Jakby wydali jakiś... Epic Trilogy pack na PS 3 to by było rewelacyjnie! :D Bo nie lubię zaczynać serii na jednej platformie i kończyć na drugiej :lol:

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #543 dnia: Lutego 02, 2010, 02:13:05 am »
@Mr_Zombie
Tylko te wpisy dotyczace Xboxa dotycza glownie sterowania i achievementow ;p Zreszta na poczatku myslelismy, ze kod to
jakies resztki pozostale po UE 3.5, ale fakt, ze przy PS3 masz opis Renegade, swiadczy o pozostalosciach przy pracy na
wersja PS3 Mass Effecta, bo zadna inna gra nie takiego systemu moralnosci [tzn tak opisanego].

A teraz przygotowac sie na powodz znakow :P
-----
Wlasnie przeszedlem gre ;] Zajelo mi to 43,5h, ale mozna spokojnie od tego odliczyc 10h na Insanity i przegladanie czasem
neta podczas gry :P - OMFG total epic. Mysleliscie, ze koncowka ME 1 byla zajebista, to tutaj lvl rozerwie Was na strzepy
;] Zaplanowali to swietnie choc chcialoby sie zobaczyc jakas otwarta walke calego teamu, moze w ME 3. Juz nie moge sie
doczekac na kolejna czesc, tym bardziej, ze Harbringer wypas rzecz zrobil w filmiku ;] Ogolnie jak ktos ma PC lub X0 jest
to pozycja obowiazkowa, wlacznie zreszta z jedynka jak i nadchodzaca pewnie za 2 lata czescia trzecia ;]


Teraz ogolne spostrzezenia:
Mechanika: Bioware ma genialnych designerow, artystow oraz ludzi tworzacych historie jak i postaci, ale gosci
odpowiedzialnych za mechanike gry powinni rozstrzelac [testerow tez]. Zastanawiam sie w ogole po co jest tryb New Games+
jak gra nie stanowi wyzwania za pierwszym razem, a co dopiero za drugim? Ja wiem, ze poszli w strone strzelanki, ale come
on, to tez RPG, gra nie powinna byc grywalna na Insanity [zreszta jest tak opisany w grze, hardcore zreszta tez].
Dlaczego kazdy lvl wymaga 1000 expa? Czemu gra jest zrobiona pod speed runy? Czemu usuneli fakt, ze za kazdego przeciwnika
dostaje sie exp? Gdzie do cholery sa statystyki? Chcieli uproscic system przez wprowadzenie upgrade'ow, a nawet ich nie
posegregowali tak by mozna bylo to normalnie przegladac, plus nie zrobili AGAIN menu, w ktorym opisane byloby o ile np w
sumie zmniejszylo nam recharge tech/biotyki, ile wiecej damage'u dostajemy z takimi bonusami i danym typem ammo. Skille
opisane sa totalnie lakonicznie np Drain, bronie w ogole nie sa opisane, czasem cos tam sie znajdzie, ze jest srednie na
armor, a dobre na shield etc, ale jakie daje modyfikatory poszczegolna bron to juz nie .. Jak bardzo zmienia sie np
szybkostrzelnosc broni, wiec czy tak naprawde jest to oplacalne czy nie. Do tego broni jest bardzo malo, po 3 rodzaje na
grupe to praktycznie brak wyboru.
Znowu gra nie ma dobrze zrobionego Journala, nie ma tez zapisu rozmow, a co jeszcze lepsze, jak mamy rozmowe w stylu -
idziemy po miescie i mowi do nas Joker/EDI i przy okazji miniemy jakas grupke, ktora akurat rozmawia, to automatycznie
przerywa nam nasza rozmowe, ktorej nie ma jak potem odtworzyc, no chyba, ze przez load save'a...
Hacking jest nudny jak cholera i zrobiony kompletnie bez pomyslu. W skanowaniu planet juz cos probowali wymyslec wzglednie
klimatycznego, ale pod wzgledem mechaniki sa to flaki z olejem. Jest tyle fajnych sposobow by ze skanowania planet zrobic
ciekawa minigierke, ktora nie tylko bedzie wymagala skilla by szybciej zdobywac surowce, a takze bedzie ciekawa oraz
bedzie miala duzo mozliwosci do rozbudowy - przykladem czegos takiego moglby byc system skanowania obiektow w przestrzeni
z EVE Online - oczywiscie nie musi byc identyczny, baa da sie to zrobic
znacznie lepiej i ciekawiej, ale chodzi mi o sam zamysl. Hackowanie mogliby sciagnac z wielu gier ala Uplink lub chociazby
wykorzystac system z Fallouta 3, ktory byl znacznie ciekawszy i wymagal wysilku, a nie klepania tego samego non stop.

Skille: Naprawde fajnie, ze dodali ich sporo, sporo tez pozmieniali, wiec nie ma czegos takiego, ze wiekszosc dziala
podobnie, ale bardzo brakuje passive'ow oraz skilli ala immunity, do tego uwazam, ze Tech'y i Biotyka powinny byc
oddzielnie dostepne, ogolnie skilli na postaci jest za malo, mogloby byc po jednym/dwa wiecej.

AI: Sux hard, really hard. Jest fatalne, praktycznie widzi tylko Sheparda, przez co wiekszosc walk wyglada tak, ze my sie
chowamy za jakas przeszkoda, a AI napieprza przez 2-3 minut w sciane. Moze to i lepiej, bo nasza druzyna tez za madra nie
jest, a brak wiekszej ilosci komend poza 'strike i move' boli dodatkowo. Czasem np nie chce by moj czlonek druzyny uzyl
skilla, ale chce by rozstrzelal resztke hp u danego NPC'a i co? Nie ma jak. Jak dam komus shotguna to kretyn biegnie jak
potluczony do przodu, a ze nie ma skilli ala immunity itd to gine jak scierwo od paru strzalow. Jak komus rozkaze stanac w
danym miejscu to stoi i sie gapi, czasem nie wlezie nawet za oslone, mimo, ze pokazalem mu taki spot, ze bez problemu sie
moze schowac. Najlepsze natomiast jest to, ze przez sciany mozna wskazywac wrogow [podswietlaja sie], ale co z tego, jak
nasz kochany teammate zamiast uzyc skilla na wskazanej postaci to wali w sciane przez ktora sie patrzylem ;\
AI tez dotyczy NPC'y w miescie, ktore czasami mowia do Ciebie, wolaja Cie, a patrza sie jak rzezby przed siebie, ja rozumiem, zeby to bylo tak wszedzie, ale np Kelly na Normandy reaguje na Sheparda prawidlowo.

Lokacje: Gra jest pusta! Ja wiem, ze Mako wielu ludzi nudzilo i ze BIoware go zlikwidowalo glownie przez whine community,
ale dzieki Mako faktycznie odwiedziales planety! Niby gra jest teraz ladniejsza, bo jest i to dosc znaczaco, ale brakuje
tej skali, ktora byla w jedynce, brakuje czasem tego feelingu jak ladowales na planecie i ogladales piekne ksiezyce czy
planety w tle, badz burze sniezna. Miasta sa teraz wspaniale, choc bardzo male, za to wypchane po brzegi, kluby nadal nie
maja sobie rownych w zadnej innej grze, ah ta muzyka tlumiona przez sciany i drzwi przed wejsciem do klubu oraz nasilajaca
sie wraz ze zblizaniem sie do srodka imprezy - geniusz. Dym znacznie poprawiony, jest go naprawde sporo i bardzo fajnie buduje klimat, widac tez w powietrzu rozne pylki, czastki lub fragmenty otoczenia w niektorych misjach, ale to nie to samo co przejazd przez planete w Mako ;], przynajmniej dla mnie. Bola zatem wstawki filmowe z Normandy, ktore w ME 1 byly w wielu przypadkach na silniku gry [nawet wiekszosc ataku na Cytadele byla na silniku gry!], a tu w wiekszosci sa w formie kiepskiej jakosci AVI - psuje to wrazenie, choc niektore renderki sa epic :P

Misje: Paru recenzentow i osob przed premiera pisalo, ze misji jest mniej niz w jedynce, za to sa bardziej roznorodne, nic
bardziej mylnego. Misji jest wiecej i sa do tego znacznie ciekawsze, choc czasami widac, ze nasile Bioware probowalo
wcisnac walke tam gdzie mozna bylo rozegrac to kompletnie inaczej [lojalka Tali czy Mirandy], za to kudosy za misje dla Thane'a czy Samara'y, czegos takiego oczekiwalem od ME 2 ;]

Fabula, postaci i historie misji. Tu naprawde nie mam na co narzekac, praktycznie wszystkie watki mi sie podobaly,
wiekszosc decyzji Bioware'u dotyczacych postaci i ich historii oraz zmian swiata po big boom cytadeli uwazam, za zajebiste
totalnie i naprawde sam bym mial klopot by to tak zakrecic ;] Na poczatku myslalem, ze gra bedzie miala malo wyborow w
porownaniu do ME 1, ale sie okazalo, ze wyborow jest od cholery i to takich fundamentalnych, jestem ciekaw jak pare spraw
sie wyjasni, naprawde jestem tego ciekaw ;] Az bym troche tutaj opisal, ale nie chce spoilerowac, wiec potem po prostu
zaloze osobny watek ;] W ogole po pokazie Biotyki przez Samare chcialbym, zeby Bioware zrobil spinoff TPP z Samara, jej
historia i uzywaniem biotyki ala Force Unleashed. Tam by mogli przerzucic wszystkie strzelankowo, arcade'owe zabawy, a
formule RPG zostawic taka jaka jest od tylu lat.

Kurcze i chyba tak dziwnie skoncze, bo juz jestem padniety oraz nie wiem co do konca mam jeszcze napisac bez wchodzenia w szczegoly i spoilery :P
« Ostatnia zmiana: Lutego 02, 2010, 10:58:55 am wysłana przez KKRT »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #544 dnia: Lutego 02, 2010, 03:12:16 am »
Zreszta na poczatku myslelismy, ze kod to
jakies resztki pozostale po UE 3.5, ale fakt, ze przy PS3 masz opis Renegade, swiadczy o pozostalosciach przy pracy na
wersja PS3 Mass Effecta, bo zadna inna gra nie takiego systemu moralnosci [tzn tak opisanego].

Właśnie ten Renegade/Paragon też mnie ciekawi, bo tutaj to faktycznie nie może to być pozostałość po niczym. Jednak, jak mówiłem, to zaledwie 7 pojawień się tego ciągu znaków w pliku, który ma 8792 linie tekstu. Jaki byłby więc sens ich tam umieszczania? "Xbox" się przewija, bo to była wersja bazowa (co niestety widać po interfejsie :() no i była gotowa w chwili wydania wersji PC. Zaś wersja na PS3 - jeżeli byłaby gotowa, to wystąpień tego ciągu byłoby więcej; gdyby była dopiero tworzona, to jaki byłby sens umieszczania 7 linii tekstu w pliku konfiguracyjnym finalnej, PC-towej wersji?

No, ale po tym, jak się ostatnio okazało, że GTA LC stories, które miały być rzekomo sponsorowane przez MS, wychodzą na PC i PS3, to już mnie nic nie zdziwi.

Moze to i lepiej, bo nasza druzyna tez za madra nie
jest, a brak wiekszej ilosci komend poza 'strike i move' boli dodatkowo. Czasem np nie chce by moj czlonek druzyny uzyl
skilla, ale chce by rozstrzelal resztke hp u danego NPC'a i co? Nie ma jak.

To jest właśnie jedna z tych rzeczy, która wkurza mnie, że została wycięta z ME2. W ME1 (PC) była możliwość wydania każdemu członkowi drużyny, z osobna, lub obydwu na raz, by: ruszył tyłek w wyznaczone miejsce, zaatakował danego przeciwnika, przeszedł w defensywę lub przybiegł do nas. Tutaj zaś wielokrotnie chciałbym wskazać np. Garrusowi, by zastrzelił ze snajpery konkretną osobę, w którą ja trafić pistolecikiem nie mogę, bo jest daleko, ale nie - gra nie przewidziała takiej możliwości i Garrus ze snajpery ładuje w kolesia, który stoi kilkanaście metrów od niego :?
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Gregory

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 31-01-2006
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 0
  • X360
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #545 dnia: Lutego 02, 2010, 07:56:24 am »
Gra ma jedną bardzo poważną wadę... Wciąga jak bagno, bez kitu gram w nią i nie mogę przestać;-)

Gdzieś w materiałach widziałem, że w grze ma być dostępna specjalna zbroja dla osób posiadających Dragon Agea.. Wie ktoś jak to coś zdobyć? Skończyłem DA ale zacząłem grać od nowa i nie wiem czy nie skasowało mi savea ze wcześniejszą grą.

Ech mam też jeden nie skończony mini quest na Cytadeli ale jeszcze poszukam...;-)

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #546 dnia: Lutego 02, 2010, 09:22:08 am »
Gra ma jedną bardzo poważną wadę... Wciąga jak bagno, bez kitu gram w nią i nie mogę przestać;-)

Gdzieś w materiałach widziałem, że w grze ma być dostępna specjalna zbroja dla osób posiadających Dragon Agea.. Wie ktoś jak to coś zdobyć? Skończyłem DA ale zacząłem grać od nowa i nie wiem czy nie skasowało mi savea ze wcześniejszą grą.

Ech mam też jeden nie skończony mini quest na Cytadeli ale jeszcze poszukam...;-)

Save nie ma znaczenia, liczy się tylko fakt posiadania DA:O. Idź do "Registered Game Promotions" w Bioware Social Network i tam powinna być lista co możesz pobrać do ME2. Jeśli jesteś na PC to pobierasz zbroję, instalujesz i masz. Nie wiem jak to działa na X360.

Co do gry to wszystkie zmiany mi się podobały. Broni nie jest mało, praktycznie korzystam ze wszystkiego poza shotgunem. Ilość broni w ME1 = ulepszenia w ME2. Nie chcę przerzucać sterty śmiecia za każdym razem jak wróg padnie.

KKRT, Insanity nie pikuś. :P

Lokacje podobały mi się o wiele bardziej niż w ME1. Co do poziomu doświadczenia - BARDZO DOBRZE. Aby zbić lvl50 w ME1 trzeba było zrobić prawie 100% - zbadać planety, itd. Potem to samo grając drugi raz. Bez sensu. Tutaj masz ładnie to naliczone i lvl30 wbijasz na początku drugiej gry.

AI sux. Fakt.

Nie chcę więcej umiejętności. Jest ich tyle samo co w ME1, tyle że wyrzucili wszystkie bronie.

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #547 dnia: Lutego 02, 2010, 12:39:01 pm »
Max lvl to ? 30 ?

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #548 dnia: Lutego 02, 2010, 13:15:20 pm »
Tak.
Teoretycznie w pliku konfiguracyjnym można to podwyższyć (30 jest tam po prostu zmienną), ale nie mam pojęcia, jaki byłby tego efekt w grze.
Nie zapominajmy, że pierwotnie w grze miało nie być New Game+, stąd pewnie tak niski maksymalny poziom doświadczenia.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #549 dnia: Lutego 02, 2010, 15:58:46 pm »
PS3 Mass Effect 2 - EA offers 'no comment'
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=233399

Cytuj
If EA is planning to release a PS3 version of Mass Effect 2, it's keeping schtum.

CVG checked in with the publisher this afternoon to ask if it was keen on releasing a PS3 version of the game, and all we got was a short, sharp: "No comment on that one." Delivered in a polite manner, we may add.

The comment comes after Polish site Kikoo claimed that there is some source code of the PC version of the game that suggests a PS3 iteration has been created.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #550 dnia: Lutego 02, 2010, 16:19:57 pm »
Cytuj
The comment comes after Polish site Kikoo claimed that there is some source code of the PC version of the game that suggests a PS3 iteration has been created.
Tu powinno byc GO :P W koncu to ja znalazlem :P Dlatego nasz serwis potrzebuje stronki ;]

deepthroat

  • Gość
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #551 dnia: Lutego 02, 2010, 16:21:45 pm »
Cytuj
The comment comes after Polish site Kikoo claimed that there is some source code of the PC version of the game that suggests a PS3 iteration has been created.
Tu powinno byc GO :P W koncu to ja znalazlem :P Dlatego nasz serwis potrzebuje stronki ;]
Może tam też ktoś znalazł?

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #552 dnia: Lutego 02, 2010, 16:23:50 pm »
No wiesz, znalezienie tego nie było trudne; jeżeli ktoś próbował grzebać w pliku konfiguracyjnym (a jest co pogrzebać :angel:) to na pewno widział ten ciąg znaków.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #553 dnia: Lutego 02, 2010, 16:36:54 pm »
Cytuj
Może tam też ktoś znalazł?
Nope :P That's me ;]

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #554 dnia: Lutego 02, 2010, 16:43:54 pm »
Stronka by sie przydala to fakt... a teraz zarzuccie ktos skrinami z najpiekniejszej miejscowki w grze

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #555 dnia: Lutego 02, 2010, 16:58:02 pm »
przed chwilą wróciłem do domu, gierka w napędzie, kodzik wpisany (mam wersję ang.). ściągam jakiś dodatek co ma 420 mb. i zaczynam grę :D:D:D

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #556 dnia: Lutego 02, 2010, 17:26:35 pm »
przed chwilą wróciłem do domu, gierka w napędzie, kodzik wpisany (mam wersję ang.). ściągam jakiś dodatek co ma 420 mb. i zaczynam grę :D:D:D
takiej opinii potrzebowałem, biorę.

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #557 dnia: Lutego 02, 2010, 19:34:53 pm »
Bioshock też nie miał wyjść na PS3, a jednak tak sie stało, myślę ze jest duża szansa aby tak stało sie i tym razem

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #558 dnia: Lutego 02, 2010, 20:00:23 pm »
Jak ktoś chce mieć 3 przedmioty z Dr. Peppera w 15 minut:

http://social.bioware.com/forum/1/topic/103/index/919782


Bierzesz jeden z 3 kodów, za każdym razem zakładasz nowe konto Dr. Pepper, wpisujesz kod, wpisujesz EA Acc, i masz zapisane. Kody są wielokrotnego użytku, właśnie sprawdziłem i wszystko działa.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Mass Effect 2
« Odpowiedź #559 dnia: Lutego 02, 2010, 20:11:34 pm »
Gdzie się to konto zakłada?