CD-Action przestaje istnieć. Wszyscy redaktorzy otrzymali wypowiedzenia
To koniec pewnej epoki.
Potwierdziły się dzisiejsze rewelacje portalu Polskigamedev.pl — CD-Action — jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim dziennikarstwie growym, niedługo przestanie istnieć. Wszyscy redaktorzy otrzymali już wypowiedzenia, a przyszłość zarówno samego pisma, jak i portalu cdaction.pl rysuje się raczej w czarnych barwach.
Redaktor prowadzący zdecydował się na opublikowanie oficjalnej wiadomości odnośnie likwidacji na głównej stronie czasopisma:
To najtrudniejszy news, jaki piszę w życiu.
Zgadza się – dostaliśmy wypowiedzenia. Nie wiemy, co z przyszłością CD-Action. Póki będziemy mogli, póty dostarczać będziemy Wam wieści o grach i nasze opinie – zarówno tu, jak i w magazynie. Najważniejsze:
CD-Action 06/2020 WŁAŚNIE SIĘ DRUKUJE I BEZ ZMIAN POJAWI SIĘ W KIOSKACH JUŻ 5 MAJA.
Wiele wskazuje, że przed nami zupełnie nowy rozdział. Co przyniesie, tego nie wie nikt.
Z naszej strony chcemy podziękować za wszystkie lata, które z nami spędziliście. Jesteście najlepsi!
PS Potrzebujemy teraz dużo ciepełka od Was. Jesteście dla nas jak rodzina ;)
Jako powody zakończenia działalności podaje się przede wszystkim problemy finansowe wydawnictwa Bauer spowodowane chińskim koronawirusem. Nie jest tajemnicą, iż drukowanie i dystrybucja CD-Action od dłuższego czasu utrzymywała się na granicy opłacalności, a właściciel marki, wspomniany Bauer zdecydował o kasacji 20 najmniej rentownych czasopism w swojej ofercie, w tym legendarnego CD-Action.
Przez ostatnie miesiące, po odejściu poprzedniego redaktora naczelnego zdecydowano się na sporo zmian odnośnie do nie tylko samego magazynu, ale i zespołu. Wydawca połączył, chociażby redakcje dawnego CD-Action oraz PC Format, a także zarządził o sprzedaży ostatniego numeru pozbawionego pełnych wersji gier (po raz pierwszy w historii). Wszystkie te próby reformy spełzły jednak na niczym, gdy branża otrzymała potężny cios spowodowany pandemią koronawirusa.
Wielu graczy uważa, iż likwidacja tak ikonicznego dla polskiej społeczności graczy czasopisma to koniec pewnej epoki. Coraz więcej osób zamiast tradycyjnych portali growych jak chociażby nasze GameOnly czy czasopism w stylu CD-Action właśnie wybiera materiały znanych youtuberów szeroko reklamowanych na portalach społecznościowych, przez co branża przeżywa kryzys.
Profesjonalni redaktorzy są coraz mniej popularni, a ich miejsce zajmują amatorzy tworzący coraz to bardziej clickbaitowe tytuły w celu przyciągnięcia jak największej ilości osób, na czym cierpi rzetelność przekazywanych informacji. Miejmy nadzieję, iż w najbliższej przyszłości nie dojdzie do całkowitego załamania się polskiej branży dziennikarstwa growego, bo skutki upadku niemal wszystkich portali ciężko nawet przewidzieć.
Komentarze
Wolałem zawsze Secret Service i Rest, ale oczywiście szkoda!!
odpowiedzDrukowane magazyny nie mają niestety już miejsca w dzisiejszym świecie.
odpowiedzSzkoda. Odchodzi kawał dobrej historii :(
odpowiedzDodaj nowy komentarz: