15. Tylu zespołom produkującym gry na całym świecie pod skrzydłami Sony, sympatyczny Holender będzie wyznaczał od teraz kierunek rozwoju. Biorąc pod uwagę jakość gier od Guerrila Games, ale także wizjonerstwo, którego efektem jest jedna z najładniejszych gier tej generacji - Horizon: Zero Dawn, pojawia się pewien spokój ale także podekscytowanie na myśl o przyszłości gier od Sony.

Sam Hulst wypowiada się o tej zmianie następującymi słowami:

Pracowałem blisko z PlayStation oraz całą rodziną Worldwide Studios od 2001 roku, i mam ogromny szacunek oraz podziw dla kreatywnego talentu jak i dla ambitnych pomysłów obecnych w całej sieci studiów tak w Stanach, Europie jak i w Japonii. Jestem niezwykle podekscytowany tą wyjątkową możliwością by móc kierować całym tym talentem, którego jedynym celem jest tworzenie niesamowitych gier dla fanów PlayStation.

Drugą zmiana jest nie mniejsza, albowiem Shuhei Yoshida opuszcza rolę Kierownika Worldwide Studios aby skupić się na nowej inicjatywie w ramach wspomnianej organizacji. Shu skupi się na niezależnych twórcach, upewniając się, że dostaną oni wszystko czego potrzebują aby móc wydać swoje gry na platformach PlayStation.

Zmiany te idą w parze z niedawnym i niespodziewanym odejściem Shawn Layden z Sony.