Jest pełna specyfikacja Xbox Series X
W meczu Microsoft - Sony, wyraźne prowadzenie 2:0. Dysk, RAM, procesor - wszystko z detalami i cyferkami. A nawet z filmami.
Poznaliśmy już wygląd Xboxa Series X, poznaliśmy wstępne parametry, a teraz czas na szczegóły! Bez owijania w bawełnę, oto one:
CPU - 8 rdzeni @ 3.8 GHz (3.66 GHz w/ SMT) własnościowy Zen 2 CPU
GPU - 12 TFLOPS, 52 CUs @ 1.825 GHz własnościowy RDNA 2 GPU
Wielkość procesora - 360.45 mm2
Proces technologiczny - 7nm Enhanced
Pamięć - 16 GB GDDR6 przy szynie 320mb
Przepustowość pamięci - 10GB @ 560 GB/s, 6GB @ 336 GB/s
Pojemność dysku - 1 TB Custom NVME SSD
Przepustowość danych z dysku - 2.4 GB/s (nieskompresowane dane), 4.8 GB/s (skompresowane)
Dyski zewnętrzne na gry - 1 TB Expansion Card (odpowiednik wbudowanego)
Dodatkowo obsługiwane dyski zewnętrzne - USB 3.2 External HDD Support
Napęd optyczny - 4K UHD Blu-Ray
Oczekiwana wydajność - 4K @ 60 FPS, do 120 FPS
O mocy procesora było już nieco wiadomo, teraz jest trochę więcej detali i ciekaw jestem co na to Sony, bo na razie Microsoft nawet bez specyfikacji jest już o dwa kroki do przodu. Cieszy też informacja aż o 1TB dysku twardego SSD - w czasach, gdy gry przekraczają 100GB, a przy 4K zapewne dojadą do 200GB z palcem w nosie, dysk 500GB starczyłby na dwie produkcje (a patche nie chciałby się już pobierać). Dyski zewnętrzne HDD zapewne będą jedynie do odtwarzania muzyki, filmów, oraz danych zgranych z konsoli (screeny, wideo, save).
Jest pierwsze porównanie graficzne gier z Ray Tracingiem, ale wybrano... Minecrafta, akurat średnią pozycję do tego celu:
Pojawiły się też pierwsze dema technologiczne, oraz porównanie czasu wczytywania, czy opcji przełączania gier (usypiania jednej aby zagrać w drugą):
Porównanie czasów wczytywania na tym filmie nie jest oczywiście prawdziwym gameplayem z konsol, a jedynie prezentacją "z porównywalnym czasem", ale chodzi bardziej o pokazanie różnic czasowych, niż faktycznego wyglądu menu konsoli. Nie są to jednak jedna sekunda jak w prezentacji Sony ze Spider-manem, co akurat jest lekko niepokojące - większe gry mogą szybko dogonić późne czasy PS3/Xboxa 360, a liczyłem na faktyczny skok jakiego nie było nigdy.
Prezentacja przełączania aplikacji to akurat bardziej mockup niż faktyczny gameplay, ale tak mniej więcej faktycznie będzie to wyglądać (najfajniej, gdy gra już była odpalana i wyłączyliśmy ją w trakcie - koniec z przedzieraniem się przez menusy!).
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Microsoft podał szczegóły na temat nowego Xboxa - 24.02.2020 16:12
• STALKER 2 z udanym debiutem na Steam - Dziś, 09:00
• Poznaliśmy datę premiery Atomfall - Wczoraj, 09:30
• Wiecie gdzie Avowed jest najdroższy na świecie? Zgadza się... w Polsce! - 15.11.2024 19:02
• Sea of Stars powraca z trybem kooperacji w darmowej aktualizacji! - 15.11.2024 09:00
Komentarze
Poproszę tylko fragment gameplay'u gry z nowej generacji konsol. Ot tyle lub aż tyle!!
odpowiedzPrzecież Phil S. wspomniał że gry dedykowane pod najnowsze pudełko to kwestia lat więc tak.. ;)
Te porównania starych gier na nowych sprzętach ma zasadniczą wadę - stare gry to stara technologia więc autentyczny postęp w szybkości ładowania zobaczymy dopiero na premierę gier dedykowanych ☝️
odpowiedzTo też prawda. Jak do Xbox One wstawimy SSD, to gry wcale nie przyspieszają o tyle, ile ten dysk jest szybszy, tylko raptem kilkanaście procent. Gdzieś więc na sztywno może być jakiś minimalny czas ekranu ładowania ustawiony, zwłaszcza w grach online, aby synchronizować ludzi z różnymi dyskami.
Dlatego nowe konsole będą miały na sztywno zdefiniowane dyski, co ma pewien sens, chociaż będzie na bank droższe. Ale tak pewnie odzyskają kasę którą odejmą od ceny konsoli.
odpowiedzDodaj nowy komentarz: