Redzi zapowiadają patch 1.20 do Cyberpunka
Niestety od "zapowiadają" do "wydają" droga jeszcze daleka...
Może się to wydać zaskakujące, ale od premiery Cyberpunka 2077 minęły już ponad 3 miesiące i trzeba przyznać, że to już tyle czasu, że nawet z zaciśniętymi zębami można by ją przejść. Na pewno posiadacze najnowszych konsol czy PC mają ten etap dawno za sobą, dochodzimy więc do momentu, w którym coraz mniej graczy ma ochotę sprawdzić pozycję. Sprawę zmieni pewnie dopiero patch next-genowy - sporo graczy czeka na najlepiej wyglądającą wersję gry ale ta trafi do nas dopiero jesienią.
Tymczasem patrząc na listę poprawek w wersji 1.20 można trochę odnieść wrażenie, że gra jest jeszcze daleko od pełnego doszlifowania, a niektóre z nich brzmią, jakbyśmy brali udział w jakimś "wczesnym dostępie", a nie grali w powstającą ponad 8 lat grę.
Pierwsza ze zmian która pojawi się w najbliższym patchu (opóźnionym przez atak hackerów na CDPRed), to poprawa zachowań policjantów, którzy dość często stali po prostu bez ruchu, a jeśli za długo i za blisko nich chodziliśmy, ni z gruchy ni z pietruchy zaczynał się pościg jakbyśmy już od godziny demolowali Night City. Teraz policjanci mają być bardziej ruchliwi i nie reagować na "ocieranie. W mieście pojawią się też drony, będzie więc trudniej robić niekoniecznie moralne rzeczy i łatwiej będzie podpaść stróżom prawa. Przypominam, że w Night City wykroczeniem jest pizza hawajska, także uważajcie.
Zmian dotknie też model jazdy samochodami a w opcjach znajdziemy nowe ustawienie czułości. Przydatna zmiana, bo niektóre samochody były tak zwrotne, że zawracały niemal w jednym pasie ruchu. Z drugiej strony średnie sterowanie samochodami w sandboxach to już znak rozpoznawczy tego gatunku i wynika raczej z tego, że na telewizorze jest inny punkt odniesienia do cyfrowych chodników i skrzyżowań, a nie z błędów programistów. Pojawi się też wykrywanie "zawieszonych" na progach i obiektach samochodów które uwydatni działanie resorów, aby udało nam się ostatecznie zjechać z przeszkody.
Wszystkie zmiany CD Projekt Red opublikował (nie wiedzieć czemu osobno) na poniższych filmikach. Zwróćcie uwagę szczególnie na drugi, prezentujący lepsze sterowanie samochodem - mam wrażenie, że w porównaniu z wersją 1.12 którą widać obok, wersja 1.20 straciła trochę klatek animacji... mam nadzieję, że to tylko wrażenie, bo poza wymienionymi wyżej zmianami, reszta tego mocarnego patcha to zapewne kilkaset poprawek bugów i optymalizacje. Oby wszystko naprawiono w dobrą stronę...
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Weekend z darmowym Cyberpunk'iem - 26.03.2024 11:32
• Cyberpunk 2077 2.1 — porównanie FPS PS5 vs XSX - 09.02.2024 18:10
• Cyberpunk 2077 w 2024 roku — Czy dziś warto zagrać? - 06.02.2024 17:05
• Nintendo Switch 2 — jaki będzie i co już wiemy? Część 2 - 18.11.2023 17:05
• Jak rekonstrukcja obrazu potrafi niszczyć grafikę w grach? - 18.09.2023 17:02
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: