News

S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie oparty na Unreal Engine. Deweloperzy rezygnują z rozwoju własnego silnika

Prosimy o chwilę ciszy dla X-Ray Engine.

Ukraińskie studio GSC Game World odpowiedzialne za serię S.T.A.L.K.E.R. przez lata stało się prawdziwą ikoną pecetowego gejmingu. Wychwalane i nagrodzone dziesiątkami nagród dzieła w postaci trzech części gry stanowiły kiedyś filar dla tradycjonalistycznego pecetowego gracza lubującego się w rozgrywce jednoosobowej. Pomimo upływu ponad 10 lat od premiery wciąż nie można powiedzieć by o grze zapomniano, wręcz przeciwnie. Przez lata wokół gry wyrosła gigantyczna społeczność, a sama marka traktowana jest często jako święty Graal przez słowiańską część graczy, którzy wciąż ją wspierają.

Nadzieje graczy na kolejną część serii pt. S.T.A.L.K.E.R. 2 zostały niegdyś pogrzebane, i wszyscy myśleli, że na kontynuację nie ma już szans, aż do 2018 roku kiedy to projekt powrócił. Przez kolejne miesiące mieliśmy szansę dowiedzieć się na temat produkcji nieco więcej, a z ostatniego tweeta deweloperów wiemy, iż zdecydowali się oni na stworzenie gry w oparciu o popularny silnik — Unreal Engine 4.

Przy okazji twórcy zapewnili, iż sama zapowiedź skorzystania z technologii Epic Games nie ma nic wspólnego z ewentualną ekskluzywnością tytułu w sklepie EGS, a przy wyborze silnika kierowali się oni przede wszystkim obsługą modów.

Firma tym samym rezygnuje z dalszych prac nad kolejną iteracją mocno już dziś przestarzałego X-Ray Engine. Silnik ten wraz ze swoimi charakterystycznymi cechami stanowił do tej pory ikonę całej serii. Pomimo wielu ograniczeń, jakie narzucał, nie da się ukryć, że był on jednym z lepiej zoptymalizowanych silników na rynku i oferował ogromną elastyczność oraz kompatybilność z wszelakimi modami. To właśnie dzięki tej ostatniej właściwości niemal nieśmiertelny S.T.A.L.K.E.R. wciąż otrzymuje dziesiątki modyfikacji, które w swoim rozmachu nierzadko prześcigają oryginalne dzieło twórców, oferując nawet ponad 100 godzin wciągającej rozgrywki.

Warto wspomnieć, iż choć nad projektem czuwa to samo studio, które było odpowiedzialne za pierwsze trzy części gry, to w ekipie nie znajduje się obecnie nikt, który by nad pierwowzorami pracował. Wynika to z faktu, iż w GSC Game World po wydaniu S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci doszło do wielu zawirowań, które ostatecznie doprowadziły do prawdziwego exodusu deweloperów z firmy.

Koniec końców studio przetrwało, lecz w zespole deweloperskim znajdują się niemal same nowe twarze. Budzi to słuszne obawy fanów serii o zgodność przygotowywanego S.T.A.L.K.E.R.A z oryginałem i zwiększa ryzyko porażki nowego projektu, a to przy dziesiątkach tysięcy wygłodniałych fanów od 10 lat wyczekujących kontynuacji tytułu jest już niemałe.

O tym jak ostatecznie wypadnie wyczekiwana produkcja, przekonamy się dopiero w 2021 roku kiedy to na PS4, PC oraz Xbox One zadebiutuje S.T.A.L.K.E.R. 2. Niewykluczone, że produkcja trafi również na zapowiadane pod koniec obecnego roku konsole nowej generacji tj. PS5 oraz Xbox Series X.

Platformy:
Czas czytania: 3 minut, 36 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Nowe promocje w PS Store

arrow-right
arrow-right

Platinum Games zapowiada "gorące newsy". Studio chce wydawać gry samodzielnie

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: