News

Platinum Games zapowiada "gorące newsy". Studio chce wydawać gry samodzielnie

Ponadto w najbliższym czasie mamy być świadkami kilku premier.

Sytuacja wokół Platinum Games jest ostatnio aż nazbyt dynamiczna. Dopiero co opisywaliśmy niezbyt radosne nastroje fanów Bayonetty 3 wobec japońskiego dewelopera —  Produkcja Bayonetta 3 może być w powijakach? Gracze martwią się o stan prac nad tytułem, a teraz dzięki najnowszym wieściom można przypuszczać, iż pogłoski o śmierci projektu były nieco przesadzone. Za sprawą wywiadu, jakiego udzielił prezes Platinum GamesKenichi Sato wiemy bowiem, iż dla fanów twórczości studia zapowiada się naprawdę gorący okres.

Kenichi udzielając informacji na łamach japońskiego portalu Inside Games wydawał się bardzo pewny siebie i patrzył w przyszłość z wielkim optymizmem. Mężczyzna od podziękowań za ogromne wsparcie jego ostatniej multiplatformowej produkcji — Nier: Automata, jaka sprzedała się dzięki temu w sporym nakładzie 4 milionów kopii. Zapewnił on fanów, że już w kolejnych miesiącach mogą oni oczekiwać zapowiedzi nie jedngo, ale kilku naprawdę dużych tytułów. „To obietnica, której na pewno dotrzymam” — stwierdził szef Platinum Games.

Chodzi tutaj oczywiście między innymi o mający zadebiutować jeszcze w 2020 roku tajemniczy Babylon's Fall, ale na tym nie kończy lista rozwijanych przez dewelopera projektów. Studio ma także w przygotowaniu dwa nowe produkty, a także remastery starszych gier jak Vanquish czy pierwsza część Bayonetty na konsole obecnej generacji. Niewykluczone, że niebawem poznamy także datę premiery wyczekiwanej przez miłośników Switch Bayonetty 3, o której ostatnio zrobiło się niezwykle cicho.

Sato zdradził także, iż nastanie 2020 roku, traktuje jako „nowy rozdział” w historii studia. Niewykluczone, iż Japończyk miał tutaj na myśli plany dewelopera do samodzielnego wydawania swoich gier. O takiej możliwości mówiło się już od dawna za sprawą wywiadu, jakiego pracownicy firmy udzielili w 2018 roku portalowi gamesindustry.biz , lecz wygląda na to, że dopiero teraz doczekają się one realizacji.

Samodzielne wydawanie gier oznacza oczywiście większe możliwości i pieniądze, ale także znacznie większą odpowiedzialność. Deweloperzy będa musieli odpowiadać nie tylko za samo lokowanie produktu, ale także proces marketingowy i dystrybucję, co nie wszystkim się udaje. Jak pokazał jednak przykład GSC Game World, które po początkowej współpracy z różnymi firmami zdecydowało się swoje kolejne gry wydawać samodzielnie poprzez GSC World Publishing, jest to jak najbardziej wykonalne.

Platformy:
Czas czytania: 2 minut, 59 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie oparty na Unreal Engine. Deweloperzy rezygnują z rozwoju własnego silnika

arrow-right
arrow-right

Przeciek z GameStop zwiastuje premiery na Switch. Czy nadchodzi kolejny Nintendo Direct?

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: